Loading...
nl

Mijn opa+ik

Grunie
Grunie okt 9 '07
Mijn opa is afgelopen zondag 95 geworden. Zoals het altijd gaat begint mijn moeder 2 weken van tevoren te zeggen dat ik een kaartje moet sturen. Nou, is mijn opa een hele nare, vervelende, egoistische man en heb ik helemaal niets met hem.... Dus dat kaartje is uit pure beleefdheid en komt altijd (al jaren) te laat bij hem aan. Maar goed.

Vorige week donderdag vertelde mijn moeder dat het wel slecht ging met opa en dat zijn nieren het bijna niet meer deden en op dat moment, tja hoe zal ik het omschrijven, kwam er zo veel liefde uit mijn hart en als mijn kinderen niet om mijn heen waren geweest, had ik zo zitten huilen... Gek hè!

Nou heb ik een kaartje gestuurd, en uiteraard te laat op de bus gedaan, maar ik heb er op gezet: veel licht en liefde van ons allemaal....

Het is helemaal niets voor mij om dat op te schrijven, laat staan aan mijn nare opa en ik heb er ook over getwijfeld maar het was wel het eerste wat in mij opkwam die donderdag toen ik hoorde dat het slecht met hem ging.....

Zo'n moment wat ik omschrijf als dat er liefde uit mijn hart stroomt, en de bijbehorende emoties gebeurt me tegenwoordig wel vaker. Het voelt ook echt letterlijk zo. Het overvalt me nog steeds, maar ik hoop wel dat het iets is wat steeds vaker zal gaan gebeuren en dat het dichter bij mijzelf zal gaan brengen. :)
Delen:
Beschermengel
Beschermengel okt 9 '07

Hallo Grunie,

Ja mooi is dat gevoel he!
Ik heb het zelf ook, nou reken maar dat je het meer gaat ervaren...je hartchacra is geopent! er zal steeds meer mooie energie uit je hart komen!

En je Opa ( hoe naar die ook is ) zal het zeker voelen ..misschien niet bewust ..maar toch zal hij het op een of andere manier ervaren.

Beschermengel
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '07
Een heel mooi voorbeeld van de kracht van onvoorwaardelijke liefde :).
inneke
inneke okt 9 '07
Heel knap dat je dat gedaan hebt Grunie. Het voelt misschien onwennig aan, maar het is een groot cadeau wat je jezelf en hem gegeven hebt!
Grunie
Grunie okt 12 '07
Thanks voor jullie reacties!
Ik hoop dat ik nog vaak veel cadeaus mag geven...
Grunie
Grunie jan 1 '08
Ik wil nog even vertellen dat mijn opa op 2e kerstdag is overleden. 3 van zijn 4 dochters waren er bij en het is heel mooi gegaan. Op oudjaarsdag is hij gecremeerd.

Het heeft mij niet veel gedaan, eerlijk gezezgd. Geen golf van emotie. Wat ik wel mooi vond was de intimiteit die was ontstaan tussen zijn kinderen. Alhoewel ik me dan gelijk weer afvraag hoe lang dat stand houdt (het is me een familie.....).

Ik hoop dat mijn opa en mijn vader elkaar nu gevonden hebben, ze hebben nog heel wat uit te werken samen.
Beschermengel
Beschermengel jan 1 '08

Gecondoleerd met je Opa Grunie, toch fijn dat het mooi is gegaan. Wat een leeftijd zeg 95!
admin
admin jan 1 '08
Ook van mij gecondoleerd Grunie.
Fijn voor je opa dat hij zijn dochters bij zich had.
Ik hoop dat hij een mooie reis had naar Zomerland.
Lena
Lena jan 1 '08
Gecondoleerd Grunie,
Mooi dat het hart opengaat op momenten dat je het niet van jezelf misschien zou verwachten.
Helma
Helma jan 1 '08
Gecondoleerd Grunie.
Vaders en Opa's kunnen niet gemist worden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki