Hey Yo,
Hoe is het met jou?
Hier gaat alles redelijk. Ik las al je mailtjes terug van vorig jaar. Hum, grappig lijkt als de dag van gisteren. Het is nu een even meer een jaar terug dat mijn oma is overleden en op de 27ste deze maand is het zover voor mijn nichtje.
Ook jou`n hondje is nu even meer dan een jaartje weg. Ik hoop dat je je niet meer zo verdrietig voelt als in het begin en dat je het hebt kunnen acepteren. Ik zou ook twijfels bij mij zelf hebben gehad als ik die keuze zou maken. Maar ik geloof wel dat ik precies dezelfde keuze zou maken als ik in jou`n schoenen stond.
Het is niet dat ik zozeer in meneer god geloof maar ik geloof dat hij ooit heeft gezegd dat wij het zelfde kunnen als hij....dus dat houdt ook in dat wij ook kunnen beslissen over leven of dood. Dat kun je weer terug zien met je mooie hondje en ik met mijn oma die niet meer wou.
Ik geloof ook dat Hannah besloten heeft om niet dit leven te kiezen...of juist wel.
Ze zeggen dat je je eigen ouders en levens pad uit kiest. En misschien was het voor Hannah om alleen maar 9 maanden te leven in de buk van mama en alleen ons te kennen via onze stemmen.
Of ze heeft echt besloten dat dit leven niet voor haar is en dat ze een andere pad in wou slaan.
Misschien had ze de kans om een echt prinsesje te worden en wou ze die leven graag.
Zo zie jemaar hoe je nog elke dag aan een persoon kunt denken ook al ben je een jaar verder. Dus eigenlijk klopt de gezegde ook niet meer: uit het oog uit het hart.
Ik hoop dat het verdriet in elk geval wat minder is en dat je je mooie herinneringen aan je hondje in je gedachten houdt net zoals ik probeer te doen.
Trouwens mijn Schoonzusje is trouwens weer zwanger ze is nu ongeveer 4 maandjes en het wordt een jongetje!!
Tenminste dat zegt mijn gevoel.
Ze is heel blij, maar toch geeft het een raar gevoel, omdat je weet dat er nog een ander persoontje er had moete zijn. Helaas gaat het nu wat minder met mijn broer, hij is vorig jaar zo bezig geweest om iedereen te helpen en om zijn vrouw te ondersteunen dat hij zelf geen tijd had om het te verwerken. Daar is hij dus nu van overspannen en is nu ff 4 weekjes thuis om even te kunnen rusten en alles op een rijtje te krijgen en ff te rouwen om zijn dochtertje.
Verder bij mij geen rare dingen gebeurt qwua het sprituele. Heb ff een tijdje stil gestaan.
Trouwens ik las in de e-mail van vorig jaar dat we het over mediteren hadden. En jij vroeg mij wat nou als je slechte geesten aantrekt.
Ik las op een website dat je ,waneer je bang bent) je je moet aarden. Dat is in je gedachte schiet je een wortel naar het midden van de aarde. Misschien kom je niet gelijk helemaal in het binnenste van de aarde maar naar een tijdje vaak oefenen ben je er zo.
Het schijnt te helpen dat je sterker in je schoenen staat. Dus je bent minder bang.
Probeer het eens. En laat mij het weten.
Nou ik zie het alweer een lekker lang bericht.
In elk geval wens ik je nog veel sterkte en hoop dat het goed met je gaat.
Groetjes Ria