Loading...
nl

Stichting Athanasia

Titus Rivas
Titus Rivas sep 28 '07
Hallo allemaal,

Ik ben drs. Titus Rivas, filosoof, theoretisch psycholoog en parapsychologisch onderzoeker verbonden aan Stichting Athanasia.
Athanasia is een kritische, onafhankelijke stichting die zich bezighoudt met parapsychologisch, psychologisch en wijsgerig onderzoek naar leven na de dood, persoonlijke reincarnatie, communicatie met overledenen, bewustzijn en paranormale ervaringen bij dieren, en de evolutie van de persoonlijke ziel of geest, en aanverwante onderwerpen zoals de wisselwerking tussen geest en lichaam (of materie), fijnstoffelijkheid en synchroniciteit.

We zijn benieuwd naar uw eigen ervaringen op onze deelgebieden, en willen daar graag vrijblijvend onderzoek naar doen. We doelen zoals gezegd op ervaringen rond spontane herinneringen aan vorige levens bij jonge kinderen, bijnadoodervaringen, verschijningen, paranormale ervaringen rond huisdieren, waarnemingen van aura's door jonge kinderen, poltergeist, sterfbedvisioenen, etc.

Onderzoeken zien er als volgt uit. We proberen zo nauwkeurig mogelijk te reconstrueren wat u precies heeft meegemaakt op een of meer van deze gebieden. Daarbij proberen we ook derden te interviewen die uw verhaal zouden kunnen bevestigen, hoewel dit geen voorwaarde is voor een onderzoek. Waar mogelijk kijken we ook naar uw achtergronden e.d., ook weer door middel van vragen aan uzelf of aan mensen in uw omgeving. Soms zoeken we dingen nader uit in bijvoorbeeld gemeentearchieven.

Onze onderzoekingen hebben altijd een wetenschappelijke opzet en u moet dan ook verwachten dat uw verhaal vroeg of laat expliciet opgenomen of anders verwerkt wordt in artikelen of boeken. Dit kan overigens volledig anoniem, maar u kunt zelf ook kiezen voor het vermelden van uw volledige naam, of anders alleen uw voornaam, initialen of een pseudoniem. We gaan net zo discreet om met uw persoonlijke gegevens als u zelf wenst en u hoeft dus niet te vrezen dat u vroeg of laat belaagd wordt door de roddelpers. In overleg kunnen we desgewenst bepaalde persoonlijke omstandigheden onvermeld laten om zo herkenning te voorkomen.

Titus Rivas, Stichting Athanasia.
Delen:
admin
admin sep 28 '07
Hmmm...hier heb ik ernstige bedenkingen bij..
Ik snap dat internet een perfect medium is om mensen te bereiken, ook weet ik dat via internet veel verkeerd kan gaan.
Uit de snelheid waarmee deze artikelen zijn geplaatst zou je ook kunnen concluderen dat men zich niet in deze site heeft verdiept maar dat het puur verhalen verzamelen is van prima mensen en dan over de ruggen van anderen geld verdienen door een boek te schrijven.

Ik zal nu iedereen wel over me heen krijgen, maar dit is mijn bescheiden mening toch echt.
Er zijn meer dan genoeg mediums en paranormale personen in Nederland en buitenland, waarom zo anoniem via het net?
Kijk er staat wel een bekende naam onder het bericht, maar dat zou ik ook kunnen doen.
Mijn advies is om hier heeeeel voorzichtig mee om te gaan.
admin
admin sep 28 '07
But...who the bleep am i :)
inneke
inneke sep 28 '07
Oh God, hier zit ik persoonlijk echt niet op te wachten! Maar ja ik heb dan ook weinig te vertellen over alles wat buiten het 'normale' valt ;-)
inneke
inneke sep 28 '07
Sorry hoor Titus. Een forum is een openbare plek, maar toch niet helemaal anoniem. Er zijn hier aardig wat forumleden die zichzelf hier tonen en meer willen dan 'feiten' en 'bewijzen' verzamelen.

Het voelt voor mij alsof ik ongewild terechtkom op een opendeurdag waarmee ik niets te maken wil hebben. Kan ik weer beginnen graven waarom ik hier zo'n weerstand tegen voel.
Thomas A
Thomas A sep 28 '07
Toegegeven ik kreeg ook een vreemd gevoel en leek een beetje op "niet thuis voelen" terwijl ik absoluut iets met de stof heb. Maar misschien gewoon wel weer wetenschap - met z'n behoeftige bewijzen noodzakelijkheid en de soms lastig grijpbare, maar o zo aanwezige geestelijke ervaringen. Die laatste die zo sterk verbonden is met de gevoelsbeleving van mensen.......... Amper tot niet overdraagbaar in woorden..........

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 29 '07
Voordat Jullie over Titus heenvallen :)ik heb hem daadwerkelijk uitgenodig om hier te komen. Hij had mij al eens gevraagd of hij onderwerpen mocht plaatsen die hier over gingen. Helaas is zijn manier van praten iets te onpersoonlijker dan dat we gewend zijn. Voor de mensen die lid zijn van de Paravisie / Paraview is Titus een vrij bekende persoon die al veel artikelen heeft gepubliceerd. Ik kan alleen maar zeggen dat hij heel goed werk doet, en de paranormaliteit als één van de pioniers naar een hoger plan heeft getrokken.

Titus: Welkom hier. Misschien zou je ook jezelf eens kunnen voorstellen. Ik zou ook iets doen aan je "Standaard tekst". Het is nu iets teveel geknipt en geplakt en nodigt mensen niet uit tot reageren. Ik zou het wat persoonlijker maken, zodat je ook wat meer reacties krijgt.
admin
admin sep 29 '07
Oh, dat maakt het verhaal wel een beetje anders.
Toch bedank ik voor de eer :)
Welkom Titus, leuk je hier te zien!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki