Om 5 uur ben ik wakker geworden na een dromenreeks en kon niet meer slapen. Ik weet niet meer het hele verloop met alle details, maar de kernelementen nog wel...
1. Naast mijn ouderlijk huis is een zee. Ik rijd op een soort paard. Opeens is het paardachtig dier vastgeketend onder water. Ik duik een paar keer naar beneden om het los te maken, maar het lukt niet.Ik heb niet genoeg adem en wacht op mijn vader (of schoonbroer?)om me te helpen.Bij de laatste poging zie ik dat er ook een grote vis bij het paard vast zit. Ben even bang dat het een haai is, maar dan krijg ik het gevoel dat ik de vinnen moet vasthouden en me moet laten voorttrekken...
2. Op een feestje speelt de vriend van een vriendin een prachtig liedje (gitaar en zang). Ik ben tot tranen toe ontroerd en voel dat ik ook 'moet' zingen. Er gebeurt vanalles wat ik vergeten ben, maar wat ik me nog herinner is dat ik nogal een moeilijke verhouding heb met 'mijn vriendinnen'. We doen lief, maar er heerst spanning. Vooral mijn vroegere boezemvriendin trekt mijn aandacht (heb de laatste weken verschillende keren van haar gedroomd). Ze is lief en onschuldig. Iedereen mag haar graag- maar in mijn droom heeft ze iets schijnheiligs, onecht.
3. Op het feestje merk ik dat mijn ring met saffier ineens te groot is voor mijn ringvinger. Ik moet de ring om mijn middelvinger dragen.
Wat ik er zelf uit denk te kunnen halen:
1. Er zitten krachten vast in mijn onbewuste waar ik niet bij denk te kunnen. Ik heb 'hulp' nodig (van een mannelijk element in mij??) om ze naar boven te brengen...
2 en 3.Die boezemvriendin staat voor mij heel duidelijk voor de onschuld en lieflijkheid, passiviteit ook. Dit is denk ik een belangrijke les voor mij. Ik besef dat ik (de laatste weken?) nogal bezig ben met mijn 'zuiverheid' en 'puurheid' te bewijzen. Mijn ego heeft deze wezenskwaliteiten mooi voor zijn kar gespannen en ik zag het niet. Mijn ring was te groot voor mij (saffier staat voor o.a. zuiverheid en wijsheid...), ik was hem niet meer helemaal waard. Er zit een verlangen gezien en erkend te worden en ik ben me daar niet altijd van bewust, soms gedraag ik me schijnheilig..Er vallen dus nog heel wat laagjes te pellen :-)
Voila, mijn ontboezemingen! Wie weet 'ziet' iemand nog andere elementen...Ik ga nog een uurtje dutten nu.
Slaapwel;-)
Inneke