Loading...
nl

droom over doodskist die valt heel erg eng!!!

minana
minana sep 22 '07
zo ik werd vanmorgen wakker en niet z prettig eigenlijk

ik droomde dat ik op een weg reed allemaal zwarte auto's voor me en achter me maar die gingen naar mijn zin te langzaam ik haalde ze in en zag in eens dat de zwarte auto met een kist op het dak me volgde en ook heel hard ging rijden waardoor ie me inhaalde in eens sloeg de wind onder de kist en viel de kist voor mijn auto op de weg open helemaal kapot ik kon nog net ontweiken.

ik keek achter om zie ik dat ik het ben die in de kist lag en dus nu op straat.

je snapt wel dat ik geschrokken ben hier door
wat kan dit betekenen?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 22 '07
De dood betekend meestal iets afsluiten in je leven. Er is dus iets dat je achtervolgt, dat je nu moet afsluiten. Groetjes Julien.
Beschermengel
Beschermengel sep 23 '07


Ja zoiets dacht ik ook,

Doden verschijnen in dromen waarin de dromer eigenlijk iets wil veranderen, maar er niet toe kan komen, het niet lukt.

Of de situatie op het werk of woonplaats zou moeten veranderen.

Je haalde je zelf in!..wat voor mij inhoud dat je het zelf ook graag wilt.


Liefs Beschermengel
minana
minana sep 24 '07
oh gelukkig
ik dacht al meteen aan iets heel engs dat ik een ongeluk zou krijgen of wat dan ook.

want het rare was ook dat ik in mijn eigen auto zat die goud kleurig is en de andere auto's allemaal zwart waren en dan die kist op het dak gewoon te bizar voor woorden

eerlijk gezegt was ik er echt van geschrokken en eigenijk nog steeds want het leek zo echt.

maar ja als het betekend dat ik iets moet afsliten dan kan dat ook wel kloppen want dat moet ik eigenlijk al heel erg lang ik weet alleen nog niet hoe

bedankt voor jullie reacties
admin
admin sep 24 '07
Wie in een droom dood gaat leeft vaak gewoon weer door in het vervolg van de droom. Wie op het punt staat vermoordt te worden, door bijvoorbeeld een mes in de hartstreek te krijgen, wordt daarentegen meestal wakker. Sommige moderne droomonderzoekers zijn er van overtuigd dat wie in de droom op een dergelijke manier sterft, in werkelijkheid ook zal sterven, en wel direct. Dit komt volgens hen door het feit dat onze hersenen de droom op het moment van bestaan, als werkelijkheid ervaren. Zodra in een droom ons hart wordt doorstoken zouden onze hersenen er voor kunnen zorgen dat het hart ook daadwerkelijk stilstaat.

Gelukkig is er volgens hen een beveiliging ingebouwd, wie op het punt staat op zo'n manier te sterven slaat dit punt in de droom over en ziet zichzelf dood, of wordt spontaan wakker.

Een echt bewijs is daarvoor nog niet geleverd, maar praktijkervaringen van ervaren lucide dromers staven deze theorie. In een lucide droom is dit beveiligingsmechanisme uitgeschakeld doordat men zelf de droom stuurt en zelf bepaald of, en wanneer, men wakker wordt. Er zijn al heel wat lucide dromers die met een hartaanval in het ziekenhuis zijn opgenomen. Achteraf verklaarde zij dat ze in de droom te grote risico's hadden genomen en zichzelf niet op tijd de opdracht hadden gegeven wakker te worden. Daarmee lijkt het bewijs te zijn geleverd, maar er kan hier ook sprake zijn van een bepaald verwachtingspatroon.

De meeste dromen over de dood duiden een verandering in ons waakbestaan aan. Op deze verandering moeten we ons meestal goed voorbereiden. De verandering hoeft niet altijd negatief te zijn, het kan ook juist als zeer positief worden ervaren, maar meestal is de verandering dusdanig groot dat een goede voorbereiding noodzakelijk is. Natuurlijk kan ook de angst voor de dood een dergelijke droom oproepen, maar de praktijk laat zien dat dit maar zeer zelden het geval is.

Als een dierbare die onlangs is overleden in onze droom opduikt dan hebben we ons in het dagelijks leven er nog niet van losgemaakt. Wil de overledene ons iets zeggen, maar is hij of zij bijna onverstaanbaar, dan zitten we in het waakbestaan met tal van vragen waarop waarschijnlijk nooit meer een antwoord zal komen. Valt de overledene ons aan of boezemt hij of zij ons angst in, dan hebben we vaak het gevoel schuld te hebben aan zijn of haar overlijden. Wie niet sterft in de droom maar slechts enkele ledematen kwijtraakt, of ledematen ziet liggen, is in het waakbestaan bang om niet goed genoeg te zijn. Ook zijn ze daarbij in het waakbestaan vaak bang om ledematen kwijt te raken of invalide te worden. Zijn het de ledematen van onze partner, dan zijn we niet helemaal tevreden met zijn of haar uiterlijk.

Duiken in onze droom overledenen op die in het waakbestaan nog leven dan is meestal onze relatie tot die persoon wat bekoelt. Was de relatie al niet al te best dan kan dit een einde van de relatie betekenen, maar ook juist een opbloeing en een nieuw begin. Wie zijn partner in stukken gehakt ziet liggen, als het ware geslacht als voer voor anderen, kan een nieuwe periode in zijn relatie tegemoet zien maar is tevens bang om zijn partner kwijt te raken. Ook is men dan niet echt tevreden in de relatie, ook al houden we nog zoveel van onze partner. Wie ook de genitaliën afgehakt ziet liggen zal in werkelijkheid geen echte seksuele bevrediging bij zijn partner vinden.

We zijn dan ook niet altijd even trouw. Wie zelf sterft of zijn eigen begrafenis bijwoont zal moeten erkennen dat er in het waakbestaan iets in zijn geest is afgestorven. Alle dromen die met de dood te maken hebben, lijken, zombies, kerkhoven, skeletten, lijkkisten, begrafenisondernemers enzovoort, proberen ons een verandering in het dagelijkse leven onder ogen te brengen. In de pubertijd zijn dit soort dromen heel normaal en komen vrij frequent voor. Logisch want we moeten dan afscheid nemen van ons kind zijn, onze oude gevoelens, gedachtegangen, handelswijze, het kinderlijke lichaam, een jeugdliefde, de oude school, een gewoonte of een schuldgevoel. De dood in de droom zal ons helpen een overstap te maken naar een nieuwe periode in ons leven.

Wie regelmatig over de dood droomt, soms maanden of jaren lang, heeft in het waakbestaan moeite de nieuwe situatie te accepteren. Zo'n iemand durft de overstap vaak niet te wagen. Dergelijke dromen treden vaak op in de meno- en penopauze. Vaak zullen we onder begeleiding van een arts of therapeut het onvermijdelijke moeten accepteren. Pas wanneer we het verleden los kunnen laten, de toekomst te aanvaarden en ons te bevrijden van de benauwdheid van het verleden, zal de dood uit ons droombeeld verdwijnen. Wie regelmatig bezocht wordt door magere Hein, zal zich ook nog eens moeten bevrijden van een schuldcomplex.

Dromen over de dood kunnen echter ook verhulde wensdromen zijn. Vaak zien we in de droom een persoon, waar we in het waakbestaan een hekel aan hebben of van los willen komen, een gewelddadige dood sterven. Wie in de droom zelfmoord pleegt is in het waakbestaan meestal labiel en kan het leven maar moeilijk aan. Dergelijke mensen zijn in werkelijkheid ook vaak bang dat ze levend begraven zullen worden. In feite zijn ze bang om oud te worden, bang dat er niet genoeg tijd meer is om gelukkig te worden, datgene te bereiken dat ze willen. Ze wensen vaak weer jong te zijn en ondernemen van alles dat telkens weer mislukt. Hun leven is een opéénstapeling van rampen en mislukkingen. Pas als zij de situatie en zichzelf accepteren, en het leven neemt zoals het komt, dan pas zullen dergelijke dromen verdwijnen.

http://www.starmanproductions.nl/dromen/soortendromen/soortendromen2.html
Beschermengel
Beschermengel sep 24 '07



Ja klopt ......en de kleur van je auto is goudkleurig ...auto staat voor je eigen ik....die is dus heel mooi!

Ik zou me geen zorgen maken hoor!

Liefs Beschermengel
minana
minana sep 25 '07
nou dankjewel voor jullie reacties ik ben al een heel stuk gerustgesteld;)

ene ik ben idd met een verandering bezig dus misschien is het dat, voor mijn angst en paniek aanvallen ben ik gisteren voor het eerst bij rebio geweest en dat beviel erg goed

omdat ik zo veel last heb van die hyperventilatie aanvallen had ik dus een aantal weken geleden besloten dat t zo echt niet verder met mij kon dus wie weet is het dit wat ik moet proberen achter me te laten;)

xxx malika

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki