Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

LPChip
LPChip jun 22 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Hmmm .. zo geredeneerd acht jij het dìºs bewezen dat ik niet kan paardrijden als ik weiger op te stijgen, hetzij omdat ik het gewoon niet wil, hetzij omdat ik er geen zin in heb om me door jou te laten uitdagen om te bewijzen dat ik het wél kan.

Ik kan me voorstellen dat je niet zou willen paardrijden als we dat van je vragen. Maar waarom wil je ons dan wel vertellen dat je kì¡n paardrijden? Dat is een vraag die ik nog steeds onbeantwoord heb gezien, maar wel graag een reactie op zou willen hebben. Anders kan ik mij onmogelijk in jouw perceptie verdiepen, en zal ik je gewoon niet kunnen begrijpen, hoe hard ik dat zou willen.

Als het alleen om overtuiging ging en niet om het feitelijk zijn, dan zou ik mij onder behandeling van een psychiater plaatsen omdat je met zo'n zelfbeeld nergens komt in de maatschappij. De reacties op deze site spreken wat dat betreft boekdelen.

Misschien wel, maar wie zegt dat dit geen gevolg is van de door jouw geplaatste berichten? (Miscommunicatie niet uitgesloten)

Ach, of ik die boodschap hier breng of op een van de vele andere spirituele sites maakt niet zoveel uit.

Waarom ineens zo neerbuigend?

Ik ben hier terecht gekomen en zoiets gebeurt altijd met een reden, die ik inmiddels wel ken.

En wie/wat zegt je dat je die reden kent? Waarom zou er niet een andere reden zijn? Ik ben namelijk van mening dat je ernaast zit. En je zult wel zeggen dat ik er naast zit, en het niet kan weten enzo, maar ik weet dat het zo is.

Overigens laat dat onverlet dat ik weet dat men dat wel eens vind, mensen die mij NIET kennen en mensen die dénken mij te kennen, omdat ik onwrikbaar vasthoud aan dat wat ik zeg tegen de overtuiging van velen in, ook hier. Dus ja, men zal mij soms arrogant vinden.

Het is lastig om dit veranderen omdat jij dit zelf niet toelaat, en dì¡t maakt je arrogant.

En dat doe ik ook niet. Ik reageer ook vooral omdat wat ik lees veelal te absurd voor woorden is, al zal ik die manier van mij uitdrukken niet gebruiken wetende dat dat alleen maar felle reacties zal geven.

Jij vind het te absurd voor woorden, toch? Zie, alweer iets waar een misverstand over kan komen.
jo
jo jun 22 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Het beheersen van paranormale gaven is niet anders dan het beheersen van de beweging van een arm of been. Als je er niets mee wil dan gebeurt het niet omdat het geen willekeurig iets is.
De 'bezitter' ervan moet iets bewust willen, voordat het geschiedt anders gebeurt er echt niets. Een auto zet zich ì³ì³k niet in beweging als je geen gas geeft.
ik heb nooit gezegt ik wil het niet! ik heb gezegd:
het lukt mij nog steeds niet om het even uit te zetten
Dat lijkt mij toch iets heel anders maar ja ik zou het best af en toe ff uit willen zetten. dat zou jij toch moeten weten als "God" daar heb jij ook dagelijks "last" van. al die verhalen die je aan moet horen van mensen die elke avond zitten te bidden.
En ik doe er helemaal niks voor het is niet als een arm of been bewegen. als het allemaal zo makkelijk was....
Jo
IkBen
IkBen jun 22 '07
 Quote:
Origineel van jo:

Dat lijkt mij toch iets heel anders maar ja ik zou het best af en toe ff uit willen zetten. dat zou jij toch moeten weten als "God" daar heb jij ook dagelijks "last" van. al die verhalen die je aan moet horen van mensen die elke avond zitten te bidden.

Dat staat uit. Bidden bereikt mij niet op een enkele keer na.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '07
 Quote:
Origineel van Sheva:
O.k Nims,

Dat jij er geen problemen mee heb kan ik begrijpen!
En een goede discussie is ook nodig om onderwerpen van een andere kant te bekijken...
Maar wat ik schreef was een gevoel wat ik hier van kreeg en dat voelde niet prettig...
In mijn opleiding heb ik ook psychologie gehad en je mag alles zeggen maar je moet het dan wel onderbouwen....en dat mis ik bij deze persoon....

Ja en dat is nou ook echt iets wat ik mis. Er zit geen lijn in de mate van onderbouwing. Sommige zaken zijn heel goed onderbouwd, maar andere zaken worden totaal niet onderbouwd, of er wordt een ander antwoord dan de vraag gegeven. Wat ik heb geleerd is dat het gewoon een kwestie van volhouden is, en dezelfde vraag gewoon net zolang te stellen totdat er wel een antwoord komt, of een uitspraak dat het antwoord niet geweten wordt. Pas dan kun je verder.

Op dit moment blijf ik toch bij mijn standpunt dat wat mij betreft ik ben niks kan toevoegen aan mijn leerproces daar heb ik andere bronnen voor,tot nu toe is jouw mening en raad voor mij waardevol geweest Nims en dat is mijn mening...
En dat mag ook... ;)

Bedankt voor het compliment :)maar daar is het mij niet om te doen. Ik hoop dat de aanwezigheid van God op dit forum, tenminste nog enige positiviteit met zich meebrengt. En wat je ervan kunt zeggen is wel, dat Merudi zelfs de aandacht van god heeft gekregen :).
Sheva
Sheva jun 22 '07
whahahahaha mooi geschreven.....
Hier ga ik zeker over nadenken...
Sheva
Sheva jun 22 '07
Feileacan...

Nog bedankt voor de uiting van je gevoel...
Het sterkt mij dat ik toch het juiste volg en dat is mijn gevoel...
Sheva
Sheva jun 22 '07
En Nims...

Je mag wel zeggen daar doe is het mij niet om te doen...
Maar je mag ook wel eens een schouderklopje krijgen voor alle tijd en energie die je verbruikt...

Als er meer mensen waren met de zelfde energie als jou was de mensheid niet zo arm...
Belangeloos streef jij naar een wereld van licht en liefde en daar wil ik je in steunen en met mij alle Merudianen....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Hmmm .. zo geredeneerd acht jij het dìºs bewezen dat ik niet kan paardrijden als ik weiger op te stijgen, hetzij omdat ik het gewoon niet wil, hetzij omdat ik er geen zin in heb om me door jou te laten uitdagen om te bewijzen dat ik het wél kan.

Nee je doet het niet omdat je het niet kan. Dat weet jij net zo goed als ik. Je kan best het leuke smoesje ophouden dat je het niet wilt, maar dat wordt ondertussen een oud smoesje.

Ik snap daarbij ook niet dat je het als een uitdaging ziet, want voor jou zou het een kleine moeite moeten zijn. Maar jij weet dondersgoed dat jij op geen enkele mogelijkheid kan waarmaken wat je zegt te kunnen.

En daarbij is het inderdaad bewezen dat jij niet kan paardrijden als jij het nog nooit gedaan hebt en wijgert te doen.

Jij hebt namelijk geen enkele reden waarom je dit niet zou willen doen, al was het alleen maar om die irritante nims, die maar niet ophoudt, eventjes versteld te laten staan.

Voordat je weer komt met de smoes dat je het niet wilt, leg nu eens en voor altijd uit, waarom jij niet wilt bewijzen dat jij god bent.

Volgens mij is dat niet correct en zeker niet logisch goede vriend want niet willen is niet automatisch onweerlegbaar bewijs voor niet kunnen. Feitelijk heb je dus géén bewijs.

Ach het feit dat je het nog nooit gedaan hebt is meer dan voldoende bewijs. Het feit dat je altijd zegt dat je het niet wilt, maar er wel steeds over begint is nog meer bewijs. Dit is niets anders dan compensatiegedrag waarvan de reden hiervoor mij onbekend is.

Feitelijk heb je geen enkel bewijs dat je het wel kan, dus is het enkel een kwestie van geloven.

Nu kunnen we wel eens uitzoeken wie van deze mensen nou het meeste in jou of mij geloofd. Daar is niets mee bewezen, maar ja, dat is wel de grondslag voor jou uitspraken. Dat we je maar moeten geloven.

Ikzelf vind dit het meest zwakke argument dat je kunt hebben, om je gelijk te halen. Toch gebruik je deze continu. Leg eens uit als je wilt, waarom je terugvalt op de "goedgelovigheid" van de mens om alles maar van je aan te nemen?

Dat is toch juist de grote zwakte van God, dat niemand meer in hem geloofd. Wat heb je aan een God, waar niemand meer in geloofd? Leg me eens uit, hoe jij als God, dit wilt oplossen?

Als het alleen om overtuiging ging en niet om het feitelijk zijn, dan zou ik mij onder behandeling van een psychiater plaatsen omdat je met zo'n zelfbeeld nergens komt in de maatschappij. De reacties op deze site spreken wat dat betreft boekdelen.

Vertel dan eens als je wilt, wat dit feitelijk zijn van God nou precies voor jou betekend. Wat merk jij er nou echt van in het dagelijks leven?

Ach, of ik die boodschap hier breng of op een van de vele andere spirituele sites maakt niet zoveel uit. Ik ben hier terecht gekomen en zoiets gebeurt altijd met een reden, die ik inmiddels wel ken.

Hoezo wist je deze reden eerst niet en heb je deze leren kennen? Wat is er gebeurd met de alwetende god die alle touwtjes zelf in handen heeft? Hoe kan het zijn dat jij niet degene bent die jouw lot bepaald?

Maar als ik dan lees hoeveel nonsens (sorry) er over spiritualiteit, de spirituele wereld en paranormaliteit de wereld in wordt geslingerd neem ik daar stelling tegen en inderdaad onwrikbaar en (natuurlijk) tegen de overtuiging van velen (ook hier) in. Daarmee toon ik geen minachting voor mensen maar eerder respect omdat ik ook zou kunnen volstaan met 'laat maar lekker kletsen.' Zou dat niet juist een teken van arrogantie zijn?

Het probleem is niet dat je ertegenin gaat, maar de manier waarop en de toonzetting die je voert. Echt ikben, je zou het jezelf hier zoveel makkelijker kunnen maken door iets genuanceerder je stellingen te deponeren. Begin eens zelf een onderwerp in plaats van enkel hier en daar een irriterende one-liner te strooien waarmee je zeker een reactie uitlokt.

Misschien dat ik het verkeerd zie hoor, maar ik heb enkele malen dit gedrag gezien, dat je begint met een reactie waarop je zeker weet dat er geantwoord (vaak nog enorm off-topic) wordt.

Ik zou het leuk vinden als je eens een keer zelf een onderwerp begint over iets dat wel jouw interesse heeft.

Natuurlijk is niet alles wat creatief is onwaar, maar waar het over aartsengelen gaat, de met name genoemden, gidsen, entiteiten, boodschappen van de andere kant, al of niet via automatisch schrift of mediums etc. overstijgt de creativiteit de realiteit want al die dingen bestaan en kunnen niet. En natuurlijk weet ik dat mensen gaan stijgeren en mij niet geloven en komen met vermeende waarnemingen en feiten, maar het is niettemin zoals ik zeg.

Dit hierboven gezegd, wil je mij dan eens uit vertellen wat je vindt van de bijbel.

Niet alles lezen wil niet zeggen dat het om een kleine steekproef gaat. In het begin las ik alles, maar omdat het steeds op hetzelfde neerkwam en weinig nieuws meer bracht verflauwde mijn interesse en sindsdien doe ik het nog maar spaarzaam.
Ik doe verder niet aan vooroordelen maar aan feiten. Zonder feiten geen conclusies en natuurlijk interpreteer ik de feiten op mijn eigen manier.

Waarom moet jij feiten verzamelen als je god bent? Je weet toch alles al?

Ik geloof best dat jij er van overtuigd bent dat jij dat kontakt gehad hebt maar dat kan niet omdat je niet behoort tot die selecte groep mensen die ik persoonlijk ken.

En wat heb ik met jou te maken? Ik creer mijn eigen werkelijkheid, ik ben de schepper van de nieuwe wereld.

En hoe jij verder aan die andere of welke informatie ook gekomen bent, tja, dat weet ik niet.

Jij bent god vriend, dus iets niet weten is onmogelijk vanuit jouw oogpunt gezien.

Dat lijkt mij iets voor jou om gedegen te onderzoeken want 'van gene zijde' kan die niet gekomen zijn.

Het is echt afkomstig van die overleden personen waarmee ik contact heb gehad. Je mag dit best ontkennen, maar feitelijk onderbouwen kun je het niet want ik heb het tegendeel bewezen, dat contact met gene zijde wel degelijk mogelijk is.
metatron
metatron jun 23 '07
Je kunt geen piano leren spelen als je er geen aanleg voor hebt. Je kunt paranormale gaven niet ontwikkelen als je ze niet hebt meegekregen, het zit persé niet standaard in iedereen.

Onzin,zegt je oefening baart kunst niets.
De aanhouder wint,en ga zo maar door.
Als je ergens aanleg voor hebt pak je iets sneller op.
Jij zegt dat als je er geen aanleg voor hebt,je het nooit zal kunnen.
Misschien gaat dat in jouw geval wel op maar in de mijne zeker niet,ik geef niet op als iets tegenzit. ;)
Reincarnatie bestaat niet,communicatie met de geesteswereld is onmogelijk.
Weet je zeker dat je op het juiste forum zit?.
Waarschijnlijk vind je hier meer verwante zielen.

http://www.skepsis.nl/
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van Sheva:

Belangeloos streef jij naar een wereld van licht en liefde en daar wil ik je in steunen en met mij alle Merudianen....
Oh, je hebt de rekening nog niet gehad ;).

Nee sheva, bedankt voor het compliment. Altijd leuk om te horen.
admin
admin jun 23 '07
@ Sheva,

Graag gedaan hoor, het is voor mij ook een spiegel.
jo
jo jun 23 '07
 Quote:
Origineel van jo:
 Quote:
Origineel van IkBen:
Het beheersen van paranormale gaven is niet anders dan het beheersen van de beweging van een arm of been. Als je er niets mee wil dan gebeurt het niet omdat het geen willekeurig iets is.
De 'bezitter' ervan moet iets bewust willen, voordat het geschiedt anders gebeurt er echt niets. Een auto zet zich ì³ì³k niet in beweging als je geen gas geeft.
ik heb nooit gezegt ik wil het niet! ik heb gezegd:
het lukt mij nog steeds niet om het even uit te zetten
En ik doe er helemaal niks voor het is niet als een arm of been bewegen. als het allemaal zo makkelijk was....
Jo
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel van jo:

----------------------------------------------
Dat staat uit. Bidden bereikt mij niet op een enkele keer na

------------------------------------------

hoe kan je zoiets nou zeggen?? En is dat alles wat je te zeggen hebt?
als jij echt denk dat je de mensen gemaakt hebt zou ik ook maar eens je verantwoordelijkheden nemen. maar mijn aanbod staat nog steeds wat ik je toen gedaan heb. ik zou daar toch nog maar eens serieus over na denken
IkBen
IkBen jun 23 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Nee je doet het niet omdat je het niet kan. Dat weet jij net zo goed als ik. Je kan best het leuke smoesje ophouden dat je het niet wilt, maar dat wordt ondertussen een oud smoesje.

Zoals je wil.
Als jij dat gelooft dan zij dat zo, als jij gelijk wil hebben en ook krijgen dan wil ik je dat hierbij wel geven. De rest van je reactie laat ik dan verder onbesproken want ik heb geen zin in een wellis nietis discussie met jou of wie dan ook.

Vertel dan eens als je wilt, wat dit feitelijk zijn van God nou precies voor jou betekend. Wat merk jij er nou echt van in het dagelijks leven?

Ik geef je een kijkje in de (redelijk nabije) toekomst, ook al zal dat zinloos zijn omdat men het niet gelooft. Maar dat terzijde.

De monarchie herleeft onder de leiding van energieke, sterke en idealistische vorstinnen. Verspreid over de wereld is dat al gaande in een tiental landen. Zij vormen een machthebbende raad die gaat zorgen voor schoon water, voedsel, behuizing, kleding, zorg en scholing voor ieder mens op aarde.

Geld (en bezit) verdwijnen zodat grondstoffen, die als gevolg van evolutie op willekeurige plekken op de wereld worden aangetroffen, in gelijke mate ten goede komen van iedereen. Daarmee ontstaat de op rechtvaardigheid gebaseerde uitgangspositie die nodig is voor een verdere ontwikkeling van mens en mensheid.

Ik ben er om te zorgen dat die overgang zonder slachtoffers gaat.
IkBen
IkBen jun 23 '07
 Quote:
Origineel van jo:
als jij echt denk dat je de mensen gemaakt hebt zou ik ook maar eens je verantwoordelijkheden nemen. maar mijn aanbod staat nog steeds wat ik je toen gedaan heb. ik zou daar toch nog maar eens serieus over na denken

Jo. Reken eens uit naar hoeveel mensen ik tegelijk zou moeten luisteren als het aan zou staan en mocht je je daar geen voorstelling van kunnen maken, kijk dan eens naar de film 'Bruce Allmighty.' Bedenk daarnaast eens dat dat voor iedere bewoonde planeet geldt.

Het spijt me dat je daar aanstoot aan neemt maar er is geen beginnen aan om naar al het bidden te luisteren.

Net als ik niet inga op de wens van Nims doe ik dat niet op die van jou.
LPChip
LPChip jun 23 '07
IkBen, je hebt niet gereageerd op wat ik geschreven heb op pagina 10.

Betekend dat, dat je het eens bent met al dat ik geschreven heb?
jo
jo jun 23 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van jo:

Jo. Reken eens uit naar hoeveel mensen ik tegelijk zou moeten luisteren als het aan zou staan en mocht je je daar geen voorstelling van kunnen maken, kijk dan eens naar de film 'Bruce Allmighty.' Bedenk daarnaast eens dat dat voor iedere bewoonde planeet geldt.

Het spijt me dat je daar aanstoot aan neemt maar er is geen beginnen aan om naar al het bidden te luisteren.

Jij weet mijn wens niet eens laat staan dat je daar op in zou moeten gaan! weet je ik geloof JOU niet en ik geloof toch in god rara hoe kan dat...... misschien omdat jij het je allemaal verbeeld jij kan god niet zijn en ik zal je meteen vertellen waarom
god is voor iedereen iets of iemand anders en betekend steeds iets anders maar komt meestal op hetzelfde neer.
Jij kan nooit never voor iedereen iets betekenen wat ze ervan verwachten... misschien wel voor niemand als je in deze onzin gelooft.
Nou ikben denk daar maar eens ff over na!!
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:

Zoals je wil.
Als jij dat gelooft dan zij dat zo, als jij gelijk wil hebben en ook krijgen dan wil ik je dat hierbij wel geven. De rest van je reactie laat ik dan verder onbesproken want ik heb geen zin in een wellis nietis discussie met jou of wie dan ook.
Wat laat je je weer eens kennen Ikben. Je geeft me hier alleen maar gelijk omdat ik dat gewoon heb.

Ik ben je selectieve reacties meer dan zat en het blijkt weer eens dat je niets toevoegd aan merudi. Wees eens een echt vent en reageer gewoon op mijn gehele bericht. Als je dit niet kan heb je hier gewoon niets te zoeken.

p.s. Je vertoont weer precies de arrogante houding waar men het over heeft. Als je mijn eerdere reactie leest is het geen wellis-nietus discussie. Ik geef tenminste nog argumenten. Dat jij uiteindelijk er geen antwoord op hebt, is meer dan duidelijk en verval je weer in je oude ontkennings en negerings gedrag.

Jammer, ikben, jammer.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:

Dat is helemaal niet mijn wens. Dat is een constatering van een feit waartoe jij niet in staat bent. Het zal me echt niets uitmaken of je het nu wel doet of niet, want ik weet toch dat je het niet kunt. Schuif je onkunde niet op mij af, ik heb geen interesse in jouw problemen.
JulienMoorrees
Beste Ikben, nu kunnen we wel eens uitzoeken wie van deze mensen nou het meeste in jou of mij geloofd. Daar is niets mee bewezen, maar ja, dat is wel de grondslag voor jou uitspraken. Dat we je maar moeten geloven.

Ikzelf vind dit het meest zwakke argument dat je kunt hebben, om je gelijk te halen. Toch gebruik je deze continu. Leg eens uit als je wilt, waarom je terugvalt op de "goedgelovigheid" van de mens om alles maar van je aan te nemen?

Dat is toch juist de grote zwakte van God, dat niemand meer in hem geloofd. Wat heb je aan een God, waar niemand meer in geloofd? Leg me eens uit, hoe jij als God, dit wilt oplossen?
IkBen
IkBen jun 23 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Beste Ikben, nu kunnen we wel eens uitzoeken wie van deze mensen nou het meeste in jou of mij geloofd. Daar is niets mee bewezen, maar ja, dat is wel de grondslag voor jou uitspraken. Dat we je maar moeten geloven.

Als je wil uitzoeken hoeveel mensen in jou geloven en hoeveel in mij kan ik je die moeite wel besparen. In jou nagenoeg iedereen (hier) en in mij nagenoeg niemand (hier) en die dat wel doen zullen dat waarschijnlijk niet toegeven.

Nogmaals, je hoéft me niet te geloven.

Ik hoef niets te halen wat ik al heb goede vriend, dus het doet niet terzake of men mij gelijk geeft of niet.
Ik verlang ook niet dat mensen iets van mij aannemen, want wat ik zeg zal vanzelf ontdekt worden, het ene eerder dan het andere. Ik voel en weet mij door dit 'verwijt' dus niet aangesproken.

Ik geef slechts aan hoe de dingen zitten en ben daar, omdat ik weet hoe het wél zit, op een voor velen irritante manier hardnekkig in. De overgrote meerderheid zal dat interpreteren als arrogant maar omdat ik weet dat dat niet zo is, voel ik mij ook daar niet door aangesproken.

Dat is toch juist de grote zwakte van God, dat niemand meer in hem geloofd. Wat heb je aan een God, waar niemand meer in geloofd? Leg me eens uit, hoe jij als God, dit wilt oplossen

Die redenering veronderstelt dat er een probleem zou zijn als mensen niet in mij geloven. Maar dat is onjuist want of men wel of niet in mij gelooft heeft geen invloed op mijn bestaan.

Denken dat ik het geloof van mensen in mij nodig heb om dingen te bewerkstelligen is denken vanuit menselijk perspectief. Dat is begrijpelijk maar feitelijk onjuist want de dingen die ik wil dat gebeuren, gebeuren sowieso en of men dat wel of niet waarneemt, of wel of niet gelooft doet daar niets aan af.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420