Origineel van IkBen:
Vermeende onwaarheden vanuit jouw (jullie desnoods) perceptie. Maar rationeel bezien heb je daar geen bewijs voor en ik garandeer je dat dat ook niet mogelijk is omdat ik daadwerkelijk de waarheid spreek, ook al weet ik dat ik niemand met die uitspraak overtuig.
Dat ben ik niet met je eens ikben, en heb daar wel degelijk een heel simpel rationeel bewijs van. Namelijk het feit dat jij beweerd god te zijn en daarmee alles in de hand hebt. Echter heb ik hier het feitelijke bewijs dat jij niet in staat bent om op het merudi forum een persoonlijk bericht te sturen naar wie dan ook. Het simpele feit dat jij er niet voor kunt zorgen dat jij dit wel kan bewijst heel simpel dat jij God niet bent.
Vraag is alleen, en dan keer ik het om, waarom ik zou liegen? Wat koop ik daar immers voor? Wie bewijs ik daar een dienst mee? Mijzelf niet en jullie ook niet.
Ik denk dat je het niet moet zien als een leugen, want ik geloof wel dat jij daadwerkelijk in jezelf geloofd. Ik twijfel er daarom ook niet aan dat jij ervan overtuigd bent, dat je god bent.
Daarnaast stel je de vraag wat je ervoor koopt om te gaan liegen. Daar koop je niets voor, maar de vraag die je je ook zou moeten stellen, wat koop je ervoor als je mensen behandeld als minderwaardig. Je hebt een boodschap die je wilt uiten. Toch komt deze boodschap niet over zoals jij het misschien bedoeld, vanwege de manier waarop je hem brengt.
Deze reactie getuigd van het feit dat jij wel degelijk in staat bent een goede onderbouwing voor zaken te kunnen hebben. Dus ga zo door zou ik zeggen, dan komen we er vast wel een keertje uit
.
Ik heb een toelichting gegeven over waarom ik (en de schrijver in het algemeen) niet verantwoordelijk kan worden gehouden over hoe anderen mijn geschrijf interpreteren. Als men vindt dat ik het arrogant of anderszins niet goed doe dan is dat zo, maar dat maakt hetgeen ik naar voren breng niet minder waar. Als ik op een in de ogen van anderen nare manier zeg dat water nat is, wordt het immers ook niet droog.
Dat ben ik met je eens, maar laat ik je dan 2 vragen stellen:
Ben je niet arrogant?
Kan je begrijpen dat mensen je arrogant vinden overkomen?
Overigens, en laat dat een en andermaal gezegd zijn, niemand hoeft van mij aan te nemen dat wì¡ì¡r is wat ik zeg. Dat ik weet dat het wél zo is, is mij op zich voldoende, maar ik vind dat anderen daar wat mij betreft in mogen delen. Of men dat al of niet wil is niet aan mij.
Is het dan ook niet reel dat je dat ook bij ons doen? Jij hoeft toch ook niet aan te nemen dat het waar is wat wij hier zeggen.
Dat is uiteraard jouw kijk op mijn manier van doen. Er is geen sprake van onwetendheid noch van ontkenning. Ik zal je in alle oprechtheid en eerlijk zeggen dat ik soms zulke nonsens lees dat ik het verstandiger vind om niet te reageren omdat ik mensen niet wil kwetsen en ik ook werkelijk niet weet wat ik er mee moet. Creatief is men wel, dat moet ik toegeven.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is zeker creatief wat er gebeurd. Maar toch is niet alles wat creatief is, ook onwaar. En inderdaad ik reageer ook lang niet altijd op wat ik lees.
Ik lees niet alles, juist omdat wì¡t ik lees in mijn ogen vaag is en weinig specifiek en vergelijkbaar is met wat in horoscopen staat, voor elk wat wils. En dat het een enkele keer wat specifieker oogt verandert dat beeld van mij niet.
Het is overigens niet mijn bedoeling daar kwetsend mee te zijn want ik weet als geen ander dat het kan werken.
Jammer dat je het niet kritisch bekijkt, maar al direct een vooroordeel klaar hebt. Dat is je goed recht, maar waarom wel een conclusie hebben en uitten als je het enkel op een kleine steekproef bazeert?
Daarbij heb je mij ook niet gekwetst want zoals je al aangaf heb je je conclusie niet gebaseert op al mijn lezingen.
Tot slot, je beweert dat de aartsengelen gabriel en michael niet bestaan. Waar komen dan al hun berichten vandaan?
-----------
Van jou.
Dat was niet precies wat ik bedoelde. Ik bedoelde alle websites, fora en readings waarin de aartsengelen worden aangehaald en hun boodschappen worden geuit. Hoe komt het dat dezelfde boodschappen bij verschillende mensen, via verschillende manieren toch zoveel overeenkomen waarbij ze allemaal als oorsprong de aartsengelen hebben.
Jij mag van mening en overtuigd zijn dat je daar kontakt mee hebt en ik geloof ook wel dat je dat oprecht gelooft, maar dan kan dus niet. Misschien dat je met iets of iemand kontakt hebt, geen idee, sluit ik ook niet uit, maar met niét bestaande fenomenen is dat onmogelijk nog afgezien van het feit dat jij sowieso geen kontakt kunt hebben met de spirituele wereld.
Deze vraag had ik al eerder aan je gestelt. Je zegt dat ik geen contact kan hebben met de spirituele wereld. Waarom heb ik dan wel contact gehad met overleden mensen, en hebben mij die dingen verteld die ik niet kan weten, maar bij controle wel degelijk 100% juist blijken te zijn?