Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

IkBen
IkBen mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Het blijft een voorspelling. Netzoals een weersvoorspelling. Iets dat nog moet gebeuren is een voorspelling. Net zoals ik voorspel dat het morgen om dit tijdstip in nederland vrijdag is.
Ik buig mijn hoofd in nederige onderdanigheid bij zoveel wijsheid.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Je nederigheid is absoluut niet nodig, het is enkel een logische redenering die ik doe.

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar ik geloof dat de echte waarheid "de logica" is. En hier heb ik al vele malen een discussie om gehad want ze zijn het niet met mij eens, maar ik beweer stellig dat "alles logisch te verklaren valt".
IkBen
IkBen mrt 17 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Je nederigheid is absoluut niet nodig, het is enkel een logische redenering die ik doe.

Je bent te goed voor me.

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar ik geloof dat de echte waarheid "de logica" is. En hier heb ik al vele malen een discussie om gehad want ze zijn het niet met mij eens, maar ik beweer stellig dat "alles logisch te verklaren valt".

Ik vind dat Sylli wel een beetje gelijk heeft als ze vind dat je soms ogenschijnlijk schampere opmerkingen maakt. Dat doe je denk ik onbewust maar je doet het. Mij raakt dat overigens niet.

Ik respecteer jouw geloof (geloof is geen logica trouwens) in logica. Ik vrees alleen dat 'de waarheid' niet zo rechttoe rechtaan logisch is als jij blijkbaar van mening bent. De praktijk wijst in ieder geval soms anders uit.

Ernest Louwes is door de rechter veroordeeld tot 12 jaar voor moord op de weduwe Wittenberg in de Deventer moordzaak. Die veroordeling vond plaats op basis van logisch redeneren door rechtsgeleerden aan de hand van het gevonden bewijsmateriaal. Mij is echter bekend, niet door Maurice d'Hondt overigens, dat de man onschuldig is, al het gevonden en hem belastende bewijsmateriaal ten spijt. Dat komt vanzelf naar buiten.
LPChip
LPChip mrt 17 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
De praktijk wijst in ieder geval soms anders uit.

Ernest Louwes is door de rechter veroordeeld tot 12 jaar voor moord op de weduwe Wittenberg in de Deventer moordzaak. Die veroordeling vond plaats op basis van logisch redeneren door rechtsgeleerden aan de hand van het gevonden bewijsmateriaal. Mij is echter bekend, niet door Maurice d'Hondt overigens, dat de man onschuldig is, al het gevonden en hem belastende bewijsmateriaal ten spijt. Dat komt vanzelf naar buiten.
Dit vind ik grappig maar niet eerlijk geantwoord.

Je probeert namelijk met deze stelling te beweren dat zodra je een aantal feiten hebt, je je logisch beredeneerd antwoord ook gelijk correct is.

In jouw voorbeeld vertel je dat een man is veroordeeld omdat de rechter logisch beredeneerd had gebaseerd op feiten en daarom een uitspraak deed. Het is niet eerlijk om deze uitspraak te doen omdat je niet weet of alle feiten kloppen en je weet ook niet of alle feiten ook daadwerkelijk aanwezig waren.

Ik zal je een wiskundig voorbeeldje geven om aan te tonen dat jouw logica niet klopt.

Ik heb een mand met daarin 4 appels en 5 manderijnen.

Feit: 1 mand
Feit: 4 appels
Feit: 5 manderijnen

De vraag: hoeveel stukken fruit zitten er nu in de mand?

Ik zou zeggen 9, want er zitten 4 appels in en 5 manderijnen. Logisch gezien is dat 4+5=9.

Het antwoord is echter niet goed, want niet alle feiten waren verzameld. Het blijkt namelijk achteraf dat er ook nog 1 banaan in zit.

Ik wil dus aantonen: Een antwoord logisch beredeneren is alleen goed wanneer alle feiten aanwezig zijn en correct. Dus door iets logisch te verklaren geef je aan alle feiten te kennen.
IkBen
IkBen mrt 18 '07
De redenering is verder niet boeiend omdat ik weet dat de man onschuldig vast zit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Tja deze maatschappij werkt nu eenmaal met bewijsgrond. Als je stelling zo duidelijk is, moet het toch ook te bewijzen zijn?
LPChip
LPChip mrt 18 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
De redenering is verder niet boeiend omdat ik weet dat de man onschuldig vast zit.
De beredenering was niet boeiend totdat jij het als voorbeeld gaf. Ik toon slechts aan dat je beredenering niet klopt ten opzichte van het door jouw eerder gestelde feit.
tjeetjejul80
tjeetjejul80 mei 14 '07
Ik denk ook dat het erfelijk is.
Mijn overgroot oma had het, mijn opa, mijn moeder, mijn broertje en ik en mijn zoon ook. Volgens mij geef je een gave inderdaad door.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '07
Eerlijkgezegd denk ik niet helemaal dat het erfelijk is. Wat ik namelijk denk dat er gebeurd is dat iemand opgroeit in een omgeving waarin het geaccepteerd en ook daadwerkelijk onderkend wordt. Dit zorgt ervoor dat het kind niet op jonge leeftijd zich hiervoor al afsluit. Ik denk dat ieder mens paranormale gaven heeft en dat het niet zozeer met erfelijkheid te maken heeft.
admin
admin mei 14 '07
Ben ik met je eens Nims, ik ben ervan overtuigd dat ieder mens deze gaven in meer of mindere mate bezit.
De een kan en wil ze ontwikkelen en de ander kan er niets mee en het word naar de achtergrond gedrukt.
De kunst is om het te leren "zien" en vooral je intuitie te ontwikkelen is in mijn ogen erg belangrijk. Ik ben van mening dat wij veel meer boodschappen doorkrijgen dan we zelf in de gaten hebben, het was voor mij een openbaring toen ik dat doorkreeg.Nou moet ik het nog zien te onthouden en opschrijven :)
metatron
metatron jun 20 '07
Ik geloof niet dat het erfelijk is,dat het in je genen bepaald word.
Ik geloof wel dat je het uit een vorig leven mee kunt nemen.
Je kunt een gave wel ontwikkelen,het zit inderdaad in ons allen.
Ik ben er tijdens m,n paraview uitstapjes ook achtergekomen dat niet alles van hoog niveau is.
Psychometrie schijnt de meest eenvoudige manier te zijn om mensen letterlijk alles te ontfutselen.
Je word een beetje bedonderd!,de aurafoto is daar een mooi voorbeeld van.
De lichaamszuren bepalen de kleuren,het medium achter de tafel leest jouw energie,en niet de foto.
Dan word dat wat op dat moment in je leven speelt,netjes naar voren gehaald.
IkBen
IkBen jun 20 '07
 Quote:
Origineel van metatron:
Ik geloof niet dat het erfelijk is,dat het in je genen bepaald word.
Ik geloof wel dat je het uit een vorig leven mee kunt nemen.
Je kunt een gave wel ontwikkelen,het zit inderdaad in ons allen.

Je kunt geen piano leren spelen als je er geen aanleg voor hebt. Je kunt paranormale gaven niet ontwikkelen als je ze niet hebt meegekregen, het zit persé niet standaard in iedereen.

Ik ben er tijdens m,n paraview uitstapjes ook achtergekomen dat niet alles van hoog niveau is.
Psychometrie schijnt de meest eenvoudige manier te zijn om mensen letterlijk alles te ontfutselen.
Je word een beetje bedonderd!,de aurafoto is daar een mooi voorbeeld van.
De lichaamszuren bepalen de kleuren,het medium achter de tafel leest jouw energie,en niet de foto.
Dan word dat wat op dat moment in je leven speelt,netjes naar voren gehaald.

Deze redenering staat in ieder geval met beide benen op de grond. Maar, ik zei dat eerder, vorige levens bestaan niet en ik heb ook aangegeven hoe het dan wel zit dat men vermeende herinneringen heeft.

Bijzondere gaven, daarmee doelende op de feitelijke vaardigheid die mensen in staat stelt onlogische en tegen de bestaande natuurwetten indruisende effecten te veroorzaken, komen in hoge zeldzaamheid voor bij mensen die een beoogd spirituele functie hebben. Ze hoeven niet te worden ontwikkeld maar men moet wel leren er mee om te gaan.

Er zijn er vervolgens, een vijftal wereldwijd, die de gave hebben die gaven te neutraliseren en dat geschiedt bij misbruik. Uiteindelijk is er dan één, de allerhoogste, die gaven aan anderen kan toekennen en wegnemen.

Dat laatste is bijvoorbeeld gebeurd met een van de deelnemers aan dit platform.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 20 '07
Inderdaad heeft het ook met aanleg te maken, maar ik denk wel dat iedereen er minimaal iets mee heeft, maar dat het wel gestimuleerd moet worden. Iemand die aanleg heeft om piano te spelen, maar van zijn leven nog nooit een piano te zien krijgt, zal deze "gave" dus ook nooit ontwikkelen. Ik denk daarom ook, dat het belangrijk is, dat spiritualiteit / paranormaliteit gemeengoed moet worden om ervoor te zorgen dat de meeste mensen die de gaven hebben, deze ook kunnen ontwikkelen.

Tot slot nog een vraag voor IkBen (welkom terug ;)) wat bedoel je met:
Dat laatste is bijvoorbeeld gebeurd met een van de deelnemers aan dit platform.
IkBen
IkBen jun 20 '07
Daarmee bedoel dat iemand die actief is op dit forum en daadwerkelijk kon beschikken over paranormale gaven, dus bovennatuurlijke en onlogische dingen kon bewerkstelligen, die mogelijkheid nu niet meer heeft. Ze zijn die persoon ontnomen.

Je staat me vast toe dat ik geen namen noem.
JulienMoorrees
Ik was juist benieuwd naar welke naam je bedoeld want ik heb nog niemand van hier, erover gehoord, en zoiets lijkt me wel op te vallen als je gaves je worden ontnomen.
LPChip
LPChip jun 20 '07
Je kan simpel weg uitrekenen wie je bedoelt, maar ik ben het niet eens met het feit dat deze persoon de gaves zouden zijn ontnomen, simpelweg omdat deze persoon er op dit moment voor kiest om ze niet te gebruiken.
IkBen
IkBen jun 20 '07
Zo'n uitleg kan daaraan natuurlijk ook gegeven worden.

Mocht de mening bestaat dat ik het over Nims zou hebben dan is dat niet juist. Wat men niet heeft kan immers niet worden ontnomen.

En zelfs indien hij die gaven wél zou hebben dan nog is er geen aanleiding hem die te ontnemen. Dat ik een oplichter e.d. wordt genoemd wil natuurlijk niet zeggen dat ik het ben. Hooguit dat degene die mij zo noemt van mening is dat ik het ben. Ik voel me er in ieder geval niet door aangesproken.
jo
jo jun 20 '07
ja nu ben ik ook benieuwd hoor!!!
dan kan ik misschien een tip krijgen van die persoon. het lukt mij nog steeds niet om het even uit te zetten het word alleen maar erger, beter dus eigenlijk

ik weet niet of het erfelik word doorgegeven bij mij iig niet alleen mijn tante en een verre neef verder niemand geloof ik..
IkBen
IkBen jun 20 '07
Het beheersen van paranormale gaven is niet anders dan het beheersen van de beweging van een arm of been. Als je er niets mee wil dan gebeurt het niet omdat het geen willekeurig iets is.
De 'bezitter' ervan moet iets bewust willen, voordat het geschiedt anders gebeurt er echt niets. Een auto zet zich ì³ì³k niet in beweging als je geen gas geeft.

Als je het gevoel hebt dat 'iets' het van je overneemt, dan heeft dat niets met paranormaliteit te maken maar met je eigen psyche. Zoek dan naar de oorzaak en neem die weg.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:
Zo'n uitleg kan daaraan natuurlijk ook gegeven worden.

Mocht de mening bestaat dat ik het over Nims zou hebben dan is dat niet juist. Wat men niet heeft kan immers niet worden ontnomen.

En zelfs indien hij die gaven wél zou hebben dan nog is er geen aanleiding hem die te ontnemen. Dat ik een oplichter e.d. wordt genoemd wil natuurlijk niet zeggen dat ik het ben. Hooguit dat degene die mij zo noemt van mening is dat ik het ben. Ik voel me er in ieder geval niet door aangesproken.
Niet om het een of ander, maar als je je er niet aangesproken op voelt, waarom zou je er dan nog op terug komen? Juist zeggen dat je je niet aangesproken voelt, wekt de indruk dat je dit juist wel doet.

Verder heeft niemand je oplichter genoemd, maar ben je geconfronteerd met de onbewijsbaarheid van je uitspraken. Jij bent de enige op het forum die zelf het woord oplichter in de mond heeft genomen:
zie http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/14/79/6.html#000078
En ja ik heb het forum goed doorzocht.

p.s. Dat het niet over mij ging wist ik al. Mijn gaves zijn nog steeds crisp en aanwezig. Leg eens uit dat als ik geen gaves heb, waarom mijn foto-lezingen dan altijd zo goed kloppen, en ik dingen weet die je normaal gezien niet zou kunnen weten?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420