Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

Charlie
Charlie mrt 9 '07
En zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je kan quote? Zit er telkens mee te klooien.

B.v.D.

in Licht en Liefde,

Charlie
IkBen
IkBen mrt 9 '07
 Quote:
[*UOTE]Origineel van Charlie:
[*B] En zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je kan quote? Zit er telkens mee te klooien.

B.v.D.

in Licht en Liefde,

Charlie
[/*B]
[/*UOTE]
Zo, waarbij je dan zelf de sterretjes moet vervangen door een Q
IkBen
IkBen mrt 9 '07
 Quote:
Origineel van Charlie:

IkBen, je zegt dat je die man kent, en als je het zelf dan niet bent, hoe weet je dan zo zeker dat het echt waar is? Was je er dan zelf bij??? Of geloof je dan soms wat een ander jou vertelt?

Charlie, ik heb niet gezegd dat ik het niet ben, het antwoord op die vraag heb ik open gelaten.

Wat die zekerheid betreft, daar heb ik bewijzen voor want ik zou dat nimmer 'klakkeloos' aannemen. Maar, zoals ik elders ook gezegd heb, die bewijzen zijn niet averdraagbaar naar dit forum, zoals geen enkel bewijs dat is.
Charlie
Charlie mrt 14 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van Charlie:

IkBen, je zegt dat je die man kent, en als je het zelf dan niet bent, hoe weet je dan zo zeker dat het echt waar is? Was je er dan zelf bij??? Of geloof je dan soms wat een ander jou vertelt?

Charlie, ik heb niet gezegd dat ik het niet ben, het antwoord op die vraag heb ik open gelaten.

Wat die zekerheid betreft, daar heb ik bewijzen voor want ik zou dat nimmer 'klakkeloos' aannemen. Maar, zoals ik elders ook gezegd heb, die bewijzen zijn niet averdraagbaar naar dit forum, zoals geen enkel bewijs dat is.
Dus met andere woorden, bedoel je dat jij die vent wel bent???
IkBen
IkBen mrt 14 '07
 Quote:
Origineel van Charlie:
Dus met andere woorden, bedoel je dat jij die vent wel bent???

Ik heb het antwoord op die vraag opengelaten. Zij die een direct antwoord op die vraag willen moeten bij zichzelf te raden gaan. Gevoel en intuïtie zeggen voor de goede luisteraar vaak meer dan woorden.
IkBen
IkBen mrt 14 '07
Ik help je iets verder.

Ik ben voor iedereen die men wil dat ik ben.
De een zal mijn opmerkingen en antwoorden fantastisch vinden, de ander ergert zich er mateloos aan. Voor de een zou ik het kunnen zijn, voor de ander in nog geen 100 eeuwen.

Ik laat de vraag open want, wat ik ook zeg, ieder van de lezers zal dat antwoord interpreteren zoals hij of zij dat goeddunkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '07
Maar weet je zelf dan wel wie je bent?
IkBen
IkBen mrt 14 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Maar weet je zelf dan wel wie je bent?

Beter dan wie ook dat van zichzelf kan weten.
LPChip
LPChip mrt 14 '07
En waarom denk jij dat jij het bent, en niet iemand anders?
Mimi*
Mimi* mrt 14 '07
Juist!
????
???? mrt 14 '07
Misschien is iedereen wel God alleen weet je dat zelf nog niet.
Het grootste probleem daarin is dat het onze cultuur is die het ons niet toestaat zo te denken.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een goddelijk deel in zich heeft (de godsvonk). Het is aan ons die te vinden en zo medeschepper te worden van ons eigen leven.
En om die te vinden moet de mens eerst weer een heel mens worden. Ieder mens is een gespleten persoonlijkheid totdat binnen en buiten, boven en onder gelijk zijn, gesmeden tot 1 individu.
Dit is wat ze in de alchemie verstaan onder het lood in goud omzetten.
IkBen
IkBen mrt 14 '07
 Quote:
Origineel van LPChip:
En waarom denk jij dat jij het bent, en niet iemand anders?

Ik heb eveneens niet gezegd dat ik denk dat ik het ben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Helemaal met je eens Sylli. Zie ook mijn onderwerp over goddelijkheid:
http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=14;t=000079;p=1#000000
IkBen
IkBen mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van sylli:

Het is aan ons die te vinden en zo medeschepper te worden van ons eigen leven.
 Quote:
Origineel van NiMs:

Helemaal met je eens Sylli.

Misschien kun je mij dat uitleggen NiMs, gegeven dat je elders van mening zegt te zijn dat mensen niet vrij zijn in de keuzes die ze maken omdat je vindt dat alles causaal verbonden is, oorzaak en gevolg dus?
JulienMoorrees
God is de causaliteit. De wet van oorzaak en gevolg. God is alles en de enige reden dat wij leven. Wij zijn onlosmakelijk verbonden met de causaliteit. Het enige dat ons het mogelijk maakt om te ervaren. Zonder causaliteit geen ervaringen. Als je dat in jezelf herkent, en weet dat je niet vrij bent, ervaar je God in pure vorm. God is geen wezen, God is de universele wet van alles om ons heen.
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Prachtig betoog maar dat vroeg ik niet. Je bent het volgens die berichten eens met Sylli die stelt dat mensen medeschepper kunnen zijn van hun eigen leven terwijl je die vrijheid, de invloed van de mens zelf, afgedaan hebt als onmogelijk door het cuasale oorzaak en gevolg gebeuren.

Dat spreekt elkaar in mijn ogen tegen.
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Overigens, ter aanvulling, de aartsengel heeft het pdf bestand gelezen en daar een kwalificatie aan gegeven:

Letterlijke weergave:

IkBen:
Dus het is nonsens?

Gwendolyn zegt:
ja
heel dat boekwerk verder
maar ben wel blij om te weten dat ik na 2012 achter de geraniums kan :D
JulienMoorrees
Grappig dat je dat zo zegt. Mijn voorspelling is dat we Gwendolyn hier nog wel zullen zien voor een fotolezing. Ik ga dan graag met haar in gesprek hierover. Tenslotte kan zij het weten nietwaar ;).
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Als je die voorspelling koppelt aan de reeds door haar verstuurde email daarover .. acht ik de voorspellende waarde van jouw uitspraak heel gering.
JulienMoorrees
Het blijft een voorspelling. Netzoals een weersvoorspelling. Iets dat nog moet gebeuren is een voorspelling. Net zoals ik voorspel dat het morgen om dit tijdstip in nederland vrijdag is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420