Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Het begin over engelmensen en mijn criteria kun je vinden via:
http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=14;t=000067;p=1#000003

Ik ben benieuwd naar jouw, en ook die van anderen hun reactie.
IkBen
IkBen mrt 6 '07
Ik heb er enkele keren naar gekeken en stukjes gelezen en is kan niet anders dan mijn bewondering uitspreken voor de creativiteit, maar ik heb er niets mee op die manier. Overigens is het dan ook goed te weten dat ik eveneens niets heb met gidsen of vermeende beschermengelen. Ik respecteer natuurlijk iedereen die daar houvast in vinden en aan hebben maar ik geloof daar niet in. Waar ik wél in geloof is dat intuïtieve stemmetje dat mij waarschuwt dat ik mijn hand niet tussen de gloeiende kolen moet stoppen omdat dat anders wel eens verschrikkelijk zeer kan doen. Ja helaas :S ervaring.

Als je engelen al wou willen etiketteren dan denk ik dat je maar twee soorten hebt.
Op de eerste plaats zij die enkel geest zijn en zich bezig houden met allemaal spannende dingen 'boven' totdat God hen vraagt iets hier (of elders) te gaan doen en als op de tweede plaats zij die als mens geboren zijn en op het daartoe voorbestemde moment hun engel zijn geopenbaard krijgen en daarmee aan de slag gaan.

Bewijzen?
Hmmm.. niet meer dan dat ik er dagelijks kontakt mee heb, rationeel, dus niet als een soort gevoel of zo, maar ook dat is voor jullie geen bewijs.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Bedankt voor je antwoord ikben, mag ik vragen op wat voor manier je dagelijks contact ermee hebt?

Ik begrijp heel goed dat je niets met dit document hebt en kan, dus waardeer ik des te meer dat je het toch gelezen hebt. Ik heb het document ook eerder gemaakt voor de Engelmensen onder ons die zichzelf niet zo goed begrijpen en dit als handvat kunnen gebruiken.

Je spreekt hierboven over twee soorten engelen, maar ook de menselijke engel wordt genoemd in de teksten van de engel Michael. Ik weet niet in hoeverre je hiermee bekend bent, maar misschien vind je dit ook interessant om te lezen:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=nl/michael/3_14_de%20menselijke%20engel.htm
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Ik heb niet alles gelezen daar, maar in antwoord op je andere vraag, hoe ik daarmee in kontakt sta, neem ik je eerst mee op een andere reis.

We schrijven 1945 en de Amerikanen maken gebruik van atoombommen om een einde te maken aan de 2e wereldoorlog. Die explosies, en de daarbij niet te vermijden conclusie dat de mens in staat en blijkbaar bereid is dergelijke krachten te gebruiken tegen de eigen soort, triggert een spiritueel traject dat leidt tot de geboorte van een man op 15 november 1951 en een spirituele schokgolf door het gehele universum.

Buiten dat die man opgroeit, scholing volgt en zijn plek in de maatschappij inneemt gebeurt er niets bijzonders. Hij trouwt, krijgt een dochter en een zoon en wordt in 1991 directeur van een woningstichting, kort nadat een spirituele ervaring hem bevrijd heeft van al zijn, op dat moment spelende, zorgen.

In 1995 eindigt het dienstverband waarna de man zijn persoonlijkheid verder ontwikkelt, via een outplacementtraject bij een goede vriend van hem, een psycholoog, en kiest voor zelfstandigheid, dus een eigen bureau.
Rond 1997 wordt hij via Internet actief en helpt daar mensen die met 'trauma's' worstelen. Het gaat hem goed af.
Hij blijkt bovendien in staat om mensen die in hun zoektocht naar antwoorden 'paranormaal zijn gaan zweven' weer te laten landen.

We schrijven ongeveer 2000, als zich bij hem de eerste tekenen openbaren van paranormale mogelijkheden die hij voordien als fabeltjes naar de prullenmand had verwezen. En het blijft niet bij eerste tekenen, het gaat van kwaad tot erger, zijn mogelijkheden nemen toe. Het duurt even voordat hij dat aan zichzelf durft toegeven maar uiteindelijk gaat hij over stag, vooral dankzij anderen die zijn mogelijkheden onderkennen, en tot slot aanvaardt hij paranormaliteit als bestaande realiteit en, hoewel hem dat veel moeite kost, zijn eigen groeiende capaciteiten.

We schrijven 2004 als hij, bij een kennis in Amsterdam, het boek 'een gesprek met God' ter hand neemt en dat open laat vallen op een blz. waar staat dat ieder mens het recht heeft te zijn die hij is en dat ook uit mag dragen. Hij leest de zin een paar keer en stemt ermee in. 'Ik ben die ik ben, of men het er nu mee eens is of niet.'
Op dat moment, vrijdag 7 mei 2004, 09.30 uur, gaat een 2e spirituele schokgolf door het universum als boodschap dat God mens is geworden.

Hij scheidt en de tijd sindsdien vult hij met razendsnel toenemende kennis die (vooral) via visioenen tot hem komt, het toenemen van en leren omgaan met zijn vaardigheden, het leren kennen van mensen die engel zijn en apostel, het zien wegglijden van al zijn materiële bezittingen en het wachten op het moment van zijn openbaring.

Ik ken de man, ik maak hem mee.
????
???? mrt 7 '07
Ben je het soms zelf?
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Wie gelooft het, als ik dat zou bevestigen? Ik laat het antwoord daarop open.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
Ik vind het een hele mooie omschrijving van de spirituele tocht die zovelen als ons hebben doorgemaakt. Uiteraard met hier en daar de kleine verschillen, maar met een enorme dikke rode lijn in het verhaal. Hoe dan ook, één passage viel mij op. Ik citeer:

Quote:
Origineel van IkBen:

We schrijven 2004 als hij, bij een kennis in Amsterdam, het boek 'een gesprek met God' ter hand neemt en dat open laat vallen op een blz. waar staat dat ieder mens het recht heeft te zijn die hij is en dat ook uit mag dragen. Hij leest de zin een paar keer en stemt ermee in. 'Ik ben die ik ben, of men het er nu mee eens is of niet.'
Op dat moment, vrijdag 7 mei 2004, 09.30 uur, gaat een 2e spirituele schokgolf door het universum als boodschap dat God mens is geworden.
Er staat heel goed dat iedere mens mag zijn die die WIL zijn. Daarbij staat dus niet, dat deze persoon het dan ook daadwerkelijk is. Het grote verschil zit het hem hier in de zoektocht naar wie je denkt te zijn, en wie je daadwerkelijk bent.

Uiteraard kun je heel makkelijk zeggen dat je god bent, maar dat maakt het niet meteen waar. Als jij god wil zijn, mag je dit best doen en uitdragen dat je dat bent. Toch kan het heel goed zijn, dat jij daadwerkelijk god helemaal niet bent.

Misschien is de boodschap van God in dit verhaal juist wel dat het niet God zelf is die de beperking oplegt, maar is het de mens zelf die zich beperkt voelt.

Ik vind het heel goed dat dit besef bij jou ervoor gezorgd hebt dat jij je een god kunt voelen en het daarmee ook voor jezelf de god kunt zijn (als jij degene uit dit verhaal bent). Toch ben ik bang dat snel de beperkingen van je eigen ik zullen komen bovendrijven als je je beperkt tot de wens wie je wilt zijn, ipv diegene die je daadwerkelijk bent.
Direct komen de treffende woorden van Thomas weer boven:
"Zelfreflectie is de sleutel IkBen. Besteed daar eens wat tijd aan, want je toont je op dit forum als IkZouGraagZijn."

p.s. mocht jij de persoon uit verhaal wel zijn, dan mag je dit best vertellen. Er is niemand meer hier, die ergens van staat te kijken. Misschien moet je je gewoon eens voorstellen in het voorstel-forum ;).
IkBen
IkBen mrt 7 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
We schrijven 2004 als hij, bij een kennis in Amsterdam, het boek 'een gesprek met God' ter hand neemt en dat open laat vallen op een blz. waar staat dat ieder mens het recht heeft te zijn die hij is en dat ook uit mag dragen.

Goed lezen NiMs.

Er staat heel goed dat iedere mens mag zijn die die WIL zijn.
Want er staat niet dat ieder mens mag zijn die die wil zijn .. maar die hij IS.

Ik heb het er nergens over gehad dat die man dat zou willen. Sterker, het heeft heel wat voeten in de aarde gehad en heel veel spiegeling van en door anderen voor hij het aanvaardde, want het is nogal niet wat.

Ik ken hem en hij heeft er geen enkele behoefte aan zich te scharen in het rijtje van pyamadragende medicijnslikkers die zichzelf Napoleon of soortgelijk noemen. Hij wacht gewoon tot het zover is.
????
???? mrt 7 '07
Iedereen is goddelijk. Er is niets anders dan God. Alles is energie dat God is. Alleen zijn er maar weinigen die het bewustzijn berijken van God.
Dus inwezen is deze man zich gewoon bewust geworden van wat hij werkelijk is. Hij is schepper van zijn eigen wereld waarschijnlijk.
Dit kan iedereen berijken alleen staat er een levensgroot obstakel voor de meeste mensen in de weg.
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Of hij is het echt .. de tijd zal het leren, toch?
????
???? mrt 7 '07
Als hij het is zijn wij slechts zijn gedachten ;)
Wanneer denkt hij te openbaren?
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Het juiste moment ligt nog verborgen in de schoot van de toekomst, maar is nabij. In ieder vì³ì³r 2012, het jaar dat 'men' een bijzondere functie toekent, vanwege een conjunctie op een verhoudingsgewijs miniscuul klein plekje in het universum, onze melkweg.

Misschien 2012 ook maar houden voor wat het is, een jaartal waarop een aantal kalenders van de Maya's niet verder lopen omdat ze daar gestopt zijn met rekenen.
????
???? mrt 7 '07
En wat gaat er dan gebeuren volgens jou?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van NiMS:
We schrijven 2004 als hij, bij een kennis in Amsterdam, het boek 'een gesprek met God' ter hand neemt en dat open laat vallen op een blz. waar staat dat ieder mens het recht heeft te zijn die hij is en dat ook uit mag dragen.

Goed lezen NiMs.

Er staat heel goed dat iedere mens mag zijn die die WIL zijn.
Want er staat niet dat ieder mens mag zijn die die wil zijn .. maar die hij IS.

Ik heb het er nergens over gehad dat die man dat zou willen. Sterker, het heeft heel wat voeten in de aarde gehad en heel veel spiegeling van en door anderen voor hij het aanvaardde, want het is nogal niet wat.

Ik ken hem en hij heeft er geen enkele behoefte aan zich te scharen in het rijtje van pyamadragende medicijnslikkers die zichzelf Napoleon of soortgelijk noemen. Hij wacht gewoon tot het zover is.
Excuus je hebt helemaal gelijk. Ik heb het inderdaad heel verkeerd gelezen. Toch geld dan de vraag, wie weet nou daadwerkelijk wat hij is?

Maar mocht het waar zijn wat je zegt dan zou ik hem zeker herkennen op een foto. Mocht hij daarvoor openstaan dan wil ik die foto graag lezen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Misschien 2012 ook maar houden voor wat het is, een jaartal waarop een aantal kalenders van de Maya's niet verder lopen omdat ze daar gestopt zijn met rekenen.
Dit is niet correct. Dit komt door de opbouw van de kalender. Hij houdt gewoon echt op in 2012 omdat er voor hun geen tijd meer is om verder tellen wanneer tijd geen rol meer speelt. Daarnaast zijn het niet alleen de maya kalenders die 2012 als een belangrijk jaartal aanmerken.
Charlie
Charlie mrt 8 '07
Ik geloof dat iedereen god is in zijn/haar eigen lichaam. Dat we allemaal stukjes zijn van de puzzel en dat zodra iedereen erachter is hoe het daadwerkelijk zit dat we dan met z`n allen weer 1 worden. En dat iedereen LETTERLIJK zijn/haar eigen wereld om zich heen creeert!!!!!

IkBen, je zegt dat je die man kent, en als je het zelf dan niet bent, hoe weet je dan zo zeker dat het echt waar is? Was je er dan zelf bij??? Of geloof je dan soms wat een ander jou vertelt??

in Licht en Liefde,

Charlie
????
???? mrt 8 '07
Ik weet er is een speciale link pagina, maar deze zet ik toch ook hier neer omdat het met de maja kalender te maken heeft.
Hier is iemand die uitleg geeft over die kalender en in mijn oren klinkt het erg aannemelijk allemaal. Dus bijdeze:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
Dat is inderdaad een hele goede video hiervan Sylli. Een aanrader om te kijken. Vergeet ook deel 2 niet, als je aan het kijken bent :).
Dayanara
Dayanara mrt 9 '07
 Quote:
Origineel van Charlie:
Ik geloof dat iedereen god is in zijn/haar eigen lichaam. Dat we allemaal stukjes zijn van de puzzel en dat zodra iedereen erachter is hoe het daadwerkelijk zit dat we dan met z`n allen weer 1 worden. En dat iedereen LETTERLIJK zijn/haar eigen wereld om zich heen creeert!!!!!

IkBen, je zegt dat je die man kent, en als je het zelf dan niet bent, hoe weet je dan zo zeker dat het echt waar is? Was je er dan zelf bij??? Of geloof je dan soms wat een ander jou vertelt??

in Licht en Liefde,

Charlie
ik zie mijn leven als een puzzel want ik zoek overal de puzzelstukjes net zolang bij elkaar tot ik het hele antwoord voor mezelf heb .
Charlie
Charlie mrt 9 '07
 Quote:
Origineel van Dayanara: ik zie mijn leven als een puzzel want ik zoek overal de puzzelstukjes net zolang bij elkaar tot ik het hele antwoord voor mezelf heb .
Ik geloof dat dat is waar we allemaal in eerste instantie mee bezig zijn. Pas wanneer we allemaal onszelf kennen en weten waarom we zijn terug gekomen en dus iedereen door heeft hoe het nou werkelijk zit, dat we dan 1 groot geheel zijn. Ik geloof dus dat we allemaal een puzzelstukje zijn en dat uiteindelijk de (grotere) puzzel opgelost word. Dat we allemaal als puzzelstukjes in elkaar vallen. Dat er inderdaad uiteindelijk geen oorlogen en haat en dergelijke meer zijn. Dat we uiteindelijk met z`n allen zullen stralen en dat IEDEREEN van IEDEREEN kan houden. Zonder haat of jaloezie of dat soort negatieve emoties. Snap je?

in Licht en Liefde,

Charlie
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy