Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

Ayasha
Ayasha dec 18 '06
Vooral veel pessimisme Incripted :)

Zoals ik al zei; ze hebben in elk geval al wat bijgeleerd, ze hebben nu ondervonden dat ze als groep sterker staan dan alleen.
Incripted
Incripted dec 18 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Vooral veel pessimisme Incripted :)

Zoals ik al zei; ze hebben in elk geval al wat bijgeleerd, ze hebben nu ondervonden dat ze als groep sterker staan dan alleen.
een aap is ook geevolueerd tot mens.

pessimisme is niet altijd slecht, je moet alleen weten op welk moment je het bent.
Ayasha
Ayasha dec 18 '06
De stap was dan ook klein, sommige lijken er nog steeds op. (zowel kwa uiterlijk als kwa denkcapaciteit)
Incripted
Incripted dec 19 '06
 Quote:
Origineel van kath:
De stap was dan ook klein, sommige lijken er nog steeds op. (zowel kwa uiterlijk als kwa denkcapaciteit)
inderdaad ja.
IkBen
IkBen mrt 3 '07
Ik heb het elders ook al gezegd. Velen denken paranormaal te zijn, slechts weinigen zijn het.
Er daarbij vanuit gaand dat men onder paranormaliteit dié gaven schaart die mensen in staat stellen materie te beïnvloeden door het enkel te willen. Met andere woorden, dingen te veroorzaken die tegen de natuurwetten indruisen. Zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht overwinnen etc. etc.

Alle andere zaken die ogenschijnlijk niet direct verklaarbaar zijn hebben nochtans zo goed als altijd een normale achtergrond. De vermeende aanraking van een entiteit is veelal een zuchtje wind over een gevoelige huid etc. etc.
Puc
Puc mrt 3 '07
Wat vroeger door de massa paranormaal werd genoemd, is momenteel hard op weg de gewoonste zaak van de wereld te worden. Idd. Toekomstvoorspellen, fotolezen, geesten zien mensen genezen wordt allemaal doodeenvoudig. Is dit een bescheiden set gaven naar jouw mening? Te gewoontjes?

Hier vanuitgaand ga ik daar in mijn reactie hieronder even op in. (Overigens: Wie is er volgens jou WEL paranormaal?)

Materie beinvloeden? Inderdaad. Ik zou het op dit moment erg bijzonder (paranormaal) vinden ALS, of misschien liever gezegd WANNEER, het zover zal zijn dat er 'mutanten' met heftige krachten (red. X-Men) op de aarde rondlopen.

Zou je het overigens minder indrukwekkend vinden, wanneer een kind een zuchtje wind zou oproepen om een speelgoedpropeller te laten draaien? Misschien is dit wel een druppel die hard op weg is een oceaan te worden... Zo geldt het voor alles op dit gebied.

De kans dat er binnen kort een soort esoterische hype ontstaat, is erg groot. Ik durf er bijna niet aan te denken hoe de show van Carlo en Irene er over een paar jaar uitzal zien. Pure pulp op zondagmiddag op RTL4! ;)Als je bezorgt bent dat vervolgens Jan en alleman denkt geesten te zien of kan voorspellen welke Oranje Princes het eerste zwanger zal zijn, om maar mee te kunnen lopen? Dan de deel ik je mening.

Maar, wat zou dan willen zeggen tegen diegenen die echt hun 'bescheiden' gaven voor het eerst ervaren? Als iemand tegen mij had gezegd dat ik me dingen inbeeld onder het mom van "louter valligheden", dan was ik nu andere dingen aan het doen. Het lijkt mij prettig als iemand tegen je zegt dat je niet gek bent en dat hij of zij vertrouwen in je heeft.

By the way. Kom jij toevallig uit Heemskerk?
IkBen
IkBen mrt 3 '07
Wat een hype is geworden zijn alle fenomenen die men kan aantreffen op paranormaalbeurzen. Ik gun mensen hun houvast, allerhartelijkst zelfs, maar ik vrees dat heel veel van de ervaren resultaten, noem reiki, op autosuggestie berust. Het is vooral het zoeken naar zekerheden die creativiteit van mensen richt op zaken als tenenlezen, zandafdrukken en .. tja .. wat eigenlijk niet? Gidsen bestaan niet, ook al meent men de gezien te hebben, men neemt immers voor waar aan waarin men gelooft en wat men wil zien, ziet men ook. Communiceren met overledenen ook niet, althans, dat is beperkt tot een handjevol mensen op deze wereld die, stuk voor stuk, een uitzonderlijk hoge spirituele positie bekleden.

Wat ik bedoel is inderdaad het mind of matter gebeuren en dat is zeldzaam.
Overigens bestì¡ì¡n die zogenaamde X-mensen, alleen lopen die er (nog) niet mee te koop.

Wat men als 'gaven' beschouwt is veelal een (voor die mensen nieuwe) ervaring met communicatieve vaardigheden, gezond verstand en een goede aansluiting met de eigen intuïtie. Voor die mensen voelt dat als paranormaal, maar het is niet bovennatuurlijk.

Je zult mij niet horen roepen dat iemand gek is. Ik wil daarentegen graag weten wat er gaande is en waarom iemand, bijvoorbeeld, een entiteit ziet. Ik geloof die mensen, ook al zie ik die zelf niet. Maar er zijn vaak verklaringen voor te geven die niet minder juist zijn als 'kiezen' voor 'iets.'

In reïncarnatie geloven ook velen, niet in de laatste plaats door de verhalen van mensen onder hypnose of tijdens regressie over vorige levens. Maar wat men zich niet raliseert is dat die herinneringen bij de bevruchting zijn meegekomen met de ei- of zaadcel, want die nemen, naast biologische- en spirituele kenmerken, eveneens herinneringen mee die de ouders in iedere cel hebben vastgelegd. Herinneringen beklijven immers en de geslachtscellen zijn miniatuurdatabanken met de kenmerken van de ouders. De ouders dragen weer herinneringen mee van hun ouders .. etc etc en onder omstandigheden kunnen herinneringen van lang geleden getrigged worden.
IkBen
IkBen mrt 3 '07
Nee .. ik kom niet uit Heemskerk.
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Hier geef ik je wel gelijk in ikben. Er zijn helaas teveel mensen die misbruik maken van iemand anders zijn goedgelovigheid en onwetendheid. Ik vind dit niet echt eerlijk en ben daarom zelf vrij sceptisch over al die wonderdokters. Mijn mening is ook dat als je over deze gaves beschikt je deze op een goede en eerlijke manier dient te gebruiken. Daarbij denk ik dat alle mensen in principe over deze gaves beschikken maar niet de juiste weg hebben gevonden of zijn gebrainwashed door de maatschappij.
Jij zegt dat alleen hoog spiritueel begaafde mensen met de doden kunnen communiceren, dit denk ik niet. Ik denk alleen wel dat niet iedereen met willekeurige doden kan communiceren. Ik denk dat wanneer iemand een hechte band heeft met de overledene deze ook met diegene kan communiceren. Het is alleen niet zo simpel als een telefoontje plegen. Ik denk ook dat het zeker met bloedverwanten mogelijk is.
Puc
Puc mrt 4 '07
Niet uit Heemskerk? Ook goed. Niet dat ik dat op mysterieuze dacht door te krijgen hoor. ;)Het viel mij op dat een kennis van mij Ikben als nickname op MSN had. Toeval!
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Ik geloof niet in toeval .. hij heeft de naam gekozen .. ik niet ;)
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Ik vrees dat dat toch niet zo is Deboriah. Er zijn echt slechts een vijftal mensen wereldwijd die het daadwerkelijk kunnen en die zijn uitzonderlijk hoog spiritueel begaafd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het niveau van een engel, daarvan lopen er ook een aantal rond op deze planeet. Alle anderen die zeggen of denken dat ze het kunnen staan mogelijkerwijs met iets of met iemand in kontakt, dat sluit ik niet uit, maar dat zijn zeer zeker geen overledenen.
Puc
Puc mrt 4 '07
Het helaas niet meer dan logisch dat er deels een freakshow ontstaat en dat een groep mensen misbruik maakt van de situatie. Naar mijn menig moet je wel onderscheid maken tussen 1) de echte profiteurs zonder gaven en 2) gevallen waarbij de (intuitieve) gaven nog in ontwikkeling zijn en vergissingen gemaakt worden.

1) Degene die Astrotime op de buis heeft geholpen wens ik niet veel goed toe. Wat ik voorbij zie komen is ronduit afschuwelijk. Het is te hopen dat dit de acceptatie van werkelijke gaven niet onherstelbaar veel schade aanrichten.

2) Nu er steeds meer mensen iets van gaven ontwikkelen is het ook niet meer dan logisch dat dit gepaard gaat met de nodige growingpains. De mensen met werkelijke gaven, hoe 'beperkt' spiritueel begaafd dan ook, men zal het vast wel eens onjuist aanpakken. En dit met
Zoals ik al aangaf lijkt het mij dat alles aan gaven klein begint en dat dit zich moet kunnen ontwikkelen.

De combi van beiden heeft ook mijn bezochtheid (eigenlijk dus 3 situaties). Een paragnost/magnetiseur of wat dan ook die een vette boterham denkt te kunnen verdienen met dure consulten. Met een paar esoterische boekjes, wat mensenkennis, gezond verstand en edelstenen kan je 'patiënten' snel en makkelijk een poot uitdraaien. En deze mensen zullen van een verschil ervaren. Die biostabiel heeft vast ook effect. ;)

Overigens: ik geloof en heb ervaren dat edelstenen en mineralen hebben wel degelijk effect hebben. En ook met autosuggestie en intuitie kan je mensen écht helpen. Ik denk dat iedereen het er over eens is dat je eerlijk met je gaven om moet gaan. Een kwestie van normen en waarden.

Het drama rondom Sylvia Millekamp was natuurlijk desastreus voor de publieke opinie rondom de het genezen van ziekten/aandoening op alternatieve wijze. Ik kan trouwens niet beoordelen of Jomanda, volgens jouw definitie echte gaven had of niet.

Iedereen maakt fouten in het leerproces en juist dat proces houdt nooit op. En ben ik het zeer eens met de bezorgdheid over de rotte appels. Tijd voor een echt Hollandse Stichting Keurmerk Paranormale Gaven!

Al met al ben ik het niet eens met jouw menig dat beperkte gaven, geen gaven zijn. Ik weet niet of je een duidelijke streep kan trekken tussen de ontwikkeling van je intuitie en al het bovenatuurlijke dat daarop kan volgen. Misschien is het ook een kwestie van definitie hoor. Misschien een interessant nieuw topic?

Of en hoe mensen genezen kunnen worden, is denk ik een andere discussie. Autosuggestie is misschien 1 variant. Een boek van Cyndi Dale gaat op een bijna natuurkundige wijze in op het genezen van mensen misschien sluit dit meer aan bij jouw visie van bovennatuurlijk genezen. Ook hier zie je dan dat met name iets als Reiki/Quantumtouch op een primaire manier een onderontwikkelde spinoff is van het 'echte' bovennatuurlijke; hoe krijg ik toegang tot de energie/informatie die en ziekte definieert in deze bestaanswerkelijkheid en hoe manipuleer ik dit?

Het wel of niet bestaan van gidsen en engelen is een discussie voor een andere dag. Zoals ik ze niet heb gezien is het een kwestie van geloven.

Groet, Puc
Puc
Puc mrt 4 '07
Met wie communiceren we dan? Ik kan anders geen naam geven aan de wezens waar mijn buurmeisje mee spreekt, terwijl niemand ze ziet. Gidsen, geesten spoken, echo's uit het verleden? Ik ga ervanuit dat Nieuwetijdse kinderen dit met grote getalen kunnen...en dat hoor je steeds meer. En ik geloof niet dat ze het allemaal verzinnen op 4 jarige leeftijd.!

Oh I see. Engelen bestaan dus wel...
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Ik heb geen idee waar je buurmeisje mee spreekt, maar echo's uit het verleden zou zeer wel kunnen. De herinneringen van ouders en verder voorgeslacht komen immers mee met de geslachtcellen en dat vormt een omgekeerde pyramide van mogelijkheden.

Dat verklaart overigens ook waarom jonge kinderen in het bezit worden geacht van bijzondere gaven die ze later weer verliezen. De herinneringen zijn dan het meest vers en 'slijten' met het voortschrijden van de tijd.

Indigo kinderen? Het spijt me, maar daar ben ik (nog) van te overtuigen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Ik vrees dat dat toch niet zo is Deboriah. Er zijn echt slechts een vijftal mensen wereldwijd die het daadwerkelijk kunnen en die zijn uitzonderlijk hoog spiritueel begaafd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het niveau van een engel, daarvan lopen er ook een aantal rond op deze planeet. Alle anderen die zeggen of denken dat ze het kunnen staan mogelijkerwijs met iets of met iemand in kontakt, dat sluit ik niet uit, maar dat zijn zeer zeker geen overledenen.
Ik ben blij dat het er een stuk meer zijn dan 5. Het zal je ook verbazen hoeveel engelmensen er tegenwoordig rondlopen. Ik weet niet of je veel met jonge kinderen in aanraking komt (jonger dan 6), maar daar zitten veel (b)engeltjes tussen. Het is erg logisch dat het sinds 2003 in een stroomversnelling is geraakt. Om de wereld te veranderen, moet je wel ergens beginnen. Het begint met bewustwording. Misschien heb jij je eigen gaves nog niet ontdekt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
 Quote:
Origineel van Puc:

1) Degene die Astrotime op de buis heeft geholpen wens ik niet veel goed toe. Wat ik voorbij zie komen is ronduit afschuwelijk. Het is te hopen dat dit de acceptatie van werkelijke gaven niet onherstelbaar veel schade aanrichten.
Hier wil ik toch even op reageren. Ik ben er juist heel blij om. Het feit dat dit op TV is, geeft alleen maar aan hoe "normaal" men dit is gaan vinden. Ik spreek hier dus niet over de kwaliteit van de uitzending, want inderdaad mijn tenen krommen soms ook, maar soms zitten er ook hele goede dingen tussen. Ik vind het veel belangrijker, dat het gewoon kan worden uitgezonden.

De kracht van subtiliteit is sinds 2003 enorm bewezen. Het is een tanker die langzaam op gang komt en wordt bijgestuurd op cruciale punten.
????
???? mrt 5 '07
Je hebt dit soort programma's helemaal niet nodig naar mijn idee. Als je eenmaal echt met de hogere wereld in contact staat dan zie en hoor je veel meer in de 'normale' dingen die er altijd al geweest zijn. Puur omdat je het zonder filters beleefd. Maar dit is iets wat je helemaal niet door die zogenaamde paranormale waarnemingen kunt berijken. Dat zijn meestal waarnemingen die puur door de hersenen zelf worden geproduceerd.
Een christen zal Jezus zien
een katholiek Maria
een boedhist Boedha
een spiritueel geesten van overledenen
noem maar op.
Maar dit heeft mijns inziens niets met de hogere wereld te maken. Dit is nog steeds aards. En dat mensen dit steeds meer gaan ervaren komt doordat er steeds meer films en series en programma's over komen.
Net zo goed als met die orb foto's. Het is alleen maar een reflectie van de flits op een stofje of een haartje wat net onscherp voor de lens dwarreld.
Maar goed, ieder zijn/haar geloof.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Maar ja, soms ervaar je ineens iets onverklaarbaars en hoor / weet je dingen die je niet KAN weten. Uiteraard is er iets, dat dat communiceert naar je, maar toch, de geestelijke waarneming is tot meer in staat, dat er logisch kan worden aangetoond.

Stel je voor, dat deze manier van communiceren wetenschappelijk zou kunnen worden verklaard. Dan heb je geen telefoons meer, en dan heb je ook geen telefoonkosten meer. Draadloos communiceren over een afstand van duizenden kilometers zonder een enkele vertraging. Doe mij maar zo'n Internet verbinding ;).
IkBen
IkBen mrt 5 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Ik ben blij dat het er een stuk meer zijn dan 5. Het zal je ook verbazen hoeveel engelmensen er tegenwoordig rondlopen. Ik weet niet of je veel met jonge kinderen in aanraking komt (jonger dan 6), maar daar zitten veel (b)engeltjes tussen. Het is erg logisch dat het sinds 2003 in een stroomversnelling is geraakt. Om de wereld te veranderen, moet je wel ergens beginnen. Het begint met bewustwording. Misschien heb jij je eigen gaves nog niet ontdekt?
Ik heb er zelf een paar rondlopen die nog geen zes zijn.

Veranderingen zijn inderdaad nodig maar dat wil niet zeggen dat de 'logische' weg moet worden bewandeld. Wat 'de mens' ziet als het probleem is mogelijkerwijs niet de analyse van 'boven' en dat heeft als consequentie dat noodzakelijke veranderingen anders zullen verlopen dan de mens logisch voorkomt. Bedenk daarbij ook dat God de mensen niet geeft wat ze vragen, maar wat Hij vindt dat ze nodig hebben.

Mij verbaast weinig meer NiMs en ik houd het voorlopig nog bij mijn handjevol engelen, temeer daar ik jouw criterium van jouw engelmensen niet ken. Wellicht bedoel je heel iets anders?

Wat die gaven betreft .. dat valt wel mee. Ik weet wat ik kan en wie ik ben, juist daarom doe ik de uitspraken die ik doe en kan ik die doen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420