Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

RinkyRainbow
RinkyRainbow dec 8 '06
Hihi, grappig dat een topic uit 2003 ineens nieuw leven ingeblazen krijgt! Drie jaar en drie maanden verder..
Maar ja, toeval geloof k niet meer in, ik noem het alleen nog zo.. Wat je toe-valt.

Volgens mij is hier geen feitelijk antwoord op te geven, maar zitten alle invloeden met elkaar verweven.
Genetische aanleg,
Cultuur en opvoeding,
Karma en (ziele-)familielijnen,
Evolutie en nieuwetijdsbewustzijn.

Stoot mijn hoofd ook nog wel eens tegen het stukje cultuur/opvoeding, daar zitten nog zo veel taboes in. Ik werd vroeger ook verteld dat de dingen die ik zag niet echt waren. Nu ik ouder ben zou ik graag willen dat het weer volledig kon stromen, het hoort bij wie ik ben, maar zit (nog) in een dikke jas van oude, opgelegde patronen.
Het voelen gaat al beter, maar het onder woorden brengen is lastiger.
En dat terwijl mijn ouders me op latere leeftijd enkele dingen vertelden over hun eigen gaven of van hun ouders, maar er niet over door wilden praten, omdat ze dat verzwijgen nou eenmaal hadden aangeleerd. En er bang voor waren/zijn. Mijn moeder wat minder, die staat er wat meer voor open de laatste jaren, maar mijn vader is erin vastgelopen. Ook letterlijk, hij is net de 50 voorbij en zijn lichaam is ontzettend geblokkeerd. En daar komt het karmische stukje om de hoek kijken, denk ik, levenslessen en gaves die doorgegeven worden aan de kinderen, om zo een 'nieuwe kans' te krijgen.

Geduld, vertrouwen, bewust-zijn en ervoor open staan is in alle gevallen een goede basis om het '6e zintuig' lekker mee te laten ontwikkelen met de andere 5.
Vloeiend en geleidelijk of door schokken en heftige gebeurtenissen.

Wat Yannick vertelde ben ik het ook mee eens, iedereen heeft die gaves (in verschillende soorten en maten) en die kunnen op diverse manieren tot uiting komen. Familielijnen gaan niet altijd meer op, omdat de aarde in een overgangsfase zit. Zielen incarneren waar ze kunnen, om zo hun bijdrage te leveren aan het collectieve bewustzijn, niet zozeer aan die van de stamboom.

Iedereen kan weer verbinding krijgen met zijn/haar goddelijke vorm/blauwdruk.
Destiny
Destiny dec 15 '06
ik denk dat iedereen gaves heeft. ongeacht leeftijd plaats en geslacht. Echter ontwikkeld het bij de een meer dan bij de ander en de een doet er iets mee en de ander niet. Dat is mijn kijk hierop
Charlie
Charlie dec 15 '06
Wat grappig om te zien dat er meer mensen op het forum zijn met indonesische familie. Mijn echte opa (die ik pas sinds zeer kort heb leren kennen)(ik geloof niet in toeval) is dus ook indonesisch. Hij zit ook in het boeddisme en hij is zo spiritueel bezig. Het heeft denk ik twee redenen gehad waarom ik hem heb ontmoet. Ik was al op zoek en dat is maar goed ook, want: 1, hij is heel spiritueel en 2, hij leeft denk ik ook niet al te lang meer en gaat nu ook snel achteruit. Als kind zijnde voelde ik mij opgesloten in mijn brein, omdat er dingen anders moesten wat ik zag en voelde. En ja, toen dat eenmaal eruit kwam, werd ik opgesloten. ik weet nu ook waarom, want: Stel je voor dat ik het systeem zou door breken, met alle info die ik al diep van binnen wist. Dat zou een ramp zijn voor de maatschappij.
Thomas A
Thomas A dec 15 '06
Nee Charlie, dat is helemaal geen ramp voor de maatschappij meid. DE MAATSCHAPPIJ is een ramp!!!
Daardoor zijn jij en ik bijvoorbeeld zo onthecht. Denk daar eens dieper over na.

Met welk edelmoedig ideaal bescherm jij deze mensonteerende maatschappij.

Dus voor de draad met je verhaal, ik help je graag omver gooien.......

Maar grappig, je ziet het heel scherp Charlie

Thomas
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
Iedereen wil het systeem door breken, maar er ì­s helemaal geen systeem om te doorbreken... :

Het enige wat doorbroken moet worden is de 'cirkel' waar we inzitten. Het enige probleem; je kan wel een schakel weg halen uit de cirkel, maar niemand heeft er enig ide van waarin dat gaat uitlopen.
Het is niet voor niets dat mensen zo terughoudend zijn. De gevolgen kunnen heel positief zijn, maar ook heel negatief.

Iedereen hier is heel vrolijk want ja 'er komen veranderingen en alles word goed enz enz' maar misschien gaan we wel helemaal terug, naar de tijd van doodstraffen en alleenheersers.

De cirkel verbreken is geen probleem. De gevolgen er van over zien is een dat 'de fantastische oplossing' met zich mee neemt.

Dat is het probleem van de hele revolutie geweest, elke oplossing nam een nieuw probleem mee, wat zou dit zo anders maken?
LPChip
LPChip dec 15 '06
En daar komt bij dat bij elke oplossing teveel gekeken wordt naar de mogelijke negatieve bijwerkingen.

Als ze nou eens gingen luisteren naar hun instinct, en zorgen dat die mogelijke negatieve problemen gelijk bij de bron aangepakt werden, dan was het allemaal niet zo moeilijk.
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
LPChip, blijkbaar nog niet genoeg, anders waren we niet in deze cirkel terecht gekomen.
Bij de bron aanpakken? Stel 2012 dan nog maar een 300tal jaar uit, en laat die indigo's en kristaltjes en sterretjes maar weer teruggaan vanwaar ze komen.
LPChip
LPChip dec 15 '06
De cirkel is ooit gebeurd door mensen die de macht wilden misbruiken om zo andere mensen dingen voor hun te laten doen.

Inmiddels is dat niet meer mogelijk, en is de mens zelf wijzer. We zijn nu op het moment gekomen waar we ook daadwerkelijk kunnen zorgdragen voor een echte verandering. Zelfs een regering kan zoiets nu doen, alleen durven ze het niet.
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
Dat is vast en zeker de reden waarom elke politieker de macht naar zich toe probeert te trekken?
We elk jaar weer overstelpt worden door een hoop reclames die ons niet interesseren omdat elke partij zijn wil op wil dringen?
Ja de mens heeft veel geleerd ondertussen :DZe spannen nu een groepje voor hun kar op de baas te worden :D
6 paarden gaan natuurlijk sneller met dezelfde lading als 1 :D
LPChip
LPChip dec 15 '06
Het is jammer dat je niet in nederland woont.

De laatste verkiezingen zijn helemaal in het honderd gelopen omdat het volk heeft gekozen voor een socialere aanpak, iets wat de partijen niet verwachtten. De boodschap van het volk is in iedergeval aangekomen, dus er is wel degelijk mogelijkheid om die partijen te beinvloeden.
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
goh wie is dat ook alweer...Verdonk? Ja zij ja, was zij niet degene die nu, ongeacht de mening van de andere partijen, het laken naar zich toe trekt en besluit haar eigen zin door te drijven? :)Geloof het wel.

De mens is nog geen greintje beter dan toen we nog in de tijd van alleenheerschappij en de wet van de sterkste leefden. Alleen wat schijnheiliger en sluwer.
LPChip
LPChip dec 15 '06
Verdonk staat niet hoog in het vaandel van de mensen, en volgens mij is zij niet eens in het huidige kabinet gekomen. Maar Premier Balkenende heeft zelf in een toespraak gezegd:

"De mens heeft massaal voor een Sociaal kabinet gestemt, en wil blijkbaar dat wij een socialer beleid gaan voeren, en wil veranderingen zien."
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
ja verandering, tuurlijk, minder betalen en meer dingen die in hun voordeel spelen. :";"1166218980
Thomas A
Thomas A dec 15 '06
geplaatst 15-12-2006 22:33
goh wie is dat ook alweer...Verdonk? Ja zij ja, was zij niet degene die nu, ongeacht de mening van de andere partijen, het laken naar zich toe trekt en besluit haar eigen zin door te drijven? Geloof het wel.

De mens is nog geen greintje beter dan toen we nog in de tijd van alleenheerschappij en de wet van de sterkste leefden. Alleen wat schijnheiliger en sluwer.

Scherp Kath
Thomas
Thomas A
Thomas A dec 16 '06
Geen makkie om een helderziende moeder te hebben . Mijn moeder heeft haar hele leven als helderziende gewerkt en heeft het weer van haar vader; mijn opa dus. Zij was ook heel goed met de Tarot en gebruikte dit erg veel. Voor mij als kind een ramp en afsluiten en een “gewone” moeder zijn kon zij niet. Lastig was het hierdoor om zelf de ruimte te krijgen, zelf te ontdekken waar mijn normen en waarden op gebaseerd moesten zijn, als ik niet zelf mijn vingers mocht branden/ervaren; (bijna) alles wist zij van te voren!!!
Helderziendheid is een toestand die je in een onveilige jeugd heel sterk ontwikkeld (waakbewustzijn). Zeker je moet een gave hebben; een sterke basis voor intuïtie. Maar eenmaal niet van belang door de bescherming die je als kind ontvangt, ontwikkel je helder waarnemen niet snel. Helder waar-nemen kan later ontwikkelt worden door heftige ervaringen b.v.
Voor mij was het omgaan met helderziendheid eigenlijk met de paplepel ingegoten maar ik verzette me altijd tegen de onnatuurlijkheid t.o. het leven in aardse directe communicatie. Dit hield ik niet vol trouwens en werd zelf ook te vaak geconfronteerd met mijn eigen waar-nemend vermogen die het materiele en andere tastbare ver voorbij ging. Zelf zal ik nooit zeggen dat ik helderziend ben, simpelweg omdat ik geen idee heb wat ik niet zie!!!.. maar ik kan in elk geval in de zielen van mensen kijken en veel situaties/omstandigheden ruim van te voren aan voelen komen!!!.
Godzijdank kan ik mijn antennes inschuiven en mij een beetje afschermen, zodat ik nog een beetje “normaal”(what ever it means) leven kan leven. Erg geaard ben ik sowieso niet, ik ben al blij als ik al gewoon kan voelen.

Thomas
Ayasha
Ayasha dec 16 '06
Vreemd vind ik het wel, gezien mijn ouders totaal niet bezig zijn met het spirituele, en mijn grootouders waren dat ook nooit!

Mijn vader kijkt naar star trekt en geloofd in leven op mars (ofzo :p ) maar daar stopt het ook. Mijn moeder geloofd enkel wat ze ziet...

Ik hoor van meer mensen die 'gaven' hebben waarvan de moeder of vader er ook mee bezig is enz, maar dat heb ik helemaal niet..?
Thomas A
Thomas A dec 16 '06
Volgens mij is helderziendheid enz., niet alleen maar overerfelijk, dus goed zelf te ontwikkelen vanuit een aanwezig zijnde intuitie. Soms is iemand ineens helderziend na een ziekte of ongeluk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '06
Volgens mij heeft het meer met afleren te maken dat al die ouders zich ervoor afgesloten hebben. Er zit een enorme potentie aan potentiele maar nu nog afgesloten krachten bij de mensheid.
Incripted
Incripted dec 18 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Vreemd vind ik het wel, gezien mijn ouders totaal niet bezig zijn met het spirituele, en mijn grootouders waren dat ook nooit!

Mijn vader kijkt naar star trekt en geloofd in leven op mars (ofzo :p ) maar daar stopt het ook. Mijn moeder geloofd enkel wat ze ziet...

Ik hoor van meer mensen die 'gaven' hebben waarvan de moeder of vader er ook mee bezig is enz, maar dat heb ik helemaal niet..?
heeft er niets mee te maken kath.
het hoeft niet in de familie te zitten om op jou over te slaan.
alles is begonnen met een enkeling.
Incripted
Incripted dec 18 '06
 Quote:
Origineel van kath:
ja verandering, tuurlijk, minder betalen en meer dingen die in hun voordeel spelen. :
zoals alles in de wereld veranderd niets zonder iets.

democratie noemen ze dat dan, wij worden nog altijd de wetten voorgelegd wanneer het een enkele persoon uitkomt.

zoals inderdaad zoals jij zegt kath, in de tijd van de alleenheersers.

het enige verschil met vandaag en vroeger is dat er nu i.p.v. 1 alleenheerser het er nu een groep zijn, genaamd het ministerie.

accurate zienswijze kath.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske