Hihi, grappig dat een topic uit 2003 ineens nieuw leven ingeblazen krijgt! Drie jaar en drie maanden verder..
Maar ja, toeval geloof k niet meer in, ik noem het alleen nog zo.. Wat je toe-valt.
Volgens mij is hier geen feitelijk antwoord op te geven, maar zitten alle invloeden met elkaar verweven.
Genetische aanleg,
Cultuur en opvoeding,
Karma en (ziele-)familielijnen,
Evolutie en nieuwetijdsbewustzijn.
Stoot mijn hoofd ook nog wel eens tegen het stukje cultuur/opvoeding, daar zitten nog zo veel taboes in. Ik werd vroeger ook verteld dat de dingen die ik zag niet echt waren. Nu ik ouder ben zou ik graag willen dat het weer volledig kon stromen, het hoort bij wie ik ben, maar zit (nog) in een dikke jas van oude, opgelegde patronen.
Het voelen gaat al beter, maar het onder woorden brengen is lastiger.
En dat terwijl mijn ouders me op latere leeftijd enkele dingen vertelden over hun eigen gaven of van hun ouders, maar er niet over door wilden praten, omdat ze dat verzwijgen nou eenmaal hadden aangeleerd. En er bang voor waren/zijn. Mijn moeder wat minder, die staat er wat meer voor open de laatste jaren, maar mijn vader is erin vastgelopen. Ook letterlijk, hij is net de 50 voorbij en zijn lichaam is ontzettend geblokkeerd. En daar komt het karmische stukje om de hoek kijken, denk ik, levenslessen en gaves die doorgegeven worden aan de kinderen, om zo een 'nieuwe kans' te krijgen.
Geduld, vertrouwen, bewust-zijn en ervoor open staan is in alle gevallen een goede basis om het '6e zintuig' lekker mee te laten ontwikkelen met de andere 5.
Vloeiend en geleidelijk of door schokken en heftige gebeurtenissen.
Wat Yannick vertelde ben ik het ook mee eens, iedereen heeft die gaves (in verschillende soorten en maten) en die kunnen op diverse manieren tot uiting komen. Familielijnen gaan niet altijd meer op, omdat de aarde in een overgangsfase zit. Zielen incarneren waar ze kunnen, om zo hun bijdrage te leveren aan het collectieve bewustzijn, niet zozeer aan die van de stamboom.
Iedereen kan weer verbinding krijgen met zijn/haar goddelijke vorm/blauwdruk.