Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ik ben, voor zover ik weet, ook de enige die ook maar paranormaal begaafd is. Ik denk dat het in de ziel zit, niet in het lichaam.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik ben, voor zover ik weet, ook de enige die ook maar paranormaal begaafd is. Ik denk dat het in de ziel zit, niet in het lichaam.

Ben ik het helemaal mee eens!!
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Ik heb wel eens gehoord van een paragnost dat je het paranormale van 1 van je ouders mee krijgt. Of dat gekoppeld is aan de ziel of aan het lichaam is een goede vraag. Ik zou ook denken aan de ziel. Omdat ik dat zie als een talent/gave en die zijn gekoppeld aan je ziel.

Mijn vader is erg gevoelig op paranormaal vlak weet ik, maar doet er niets mee. Mijn broer, mijn zus en ik hebben allemaal paranormale gaven meegekregen. Ieder van ons heeft het op een andere manier.
Richie Richard
Richie Richard jan 1 '70
Volgens mij is het gewoon een ontwikkeling van de mens.. Zelf ben ik de enigste uit mijn hele familie.. Dus.. :-";"1239220566
Maris1976
Maris1976 jun 11 '09
Ik vind mezelf niet paranormaal begaafd, ik zie mezelf als gevoelig voor dingen, maar mijn moeder krijgt vaak visite van overleden mensen, of net voordat ze sterven nemen ze afscheid.

Mijn broer ziet ook "dingen" en is ook supergevoelig en zelf ziet mijn dochtertje kleuren om mensen heen.

Geen idee of het erfelijk is bepaald of het met genen te maken heeft of met de ziel, want ik bedoel als je bv helderruikend bent dan is dat toch lichamelijk?

Leuke discussie smile
admin
admin jun 11 '09
Moeilijk te zeggen. Alleen een broer, verder niet volgens mij.
admin
admin jun 11 '09
Thuis vertellen ze dat ik hetzelfde doe als mijn grootmoeder zaliger..
Die wilde graag een kast, en drie weken later stond er een kast,
gekregen van iemand,
Ze wilde klederen voor de kinderen? ( in oorlogstijd) wel, enkele dagen later kwam er een organisatie met klederen voor de kinderen.
Ze zocht hulp over een bepaald iets, enkele tijd later is er hulp,
Ze riep het op...en het kwam!!!!
Ja, en volgens thuis gebeurt dat bij mij net eender!! Zo zien ze mij grin
lia
lia jul 10 '09
Origineel bericht van: dammar
ja iedereen wordt er mee geboren. De een krijgt/neemt meer kans om het te ontplooien. Er is ook verschil in gevoeligheid opzich en waarvoor. Grootstse struikel blok is onze maatschappelijke en sociale conditionering die bepaald of jij het onder laat sneeuwen ja of nee.

Thomas

Hoi Thomas,

Leuk weer eens op een forum te zijn en net als een tijd geleden kan ik nu ook weer zeggen : helemaal met je eens en de vraag of het erfelijk bepaald is, is niet zo vreemd omdat we om ons zonder al te veel problemen verder te kunnen ontplooien een gezin uitzoeken waarin dat mogelijk is.

Dit kan ook weleens precies het tegenovergestelde effect hebben omdat één van de ouders ook ervaringen heeft gehad en daar bang van is geworden/of gemaakt en dus uit alle macht probeert het kind wijs te maken dat het niet "helemaal wijs" is.

Maar uiteindelijk komen we toch allemaal wel daar waar we zijn moeten.

liefs, Lia
sylkya
sylkya aug 19 '09
Hoi

Ik heb er nooit om gevraagd om begaafd te zijn ,het was er gewoon ,als kind al,voor mij was het normaal ik dacht dat iedereen het had tot dat ik tot de conclusie kwam dat het niet zo was.Ik had wel het geluk dat men moeder mij begreep ,mijn grootmoeder had het ook ,en men zoontje ook hij ziet zelfs meer als ik .Spontaan .Net als bij mij ,ik heb nu alleen het deurtje gevonden open en toe.Maar het is een stuk van jezelf waar je mee moet leren leven.
Ik denk ook wel dat het iedereen het in zich heeft ,maar hoe dat je het ontwikkeld tja door er meer en meer mee bezig te zijn ,maar het was er al ,dus ik kan niet echt antwoorden .Maar het lijkt wel of het verder gaat ja in de familie ,maar langs de ene kant denk ik dat ik men moeder nodig heb gehad hiervoor en dat ik haar zelf gekozen heb.
Cialara
Cialara aug 19 '09
Ja, daar roer je het belangrijke punt aan van het uitkiezen van je ouders! Ik geloof hier ook in. En ook mijn zoon is inderdaad weer gevoeliger dan ik...
Moet wel eerlijk zeggen dat ik bij mijn ouders niet zoveel bespeur, maar ik weet dat mijn oma ook speciaal was smile
admin
admin aug 19 '09
paranormale gaves worden "spirituele gaves", wanneer je die kwaliteiten laat inspireren door de Bron, de Cosmos,
het Goddelijke..
Deze gaves zijn werktuigen, en wat je ermee doet hangt samen met "hoe" je ermee omgaat,
mijn ervaring is dat je, wanneer je het als mens wil gaan "hanteren" je er een eind mee weg komt, doch dat je met deze talenten tegen een plafond stuit,
Pas toen de Bron, het Goddelijke door deze Gaves stroomt,
leerde ik de ware reden kennen van deze bijzondere kwaliteiten.
Daarvoor moet je eerst je ego passeren, die het wilde gebruiken voor eigen doeleinde,
dat kan doordat je op een moment ziet dat je er persoonlijk niets mee bereikt, en voelt dat er nog een Hoger Doel is..
Deze groei mogelijkheid mag je jezelf geven, in liefde voor alles

Bellefleur
sylkya
sylkya aug 19 '09
Je mag het gerust voor jezelf gebruiken ,maar niet misbruiken ,je kan er zelf veel uit leren ook .Het doel is andere helpen ermee ,en zelf groeien naar een hogere trilling.En andere weer mee te nemen naar een hogere trilling.

Heb een hele tijd mijn toekomst laten voorspellen ,heb vijf verschillende toekomsten gekregen ,tot ik op een bepaalde moment de vraag stelde. waarom krijg ik zoveel toekomsten ?.Kom ik twee mensen tegen die er meer inzicht op hadden als ik ,en kreeg als antwoord,ze kunnen niet aan jou trilling.Je staat rechtstreeks in contact met hierboven.en moet leren keuzes maken.Heb het lot zelf in handen.
Euuuh ja ,sta op de eerste trede van de 5 demensie ,en voel me behoorlijk eenzaam erin.
Zijn hier nog mensen die zich herkennen in dit verhaal ? liefs Sylkya
admin
admin aug 19 '09
dimensie, he lieverd.
sylkya
sylkya aug 19 '09
Hahahaaaaaaaaaa Dank je wel !!!!!!Bellefleur
lia
lia aug 27 '09
Hallo lieve Sylkya,

Ja, herkenning!

En weet je wat mooi is: op het moment dat je durft toe te geven dat je bent wie en wat je bent en dus ook dat je een pad aan het banen bent voor anderen door dat alleen maar te laten zien (hoef je niks meer voor te DOEN grin), wordt het minder eenzaam en kom je mensen tegen die snappen wat je bedoelt.

Liefs, Lia
saskia
saskia dec 21 '09
het is inderdaad een goed iets om bij na te denken of het erfelijk wordt doorgegeven. Ik heb zelf wel het idee dat het zo is. Ik weet van mijn moeder dat ze het heeft, ze is namelijk magnetiseur/therapeute. Ook haar zus is er erg mee bezig en pendeld alles uit. Over mijn grootouders weet ik eigenlijk niets,omdat ik die amper heb gekend. Mijn vader heeft er lang niet bij stil gestaan dat hij het in zich had, maar nu is hij op sjamanistische weg bezig en helpt er mensen mee. Dus je moet er wel voor open staan, maar iemand in de familie heeft het sowieso naar mijn idee.
davidofke
davidofke sep 27 '10
het lykt my een fascinerend onderwerp omdat ik soms denk aan dat soort theorieen maar hou die meestal voor mezelf. ik vindt dat als je een nieuw mensje maakt dat niet alleen lichamelyk moet oefenen hihi maar ook je spirituele gedachten focussen op de ontwikkeling van dat nieuwe leven wat voor een mens wil je dat hy zal zyn en hoe kan je hem begeleiden.dat rinky rainbow zei dat iemand voor de geboorte zyn ouders kiest en de bypassende ziel ervoor gaat om by deze ouders te groeien tot een deel van het grote geheel de toekomst die steeds verschuift en voor ons nog onbeschreven blyft grtjs D.
ghdfans2010
ghdfans2010 okt 20 '10
ik denk ook wel dat het erfelijk kan zijn, want vaak vind je het terug in je familie. bij mij waren dat de moeder van mijn oma, mijn oma en een neefje van mij.
Lotusje
Lotusje okt 20 '10
Yeps, ben ook overtuigd dat het erfelijk is,
mijn beide ouders, bezitten beiden andere "gave's"
Waarvan één ouder alles op slot heeft gezet maar zich toch regelmatig af moet sluiten, bijv bij ziekenhuis bezoek,
mijn andere ouder is zich juist weer aan het openstellen en ontwikkelen.
Zelf heb ik een hoop mogen ervaren zonder te beseffen wát dat dan precies was en ben nu bezig mezelf verder te ontwikkelen en te verdiepen.
Ik zal in de toekomst mijn kindje (mits het ons gegeven is) ook zeker bevestigen in datgene wat op zijn/haar pad mag komen.
Ariel
Ariel mrt 20 '11
Ik denk ook erfelijk.
Ik weet het zeker dat het uit mijn moeders kant komt,maar mijn moeder is zo bezig met het chr.gereformeerd zijn dat ze zichzelf op slot heeft gezet.
Ze heeft ooit gezegd dat dit het enige ware geloof is.
Dat heb ik haar wel tegen gesproken ,maar waarom weet ik zeker dat het bij haar weg komt?
Gewoon omdat ik met overledenen kan communiceren.
Van mijn vaders kant overlijden ze en je ziet ze nog even op de begrafenis en zijn stomverbaast dat je ze kan waarnemen.
En bij mijn moeder reageren ze heel normaal en komen op visite.
Mijn opa is de gids van mijn dochter.
Hij overleed in 2003 en zij is geboren in 2006.
Mijn man gaf eens de opmerking dat die familie wel erg veel op bezoek komt laugh
Mijn moeder blijft maar vast houden aan haar ware geloof.
Ach ieder zijn/haar leer lessen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske