Loading...
nl

Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven.

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '03
HEREDITARY PARANORMAL PHENOMENA

Gentics determine what traits will be passed down through a family line. Hair color, eye color, height and weight are all determined by the DNA and are transferred from parent to child. Certain medical conditions and allergies can also be hereditary. With so much of our own genetic make up coming from our parents, the question has been asked:

Can one’s sensitivity to paranormal events also be transferred through DNA?

Prism Paranormal Investigators, a paranormal investigation team, recently produced a survey asking why people think some are more sensitive to the paranormal than others. Their results showed 26% of the responses indicating that they believed paranormal sensitivity is passed down from the parent to the child. Shaman legends indicate that the abilities are passed down from generation to generation, usually through the male gene. Likewise, the ancient witches and druids believed their children would also possess the powers they possessed. But are these just legends, or is there a possibility that genetics carry the gene for paranormal or otherworldly experiences?

Sylvia Browne, a famous psychic and medium, started experiencing her psychic abilities at a young age. Her grandmother, Ada, also experienced the same psychic abilities since childhood. Sylvia’s grandmother believed that her abilities were passed down through the female chromosone in the DNA, but skipped her mother’s generation. Following in the family footsteps is Sylvia’s granddaughter, also showing psychic abilities.

Several other families have had 2 or more generations of women experience paranormal phenomena, their first memory of such beginning at the same age. One family had 3 generations, a grandmother, mother and daughter, experience out of body experiences at age 16. Another mother and daughter have seen visions since age 16. A third mother and daughter have seen spirits or ghosts since age 13.

Another question raised by these findings is, why does it appear that women experience more paranormal phenomena than males? It is not that men cannot experience the unknown, but it less common. Some people believe that women are generally more sensitive to feelings and emotions than men, and therefore are more apt to know when something is wrong. Intuition and the "mother’s instincts" already exist very strongly in the female make up, so therefore, women have a heightened sensivity toward paranormal occurances. Others believe that males and females all have the ability to experience these occurances, but women tend to use the part of the brain where this ability lies more than men do.

And finally, the last question raised by skeptics is the issue of age. Why would these experiences all start at a certain age in a family when, if indeed the ability is passed down in DNA, they should have this ability all along?

The most common belief is that the sensitivity is at its peak during puberty, perhaps caused by hormonal changes. Or perhaps the sensitivity is something that develops over time, though it has been there since birth. No one knows for sure what the connection with age is, but it certainly appears to play a role somehow with hereditary phenomena.

http://www.xproject.net/archives/paranormal/hereditary.html
Delen:
RinkyRainbow
RinkyRainbow dec 5 '06
Hoi NiMS,
Interessante topic.
Heb er ook wel s over zitten denken, maar nooit iets over opgezocht. Heb zelf t idee dat er zowel mannelijke als vrouwelijke erf-lijnen zijn voor bijzondere gaven, maar dat dat niet per definitie met het DNA te maken heeft. Meer op ziels-niveau, dat een ziel zijn of haar ouders kiest voor de geboorte, om zo optimaal te leren van het aardse bestaan, met de juiste cel-eigenschappen en DNA van beide ouders, als blauwdruk om hun gaven in te 'integreren'.
Oh ja, de website waar je naar verwijst kon ik niet openen.
Groetjes!
Debiorah
Debiorah dec 5 '06
Is inderdaad een interesssante kwestie. Ik heb er zelf ook vaak over nagedacht.Ik ben hoogsensitief en heb al mijn hele leven een ander soort bewustzijn. Ik kan t nu nog niet helemaal plaatsen. Maar als ik daar mensen over vertel(de) dan verklaren ze je voor gek. Dus ik ging nadenken of iemand in mijn familie dit aan mij had kunnen overdragen.
Zelf heb ik het gevoel dat mijn grootouders wel hebben bijgedragen.

Mijn opa komt uit indonesie en vertelde mij over goena goena en zijn spannende ervaringen. In zijn cultuur waren entiteiten & natuurwezens heel normaal. Ook is mijn opa eens in trance geraakt en vertelde uit het niets over een vloek die over onze familie ligt. Allemaal erg mysterieus en nieuwsgierig makend.

Mijn oma is niet met spiritualiteit opgegroeid en komt van het friese platteland. Ze is dus broodnuchter "over dat soort zaken".
Toch heeft ze hele opmerkelijke ervaringen gehad waar ze zelf de grootste vraagtekens bij heeft. Ik denk dat zij ervaringen met gidsen heeft gehad. Ook zegt ze altijd dat ze precies kan voelen wat voor een sfeer ergens hangt.

Ik ben ze af en toe nog wat aan het uithoren en test wat ze van mijn visies vinden. Want ik kan mijn nieuwsgierigheid zo moeilijk bedwingen.
Het is dus wel leuk om te lezen dat meer mensen zich afvragen of je gaves kan erven.
Thomas A
Thomas A dec 5 '06
Gaves kun je net zo goed erven als karma
mause
mause dec 6 '06
ik denk ook wel dat het erfelijk kan zijn, want vaak vind je het terug in je familie. bij mij waren dat de moeder van mijn oma, mijn oma en een neefje van mij.
yannick
yannick dec 6 '06
ik heb mijn paranormale gaves niet doorgekregen maar , uit mijn diepste wezen gehaald. ken geen familie leden die paranormaal zijn aangelegd. heb af en toe wel contact met overleden familie leden :). geloof dat het met je ziel te maken heeft en niet met je nazaten. ij hebben wel erfelijk DNA van je geërfd, maar dat heeft niks met je ziel te maken. Na dit leven keer je terug misschien wel weer hier op aarde, en meestal herken je dan niet meer je familie. Je ziel leert steeds meer, ik zie de aarde ook als een school eigenlijk. doordat je ziel steeds wijzer word zal je steeds meer ontdekken en je paranormale zintuigen steeds meer ontwikkelen ;)en tuurlijk kan je het van iemand erfen, maar daar kiest de persoon bewust voor, de bewering staat niet vast, het hoeft niet zo te zijn maar het kan wel gebeuren, als een persoon een bijna dood ervaring krijgt kan het zo zijn dat hij hierdoor zijn paranormale gronding heeft geopend.
En er zijn veel mensen die het van zich zelf hebben, en zelf hebben ontdekt, zij hebben vaak veel ervaring en zijn meestal al eerder paranormaal geweest. maar misschien kan ik wel fout zitten. We zijn hier ook om te leren ;)
Tamara26
Tamara26 dec 6 '06
Mijn oma, moeder en vader hebben het ook. Ik denk dat mijn zoontje het ook heeft.
Dus ja, dan ga je wel denken...
LPChip
LPChip dec 6 '06
Maar of het erfelijk is?

Ik denk dat iedereen het in zich heeft, en dat alleen de opvoeding bepaald of het er ook uit komt.
Debiorah
Debiorah dec 6 '06
Dat is wel een goed punt inderdaad, ik denk ook dat iedereen het in zich heeft. Ik denk alleen dat het ook wel zo kan zijn dat je het door je genen eerder oppikt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Ik denk wel dat het erfelijk is. Ik heb mijn gaves duidelijk van mijn indonesische familie gekregen. Mijn oma, ooms vader en broertje hebben ook allerlei gaves. Kijk ik in de Nederlandse lijn van mijn familie, dan zie ik daar geen gaves terugkomen. Wel denk ik dat het ook een kwestie is van er open voor staan. Nu weet ik niet in hoeverre dit genetisch is,ik denk eigenlijk van niet gezien het grote aantal sterrenkinderen dat tegenwoordig hier in NL geboren wordt.
An-Naas
An-Naas dec 6 '06
Volgens mij word er iedereen mee geboren,en is het net als met studeren ieder gaat een andere weg.Kan door vele factoren zijn op welk pad je je begeeft,regulier of alternatief.
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
Ik weet niet wat ik moet geloven..
maar mijn nichtje die kan pijn van andere voelen (tenminste zo gaat het gerucht, kheb het nooit aan haar gevraagd).
En ik denk dat mijn zus ook wel meer kan.. alleen volgensmij weet ze dit zelf nog niet.
Thomas A
Thomas A dec 6 '06
ja iedereen wordt er mee geboren. De een krijgt/neemt meer kans om het te ontplooien. Er is ook verschil in gevoeligheid opzich en waarvoor. Grootstse struikel blok is onze maatschappelijke en sociale conditionering die bepaald of jij het onder laat sneeuwen ja of nee.

Thomas
An-Naas
An-Naas dec 6 '06
Hoi Wendy.

Waarom vraag je dat niet gewoon eens,misschien vind je nichtje het wel fijn om erover te praten.
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
 Quote:
Hoi Wendy.
Waarom vraag je dat niet gewoon eens,misschien vind je nichtje het wel fijn om erover te praten.
haha.. jah ik vind dat best stom om te vragen eigelijk! :rolleyes:
Ik spreek/zie haar eigelijk nooit! En ook niet op msn.
jaja, dat zijn dan nichtjes :p die elkaar nooit spreken of zien ;)

Toevallig dat ik daar zaterdag heen ga voor de verjaardag van haar broer
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Misschien toch eens vragen zaterdag? Ik snap wel dat het niet iets is dat je op verjaardagen bespreekt enzo, maar het zal je verbazen hoeveel mensen er ineens mee bezig blijken te zijn zodra ze weten dat jij er ook mee bezig bent ;).
Tamara26
Tamara26 dec 6 '06
Ik denk ook dat het groot deel met de opvoeding te maken heeft. Hoe veel ouders zeggen niet: 'doe niet zo gek!' of 'dat kan toch helemaal niet!' Maar als een kind de kans krijgt om zich hierin te ontplooien en er ook normaal en serieus op gereageerd wordt, dat het 6e zintuig dan blijft.
Liefs,
Bertilla
Bertilla dec 6 '06
Ik denk dat het grotendeels komt door de genen. En niet in de opvoeding. Mijn grootvader had paranormale gaves en 3 van zijn broers en 1 zus. Dat is dus wel erg toevallig. In die tijd (ik spreek van ongeveer 1940-1950 werd daarmee weinig gedaan. Een broer van hem heeft door de stemmen in zijn hoofd zelfmoord gepleegd en 2 zijn erdoor in het "gesticht" belandt. Toen was men nog niet zo open. In de hele familie lijn zijn wel bijzondere gaves te vinden. Een nicht van mijn moeder heeft contact met de andere zijde (haar dochter trouwens ook).
Zo zijn er nog meer.

Lieve groet,

Bertilla
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
Ik denk dat het wel aan de opvoeding ligt
Toen ik klein was kon ik dingen zien, en dan zei mijn moeder: 'Dat kan helemaal niet".
Ik werd er helemaal gek van!!!
Kdenk dat ik me er toen voor afgeloten heb.

Nu ervaar ik wel eens dezelfde dingen als vroeger :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
De mens is van nature een kuddedier. Dat betekend ook dat een dier uit de kudde er ook niet mag bovenuit steken om te voorkomen dat het uit de kudde verstoten wordt. Raar maar wel de reden dat kinderen hun 6e zintuig afleren als ze merken dat ze hierdoor anders zijn dan de rest. Dit afleer-gedrag is echter wel genetisch bepaald. Het is een overlevingsstrategie.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420