Loading...
nl

Senator VS begint rechtszaak tegen God

admin
admin sep 19 '07
Senator VS begint rechtszaak tegen God

LINCOLN (ANP) - De Amerikaanse politicus Ernie Chambers, senator in de deelstaat Nebraska, heeft bij de rechter een klacht ingediend tegen God inzake de ellende in de wereld. Dit meldden Amerikaanse media in de nacht van dinsdag op woensdag.

Chambers heeft om een rechterlijk bevel gevraagd waarbij God wordt gedwongen ermee te stoppen zijn kiezers bang te maken en dood en verderf te zaaien met wervelstormen en andere rampen. De Democraat Chambers acht zijn klacht ontvankelijk omdat God overal is, dus ook in de staat Nebraska.
Chambers zegt dat zijn actie een protest is tegen soortgelijke zinloze rechtszaken in de Verenigde Staten waar ,,iedereen een proces kan beginnen tegen iedereen''.

http://www.destentor.nl/opmerkelijk/article1899981.ece

Waar zouden ze het rechterlijk bevel bezorgen?
Delen:
Ayasha
Ayasha sep 19 '07
bwahahah ik kan er eerlijk gezegd wel om lachen. Al ken ik iemand die het beslist minder grappig gevonden zou hebben :D
admin
admin sep 19 '07
Lol, ik snap hem.. ;)
Thomas A
Thomas A sep 19 '07
ha ha typisch voorbeeld van een mens die DENKT dat God buiten de mens is en niet binnenin. Iemand die het scheppend vermogen van het zelf niet onderkent en dus ook niet begrijpt door wat het een zootje is in het NU.

Goed dan maar God de schuld gegeven! Kunnen we lekker doorgaan met egootje voeden en kankeren.

gokkie; binnen korte tijd zit de man bij de psych.........

Thomaskertje
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '07
Haha, over zinloze rechtspraken gesproken. Hoewel er nu wel over na wordt gedacht, dus misschien toch minder zinloos als dat het lijkt :).
sefewet
sefewet sep 19 '07
dit is zo nutteloos, laat die man verbranden in hel...
de mens brengt slechte dingen in deze wereld en niet god zelf. en als je om hulp vraagt krijg je een kans om het op te lossen en niet letterlijk de dingen voor je neus zelf... daar word je lui en verwend van namelijk...
admin
admin sep 19 '07
Lieve Sefewet,
Waarom moet die man branden in de hel?
Wat heeft hij voor misdaad begaan?
Hij is nogal de kluts kwijt en doet vreemde dingen waar hij duidelijk hulp voor moet zoeken.
Maar branden in de hel...

Lees het laatste zinnetje nou eens goed.
Thomas A
Thomas A sep 19 '07
het blijkt dat deze Ernie Chambers het ironisch bedoelde en een vingerwijzing is naar de idiote processen die in de betreffende staat gevoerd worden...........
Ayasha
Ayasha sep 19 '07
 Origineel bericht van: sefewet
dit is zo nutteloos, laat die man verbranden in hel...
de mens brengt slechte dingen in deze wereld en niet god zelf. en als je om hulp vraagt krijg je een kans om het op te lossen en niet letterlijk de dingen voor je neus zelf... daar word je lui en verwend van namelijk...

dit vind ik wel een zwaar lot voor iemand die een beetje advocaat van de duivel speelt. (gut slechte woordkeuze maar het moet maar)

Ik denk dat hij eerder erop wil wijzen dat mensen tegenwoordig voor elke habbekrats naar de rechter stappen. En dat hij dat zinloos vind.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '07
Anders klaag je hem toch weer aan voor Godslastering :)
Acheliah
Acheliah sep 19 '07
Sewefet ik vindt dit idd wat zwaar branden in de hel we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden. Om god daarvan de schuld te geven is wel heel erg makkelijk. Dit zal god (.. ...) niet leuk hebben gevonden. :Dzeker niet nu je wil dat hijbrand in de hel.

Liefs Dieneke
sefewet
sefewet sep 20 '07
ik liet me ook een beetje gaan, ben soms wel gevoelig hiermee...
Acheliah
Acheliah sep 20 '07
Geeft niet zolang je je er maar van bewust bent. Dan komt het wel goed

Liefs Dieneke
admin
admin sep 20 '07
Ik heb dat ook vaak hoor Sefewet, dan lees ik iets wat bij de vlammen doet uitslaan en dan reageer ik zonder goed te lezen wat er nu eigenlijk staat :)
Zo komt er soms de grootste onzin uit mijn mond rollen en sla ik de plank helemaal mis omdat ik op dat moment vanuit boosheid of geraaktheid reageer.
We zijn allemaal mensen toch? :)
Debiorah
Debiorah sep 20 '07
:)haha! ja hij heeft wel een punt wat betreft de zinloosheid!
Ik denk dat deze man hiermee een heleboel aandacht weet te trekken en dat is natuurlijk wat hij ook beoogde. Net zoals de uitspraken van wilders, niks anders dan aandacht vragen en de discussie aanwakkeren.
Phaser
Phaser sep 20 '07
Ik vind het goed dat die man dat doet.

Al hoop ik dat zijn zaak genoeg aandacht trekt en dat zijn bedoeling duidelijk is.

Als ik hier de berichten lees, zitten jullie al met een mening voor jullie de laatste alinea hebben gelezen.
Als dat ook zo naar buiten komt in de pers, zit hij met een gigantisch probleem.

Je kan in Amerika niets meer doen zonder gedagvaard te worden.
Je hoort elke dag wel iemand die een miljoenenclaim heeft gewonnen tegen een groot bedrijf omdat bijvoorbeeld zijn laptop 1 cm korter is dan in de catalogus stond.

Amerika, het land van de mogelijkheden... maar iets teveel mogelijkheden naar mijn mening.
Acheliah
Acheliah sep 21 '07
Ik denk wel dat hij op deze manier aandacht krijgt van miloenen mensen die zich misschien bewust gaan worden wat wij allemaal niet aanrichten en niet God kijk nu naar Irak dat doet God niet maar de mensen daar zelf. Het wordt tijs dat iedereen naar aichzelf gaat kijken en zich bewust word van zijn of haar aandeel in deze shit. Als ik 10 minuten langer bij de bakker moet wachten maak ik me echt niet druk want dat heeft toch geen nut en het slecht voor mijn hart. Nee als de mensen nu eens zelf zouden veranderen en niet steeds de schuld op God steken zou de wereld er een stuk beter uitzien. Maar hij heeft wel een dicussie geopend nu de ogen nog.

Liefs Dieneke
Tatora
Tatora sep 21 '07
hihih.vind het al met al wel grappig....
zo heb ik ooit eens gehoord dat er binnenkort dooor het witte huis zou worden verkondigd dat er bewijs is dat God bestaat....
ja ja ...ach ..wel mooi op zich vind ik hoor...
het gaat een heleboel mensen aanzetten tot denken ...en dat is al een "gewonnen rechtzaak" voor God/Godin..hihii
Phaser
Phaser sep 21 '07
Het probleem ligt hem in de maatschappij.

Hoeveel mensen verwachten nu dat alles snel moet gaan?
Als het inderdaad een minuut of 5 langer duurt vliegen de eerste scheldwoorden vaak al om de oren.

Mensen moeten minder zaken vanzelfsprekend vinden en dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
De mensen weten te goed wat ze kunnen en mogen en er zijn er veel die dat uitbuiten ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki