Loading...
nl

[ver]Ontdek je familie

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 18 '07
Op een warme lentedag speelt een jong meisje met een lieveheersbeestje in het gras. Het beestje loopt over haar witte jurkje, de zon stalend op haar hoofdje. "Hallo lieveheerstbeestje", zegt Suzanne. "Waar kom jij eigenlijk vandaan?". In gedachten hoort suzanne het antwoord: "Hallo Suzanne, ik ben Jip. En ik ben van dat grasveldje aan komen vliegen.". "Oh wat leuk Jip, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Wie heeft jou gemaakt?", "Dat hebben mijn papa en mama gedaan", antwoord Jip. "Oh wat leuk zeg, mijn papa en mama hebben mij ook gemaakt! Ben jij dan mijn broertje?". "Eigenlijk wel een beetje", zegt Jip. "Alles wat je hier om je heen ziet, is allemaal familie van elkaar". "Dus die mooie bloem is mijn zusje?", vraagt Suzanne vol ongeloof.

"Jazeker", antwoord Jip. "Die bloem, het grasveld zelfs de Zon, het is allemaal familie van je. ". Vol ongeloof en met grote ogen kijkt Suzanne om zich heen wat ze allemaal kan bewonderen. Al het mooie op deze wereld is allemaal familie van haar. Op dat moment komt er een enge wesp op haar afgevlogen. "Gatsie", roept ze. "Die enge wesp is toch geen familie? Die is helemaal niet lief want die kan me steken." "Toch wel", antwoord Jip. "De wesp is ook familie. Hij heet Bram. Hij is heus niet eng, je kan gewoon met hem praten hoor. Probeer maar."

"Hallo Bram", zegt Suzanne met een trillende en angstige stem. "Ga jij me nu steken?", vraagt ze. "Hallo Suzanne, waarom zou ik jou steken? Jij wil me toch niet doodmaken? Je bent toch mijn grote zus?". "Ja dat is waar", dacht Suzanne. "Als alles familie van mij is, dan ben ik de grote zus van Bram. En nee, ik wil mijn broertje niet doodmaken.". En dus met een heldere zachte stem antwoord ze: "Nee Bram, bij mij ben je veilig. Ik wil je niet doodmaken, dus je hoeft mij niet te steken.". "Wat leuk!", antwoord Bram. "Normaal vind iedereen me eng, en wil niemand met me spelen. Ik vind dat helemaal niet zo leuk. Ik heb niemand iets gedaan, maar toch vind niemand me leuk." antwoord Bram met een trillende stem. "Kom maar", antwoord Suzanne. "Laten we dan Gezellig met zijn drieëen een spelletje spelen."

En zo, op een warme lentedag speelt een jong meisje met een lieveheersbeestje en een wesp in het gras. Ze heeft haar familie om haar heen en is helemaal gelukkig. Want, ze heeft er een nieuw vriendje bij.


Julien 18-9-2007
Delen:
Thomas A
Thomas A sep 18 '07
En passant zag ik het verhaaltje als een kinderboek met heel leuke en vrolijk gekleurde tekeningen. In die zin zou je zo een leuk kinderboek kunnen schrijven NiMS........

leuk man
sefewet
sefewet sep 18 '07
ok, dit verhaaltje vind ik nog leuk ook en krijg er een warm gevoel van hahaha. athans ik word altijd gewoon gelukkig in een rare manier van zulke dingen van vrienden overal en al voelt gewoon prettig aan.
maarja misschien ben ik gewoon vaag...
linkie
linkie sep 18 '07
neh denk het niet safewet, het heeft idd wel iets.
het roept een gevoel van "kom erbij" op, dat iedereen ergens bijhoort ookal ben je verschillend van elkaar.
complimente nims, een heel mooi verhaal!
Het leuke vind ik ervan, dat een ieder die het leest het koppelt aan een situatie die hij/zij meegemaakt heeft en daardoor spreekt het heel veel mensen aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '07
Bedankt voor de complimenten :). Ik wilde weer eens wat anders proberen.

Meteen krijg ik een visioen van Merudi-kinderboeken waarmee de kleinsten onder ons worden voorbereid op hun tocht naar de nieuwe wereld ;). Maar ja, misschien is het enkel een fantasie. Ik weet niet waar ik die tijd vandaan moet halen :).

Ik heb wel een mooie titel in mijn hoofd: "Suzanne, op avontuur naar de nieuwe sprookjeswereld."

Toch ben ik volgens mij niet goed in het schrijven hiervan, want het koste me nogal wat moeite om het neer te zetten. Het ging niet vanzelf zoals ik normaal gesproken gewend ben ;).
sefewet
sefewet sep 19 '07
helaas ken ik alleen maar actie avontuur of horrors of fantasy s schrijven of alles bij elkaar :P, maar geen kinderboeken hahaha.
ik wil nu aan een grote beginnen maar heb steeds geen tijd, ik combineer dan heel wat dingen bij elkaar in dat boek komt dingen in voor zowel comedy als drama, zowel actie als avontuur maar ook horror en science fiction en ook fantasy, had eerst een deel ervan ongeveer 2 hoofdstukken zat op de 25 paginas... en toen ging mijn oude pc dood T.T...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki