Loading...
nl

Macht misbruiken

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 25 '03
Je hebt als paragnost of paranormaal therapeut vaak behoorlijk wat invloed. En zeker als mensen niet stabiel zijn. Ik had eens een cliënt die tegen mij zei: 'Ik heb zoveel vertrouwen in hetgeen je zegt. Als je zou zeggen: 'loop de trap een paar keer op en neer', dan zou ik dat doen.' Dat geeft toch te denken... Als ik wil kan ik die macht misbruiken, terwille van mijn ego...

Helaas zijn genoeg paragnosten of 'genezers' meer met hun ego bezig dan met de mens tegenover zich. En helaas zetten zij maar al te vaak een trend voor het hele vakgebied.

(bron: elly)
Delen:
Acheliah
Acheliah aug 26 '06
Hallo NiMS
Dat klopt helemaal wij vertrouwen op jullie antwoord ookal is het niet hetgeen we willen horen jullie weten en voelen meer dan wij kunnen beseffen.

Groetjes Dieneke
LPChip
LPChip aug 26 '06
Ik raad daarom ook aan iedereen aan: Mocht je in contact komen met zulke mensen, en ze laten je rare dingen doen: zodra je het niet vertrouwd, en je eigen gevoel zegt dat het niet klopt, wees dan erg op je hoede.

Vergeet ook niet dat er dingen kunnen zijn als miscommunicatie.

Als jij ergens mee zit, en je praat erover met iemand, maar die persoon begrijpt iets anders uit jouw verhaal dan jij wil overbrengen, kan hij/zij daardoor verkeerde adviesen geven die niet werken, of misschien zelfs averegs. Als je over de adviesen nadenkt van dit persoon, en het klopt niet met wat jij weet, zeg dat dan gerust tegen die persoon. Misschien hebben jullie een miscommunicatie?
mause
mause aug 26 '06
over de die een paragnost kan hebben. is hier bij mij in de buurt veel ophef geweest. er blijkt hier in de omgeving een paragnost te zitten die tijdens sessies sexueel misbruik heeft gemaakt van verschillende personen. het is toch te erg voor woorden dat je op deze manier je gaves misbruikt. hij is voorgekomen en heeft ook een gevangenisstraf gehad. wat ik niet meer dan normaal vind. ik hoop ook dat hij zijn praktijk nooit meer mag openen. op deze manier geeft hij de paragnosten ed mooi een slechte naam. terwijl de meesten al moeten vechten om geaccepteerd te worden. omdat er vaak al een bepaald beeld is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 26 '06
Het is inderdaad erg dat er zulke mensen zijn. Maar zodra er geld of macht in het spel is moet je altijd oppassen. Het is helaas waar. Groetjes.
mause
mause aug 26 '06
je moet sowieso altijd je eigen gevoel laten spreken. maar vind het wel doodzonde dat dit soort dingen gebeuren.
Ayasha
Ayasha aug 26 '06
 Quote:
Origineel van mause:
over de die een paragnost kan hebben. is hier bij mij in de buurt veel ophef geweest. er blijkt hier in de omgeving een paragnost te zitten die tijdens sessies sexueel misbruik heeft gemaakt van verschillende personen. het is toch te erg voor woorden dat je op deze manier je gaves misbruikt. hij is voorgekomen en heeft ook een gevangenisstraf gehad. wat ik niet meer dan normaal vind. ik hoop ook dat hij zijn praktijk nooit meer mag openen. op deze manier geeft hij de paragnosten ed mooi een slechte naam. terwijl de meesten al moeten vechten om geaccepteerd te worden. omdat er vaak al een bepaald beeld is.
Afhankelijk van hoe hij dit heeft gedaan vind ik het vreemd dat mensen er dan op in gaan? Ik bedoel, zelfs als je niets van het paranormale weet, weet je toch wel dat je je paragnost écht niet helpt door naakt voor hem te gaan staan of door je sexueel te laten misbruiken?
Natuurlijk kan hij het ook op een wat meer dwingende manier gedaan hebben, in dat geval heb ik geen enkel recht van spreken.

Ik vraag me af waarom mensen zich (in het 1ste geval) zo laten beinvloeden door zo iemand..
mause
mause aug 26 '06
het blijkt zelfs familie van hem te zijn geweest. ik geloof zijn zus en nichtjes. maar goed.ik weet verder ook niet hoe het is gebeurt, misschien dat ze onder hypnose waren ofzo.
Ayasha
Ayasha aug 27 '06
dan kan het idd wel mause, maar dat hoort dan ook bij de 'iets meer dwingende' methode :D

ach je hebt gewoon erg zielige mensen die hun macht (op welk gebied en opwelke manier ook) ì¡ltijd misbruiken, en dat is heel jammer.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki