Loading...
nl

EFT

admin
admin sep 14 '07
Vandaag heb ik mezelf een cursus EFT cadeau gedaan.
Dus niet werken vandaag maar lekker met mezelf bezig zijn en nieuwe ervaringen opdoen. Het voelt echt als een cadeautje :)
Eigenlijk zouden we onszelf vaker "cadeautjes" moeten geven.

EFT is een nieuwe manier om van je klachten af te komen.
Ongeacht of het nu psychische of lichamelijke klachten betreft.

Wat is EFT eigenlijk?
Emotional Freedom Techniques (EFT) is een therapie-methode die is gebaseerd op het wegnemen van verstoringen in het energiesysteem van het lichaam.

EFT vermindert op dramatische wijze de ergste pijn van traumatische herinneringen, verdriet, boosheid, fobieën en bijna elke emotionele aandoening die je kunt opnoemen. Verder werkt het gewoonlijk snel, langdurig en relatief mild. Het werkt vaak ook waar niets anders helpt.

EFT is gebaseerd op de ontdekking dat onevenwichtigheid in het energiesysteem van het lichaam diepgaande gevolgen heeft voor het persoonlijk functioneren. Door deze onbalans te corrigeren, vindt vaak heel snelle genezing plaats.

Deze correctie wordt gedaan door op bepaalde plekken op het lichaam te kloppen. De meeste problemen verdwijnen in een paar minuten!

EFT is bijzonder effectief
Correct toegepast bereikt men met EFT in meer dan 80% van de gevallen een duidelijk merkbare verbetering of zelfs een volledige oplossing van het probleem.
EFT heeft zich klinisch bewezen in duizenden gevallen, waaronder:
trauma
mishandeling
stress
woede
angst
fobie
depressie
verdriet
verslavingen

en honderden lichamelijke symptomen inclusief
hoofdpijn
lichaamspijn
ademhalingsproblemen.

http://www.eftcentrum.nl/
Delen:
admin
admin sep 14 '07
Mijn uiteindelijke bedoeling is om mensen met kundalini problemen verder te kunnen helpen en een eigen praktijkje te gaan starten.
Yay! Ik ben nu 42 en weet eindelijk wat ik wil worden als ik groot ben :).

EFT zou heel heilzaam moeten zijn voor het goede laten doorstromen van de kundalini. Ik heb gemerkt dat dit het grootste probleem is waar mensen met een actieve kundalini last van hebben.
Thomas A
Thomas A sep 14 '07
lijkt me een erg mooie opleiding, alleen opzoek naar de manier van werken geven ze op de stite niet echt veel informatie.

Kun je er iets meer over vertellen?
admin
admin sep 15 '07
Het was helemaal geweldig!
Ik echt enorm genoten, het gebouw waar ik naar toe moest was hier vlak bij ´s-Hertogenbosch dus hoefde ik niet al te lang op de snelweg(ben bang voor hard rijden).
Het gebouw was heel mooi ingericht, overal kaarsen, mooie meditatiemuziek kwam me tegemoet en de geur van wierrook deed me gelijk helemaal thuis voelen.
In de lesruimte stonden lange tafels vol met lekker eten en thee, echt enorm goed verzorgd allemaal, een soort thuiskomgevoel toch wel, als ik eerlijk ben.

De cursus werd gegeven door een dame en heer, de heer gaf de cursus en de dame was als ondersteuning en kreeg volgens haar zeggen vaak dingen door (van boven) tijdens zo´n cursus waarmee ze haar collega kon helpen.
Voor dat ze begonnen vertelde ze dat ze altijd 1 persoon eruit pikten als proefkonijn, nu ben ik in het verleden al veel naar paranormale avonden en dat soort dingen geweest en altijd "wist" ik, : nee, karin je wordt er niet uitgepikt, helaas, en dan gebeurde dat ook niet.
Nu wist ik gisteren gelijk dat dit dit keer wél zou gebeuren.
Na een lekker bakkie leut gingen we allemaal bij elkaar zitten en deden we een voorstelrondje, daarna kregen we een uitleg van hoe EFT nu eigenlijk in zijn werk gaat(ik zal een uitgebreide uitleg geven Thomas).En ja hoor toen ze daar mee klaar waren zei de dame in kwestie dat ze eigenlijk twee proefkonijntjes op het oog had.
Ik wist precies wie, ik en mijn buurvrouw, leuk om dat zo raak te weten. Mijn buurvrouw was huiverig omdat er bij zo´n behandeling veel emoties vrij kunnen komen, dus mocht ik eerst. Ik had zoiets van , ik ben hier voor de cursus en ik wil het persé leren, goed oké zo´n emotionele uitbarsting en public kan misschien genant zijn maar dat kon me op dat moment niet zo boeien.
Hij had maar tien minuten nodig om mij aan het snikken te krijgen, die man wist exact te vinden waar de knelpunten zaten, puur door op bepaalde plekken op mijn lijf te tikken.
Het was enorm confronterend maar tegelijk ook heel mooi. Ik voelde geen gêne om al mijn rotzooi op tafel te gooien. Ik wilde juist graag dat de rotzooi opgeruimd werd.
De rest van de dag mochten we in koppels oefenen en er zijn heel wat tranen gevloeid, aan het eind van de dag(die veel te snel voorbij was) had ik het gevoel dat ik een hoop vrienden extra had gemaakt. Het was ook super om gewoon over al die dingen te kunnen praten wat we hier ook doen, normaal kan ik daar eigenlijk met niemand over praten. Wat ook heel super was dat de mensen die de cursus deden goed op de hoogte waren van kundalini, dus gelukkig geen grote ogen en meewarrige blikken zo van;: ah gossie, die spoort niet helemaal.
Een dame die ik behandelde was zo lief, ze was al wat ouder en toen ze mijn handen vast pakte werd ik helemaal warm van binnen, net of een engel mijn handen pakte, ik heb ook meerdere malen duidelijk handen op mijn schouders gevoeld gisteren.
Ook had de dame van de cursus tussendoor af en toe een mooie boodschap voor mij, op een gegeven moment had ze een liedje opgezet en vroeg ze of we even stil wilden zijn en de tekst tot ons door laten dringen. Het was een nummer van Enya en het heette Pilgrim. Ik had nog nooit van dat nr. gehoord maar vond het erg mooi. De dame van de cursus tikte mij zachtjes aan en zei,: deze is eigenlijk voor jou. Weer zo mooi..

Goed, genoeg gezwijmeld nu :)
Eft is een techniek waarbij je door op bepaalde plaatsen van het lichaam te tikken in bepaalde volgorde.
Door het tikken op die bepaalde plaatsen tik je de emoties los en kan de persoon aan het werk met die emoties.
Ik heb nog een site gevonden waar het misschien beter uitgelegd wordt Thomas.http://www.eftnederland.nl/FAQ.htm
Ik heb er enorm veel aan gehad en denk er nu serieus over om ook bij dit centrum de opleiding voor sensi-therapeut te gaan volgen, vooral omdat deze opleiding gericht is op autisme en hsp.
Nu nog een sponsor :)Effe mijn moeder lief aankijken(werkt bijna altijd).
Debiorah
Debiorah sep 15 '07
Super boeiend Karin! Ik zou dit ook graag willen doen in de toekomst. Kun je mij misshien vertellen waar je dit kunt doen?
admin
admin sep 15 '07
Hi hi, toevallig liep ik net terug naar mijn computer omdat k mij herinnerde dat jij worstelde met het vraagstuk over verbinding linker en rechterhersenhelft in verband met autisme. EFT werkt juist zo dat de boodschap bij beide helften binnenkomt, het versterkt of hernieuwd de verbinding.
Hier is de link,
http://www.nieuwetijdskinderen.org/gedichten.htm

Mochten mijn berichten warrig overkomen, ik heb gisteravond een steen op mijn laptop laten liggen(tegen straling) en daarna heeft mijn jongste de laptop dichtgeklapt.....nu is mijn plasmascherm naar de ....
Dus ik ben een beetje aan het modderen met de teksten omdat mijn halve scherm nu zwart is.
admin
admin sep 15 '07
Cornel Noppen is de dame die bij de cursus was, de volgende link is van de man die erbij was, Kees de Vries.
Hoe meer info hoe beter.
http://www.skepsis.nl/keesdevries.html

Gedichten van Cornel, misschien ook interessant.
http://anky1961.spaces.live.com/blog/cns!5FD4A8E1D1F6FC06!2581.entry
admin
admin sep 15 '07
Wat zijn nou eigenlijk nieuwetijds,INDIGO,HSP kinderen?
Foto ik zal hieronder een klein beetje uitleg geven over de termen nieuwetijdskinderen,HSP-ers,INDIGO'S etc.
jullie komen regelmatig deze woorden op mijn website en in mijn werk tegen en er zijn toch wel mensen die willen weten waarom deze kinderen(of volwassenen inmiddels)änders"zijn.
zoals jullie hebben kunnen lezen zijn er veel overeenkomsten met allerlei stoornissen etc. en waar dit nou mee te maken heeft.
NIEUWETIJDSKINDEREN(Mijn persoonlijke keuze is INDIGO'S,maar jullie weten inmiddels waarom)

Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft:OVERGEVOELIGHEID.
Het blijkt in de praktijk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zich intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geven waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling geweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verlatingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een heel leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-compleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben altijd iemand te missen komt heel veel voor.
Overgevoeligheid kan zich op vele manieren uiten, zoals emotioneel, verdrietig of in de vorm van allergie of voedselintolerantie. Veelal leven nieuwetijdskinderen te veel in hun hoofd en staan te weinig met beide beentjes op de grond. Nieuwetijdskinderen zijn vaak heel speciale kinderen die hun eigen kijk op dingen hebben, heel verrassend en opvallend creatief in het vinden van oplossingen. Net of zij een extra dimensie hebben die anderen ontbreekt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun handelen niet binnen de normale patronen valt, niet binnen de structuren van onze maatschappij.
Het grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stralingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de stressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, alle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen overgevoelig voor zijn en daar een allergie of intolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suikerintolerantie kunnen door het eten van suiker ADHD-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare redenen mogelijk, maar helaas ook redenen die niet direct aanwijsbaar zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat de meeste overgevoelige mensen (ook kinderen) last van hypoglycemie (suikerintolerantie) hebben. Hier kunnen erg veel klachten uit voortkomen, o.a. stemmingswisselingen. '
hieronder zal ik verschillen en overeenkomsten benadrukken tussen sensitieve en "gevoelige"kinderen(ADHD,AUTISME etc)

Sensitieve kinderen
Sensitieve kinderen zijn overgevoelige wezentjes. Ze worden meestal sensitief geboren en in veel gevallen is het erfelijk.
Er zijn heel veel gevoelige kinderen op deze wereld. Er zijn echter ook hooggevoelige kinderen, en zelfs overgevoelige kinderen. De hooggevoelige kinderen weten meestal wel met hun gevoeligheid om te gaan.
Overgevoeligheid
Wanneer jeovergevoelig bent is dat voor veel kinderen erg moeilijk.Er komen problemen op school, het kind past niet in de bestaande structuren. Vanbuit de school krijgen de ouders het advies eens bij het Riagg aan te kloppen.Veelal krijgen deze kinderen te maken met zorginstellingen waar geprobeerd wordt het kind, vaak door middel van medicijnen, met zijn gevoeligheid om te leren gaan. Deze kinderen komen in een circuit, krijgen een stempel en worden daar altijd op beoordeeld.
Autisme
Bij het autistische kind is de reactie op zijn overgevoeligheid juist andersom. Het kind trekt zich door de overprikkeling terug in zijn hoofd, daar leeft hij. Daar voelt het zich veilig. Deze kinderen willen vaak niet aangeraakt worden aan hun hoofd, dat ervaren ze als zeer bedreigend.
Er zijn nog vele vormen van kinderen met gevoeligheidsproblemen, veelal genoemd PDD-NOS of RET. Zie hiervoor de site: http://www.platovisit.nl/ntk/
Adhd
Gelukkig is dat niet altijd zo. Een groot deel van de overgevoelige kinderen gaat rustig zijn gang, onverstoorbaar, alsof het weet wat het hier komt doen en waarom. Deze kinderen kunnen ontzettend wijze uitspraken doen.Ze voelen heel snel sfeer en emotie aan, maar nemen ook stemmingen van anderen over, waardoor ze opeens verdrietig of angstig worden.
Een probleem is het als je kind door zijn overgevoeligheid een adhd-kind of een autistisch kind is. Het adhd kind weet niet goed om te gaan met alle prikkels die de hele dag op hem afkomen, is overvoerd door de prikkels en probeert ze al tennisballen van zich af te slaan. Met alle drukke gevolgen van dien. Thuis is er meestal nog wel mee te leven, maar als het kind naar school gaat komen de problemen, In de klas is hij/zij te overheersend en druk. Komt dit kind in het circuit van hulpverlening dan zal al snel het middel ritalin of dipiperon gegeven worden. In het begin heeft het kind hier meestal wel baat bij, maar er zit een gevaar van gewennig in, waardoor het kind steeds hogere dosering nodig heeft. Door zijn gevoel te onderdrukken lost op het moment wel veel op, maar op latere leeftijd, bij ca. 30-35 jaar komen deze gevoelens toch naar buiten, meestal in de vorm van een burn out of depressie. Het is dus eigenlijk het verschuiven van een probleem.
Veel sensitieve kinderen hebben last van overprikkeld zijn. Door de vele indrukken die zij in deze maatschappij opdoen is het vaak heel moeilijk om bij jezelf te blijven. Op tv vliegen de beelden je om de oren, elke 3 seconden moet er verandering van beeld zijn om te blijven boeien. Daarbij nog de (vaak agressieve) geluiden en de ondertiteling
Kinderen die moeite hebben met concentreren en toch de serie willen volgen, zijn na het kijken vaak moe, uitgeput. Ook de computerspelletjes prikkelen te veel.
Maar ook door tl-buizen (elk schoollokaal heeft er minstens 8), de straling van computers, gsm e.d. raken deze kinderen overprikkeld.
Een oorzaak van overprikkeling is ook dat deze kinderen vaak een intolerantie of allergie voor bepaalde voedselprodukten hebben.
Ook door het feit dat kinderen het nogal druk hebben, ze zitten op sport, doen aan muziek, soms hebben ze wel 3 clubs waar ze heen moeten in de week. In veel gevallen werken beide ouders, dit veroorzaakt een extra drukte thuis om alles soepel te laten verlopen, en deze stress nemen de kinderen over. Al met al is het niet echt makkelijk om in deze tijd een overgevoelig kind te hebben. In veel gevallen is het echter wel mogelijk het aantal prikkelingen terug te dringen, zodat het leven wat rustiger wordt. Zie hiervoor de site http://www.opvoeden.org

chaos in je hoofd
alles zie je
alles hoor je
alles beleef je
heel intens
het lijkt
of je hoofd
te klein is,
de emotie er
niet allemaal in past

gek word je
van alle geluiden
die in je dringen
waar je je niet voor
af kunt sluiten

speldeprikken

en 's avonds
lig je wakker
starend
de slaap kun je
niet vatten
door alles
wat er nog
rondspookt
in je hoofd

Ik wil mijn dank uitspreken aan mijn begeleiders,
Kees de Vries en Cornel v. Noppen,dat ik bij hun de opleiding tot Sensitherapeut kan volgen en dat door hun jarenlange ervaring van werken met nieuwetijdskinderen en onderzoek doen ik deze informatie ook weer door mag geven aan mijn clienten en iedereen die ervoor openstaat!!!!
alle informatie is terug te vinden op de site van sensicure.nl
en gedichten zijn vertolkt uit het boek van Cornel v. Noppen"vernissage v/d ziel"

http://natureproducts.mysites.nl/mypages/natureproducts/279181.html
Debiorah
Debiorah sep 15 '07
Dankje KArin, helemaal super!Ik ken cornel van noppen inderdaad van hsp en nieuwetijdskinderen. Ik heb nu niet zoveel tijd om alles door te lezen maar ga het snel doen!
Puc
Puc sep 15 '07
Wat mooi om te lezen dat weer een alternatieve wijze is ontstaan die mensen op een ongelovelijk efficiente manieren kan bevrijden van hun beperkingen.

Je hebt veel nuttige links toegevoegd. Ik zal alle info nog eens goed nalezen.
admin
admin sep 15 '07
EFT bestaat al geruime tijd Puc, vraag me niet hoelang maar nieuw is het niet.
Thomas A
Thomas A sep 15 '07
Dank je voor de uitgebreide bijlage Karin. ik moet (of mag) daarbij aanmerken dat in het stuk pasages voorkomen waarin mij volledig kan spiegelen. Ook mijn eigen kroost herken ik in het verhaal. Eigenlijk wist ik deze zaken wel al, maar toch telkens wanneer ik dit soort stukken lees raakt het me flink. Mijn eigen bestaan hier (muv de creativiteit) zie ik dan ook als een vette worsteling met veel ups en downs.

Lijkt mij erg gaaf om een curses bij deze mensen mee te maken.

groetjes Thomas
admin
admin sep 17 '07
Deze mensen waren heel bijzonder en het effect dat EFT alleen al op mij heeft gehad sinds afgelopen vrijdag is enorm. Haast niet te geloven, Wat ook enorm mooi is dat sinds ik de kinderen heb uitgelegd hoe het werkt, ze af en toe vragen of mam even wil tikken. Vooral mijn tweede zoon (die behoorlijk autistisch is) Hij voelde meteen verschil na de eerste behandeling.
Tony heeft veel moeite met emoties en kwam gisteren naar mij toe toen hij heel boos was, mam wil je me even helpen met de boosheid weg te tikken vroeg hij.
Samen hebben we en rustig plekje aan de rand van het bos gevonden en hebben we samen aan zijn boosheid gewerkt, de rest van de dag heeft hij alleen maar gelachen. Mam het werkt echt hè, zei hij met zijn lief snuitje. Door EFT krijg ik nu de kans om veel oud zeer op te ruimen en verkeerd "aangeleerd" denken. Veel van ons oude zeer gaat verder terug dan onze ouders, in principe zouden we zelfs nog inhoud van de rugzakjes van onze overgrootouders mee kunnen sjouwen.
Op het moment tik ik alles weg wat ik maar tegenkom en ik voel me al zoveel meer lichter en meer geaard. Mijn hoofd wordt weer rustig en ik kan mijn aandacht weer bij het gewone leven houden en dubbel genieten zonder de storm in mijn hoofd. Ook merk ik dat het idee dat ik nu eindelijk "weet" hoe ik die oude rotzooi kan ruimen mij een enorm gevoel van vrijheid geeft.
Als jullie willen Debiorah en Thomas kan ik de papieren van de cursus kopieren en naar jullie doorfaxen of opsturen. het is enorm lastig om op papier uit te leggen hoe EFT werkt heb ik gemerkt. Op deze papieren staat heel goed het principe uitgelegd. Het enige dat mist is de link tussen de linker en de rechterhersenhelft. Dat zal ik er dan onder bijschrijven als je dat wilt Debiorah. Het zijn niet zoveel papieren en ik wil het graag doen. Ook werkt het prima op afstand, je kunt ook voor een ander tikken, wel met toestemming uiteraard.

Door EFT heb ik afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens durven mediteren, door alles wat ik zag en voelde tijdens die meditatie viel alles weer op zijn plek en wist ik helemaal zeker dat ik een goede keuze had gemaakt voor mezelf.
admin
admin sep 17 '07
En ik moet nogmaals benadrukken dat je het effect inderdaad binnen een paar minuten voelt, heel bijzonder!
Debiorah
Debiorah sep 17 '07
 Quote:
Als jullie willen Debiorah en Thomas kan ik de papieren van de cursus kopieren en naar jullie doorfaxen of opsturen. het is enorm lastig om op papier uit te leggen hoe EFT werkt heb ik gemerkt. Op deze papieren staat heel goed het principe uitgelegd. Het enige dat mist is de link tussen de linker en de rechterhersenhelft. Dat zal ik er dan onder bijschrijven als je dat wilt Debiorah.

Dat zou ik super vinden karin! :)Ik vind het erg interresant. Ik heb alleen geen fax, kan je het ook mailen?
Caius
Caius sep 17 '07
Hoi Karin,

een interessant topic :)
Iets voor mij om te onthouden, omdat ik veel problemen herken en nog niet goed weet hoe er mee om te gaan.

Groetjes,
Kay
dragon
dragon sep 27 '07
Hoi Karin,

wat interessant!
Ik heb erover gelezen en heb ook wat dingen op papier, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.
Dus ik dacht "stoppen met roken". Heb wel 30 keer getikt voor alle situaties waarin ik rook en voor alle gevoelens over mezelf als ik rook, maar..... ik rook nog steeds :(.
Misschien moet ik met wat makkelijkers beginnen.

Anyway, ik wilde je nog even vragen: hoe zit dat met die linker- en rechter hersenhelft?

Dankjewel!
admin
admin sep 27 '07
Soms lukt het niet om alleen op niet roken te tikken, probeer voor jezelf uit te vinden wat nu eigenlijk de reden is dat je rookt en ga daar op tikken.
Heb jij ook een cursus EFT gedaan, weet je hoe je moet tikken en neuriën?
Mocht je het niet weten dan kan ik mijn papieren naar je doormailen.

Groetjes,
karin
admin
admin sep 27 '07
Ik zou het ook op afstand voor jou kunnen doen, toch heb ik dan de achterliggende gedachten voor jouw roken nodig.
Op het moment ben ik wel met afstand behandelen bezig maar heb nog geen contact gehad met degene waar ik het voor doe, dus resultaten kan ik je nog niet geven.
dragon
dragon sep 27 '07
Hai Karin,

ik heb geen cursus gevolgd, maar heb wel een handleiding met plaatjes en beschrijving. Dat is de EFThandleiding, vijfde editie van Gary Craig. Mocht jij een andere handleiding hebben, dan zou ik die graag ontvangen. Als je wilt, dan stuur ik jou die van mij. Tsja, ik heb allerlei redenen bedacht waarom en wanneer ik rook, lekker na het eten, roken is mijn vriendje, als ik down ben, als ik stress heb, als ik me wil concentreren, als ik wil genieten en ga zo maar door. Ooit ben ik gestopt na het lezen van Allen Carr, zomaar uit het niets. Ik las het uit pure interesse. Dus onlangs kocht ik het boek om er nu voor altijd vanaf te zijn. Ik heb het 2 keer gelezen, maar greep gelijk weer een peuk. Wel vertel ik mezelf dat het wel komt als de tijd rijp is. Ik ga nog eens goed nadenken over de achterliggende gedachte!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420