Bedankt voor je boeiende reactie Puc en nee het gaat me niet om gelijk te hebben. Waar het mij om gaat, is dat ik jouw verhaal voor mij niet sluitend krijg. Ik zou graag overtuigd willen worden van het hebben van een eigen wil, maar ik ben me er degelijk wel van bewust dat alle keuzes die ik maak en heb gemaakt altijd een oorzaak hebben gehad. Dat kan er 1 zijn, dat kunnen er meerdere zijn, maar er is altijd een reden geweest voor de keuze die ik heb gemaakt. Zelfs een intuitieve ingeving is nog steeds een oorzaak voor een bepaalde keuze.
Graag haal ik jouw dik aangezette voorbeeldje aan om de redenatie te laten volgen:
Ik heb behoefte aan informatie over de missing link tussen spiritualiteit en wetenschap. De eerste iteratie is er niks. Alleen een behoefte.
Je begint heel mooi met een behoefte. Deze behoefte heeft volgens mijn theorie altijd een oorzaak. Misschien dit gesprek op het forum, het feit dat je leeft en kunt denken of wat daar dan ook de OORZAAK van moge zijn. Je kan dit niet buiten beschouwing laten, netzoals alle GEVOLGEN die volgen uit jouw behoefte.
The LOA is niets anders dan een heel simpel woord voor de Causaliteit. En daarom werkt hij ook zo goed. Iedereen is in staat gevolgen te maken voor de oorzaken die hij wilt, simpelweg omdat dit universum gewoon zo werkt.
Verder wil ik nog een misverstand uit de wereld helpen, waarvan ik merk dat die in mijn theorie geslopen kan zijn. We spreken over de begrippen, vastlegging, van te voren vast gelegd. Ik bedoel hier dus niet mee, dat het ergens is opgeslagen, of dat de uitkomsten allang bekend zijn. Wat ik bedoel met vastlegging is dat de regels die binnen het universum gelden, vast zijn. En ook dat alles binnen dit universum deze regels volgt. Dat is wat ik bedoel met vastgelegd.
Nog even over de Matrix, Ik weet niet of je die ene scene nog kan herinneren dat Neo, "buiten" de matrix ineens ook speciale krachten blijkt te hebben. En is het je ook niet opgevallen dat het buiten de Matrix, de wereld eigenlijk niet eens zo heel erg anders is?
Misschien moet je wel concluderen dat "ontsnappen" uit de Matrix eigenlijk helemaal niet mogelijk is, en dat de wetten van oorzaak en gevolg altijd voor de mensen in de matrix blijven gelden. Dus ook buiten de Matrix. Eigenlijk De matrix, in de matrix, in de matrix in de matrix, ...... Modern, ook wel gekrulde dimensies van de snaren-theorie genoemd.
Je spreekt over dat het vastgelegde niet meer gewijzigd kan worden. En dat weerleg je. Daar ben ik het mee eens, want wat er gebeurd is, of gaat gebeuren kan nog wel gewijzigd worden. Wat ik ermee bedoel is dat de natuurwetten niet gewijzigd kunnen worden. Neem een ander universum, waar andere wetten gelden, ja dat kan. De natuurwetten zijn volgens mijn theorie vast, en kunnen niet veranderen. Tot nu toe hebben alle experimenten dat nog steeds bevestigd.
Tot slot wil ik je nog een vraag stellen over iets wat je hier zegt:
Het zou zelf kunnen zijn dat werkelijkheid deze laatste paar jaren naar 2012 toe ontelbaar vaak gewijzigd zijn. Daarvoor is het is het menselijke bewustzijn lineair gezien, ver genoeg voor ontwikkeld. Vandaar ook de exponentiele groei (onstabiliteit). Jij zou niet het weten, omdat het lijkt of het altijd zo is geweest. Je intuitie weet ook niet. De werkelijkheid pas zich steeds aan. Alleen logica zou dit aannemelijk kunnen maken.
Bedoel je hiermee dat je kijkt naar potentiele toekomsten die misschien zouden kunnen gebeuren? Je weet dat er toch uiteindelijk maar 1 toekomst is die uiteindelijk gebeurd? Daarmee is mijn stelling toch meteen bewezen. Er is maar één uitkomst en daarin speelt heel veel een rol. Wat jouw en mijn bewustzijn ook doen, is het beinvloeden van die uiteindelijke uitkomst. Toch als het moment daar is, staat het eindresultaat vast, en is het een gevolg van alles wat daarvoor gebeurd is. Het is niet zo dat de toekomst steeds veranderd, want tenslotte beleven wij die toekomst niet. Zolang wij nog gebonden zijn aan de tijd, zullen wij aan de causaliteit gebonden zijn. Dus om even te concluderen:
De werkelijkheid naar 2012 is 0 keer gewijzigd, simpelweg omdat hij nog niet heeft plaatsgevonden en dus nog geen werkelijkheid is. Netzoals dat één iemand maar 1x die lotto kan winnen op het moment dat hij getrokken is.
p.s. Als je vind dat ik ergens niet voldoende op gereageerd heb, of iets over het hoofd gezien heb, laat het me weten! Ik wil graag de waarheid begrijpen, en het is voor mij echt geen wedstrijd om mijn gelijk. Ik wil alleen dat het volledig klopt. Dus ik doe de fact-checking in wat er hier gezegd wordt. Doe dat aub ook bij mij
als je wilt.