Ik vraag me af, zie jij het als een berisping als iemand zoiets tegen je zegt? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het helemaal geen berisping is. Tenslotte verteld iemand alleen maar hoe die denkt dat het is.
En ja, het klinkt misschien stom, als je veel ervaring hebt, ga je vanzelf denken dat je weet hoe het zit. Het is daarom ook erg lastig voor beide partijen wanneer allebei niet op hetzelfde kennis-nivo zitten. Je krijgt dan al snel het leerling-meester verschil, waarbij een goede meester vaak ver te zoeken is. Wordt je niet belerend, laagdunkend of geirriteerd als er weer een nono (no offense! bedoel er niemand mee, alleen als voorbeeld
) op je pad komt die voor het eerst een geestje gezien heeft, of per ongeluk een kleurtje in de spiegel zag.
Uiteraard chargeer ik nu, maar wat ik ermee wil zeggen is dat veel zaken misschien belerend of denigrerend overkomen, vaak zijn ze wel goed bedoeld. Probeer eens bij jezelf te achterhalen waarom je het zo ziet, dan kan ik ook begrijpen of ik het misschien verkeerd zie
.