Loading...
nl

dilemma

amethist
amethist sep 10 '07
ik heb een bericht geschreven bij:mijn verhaal

ik schrijf daarin dat ik(en mijn man) bij de ouders op bezoek ben geweest, ivm condoleren van hun omgekomen zoon zondag j.l
ze vonden het fijn dat we er waren.
nu is het zo dat wij niet meer bij hun thuis kwamen al een aantal jaren.
we werden gevraagd,sneleen keer langs kwamen voor een borrel, dit vinden wij we leuk...
maar vandaag dacht ik, zij vind mij niet ten goede veranderd en heeft afstand van mij genomen destijds, en ik van haar.
als wij er naar toe gaan zou ik graag met haar willen praten ivm hoe zij over mij denkt.
als zijnoghet zelfde over mij denkt vind ik het toch moeilijk om weer 'normaal' contact met ze te hebben.

wie wil hierover met mij mee denken.

groet amethist
Delen:
Acheliah
Acheliah sep 10 '07
Ja das idd lastig maar mensen gaan naar verloop van jaren nadenken mss vindt ze je nu wel veranderd. Ik kan ook soms raar denken over iemand maar als ik er dan over nadenk na een tijdje kan mijn beeld over die persoon wel degelijk veranderen of ik kan mijzelf gelijk geven zo van zie je wel dien je had gelijk.

Liefs Dieneke
amethist
amethist sep 10 '07
bedankt dieneke voor je reactie! het is ook zo dat mensen veranderen i nhun denken. alleen als zij nog het zelfde over mij zal denken. ben ik niet eerlijk to mezelf als ik er dan toch later weer naar toe ga. ik kan dat niet, las iemand negatief over mij denkt er dan leuk en aardig zijn!!!!

groet amethist
admin
admin sep 10 '07
@ Amethist,

Misschien kun je erachter komen waarom het voor jou zó belangrijk is dat die mensen je aardig vinden.
amethist
amethist sep 10 '07
omdat ik dan bij mensen hoor, erbij hoor.is het eerste wat in me op komt. gr amethist
admin
admin sep 10 '07
Dus dat betekent dat als niemand je aardig vind, je eigenlijk nergens bijhoort??
Lieve schat ook als mensen jou misschien niet aardig vinden hoor jij er net zo goed bij als een ander!
De enige die belangrijk is ben jij! Wat een ander van je denkt zou nooit zo belangrijk mogen zijn. Als jij weet dat je een goed en lief mens bent zou dat voldoende voor je moeten zijn.
Ik weet hoe jij je voelt, ook ik dacht zo als jij nu denkt.
In de loop der jaren heb ik geleerd dat hoe lief en aardig ik ook doe, er zal altijd wel iets aan te merken zijn door een ander.
Veel belangrijker vond(en vind) ik het hoe ik mezelf zie, of ik tevreden ben met mezelf met alle goede en slechte dingen.

Enne hier hoor je d´r bij hoor :)
Debiorah
Debiorah sep 10 '07
Ik snap dat je met je gevoelens worstelt, het is een gekke situatie. Ik denk persoonlijk dat je er nu nog niet teveel over moet inzitten. Je gaat je nu al druk maken over iets wat nog niet is. En wie weet zijn deze personen wel veranderd en misschien hebben zij hun denkwijze over jou herzien.

Misschien is het goed om ze een kans te geven. Je weet nu nog niet hoe het zal zijn als je ze weer bezoekt, misschien valt het mee of tegen. Ik denk alleen wel dat wanneer je nu al een heel beeld vormt van de situatie dat dit het bezoek zal beinvloeden. Jij komt dan met een afstandelijk idee bij ze omdat je er al zo over inzit.

Wanneer je met een open houding naar ze toegaat, door gewoon te zijn wie je bent denk ik dat het wel goed gaat komen. Zo kan jij ook beter inschatten hoe de situatie voor jou aanvoelt. Is het voor jou gevoel niet prettig dan kan je er altijd een punt achter zetten. ik weet dat dit niet makkelijk is maar ik denk dat je er zo meer vrede mee kan hebben. Ook denk ik dat als deze mensen niet veranderd zijn, zij ook niet echt behoefte aan contact zullen hebben, dan bloed de relatie dood omdat deze niet oprecht is.

Deze mensen staan buiten jou, zij bepalen niet wie je bent. Bovendien denk ik dat het voor jouzelf wel goed is om in je kracht te staan, laat zien wie je bent je hoeft je nergens voor te schamen of schuldig over te voelen.
Acheliah
Acheliah sep 10 '07
De mensen hierboven hebben gelijk ookal vindt zij jouw niet aardig dan hoor je er nog wel bij. Laat je onzekerheid varen kom zelf verzekerd over je bent niet afhankelijk van haar mening. Probeer haar wel een kans te geven. Hopelijk is ze veel veranderd in haar oordeel. En als dat niet zo is jammer dan er zijn mensen die je wel aardig vinden als je laaty zien dat het je niets doet dan kijken mensen heel anders tegen je aan geloof me maar. Vroeger dacht ik ook zo maar nu doet het me weinig meer en dat bevalt heel goed. Iig je wordt er sterker door en laat je mening niet van andere af hangen dat is ze niet waard je bent veel meer waard geloof me. Ieder is bijzonder op zijn eigen manier.
Liefs Dieneke
Grunie
Grunie sep 10 '07
Ik kan me voorstellen dat je er mee worstelt. Deze mensen hebben nu een groot trauma te verwerken. Je gevoel gaf aan dat je wat voor hun wilde doen, dat heb je gedaan hoewel het niet makkelijk was. Pas later ben je gaan nadenken over hoe het eigenlijk kwam dat jullie geen contact meer hadden.

Laat datzelfde gevoel je leiden in wat nog komen gaat; als het niet goed voelt.... dan weet je genoeg.
twinklingstar
twinklingstar sep 11 '07
Misschien is ze nu zo ver dat ze jou kan accepteren hoe je bent?

Liefs
Thomas A
Thomas A sep 11 '07
Er is geen motief of excuus belangrijk genoeg om niet jezelf lief te hebben. Wat een ander ook zegt of denkt. Jouw waarheid is jouw eigen gevoel; jouw eigen weten Amethist.

groetjes

Thomas
amethist
amethist sep 11 '07
hartelijk dank voor jullie steun. ik heb me er te druk omgemaakt denk ik. ik laat het maar gaan, en zie wel hoe het loopt. die avond dat we bij ze waren voelde goed, daar houd ik me aan vast!

groet amethist

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki