Loading...
nl

............

amethist
amethist sep 10 '07
al een poosje voel ik me moe in mn hoofd vooral, gister wilde ik gaan lezen smiddags 1 bladzij las ik, ben naar bed gegaan eb heb af en toe wat geslapen. ik ben sinds 2000 mezelf leren kennen begonnen en wat nog belangrijker is, ontdekte dat ik gevoelens had had ik natuurlijk al, maar wat voelde ik nou allemaal, ik wist het niet... alleen was(en nog misschien een beetje)het veel van vroeger, wat verwarrend was al dat gevoel.
s ochtends voel ik me de laatste tijd nog moe(in hoofd)wat door het dromen komt weet ik haast zeker. ben veel met mezelf bezig, voel dat ik me zo erg bewust ben van alles om me heen, bijv als ik iemand hoor praten, denk ik gelijk aan, waarom iemand dat zegt, en hoe die het zegt, hoe ik iets zal zeggen, wat ik erover wil zeggen, dit houd me altijd bezig. ik ben al een heel eind op weg, alleen weet ik niet wat het laatste stukje is waardoor ik me soms zo voel als ik me nu voel, wat ik er mee moet doen vooral.
afgelopen week was moelijke en emotionele week een zoon van kennissen hier in de straat is vorige week zondag om het leven gekomen, auto tegen boom. ik kon nergens anders aan denken, ook omdat wij een jaar of 6 geleden veel met deze mensen om gingen we waren vrienden, en zijn raar uitlekaar gegaan. tussen haar en mij ging het niet zo goed, zij gaf aan dat ze mij negatief veranderd vond(vroeger liet ik niet veel van me horen, en had geen eigen mening). ik had zo sterk het gevoel dat ik iets voor ze wou betekeken de hele week hield het me bezig. vorige week woensdagavond waren wij ook naar de boom gegaan waar het geberd is en bloemen en kaarsjes staan(heel mooi om t ezien) de vrienden van deze jongen gingen ook elke avond er naar toe, ook de ouders. de moeder zag mij staan en liep naar me toe, en zomaar omhelsden we elkaar, en uite ik naar haar dat ik zo graag er voor ze wou zijn maar dat het niet kon. we groeten elkaar toch zei ze. ja dat is zo. kom maar gerust langs vna de week zei ze. hun zoon lag thuis opgebaard. de dag erna zijn we er naar toe gegaan, het deed hun goed dat we er waren lieten ze aan ons weten, ook fijn te horen vond ik. met haar man praate ik s avonds even, waarom ik het moeilijk vond om ut onszelf langs te gaan. omdat ik hun al een paar jaar geen kerstkaart meer stuurde, als ik dat wel had gedaan, zou ik mezelf verloochenen omdat zij mij vanalles kwalijk nam en mij niet ten goede veranderd vond, daarom besloot ik het niet meer te doen, hij begreep dit wel van mij. mijn man en ik hebben ze nog een schilderij gegeven met fototjes erop van hun zoon en onze dochter toen ze ongeveer 3 jaar waren, zij speelden vroeger altijd samen in de lagere schooltijd. de fototjes hadden we mooi uitgeknipt en de achtergrond had ik blauw met wit geschilderd en goud. ik was wel opgelucht dat we er waren omdat ik met mn gevoel over deze gebeurtenis erin kwijt kon. die avond waren er veel mensen, en wij gingen als laatste weg het was ook gezellig die avond. binnenkort gaan we weer naar ze toe.
dit heeft een grootte inpact gehad, ook bij onze dochters.
maar soms weet ik het gewoon niet meer, wat ik aan met met mn gevoel.

groetjes amethist
Delen:
Thomas A
Thomas A sep 10 '07
Amethist, laat je "vallen" en vertrouw dat het goed zal komen. je hoeft niet alles alleen te doen en dat zul je dan pas echt merken.
Zo iets wat je schrijft over de dood van die knul kan een mens diep be-roeren toch? Dat mag toch?

Thomas
amethist
amethist sep 10 '07
dankje thomas voor je lieve bericht, ik weet nog niet hoe ik het moet doen, me laten vallen.
vallen bedoel je denk ik loslaten mee...?
mischien heb jij of iemand een tip hoe ik dit kan doen.
of is het zo dat het een gevoel is, wat je moet ervaren, het gevoel van herkenning, zoals het voelt van vallen..(loslaten..?)

ik merk dat ik het ingewikkeld vind.

groet amethist
Thomas A
Thomas A sep 10 '07
laten; laten gaan; loslaten; niets aan willen doen; laten zijn wat het is; niets aan willen buigen of veranderen; gewoon - laten!

Hoofd stil zetten en probeer eens een eenvoudige meditatie.

Zoiets

thomas
amethist
amethist sep 10 '07
 Quote:
laten; laten gaan; loslaten; niets aan willen doen; laten zijn wat het is; niets aan willen buigen of veranderen; gewoon - laten!
ja oké dit voel ik meer wat je er mee bedoelt dan het andere stukje wat je schreef.

 Quote:
Amethist, laat je "vallen" en vertrouw dat het goed zal komen. je hoeft niet alles alleen te doen en dat zul je dan pas echt merken.
msichien vraag ik teveel, ik weet dat ik veel wil weten. maar ook om voor mijzelf het juiste te lezen, toe te passen. hoebedoel je het met laten vallen, dat ik dan merk dat ik het niet alleen hoef te doen. het is toch wel zo, dat ik het zelf moet doen..!?

groet amethist
Thomas A
Thomas A sep 10 '07
niets mee doen Amethist, dat bedoelde ik meer. je zult zien dat de oplossing vanzelf komt. Misschien een raar idee, maar probeer het eens. levert mogelijk een onwennig gevoel op. Niks van aantrekken.
Punt is wij DENKEN altijd dat wij "iets" moeten doen, en in de zoektocht is het toch meestal weer de intuïtie waar het antwoord vandaan komt. Zonder DENKEN gaat het niet anders.........

Thomas
Heidelroos
Heidelroos sep 12 '07
Lieve amethist..

Loslaten is een proces van jaren..
Waarschijnlijk is er al veel losgelaten zonder dat je er erg in hebt.

Natuurlijk kun je het leren..
Het leven draagt jou..

Soms maken mensen ernstige vervelende ervaringen mee waar ze geen vat op krijgen..geen vat op het leven, geen vat op hun omgeving.. op de mensen om hun heen.. en uiteindelijk de angst om geen vat meer op het leven te krijgen..
Wat uiteindelijk tot controle leidt..

Wees niet bang om wat vertrouwen te geven aan het leven..
Omarm al je ervaringen, ze maken je rijk ...

Ik hoop dat je begrijpt dat mensen elkaar een bepaalde periode nodig hebben / tegen komen waarin ze elkaar iets te leren hebben.. elkaar wat te vertellen hebben..
Als deze mensen dan 'klaar' zijn met elkaar, elkaar iets hebben geleerd komt er een periode van aards pijnlijk loslaten, wat vaak gepaard gaat met een boel verdriet..
Ik denk dan aan beëindigen van vriendschappen, dood, scheiding en alle andere noodzakelijke gebeurtenissen die tot nieuwe ontmoetingen leiden, tot nieuwe fases in je leven, tot transformaties..


Je mág veranderen, je mág anders zijn geworden..
En het leven mag dat ook...
Ik heb het idee dat jij probeert vast te houden aan wat vroeger eens was.. alsof je het jezelf verwijt dat je aan het veranderen (lees: groeien)bent.. dat je leven veranderd en de mensen om je heen..
Dat is práchtig proces in het leven.. tóch?

Neem afscheid als het niet meer werkbaar is..
Hou niet vast aan wat niet meer is..
en open je armen voor het nieuwe..

Dit is het léven... je hebt het niet onder controle..
Nóóit!





Liefs van Heidel..


JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '07
 Origineel bericht van: heidelroosje

Ik hoop dat je begrijpt dat mensen elkaar een bepaalde periode nodig hebben / tegen komen waarin ze elkaar iets te leren hebben.. elkaar wat te vertellen hebben..
Als deze mensen dan 'klaar' zijn met elkaar, elkaar iets hebben geleerd komt er een periode van aards pijnlijk loslaten, wat vaak gepaard gaat met een boel verdriet..


Maar wat doe je, als je min of meer door omstandigheden gedwongen wordt iemand los te laten, maar je eigenlijk nog helemaal niet klaar bent om deze persoon los te laten?
Dennis
Dennis sep 12 '07
 Origineel bericht van: NiMS
 Origineel bericht van: heidelroosje

Ik hoop dat je begrijpt dat mensen elkaar een bepaalde periode nodig hebben / tegen komen waarin ze elkaar iets te leren hebben.. elkaar wat te vertellen hebben..
Als deze mensen dan 'klaar' zijn met elkaar, elkaar iets hebben geleerd komt er een periode van aards pijnlijk loslaten, wat vaak gepaard gaat met een boel verdriet..


Maar wat doe je, als je min of meer door omstandigheden gedwongen wordt iemand los te laten, maar je eigenlijk nog helemaal niet klaar bent om deze persoon los te laten?

Loslaten en er het beste van proberen te maken.
Heidelroos
Heidelroos jun 7 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: heidelroosje

Ik hoop dat je begrijpt dat mensen elkaar een bepaalde periode nodig hebben / tegen komen waarin ze elkaar iets te leren hebben.. elkaar wat te vertellen hebben..
Als deze mensen dan 'klaar' zijn met elkaar, elkaar iets hebben geleerd komt er een periode van aards pijnlijk loslaten, wat vaak gepaard gaat met een boel verdriet..


Maar wat doe je, als je min of meer door omstandigheden gedwongen wordt iemand los te laten, maar je eigenlijk nog helemaal niet klaar bent om deze persoon los te laten?


Huilen, praten en zelf kijken wat het nut is geweest van deze ontmoeting..
Uiteindelijk aanvaarden..
(sorry, was eventjes al mijn reacties terug aan het kijken wink)
admin
admin jun 7 '09
Toeval? Nee! Thanks Heidel
Heidelroos
Heidelroos jun 7 '09
Hahaha, ja, is wel heel erg lang gelee.. smile
admin
admin jun 19 '09
Loslaten .....

Ik laat los door mezelf te aarden, door vanuit mijn kruinchakra wit Licht toe te laten ,, alles donkere mee te nemen en aan Moeder Aarde terug te geven ... Misschien kun je daar wat mee, Amethist.

Maar het is goed dat je op je Treinreis door het Leven mensen binnenlaat, en ook weer laat gaan. Of ze gaan uit zichzelf, maar als het nodig is en het is zo, dan kom je elkaar ook altijd weer tegen. Zoals jij nu met je "oude" vrienden. Jullie zijn nu nodig op hun pad.

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki