Loading...
nl

Verslaafd! ?

Grunie
Grunie sep 8 '07
Lieve mensen,

O, wat fijn zo'n forum! Wat heeft het mij al geholpen! Mijn actieve inbreng is niet zo groot want vaak is wat ik wil zeggen al verwoord. Zo veel mooier en wijzer dan ik het op dit moment kan.

Maar het veroorzaakt toch wel een klein probleempje.... Het is heel banaal en valt in het niet bij de problemen die sommige mensen op hun levenspad vinden... Ik ben een beetje verslaafd!!! Het kost mij meer tijd om alles te lezen en kennis in mij op te nemen dan dat ik eigenlijk heb....

En nu ook weer, mijn man komt net binnen met een hele mooie taart voor onze zoon die morgen jarig is, en mams zit te typen... erg hè. Ik ga te laat naar bed en ben dus eigenlijk veel te moe... ik loop een beetje achter met de was en de strijk. Mama is met haar persoonlijke groei bezig..... waar is de balans.... En nu moet ik echt stoppen, de jongste uit bed halen.
Delen:
minana
minana sep 8 '07
 Origineel bericht van: Grunie
Lieve mensen,

O, wat fijn zo'n forum! Wat heeft het mij al geholpen! Mijn actieve inbreng is niet zo groot want vaak is wat ik wil zeggen al verwoord. Zo veel mooier en wijzer dan ik het op dit moment kan.



ik voel het net zo :)
ik zit er pas sinds gisteren maar ben al wat ervaringen rijker
mede met dank aan thomas;)

gr malika
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '07
Hoi Grunie,

Bedankt voor je mooie woorden. Toch moet je niet in de valkuil trappen (die meerdere mensen hier al hebben meegemaakt zodra ze spiritueel actief werden gemaakt) dat je alleen nog maar daar mee bezig gaat. Uiteindelijk zul je als een soort van roes door alle materie heengaan, en blijft er effectief een stuk minder hangen.

Mijn tip is dan ook, plan het gewoon in! Spreek met jezelf af, hoeveel tijd per week,dag of maand besteed aan Merudi. Je kan niet alles lezen, je kan niet alles onthouden en je kunt niet alles begrijpen. Weet dit ook, en vind het niet erg. Houdt je ook aan je eigen planning. Geef merudi een plekje in je leven, maar geef je leven geen plekje in Merudi. Jouw leven is belangrijker dan alles wat hier gebeurd. Morgen is het forum er nog steeds, en dat zal nog wel even zo blijven.

Groetjes Julien.
Heidelroos
Heidelroos sep 12 '07
Hahaha.. leuk...


Die fase gaat weer voorbij grunie...
Zoals NiMS zegt, trap er niet in.. ;)


Liefs en veel forum plezier..
Caius
Caius sep 12 '07
Hoi Grunie,

Zo herkenbaar dit :)

Grunie, Gun jezelf de tijd om je spiritueel te ontwikkelen.
Het gaat helaas niet in 1 keer (daar zal wel een goede reden voor zijn).
Kon dat maar ;)

We moeten ons allemaal staande zien te houden in deze maatschappij en dat is gewoon belangrijk (hoe je ook tegen de maatschappij aankijkt).
We leven niet voor niets in deze maatschappij.

Wat ik hier schrijf geldt zeker ook voor mij.
Het is iets wat ook ik moet onthouden.
Ik heb veel aan de woorden van Nims (in dit topic), jij vast ook :)

Liefs,
Kay
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '07
 Origineel bericht van: Caius

Ik heb veel aan de woorden van Nims (in dit topic)


Waar niet dan ;):P
Caius
Caius sep 12 '07
Een hele goede vraag ...waar ik geen antwoord op heb ..haha
Grunie
Grunie sep 12 '07
Dank voor jullie reacties! :D
Allemaal wijze mensen hier! ;)
aquarel
aquarel okt 19 '10
ben blij dat er mensen zijn die hier kracht uit kunnen putten.

maar zoals al reeds andere mensen het verwoorden, laat je niet leidden door andere meningen maar volg zelf jouw mening en jouw gevoel..
ik heb dit "forum" toevallig gevonden toen ik informatie opzocht over de 5de dimensie, en je ziet ook ik ben hier een tijdje blijven hangen, ik hoop voor langere tijd dat ik normaal gezien een forum bezoek :-)
Mimosa
Mimosa okt 21 '10
Hahaha, heel herkenbaar. Dat is vaak zo als je ergens heel vol van bent, dat je er het liefst de hele dag mee bezig bent.
En dat kan ook hoor, door bewuster te leven. Als je met je zoon bezig bent, ook echt met hem bezig zijn. In het nu leven. Dat geeft ook heel veel rust, in je hoofd en in je hart.
We zijn inderdaad niet voor niets op deze wereld. Leven niet voor niets in deze tijd. Er zijn zoveel lessen te leren uit de gewone dagelijkse dingen. Door die met meer aandacht te doen, door te proberen om objectiever naar alles te kijken, meer uit je gevoel, meer uit liefde en mededogen, zal je merken dat je ook stapje voor stapje groeit.
Het gaat niet vanzelf, het is ook niet altijd even makkelijk en het hoeft ook zeker niet perfect. Er bewust bezig mee zijn, geeft ook ruimte voor leermomenten, voor fouten maken, want daar leer je alleen maar van.
Maar uiteindelijk gaat het toch steeds makkelijker en ga je merken dat je van nature al zo bent.
Nyssa
Nyssa okt 21 '10
Ik denk ook dat spirituele groei in golven komt. Plots kom je vanalles tegen en wil je het allemaal leren kennen. Ik denk dat dat niet voor niks is, maar dat deze informatie je aangereikt wordt waar je dan weer even mee verder kan leren en oefenen. Dan volgt er weer een rustige periode waarin alles kan bezinken. En een tijd later begint het weer opnieuw.

Zelf kwam ik laatst boeken tegen die ik allemaal verslonden heb! Dikke moeilijke boeken, maar ik las ze met grote honger en begreep de inhoud en herkende het ook. Het huishouden bleef toen ook even achterwege, maar af en toe moet dat ook eens kunnen he. Niet te streng zijn voor jezelf smile

Allee, zo ervaar ik de leerprocessen toch. Dit zal misschien niet voor iedereen hetzelfde zijn.
New Moon
New Moon okt 22 '10
Origineel bericht van: Gwen
Ik denk ook dat spirituele groei in golven komt. Plots kom je vanalles tegen en wil je het allemaal leren kennen. Ik denk dat dat niet voor niks is, maar dat deze informatie je aangereikt wordt waar je dan weer even mee verder kan leren en oefenen. Dan volgt er weer een rustige periode waarin alles kan bezinken. En een tijd later begint het weer opnieuw.

Zelf kwam ik laatst boeken tegen die ik allemaal verslonden heb! Dikke moeilijke boeken, maar ik las ze met grote honger en begreep de inhoud en herkende het ook. Het huishouden bleef toen ook even achterwege, maar af en toe moet dat ook eens kunnen he. Niet te streng zijn voor jezelf smile

Allee, zo ervaar ik de leerprocessen toch. Dit zal misschien niet voor iedereen hetzelfde zijn.


Zo hee, wat klinkt dit herkenbaar wink
Nu is er voor mij ook een "rustige periode", waarin ik zelfs weer dromen krijg zoals ik ze voor mn leerprocessen kreeg. De boodschap in mn droom vannacht was "je bent nog niet uitgeleerd dus je kan nog niet aan de slag". Lekker duidelijk... laughIk worstel nogal met mijn studie, het past niet volledig bij me omdat ik het massaal vind en sommige dingen nutteloos lijk te vinden voor later, maar weet toch dat ik het vol moet houden. Best lastig is dat, want ik heb neiging om uit te stellen.

Liefs the moon

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki