Loading...
nl

[ged] What if the rain stopped falling?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 7 '07
What happens if the rain stops falling,
The wind stops blowing,
The sun stops shining,
And the earth stops spinning?

You would be surprised of the effect,
Nothing would happen at all.
People won't even notice,
Even your friends couldn't see.

Nobody is looking anymore,
They are just busy with themselves.
No-one is to blame here,
Because who knows best?

Just a little thing to remember,
If you could really see what's going on,
You would know what to do.
Run away from this mirror called you.

This is your wake-up call,
Don't be fooled.
Look up to the skies,
And be prepared for what you really see.

The rain stopped falling,
The wind stopped blowing,
The sun stopped shining,
And the earth is slowing down .......
Delen:
Caius
Caius sep 7 '07
Kan je dit gedicht toelichten?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 7 '07
De boodschap is dat de mensen niet zoveel met zichzelf bezig moeten zijn. Daardoor zien ze niet dat de wereld om hen heen aan het veranderen is.
Thomas A
Thomas A sep 7 '07
Ik vrees toch dat goed naar het zelf kijken nogig is om te kunnen veranderen (nee niet 24 uur per dag). Door betere mensen te worden, wordt de wereld ook beter; we hebben hier weldegelijk invloed op. We zullen onze motieven toch in elk geval moeten kennen.
Of bedoel je met het 'je jezelf bezig zijn' zelfzuchtig zijn?

Probleem is wel dat hoge bestuurders niet zien dat de wereld door evalueert en dat hun zelfzucht het er niet beter op maakt.
Zij zouden toch beter wat vaker naar hun diepste wezen moeten kijken en zien dat alle macht die zij behoeven pure angst is....

Thomas
Debiorah
Debiorah sep 7 '07
Een mooie tekst,zoals ik hem lees denk ik ook dat nims hier spreekt over zelfzuchtigheid. Het is in mijn ogen namelijk ook belangrijk dat mensen naar zichzelf kijken maar dan wel echt naar zichzelf, niet de zelf die door anderen gevormd wordt. Dan ziet men ook dat het zelf onlosmakelijk verbonden is met de aarde en de wijze waarop men die ziet. Ja, de hoge bestuurders zijn maar wat bang de controle te verliezen. De macht die zij hebben bestaat alleen door de mensen die ze macht geven, bewust of onbewust.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '07
Toch ben ik het helaas niet met jullie eens :). Ik bedoel echt, stop eens een keertje met kijken naar alleen jezelf en kijk ook eens naar je omgeving. Als je een ander alleen maar gebruikt om iets van jezelf te willen zien, is dat dan niet het toppunt van ego-isme?

Kijk eens rond om de ander te zien, kijk eens rond om de wereld te zien.
Thomas A
Thomas A sep 8 '07
Maar NiMS, zelfzucht is het zelfde als egoisme..........
admin
admin sep 8 '07
 Quote:
De boodschap is dat de mensen niet zoveel met zichzelf bezig moeten zijn. Daardoor zien ze niet dat de wereld om hen heen aan het veranderen is.


De mensen veranderen zelf ook Nims, doordat steeds meer mensen "ontwaken" wordt het erg moeilijk níet met jezelf bezig te zijn.
Volgens mij is dat geen egoïsme maar een proces dat het gevolg is van de veranderingen op aarde (trillingsfrequenties). Door op een eerlijke manier naar je échte zelf te kijken ben je in staat om te groeien en daardoor kun je jezelf verhogen naar een ander niveau.
Ik ben het met je eens dat mensen ook naar anderen moeten kijken, wél met het besef dat ze niet de ander zijn, dus met het besef dat ze wat ze ook zien, wel bij zichzelf moeten blijven. Zonder oordeel naar de ander en zonder oordeel naar zichzelf.
Jezelf zien als onderdeel van het geheel, dat bedoel je denk ik.
Alle stukjes van de puzzel "zien".
Debiorah
Debiorah sep 8 '07
Jezelf echt kennen is jezelf in anderen herkennen en dan zie je de ander niet meer als anderen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki