Loading...
nl

repeteer droom...........

Thomas A
Thomas A sep 5 '07
Wie kan mij helpen de volgende droom wat transparanter te maken;

De afgelopen paar jaar heb ik een droom die inmiddels een keer of 4 tot 5 is teruggekomen.

In deze droom ben ik in een huis waar ik woon/gewoond heb en in dit huis zijn een paar kamers die in zekere zin “verborgen kamers” zijn. Het grootste gedeelte van het huis is mij vertrouwd en bekend maar deze 2 kamers zijn dat niet echt. In de droom weet ik van de kamers af, maar toch bleven deze ruimtes onbetreden door mij. Ik ont-dekte de kamers in deze droom. Opmerkelijk is dat deze ruimtes een eigen toegang hebben die je alleen kunt betreden via een aparte deur die niet echt opvalt en er is ook achter die deur een aparte gang met een kleine trap (ca 7 of 8 treden omhoog).
Het hele huis is bewoond, maar niet die 2 kamers. De kamers hebben een hoog plafond en zitten netjes in de verf, zijn roomwit van kleur. Er zitten geen ramen in de kamers en er staan geen meubels oid. in. Het lijkt op een verborgen achter of tussen huis. In de droom betreed ik deze ruimtes en alhoewel ik het hele huis goed ken, verbaas ik mij in de droom dat ik niet afweet van het bestaan van deze extra ruimten!!

Ik kom er niet goed uit. Ik herinner me vrijwel altijd mijn dromen en kan deze algemeen wel plaatsten. Deze droom roept me (te) veel vraagtekens op en mijn eigen uitleg raakt geen snaar in mij………..

Zelf dacht ik aan;
Onbenutte psychische ruimte
Onbenutte maatschappelijke vermogens
Mystieke ontdekkingen
Algemene onbenutte vermogens

Misschien kan iemand me helpen verduiden hier……….

Groetjes

Thomas
Delen:
Caius
Caius sep 5 '07
Hoi Thomas,

je zegt dat je niet in de kamers geweest bent .. hoe weet je dan deze kamers te omschrijven?
Ben je er toch wel geweest?
Thomas A
Thomas A sep 5 '07
Ik ontdekte de kamers telkens in de droom.

ik zie dat ik mijn omschrijving iets moet aanpassen, want dit omschreef ik niet echt duidelijk.
thanks voor je kritische vraag.
admin
admin sep 5 '07
Kamer (sym.) Een bijzonder aspect van een persoon. Een kamer in het huis van de ziel.

Wit (Sym.) Geestelijk bewustzijn; combinatie van genezende kleuren.

Huis (sym.) Huis van de ziel. Het huis staat vaak voor de dromer of de dingen die zijn leven stabiliteit en richting geven. Lege of donkere ramen symboliseren het verdwijnen van een geliefde persoon en het verlies van vitale aspecten van het bewustzijn van de dromer. Een niet-afgebouwd of slecht onderhouden huis betekent dat aan bepaalde geestelijke of lichamelijke tekortkomingen moet worden gewerkt.

Verborgen spreekt hier voor zich denk ik.

Ik hoop dat je er wat mee kan Thomas, in de loop van de laatste weken heb ik gemerkt aan jouw manier van schrijven dat je echt heel erg met jezelf aan het werk bent, ik denk zelf dat jouw droom je naar die plekjes heeft gebracht (in je ziel), Die "kamertjes" waar je zo graag in wil kijken.
Maar dat is mijn interpretatie, het sluit wel aan bij het gevoel dat ik kreeg toen ik je droom las.
admin
admin sep 5 '07
Je hebt dus eigenlijk zoveel meer in je mars dan je eigenlijk dacht(verborgen). Mooie droom!
Caius
Caius sep 5 '07
Volgens mij voelt het goed om in die kamers te zijn.
Alleen wel vreemd ...er staat namelijk niks en je kan niet verder dan de kamer kijken (geen ramen)
Ben je ergens meebezig ...iets wat je graag wilt ...maar niet lukt omdat je steeds door verschillende dingen afgeleid wordt?
Thomas A
Thomas A sep 5 '07

Bedankt voor jullie reacties;

Feileacan, ik weet dat ik veel meer in mijn mars heb dan dat er nu uitkomt. In jouw uitleg kan ik mij behoorlijk vinden en mijn gevoel wat ik zelf bij de dromen had, was ook in elk geval dat ik “iets” laat liggen.

Ik zit in een soort retraite periode, na jarenlang lang keihard en vele uren werken. Heel veel verantwoording voor winkel, atelier, andermans kostbaarheden, personeel, leerlingen, enz. (Ik had een sieraden zaak in een duur dorp aan de rand van Arnhem en was in hoofdzaak bezig met het ontwerpen en met een team vervaardigen van eigen werk).
In 2001 kwam ik door een aantal heel heftige gebeurtenissen in 1 weekend!!!, met mijzelf overhoop te liggen. Mijn concentratie gleed weg en de zaak begon er echt onder te lijden. Ik heb hulp gezocht maar dat schoot voor geen meter op; raakte mij niet. Daarop besloot ik zelf een psychologische (deeltijd) studie te gaan doen. Daarnaast nog kinesiologie en touch for health. Dit schoot wel op, met als grootste opbrengst het telkens groter wordende besef dat ik meer naar mijn eigen intuïtie kon gaan luisteren. Een andere opbrengst was het licht dat er kwam op mijn jeugd en wat de misbruik aan sporen na liet. Hier ben ik nog volop mee bezig.

Mijn dagen bestaan uit, lezen, schrijven, muziek maken, vrijwilligers werk voor de stichting Leergeld, beetje koken………..
Ik zit een beetje op de wip of ik nu wel of geen eigen prakrijk zal beginnen. Het voelt als nog te vroeg; ik moet nog ergens doorheen voelt het – lege kamers????

Kay; ja ik ben ergens mee bezig, maar het mysterie moet nog ontsluierd. Ik heb het gevoel dat ik eerdaags iets - voor mij - heel groots zal gaan ont-dekken…………

Thanks voor het luisterend oor……….

Thomaske
admin
admin sep 5 '07
 Quote:
Alleen wel vreemd ...er staat namelijk niks en je kan niet verder dan de kamer kijken (geen ramen)


Dat is ook de bedoeling denk ik, naar binnen kijken en niet om je heen want daar is niets(lege kamer).
Thomas A
Thomas A sep 5 '07
Via de deuren kan ik die kamers wel betreden en ben ik er ook ingegaan........
Caius
Caius sep 5 '07
Misschien is dit een verklaring voor je droom:

Je wilt dol graag een eigen praktijk beginnen ...alleen ben je in je dagelijks leven te veel met andere dingen bezig ... waardoor je niet goed een eigen praktijk kan beginnen.
Wil je een eigen prakrijk beginnen .. zal je je daar volledig op moeten focussen en andere bezigheden laten schieten.
Als je eenmaal je praktijk draaiende hebt (de lege kamers hebben ingericht)..dan is er weer tijd voor je andere bezigheden (de andere kamers in je huis)

Maar waarom droom je dan over 2 lege kamers?
Is er nog iets wat je dol graag wilt ... maar veel tijd vergt?
Of start je een eigen praktijk samen met nog iemand?

Ik denk wel dat je te veel hooi op je vork neemt ...en toch in sommige zaken gas terug moet nemen.
Thomas A
Thomas A sep 5 '07
Ik heb tijd zat Kay, zelfs nog nooit zoveel gehad als nu. Ik werk al een jaar niet meer en schrijf, lees, maak muziek, koken, forum, vrijwilligerswerk voor st. Leergeld, kortom ik neem het ervan op dit moment. Wat een praktijk beginnen betreft, ik heb zelfs al een (soort bos)huis in de tuin gebouwd om een praktijk in te kunnen starten.....

Je zet me wel aan het denken in ieder geval en daarvoor ben ik je wel dankbaar. Plausibel vind ik de uitleg van Feileacan op dit moment, zij leeft de droom heel goed in.

groetjes

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '07
Alle dromen gaan over jezelf. Dus ook deze. Jij bent die 2 kamers die niemand kent en geheim zijn. De vraag is dus. Wat zit er precies in jou dat niemand van je weet. Hoewel de kamers toch volledig leeg zijn, zijn ze er wel. Ze zijn wit (schoon,steriel) dus er valt niets in te vinden. Heb je deze kamers soms gereserveerd voor iets dat je er wilt instoppen?
Thomas A
Thomas A sep 6 '07
Nee het was een telkens opnieuw ont-dekken van de extra ruimtes Julien.
Debiorah
Debiorah sep 6 '07
Ik voel veel voor karin haar verklaring ik denk dat zij in de goede richting zit. Misschien dat ik nog iets kan toevoegen.

Lege kamer kan wijzen op de behoefte aan comfort of steun.
De trap staat vaak voor de inspanning die geleverd moet worden om een bepaald doel te bereiken. Dit kan in een project zijn maar het kan ook staan voor de spirituele vooruitgang en niveau's.
Hal/gang kan verschillende betekenissen hebben, in psychologische zin kan het samenhangen met hoe wij anderen toestaan onze persoonlijke ruimte binnen te treden. Gangen kunnen ook staan voor de overgangen tussen de diverse stadia in ons leven.

Ergens heb ik ook het gevoel dat het met je zelfonderzoek heeft te maken, ik denk ook nog met het misbruik. Misschien is er nog wat te overbruggen, om verder te groeien, om naar de volgende fase te gaan en wellicht dan wel het comfort (de juiste tijd) te vinden om je plannen te realiseren. Begrijp ik het goed dat je nog niet het gevoel hebt dat het juiste moment is aangebroken?
Thomas A
Thomas A sep 6 '07
Dit vind ik echt super verwoord Debiorah en voelt ook heel goed aan. Volgens mij zit je echt keiraak............

Anders gezegd, wat jij schrijf is levend voor me.........

ben er stil van
Thomas A
Thomas A sep 6 '07
het raakt me zoals jij het omschrijft in elk geval.

Echter niet het comfort of steun, daar vind ik me niet echt in.
Debiorah
Debiorah sep 6 '07
Ik hoop dat het voor jou nieuwe deuren opent ;)
Thomas A
Thomas A sep 9 '07
Ik vraag mij wel eens af of ik wel zoveel had te ont-dekken wanneer ik een veilige jeugd had gekend. Ik geloof daar eigenlijk niet zo in. De misstanden van ooit hebben me gewoon op pad gebracht. Zo voel ik ook dat de onthechting van het aardse, mij ooit op een dag heel helder zal verschijnen. Zo voel ik dat mijn vertrek ooit uit dit leven mij als vertrouwd aan zal voelen. Nee niet dat ik al weg wil hier. Zo een moeite heb ik hier niet, hooguit lastiger vind ik mijn eigen willetje........
Ik wil best nog veel ondernemen en het ontvangen licht reflecteren..........

Thomas
Debiorah
Debiorah sep 9 '07
Ik snap je gevoel thomas, en ik zelf heb ook het gevoel dat ik door mijn ervaringen bewuster ben gaan leven. Door veel ervaringen wordt je terugverwezen naar jezelf. Ik leerde situaties anders te bekijken en mijn rol hierin te onderzoeken. Tegelijk leerde ik naar mijn mening ook te onthechten van zaken buiten mezelf omdat de ervaring mij zegt dat ikzelf het enige ben wat ik altijd bij me zal dragen. Ik heb in dit proces natuurlijk nog veel te leren.

Ja, die wil worstel ik ook mee, mede omdat ik het soms nog moeilijk vind om te zien wat werkelijk van mezelf is. Zoals ik het lees heb jij er vrede mee dit leven te verlaten, je voelt je goed in dit leven maar weet dat je hierna ook goed terecht komt. Momenteel heb ik hier wat moeite mee, wellicht door de dood van mijn opa. Ik realiseer mij hierdoor dat ik er gehecht ben aan dit aardse leven. Ik heb altijd het vertrouwen gehad in het bestaan van een andere levensvorm maar tegelijk geniet ik zo van het leven. Ik heb het leven lief ondanks alle tegenslagen en pijn in de wereld. Het leven is zo iets moois en wonderlijks.

Wat betreft de comfort en steun, had ik het gevoel dat het zou kunnen wijzen op het gevoel van comfort in deze situatie. Het gevoel dat alles op zijn plaats valt.

Mag ik vragen waar jij op het moment het meest mee worstelt, of wat je hoopt te ontdekken?
Thomas A
Thomas A sep 9 '07
@ Debiorah; Mag ik vragen waar jij op het moment het meest mee worstelt, of wat je hoopt te ontdekken?

ultieme innerlijke vrede Debiorah.........

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki