Loading...
nl

4 ogen

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 20 '06
Eigenlijk zijn het er geen 3 maar veel meer. Ik denk het volgende:

Materie
Lichaam
Geest
Ziel
De Bron
Iris
.....

Alles moet op 1 lijn staan. Toch is het niet altijd een kwestie van besturen. Je lichaam heeft gewoon eten nodig om te kunnen overleven. Dan kun je best vinden dat je het niet nodig hebt, maar ja. Of dat gaat werken?
Charlie
Charlie nov 23 '06
Het heet toch de DRIE-EENHEID?? En ja, die drie moeten met elkaar in balans komen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 23 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Het heet toch de DRIE-EENHEID?? En ja, die drie moeten met elkaar in balans komen.
Het klopt dat dat de drie-eenheid wordt genoemd. Ik wilde alleen aangeven dat er meer is dan alleen deze 3. De eenheid is in werkelijkheid dus groter. Nieuwetijdse mensen zijn dus ook in staat om een 4-eenheid, 5-eenheid, x-eenheid te zijn.
Charlie
Charlie nov 24 '06
Ja, maar het draait uiteindelijk om mind, body en soul.
yannick
yannick nov 25 '06
waar hebben jullie het over:P?
Debiorah
Debiorah nov 25 '06
Deze reacties zijn volgens mij voortgevloeid uit de reactie van Dragonfly. Over het zieleoog.

Er was geloof ik even een discussie ontstaan over Mind,body & soul(Geest,lichaam & Ziel).
De 3-eenheid of x-eenheid.
Maar was dus niet direct gericht op je vraag. ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Ja, maar het draait uiteindelijk om mind, body en soul.
Wel als je je alleen beperkt tot jezelf. Ik kijk echter naar het grotere plaatje waar ieder van ons een onderdeeltje uit is. Je kan je in die situatie niet meer beperken tot alleen maar body, mind en soul. En dat is waar het uiteindelijk om draait. Het grote plaatjes dus.
Marina1987
Marina1987 feb 28 '07
Ik zou graag er mee over willen weten , over of ik een oude ziel heb enz .. kan dat ? waar moet ik dan zijn ?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Dat is af te lezen aan je foto. Aangezien ik je foto heb gelezen, kan ik hierbij al bevestigen dat jij een oude ziel hebt ;).
Marina1987
Marina1987 feb 28 '07
hoe kan ik daar meer over te weten komen ? over mijn ziel enz ?.. xxxjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Dan moet je in jezelf gaan graven. Laat je verleden los, en richt je aandacht op het heden.
Marina1987
Marina1987 mrt 15 '07
Ik denk dat het niet voor iedereen goed is om (in je zelf te graven) Je kunt je er toch niet voor niets niet meer aan herinneren ?... Ik wou/wil er heel graag meer van weten .. Of ik enz al geleefd hebben .. Maar aan ene kant is dat toch niet zo gezond ? Ik weet het niet.. Maar ik hou mij er heel erg mee bezig... mischien te veel ? Wordt er soms somber van omdat ik niet verder kom. Maar ik heb zo veel vragen , vragen waar het mij niet bij lukt om te beantwoorden :(Wat moet ik hier mee ?... Ik heb sins kort ook psychologische hulp, om enerzijds weer op me pad te komen ..?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Dat ligt eraan of het verdrongen is uit zelfbescherming, of dat het daadwerkelijk is losgelaten. Als je het hebt losgelaten zou je er ook geen last meer van hebben.

Het is helemaal niet erg als je ergens veel mee bezig bent. Zolang er maar momenten zijn, dat je het even los kunt laten. Op het moment dat het een obsessie begint te worden, moet je oppassen. Wordt niet somber als je niet verder komt. Wat hangt er vanaf als het niet lukt? Je gaat er echt niet dood van. Het verleden is pas relevant als je er last van hebt. Als het je niets doet, wees er dan ook niet mee bezig.

Weet dat je pad altijd al je pad is geweest. Het is maar net wat je op dit pad vind, waar het om gaat. Denk niet dat je van je pad af bent, het is nooit weggeweest!
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
vier ogen...

Iedereen heeft twee gezichten...

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '08
Nee hoor, niet iedereen heeft dat hoor.
silke
silke aug 28 '08
Van zoiets heb ik eerlijk gezegt nog nooit gehoord. Dat je 4 ogen ziet. Van de rest ken ik natuurlijk al wat meer.

Er werd me tot voor kort verteld dat mijn ziel of met andere woorden plasma meer als 7000 jaar oud is. Of het oud is voor een ziel weet ik natuurlijk niet. wink
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
^ Sorry om je voorstelling te verpesten, maar 7000 jaar is vrij weinig, bijna niets zelfs. Je bent echt véél ouder dan dat.

Redelijk veel mensen hebben werkelijk twee zielen in hun lichaam. Dit schijnt vrij normaal te zijn en heeft ook een specifiek doel als het voorkomt. Eén van die zielen ben je zelf, de andere is er voor een ander doel. Je weet van jezelf wie er werkelijk thuishoort voor het leven en wie niet in de puurste zin van de betekenis.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij (de topicstarter) dit hebt gezien in de spiegel of zelfs maar hebt, natuurlijk. Maar zou goed kunnen. Je hebt dan als het ware een dubbele persoonlijkheid, ook al hoeven die niet altijd beide tot uiting te komen.
silke
silke aug 28 '08
Hey Hurby

je hebt inderdaad gelijk. Na je reactie had ik de tekst nog eens gecontroleerd waarin stond hoe oud mijn ziel zou kunnen zien. Blijkbaar had ik het verkeerd gelezen er staat dus ong 70 000 jaar in plaats van 7000. foutje dus
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Dat scheelt redelijk wat!
gast
gast aug 28 '08
Is het belangrijk te weten hoe oud een ziel is?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki