Loading...
nl

The Secret: The Law Of Attraction (LOA)

Dennis
Dennis sep 4 '07
The Secret is een film en documentaire van Prime Time Productions en Rhonda Byrne. Het centrale thema is The Law of Attraction (De wet van aantrekking). De film is in 2006 gepresenteerd, eerst via internet (première op 23 maart 2006) en vervolgens op dvd. Ook is het in verschillende tv-programma's besproken, zoals bij Oprah Winfrey, Larry King, Ellen DeGeneres en Netwerk (televisie). Inmiddels is The Secret ook in boekvorm verkrijgbaar.

In de film is een aantal interviews te zien met 'leraren', die vertellen waarom zij in The Secret (Het Geheim) geloven en hoe The Secret werkt.

In The Secret wordt uitgelegd hoe je door de Wet van de Aantrekkingskracht iets kunt bereiken wat je heel graag wilt, door het gebruik van intentie en verbeelding. Zo kan men in goede gezondheid verkeren, zijn/haar droombaan krijgen en de partner die hij/zij wil. Dus kortom: het ultieme levensgeluk krijgen. In de oude, Griekse literatuur is dit ook bekend als het Pygmalion-effect.

De manier waarop dit werkt is dat je je voorstelt dat hetgeen je wenst al in je bezit is, of, als het een bepaalde gebeurtenis is, deze al heeft plaatsgevonden. Dit geldt voor alles wat je maar kunt wensen: rijkdom, vrijheid, gezondheid, bezit, maar ook een bepaalde gebeurtenis of persoon.


Voorbeeld
Je wilt een bepaalde auto. Sluit je ogen en voel wat je zou voelen als je die auto al zou hebben in plaats van te wensen dat je hem krijgt. Door alleen te wensen ben je in lijn met het hebben van het specifieke object in de toekomst waardoor deze gebeurtenis altijd in de toekomst zal blijven. Door te voelen dat je hem al hebt zul je hem aantrekken en zal het vanzelf op je pad komen.

( bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Secret )


Ik heb de film ook gekeken en ik merk dat wet van aantrekkingskracht nu al werkt, en ik ben nog geen week bezig. Hebben jullie hier veel ervaring mee? Of er verhalen over? Oefeningen etc. Deel het met ons!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '07
Graag verwijs ik door naar het originele onderwerp hierover. Ik zal deze dus sluiten.

Zie http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=13521#Post13521
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki