Loading...
nl

duidelijkheid

Acheliah
Acheliah aug 31 '07
Hallo Iedereen

Ik zal eens vertellen wat merudi (en iedereen die mij steunde)met mij heeft gedaan.

Merudi heeft mij inzicht gegeven in mijn problemen. Mij de kracht gegeven dat te doen wat ik moest doen maar niet durfde (mijn ex buiten trappen). Merudi heeft mij enorm gesteund en mij de kracht gegeven in mijzelf te geloven, dat ik meer waard was dan al die zakkewassers waar ik mee om ging. Merudi gaf mij mijn zelfvertrouwen terug. Door Merudi sta ik nu sterker in het leven en ben ik idd de hulp gaan zoeken die ik nodig had bij een psycholoog. ik ben ook maar gelijk naar een dieetiste gegaan voor mensen met een eetstoornis niet om af te vallen (wat ik heel graag wil) maar om te leren gezond te eten wat ik al 20 jaar niet meer deed. Nogmaals wil ik iedereen op dit forum bedanken want jullie hebben mij meer gesteund dan ik had durven dromen. En ik ben bij de psycholoog geweest en zij denkt zo ie zo dat ik adhd heb dat gaat ze eerst uitzoeken en dan gaan we mijn verleden bespreken. eindelijk heeft de chaos in huis een oorzaak en ben ik niet lui zoals sommige dachten. :)

Liefs Dieneke
Delen:
Debiorah
Debiorah aug 31 '07
Wat superlief Dinie!

Ik ben echt zo blij voor je meid, ik voel me echt ontroerd. Onthoud wel dat wij je hebben gesteund maar uiteindelijk heb je het zelf gedaan. Dit is echt een geweldige prestatie.
Ik weet zeker dat als je dit volhoud alles goed gaat komen, blijf vertrouwen in jezelf.

Voor nu heel veel liefs toegewenst! :)
Acheliah
Acheliah aug 31 '07
Dank je wel Debiorah voor je lieve woorden.

Liefs Dieneke
mause
mause aug 31 '07
ik sluit me helemaal bij deboriah aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Bedankt voor je compliment Dinie. We hebben er alles aan gedaan om je te helpen. Juist het vertrouwen in ons heeft ervoor gezorgd dat je de juiste stappen durfde te nemen. Het doet me erg goed dat je de stappen ook hebt durven nemen en dat de psycholoog die je nu helpt een goede voor je is. Ik ben echt trots op je!

Gewoon volhouden en je verantwoordelijkheid blijven nemen. Weet dat je de kracht hebt gevonden om jezelf te helpen, en dat deze kracht helemaal uit jezelf kwam. Wij hebben je alleen maar erop gewezen waar je deze kracht kon vinden. Goed gedaan!
Thomas A
Thomas A aug 31 '07
Super Dinie, wat een keigaaf bericht........

Thomas
Acheliah
Acheliah sep 1 '07
Allemaal bedankt zonder julie was ik mss wel zo ver gekomen maar mss pas over 20 jaar of mss wel helemaal niet.

xxx Dieneke
admin
admin sep 1 '07
Acheliah
Acheliah sep 1 '07
THANX Feileacan lief van iedereen dat julie in mij geloven dat is mij meer waard dan wat dan ook. Ondanks dat ik jullie niet persoonlijk ken beschouw ik jullie als mijn vrienden.

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah sep 2 '07
Weet je ik wil mijzelf geen stempel geven, ik wil mijzelf niet in een hokje plaatsen maar ik zou het wel prechtig vinden dat mijn probleem een naam zou hebben dat ze niet blijven denken dat ik lui ben want dat ben ik niet. Voel ik me goed dan gaat het meestal ook goed. En idd straal je positiviteit uit dan krijg je ook positiviteit ervoor terug dat is zekers. ik straal dat tegenwoordig uit praat heel gemakkelijk met mensen en die zijn meestal heel vriendelijk terug en dat bevalt goed. Ik ben gisteren naar spijkernisse geweest naar mijn vriend en op het station begon er een turkse jongen tegen mij te praten die vond dat de buschauffeur discriminerend deed want hij vroeg alleen maar hoe lang is het rijden naar rockanje en die man haalde zijn schouders op ik zei moet ik het anders ff vragen ik denk kleine moeite nee mevrouw zei hij blijf lekker zitten. Ik zei ja als ik het had geweten had ik het echt wel gezegd maar zei ik ik kom hier nier vandaan en toen raakte we aan de praat heel relaxed. Hij zei ik ken U niet eens en U weet al heel veel van mij ik begon te lachen leuk toch. Hij had zonder dat hij er erg in had mij zijn levensverhaal verteld. :DIn de bus kwam hij naast me zitten. Later op de terug weg heb ik op zuidplein een meisje ontmoet die uit de stad kwam waar ik weg ben gegaan dus daar heb ik zeker 2 uur mee zitten praten heel relaxed. Nee alles komt goed mijn hele leven en alle hulp gaat nu echt rollen en voelt het goed ja het voelt keigoed.

Liefs Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Hoi Dinie,

Waarom wil je probleem een naam geven? Is het niet veel beter om je oplossing een naam te geven?
Sheva
Sheva sep 3 '07
Klinkt leuk Nims en is ook wel waar,

Maar het kan voor veel mensen een opluchting zijn om te horen dat bepaalde problemen veroorzaakt worden door een ziekte (stempel).
Ik begrijp wel dat het voor Dinie rust geeft dat ze weet dat bepaalde dingen anders hadden kunnen lopen als ze deze ziekte niet had gehad....

Maar het mooie is dat je er tegen kan vechten...je hoeft het er niet bij te laten zitten je kan je leven ook in eigen handen nemen...
Dat heb ik Dinie al verteld in PB ...
Maar ik begrijp wel wat Dinie bedoelt het geeft soms een goed gevoel als je weet dat bepaalde factoren zijn ontstaan door het slecht functioneren van een mens door een ziekte....

Als je dat weet kan je het probleem ook aan pakken en dan wordt er eindelijk iets mee gedaan...vaak met de nodige hulp die dan eindelijk op je pad komt...

OOw ja nog welkom terug van je vakantie ik hoop dat je het leuk hebt gehad en dat je batterijtje weer vol zit...
Ik heb je wel gemist....
Acheliah
Acheliah sep 3 '07
Hallo iedereen

Ik zelf loop er wel eens over na te denken weet je ik denk zelf dat ik geen ad/hd heb maar last heb van eenzaamheid. Niet de eenzaamheid van mensen om me heen maar eenzaamheid van het niet begrepen worden kijk je kunt naar iemand luisteren zonder dat de boodschap aankomt. En zo is dat in mijn leven ook ik zit met gevoelens vanuit mijn verleden en ik kan er wel over praten maar mensen begrijpen mij niet verstaan mij niet of luisteren niet. Ik voel me leeg van binnen en ik krijg die leegte maar niet weg wat ik ook probeer en als je mensen om je heen heb dan heb je dat gevoel niet zo want dan denk je er niet aan maar als je alleen bent voel je je de hele dag down, klote en leeg. Ik weet dat dit ook te maken heeft met mijn verleden want ja je kunt wel hele verhalen vertellen maar als iedereen zo'n instelling heeft van ja het zal allemaal wel dan voel je je behoorlijk eenzaam geloof me maar. En ja nu ben ik alleen en loop de hele dag te huilen ik mis mijn vriend heel erg, mijn kinderen. Wie kan mij vertellen hoe ik dat gevoel weg moet krijgen. kijk eens op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenzaamheid
http://www.eenzaamheid.info/wat%20is%20eenzaamheid.htm

Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A sep 3 '07
lieve Dieneke

Vooropgesteld dat je niet iedereen je verhaal moet vertellen, maar een enkeling die ook de moeite doet je te verstaan, is het vooaral heel belangrijk dat jij het zelf snapt. Je wordt er alleen maar heel moedeloos van als anderen de "kou" van het niet willen zien of horen over je uit gooien...........
Hier wordt er in elk geval wel naar je geluisterd en hebben mensen wel die aandacht. Nee ze kunnen ook niet de leegte opvullen die nu zo voelbaar is, toch spiegelen we wel de liefde die ook in jou is, maar waar je zelf zo vaak zo weinig oog voor hebt. Daarom Dieneke ga naar je eigen liefdevolle kern en probeer jouw eigen liefdevolle zelf te raken. Het is de enige weg om de (naaste)liefde ook op jouw pad te verwezenlijken.......

Veel warmte wens ik jou.........

Thomas
Acheliah
Acheliah sep 3 '07
Bedankt Thomas

Ja ik weet het dat jullie die aandacht hier wel hebben daarom voel ik me hier ook zo thuis. Ik weet ook dat niemand deze leegte kan opvullen omdat het met niemand iets te maken heeft want al zouden er 100 mensen binnen zitten eenzaam voel ik me toch wel alleen als die 100 mensen er zijn denk je er niet aan dat is gewoon zo. Ik zal dit zeker met mijn psycholoog bespreken en er zeker aan gaan werken. Ik zal je een voorbeeldje geven van het niet begrepen voelen. Mijn vriendin is altijd met de hond bezig dus als zij uit bed komt begint de hond te piepen in zijn bench dus ik zeg Cindy houdt je klep want toen zij nog boven was hoorde ik je ook niet ik bedoelde er echt niets mee zegt mijn vriendin ineens Ik ga zo wel boven zitten met een sjagerijnig gezicht terwijl ik haar niet aan wilde vallen maar meer de hond terecht wilde wijzen. En dit gebeurd altijd bij mij het verkeerd opvatten van wat ik eigenlijk bedoel. Ik weet ook dat dit met een bepaald persoon in mijn leven te maken heeft die dit niet zo bedoeld heeft en dat mijn eenzaamheid er door onbegrip ingeslopen is. 32 jaar eenzaamheid is lang pfff. En ja op deze site voel ik me meer dan welkom :Phier wordt je ook niet voor gek uitgemaakt tenminste door de meeste dan :P:P Nee eenzaam voel ik me al heel lang veels te lang. Het gekke is als mijn vriend mij opbelt voel ik mij daarna zo goed te gek voor worden. Deze jongen is een echte vriend geloof me maar. En nee ik stel me niet afhankelijk op want in de eerste instantie was ik diegene die niks met hem wilde tot ik echt verliefd werd en ik hem begon te missen. Ik ben er ook van overtuigd dat deze eenzaamheid mij ook in posities brengt die niet goed voor mij zijn dat de eenzaamheid die ik voel mij tot bepaald soort volk aantrekt die nu niet bepaald mijn types zouden (moeten) zijn.

Liefs Dieneke
es
es sep 3 '07
Hoi Dieneke,

ik kan me wel enigszins voorstellen hoe je je voelt. Die onbegrepenheid ken ik ook (van de periode nadat mijn oudste dochter overleden was). En het lullige is dat dat echt iets is waar je niets aan kan doen. Je kan het alleen in jezelf zoeken, jezelf helen, die leegte vullen. Je bent er ook al mee bezig las ik, ik wens je heel veel succes met deze nieuwe weg die je inslaat!! Dat je een mooie, sterke vrouw mag worden, die stevig op eigen benen kan staan!!
Acheliah
Acheliah sep 4 '07
Ik ga zeker mijn best doen bedankt es

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah sep 6 '07
Ik zou jullie op de hoogte houden. Ik heb gisteren mijn psycholoog gebeld ze blijft bij ad/hd. Ik zeg mijn verleden heeft dit veroorzaakt. Ik hoef niet meer terug te komen want ze is te duur. :Sluister ik zal uitleggen waarom ik denk dat het mijn verleden is. Vroeger toen ik 4 jaar was ben ik bijna verdronken, mijn moeder was met mijn zusje bezig ik was 4 jaar en zij 3 jaar we schelen een jaar en twee maanden. Bij mijn vader deed ik nooit iets goed. Mijn zus daar in tegen wel zij zou niet of nooit in 7 sloten tegelijk lopen ik wel. Als ik ruzie had met mijn zus deed zij stiekum maar ik niet ik haat achterbaksheid dus als ik iets terug deed dan zag mijn moeder dat en kreeg ik op mijn flikker. Als we wakker gemaakt moesten worden was het dien kom je en bij mijn zus was dat anders ik hoorde hun lachen en stoeien enz. Iedereen haatte mij zelfs mijn oom. Als ik jarig was kreeg ik de stomste kado's mijn zus niet die kreeg mooie kado's en dat heeft mij gevormd dat heeft mijn eenzaamheid van binnen gevormd. En om die eenzaamheid niet te voelen neem ik mensen in huis verkeerde mensen mensen met een rugzak enz. Waardoor ik weer in de problemen kom. Alleen maar omdat gevoel niet te voelen snappie. En die strijd ga ik nu aan met mijzelf.

Liefs Dieneke
admin
admin sep 6 '07
Print deze eens uit Dinie en hang hem naast de spiegel in de badkamer of zo.
Elke dag hardop voorlezen en daarbij jezelf aankijken.
Dinie de enige die écht lief voor jou kan zijn ben jezelf!

De 10 geboden der zelfliefde

Ik ben die ik ben.
Met dit lichaam en deze geest moet ik het doen.
Dit is alles wat ik heb. Ik kan niet meer ruilen.
Dit is blijkbaar precies zoals ik moet zijn.
Zonder mij, zoals ik op dit moment ben, was de schepping niet volledig.
Ik houd op mijzelf verwijten te maken voor dingen die ik (nog) niet kan.



Ik hoef niet perfect te zijn.
Ik hoef niet te kunnen wat ik niet kan.
Perfectie is stilstand en stilstand is dood.
Ik leef dus en ik maak fouten.
Ik mag ook fouten maken, van fouten leer ik.
Sterker nog: ik ben perfect juist omdat ik de fouten maak die ik maak.
Zo houd ik de evolutie op gang.

Ik krijg precies wat ik nodig heb.
Alles helpt mij om mijn opdracht op aarde te vervullen.
Ook de tegenslagen en de ziekte, de vijanden en de ruzies, de veloren liefdes en de gebroken harten.
Als ik dat nu niet zie, zal ik het later wel zien.
Ik besef bij elk moeilijk moment, dat alles nog veel erger had kunnen zijn.

Ik hoef alleen maar volstrekt eerlijk tegen mijzelf te zijn.
Soms moet ik selectief met de waarheid omgaan.
Totale eerlijkheid naar andere mensen is niet altijd liefdevol, integendeel.
En soms moet ik mezelf beschermen, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.
Als ik maar niet lieg tegen mezelf; als ik maar weet wat ik doe en waarom.

Ik kan het nooit de hele wereld naar de zin maken
Wat de een goed vindt, vindt de ander waardeloos.
Er zal altijd iemand zijn die mij bekritiseert, er zal altijd iemand zijn die mij bewondert.
Ik moet maar gewoon doen wat ik moet doen.

Ik houd mijn aandacht in het nu.
Oude koeien horen in de sloot.
Alles is gebeurd omdat het moest gebeuren, het heeft geen zin hierover te piekeren.
Ook vage fantasieën over de toekomst verspillen energie.
Nu is verreweg het boeiendste, interessantste moment van mijn leven.
Want alleen Nu gebeurt er echt, in vlees en bloed, wat er gebeurt.
Gebruik maken van mijn geheugen en het opdiepen van nuttigen herinneringen mag.
Maar ik ga niet zeuren.

Ik houd mijn aandacht hier.
Hier is mijn lichaam dus hier ben ik.
Hier is de belangrijkste plek op aarde.
Alleen hier kan ik werkelijk zien, ruiken, horen, voelen, proeven.
Hier klopt mijn hart, hier haal ik adem, hier voel ik spieren onder mijn vel.
Ik ga niet zweven, geen twee dingen tegelijk doen met mijn geest, want dan doe ik er minstens eentje half.
Ik ga me niet nodeloos druk maken over de eventuele gevoelens en gedachten van andere mensen over mij elders.
Ik ben hier.

Iedereen mag van mij genieten op zijn/haar wijze.
Ik ben hier nodig.
Andere leren van mij, ik leer van andere.
Maar hoe, dat weet ik niet altijd en dat hoef ik ook niet te weten.
Ik laat iedereen zijn/ haar oordeel over mij; positief of negatief.
Ik mag genieten van complimenten.
Ik kan ook kritiek incasseren.
En hoef niet elk beeld van een ander over mij te corrigeren.

Ik hoef niet bang te zijn
Ik houd mijn angsten kritisch tegen het licht.
Lijdt evenmens niet het meest door het lijden dat hij vreest?
Ik wacht rustig af en ik bereid me voor, maar ik ga niet fantaseren over alle vreselijke dingen die eventueel ooit zouden kunnen gebeuren.
Dat vind ik zonde van de tijd. We zien wel!
Als alles goed gaat, heb ik gelukkig niet vergeefs geleden.
Als er wel iets akeligs gebeurt, heb ik tenminste niet vooraf geleden.

Ik houd ontzettend veel van mezelf.
Daarom kan ik ook van andere mensen houden.
Net zoals ik houd van dieren, planten, bomen en rotsen.
En alles houdt van mij.
De stoel waarop ik zit houd van mij.
Het boek dat ik in mijn handen heb, houdt van mij.
De maan bemint mij en de zon ook.
Alles is liefde en ik ben er een deeltje van.

Bron: Onbekend


Ik hoop zo dat je er wat aan hebt, je blijft teveel in het verleden hangen(heel begrijpelijk) probeer eens wat los te laten lieverd.
admin
admin sep 6 '07
naam Rozenkwarts
kleur lichtroze, perzik, lila
hardheid 7
vindplaats Brazilie, Madagascar, Duitsland, Finland, Rusland, USA, Zuid Afrika, Namibie, Japan.
samenstelling SiO2 - siliciumdioxide
werking Bevordert de liefde, eigenliefde en fantasie, bevordert de creativiteit, versterkt de maag, tegen emotionele wonden. Goed voor in de kinderkamer of in het wiegje, houdt het kindje rustig en tevreden, tegen buikkrampjes.
Goed tegen diarree, krmapen en darmstoornissen. Stimuleert de geestelijke ontwikkeling positief, werkt bedarend op opvliegende mensen, helpt moeilijkheden overwinnen.
Herstelt zelfvertrouwen, stimuleert tot verbeteren van zelfkennis, helpt angsten, verdriet en zorgen te overwinnen.
Hij maakt al het goede in de mens los en versterkt het zelfvertrouwen.
chakra hartchakra
sterrenbeeld
extra De energie van rozenkwarts heeft een ondersteunende werking op de volgende bloesems:
Water violet(waterviolier) – contactgestoordheid
Impatiens(reuzenbalsemien) – prikkelbaarheid
Heather(struikheide) – zelfbeklag
Larch(lariks) – faalangst
Elm(iep) - overbelasting

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki