Loading...
nl

Nou ja zeg....

admin
admin aug 31 '07
China reguleert boeddistische reincarnatie
In een van de meest absurde uitingen van totalitarisme heeft de Chinese overheid boeddistische monniken in Tibet verboden om te reincarneren zonder toestemming van de regering. In een bericht uitgegeven door het Chinese ministerie van religieuze zaken staat dat het een eerste stap is tot het wettelijk vastleggen van de procedures bij een reincarnatie. China's echte motief is waarschijnlijk het verminderen van de invloed van de Dalai Lama, Tibets verbannen spirituele en politieke leider en het onderuithalen van de boeddistische religieuze gemeenschap 50 jaar na de Chinese invasie van het land. Door het verbieden van reïncarnatie in alle landen behalve China zelf heeft de chinese regering zich het recht op de keuze van de nieuwe Dalai Lama toegeëigend. De ziel van de Dalai Lama wordt, per traditie, herboren als een nieuw mens om het verlichten van lijden voort te zetten.

Dit stukje vond ik op google in het nieuws.
Te gek voor woorden zoiets natuurlijk..... :)
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Toch vraag ik me af hoe ze van plan zijn dit te handhaven. Iemand opsluiten omdat deze in het verkeerde lichaam is geincarneerd? Hoe bewijs je dat?
admin
admin aug 31 '07
Geen flauw idee, terugsturen per express???
Dit is natuurlijk grote waanzin, ik denk dat angst voor het "onbekende" hier mee te maken heeft en het feit dat china graag controle houdt over alles wat maar kan, vooral in het geval van Tibet en de Dalai Lama.
Debiorah
Debiorah aug 31 '07
Ja Hoor!!! pfff...
Ja dat betekend dus dat als de dalai lama komt te overlijden de regeerders van china geen toestemming geven om de dalai lama te laten incarneren. Op die wijze kan er geen nieuwe spirituele leider opstaan, zo denken de chinezen. Wat belachelijk. Een absurde poging macht te krijgen over de tibetanen,waarvan ik denk dat dit de chinezen nooit zal lukken. Ze kunnen het lichaam aantasten maar de overtuiging en de ziel niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Maar die mensen snappen toch wel dat een wet helemaal geen reincarnatie kan tegenhouden? Of zit er iets in het geloof van de dalai lama dat ze ook in het hiernamaals de wet moeten respecteren?
Thomas A
Thomas A aug 31 '07
Wijze woorden Debiorah, anders gezegd, dat lijkt mij ook.

Thomas
jo
jo sep 1 '07
het ergste is misschien dat ze het zelf geloven
Phaser
Phaser sep 1 '07
Ik denk niet dat je dit artikel al te spiritueel moet lezen.

Het is een politieke zet om de Dalai Lama zijn macht af te nemen.
Door het feit dat elke reïncarnatie zal moeten worden aangegeven zal men het werk van de Dalai Lama moeilijker maken en hopen ze zijn macht te laten verzwakken.

In de 2de helft van het artikel zeggen ze duidelijk dat ze enkel in China een Dalai Lama zal toegestaan worden.
Deze wordt dan gekozen door de Chinese regering en heeft de regering alle touwtjes in handen.

Hoedanook een vreemde wet...
sefewet
sefewet sep 2 '07
wat ik ook weet er worden echt een lange tijd dat lui die boedhisten zijn en al dat die regering van china hun het liefst wil afmaken en dat doen ze ook, net zoals ze flink bezig zijn met lui die aan falun dafa doen en al.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki