Loading...
nl

Mediteren heel raar!

Riaction
Riaction mrt 31 '06
Hoi,

Voor een paar weeken terug heb ik voor het eerst geprobeert te mediteren, rustig ademhalen via neus en weer uit blazen via neus en goed op mijn ademhaling letten. Toen heb ik een via mijn stuitbeentje een wortel gemaakt die ik diep naar de binnenste van de aarde wou hebben. Echter lukte dit mij niet.
Ik kwam niet verder dan door het matras van het bed heen!!

Ik heb het liggend gedaan ik dacht dat dat makkelijker ontspannend werken zou bij mij.
Echter kreeg ik het op een gegeven moment heel erg koud terwijl ik het eerst lekker warm had (onder de dekens). Ik begon moe te worden en steenkoud, dus had maar besloten om de meditatie af te sluiten en te gaan slapen.

Ik ging op mijn zij liggen en na enkele seconden had ik het id dat het bed heel zachtjes vibreerde!!?? (nog steeds ijskoud) Ik probeerde mij te realiseren of het mijn lichaam was of het bed? Ik kwam er niet uit en op de een of andere manier dacht ik dat er iemand achter mij stond die het bed liet vibreren. Ik ging met een ruk weer op mijn rug liggen en keek opzij, er was niemand en het trillen hield ook gelijk op. Maar het alle rare was dat ik , toen ik mij met een ruk om draaide en niets zag, ik het gelijk vreselijk heet kreeg!

Mijn vraag dus is is dit normaal tijdens het mediteren voor de eerste keer? Of heb ik echt iets heel ergs fout gedaan?

Hoop dat iemand mij uitleg kan geven.

Groetjes Ria
Delen:
Selma
Selma apr 1 '06
Hoi Ria,

Ik weet weinig van mediteren, zelf-hypnose is mijn ding.
Ik weet wel dat een innerlijke rust via een ademhaling gaat van, 3 tellen inademen door de neus en 4 tellen uitademen door de mond.
Dit is trouwens een heel effectieve methode om een hyperventilatie-aanval tegen te gaan, het vergt oefening, maar dan baart het ook kunst ;).
Ik moest ook wel lachen om die wortel, begrijp me niet verkeerd Ria, ik lach je zeker niet uit hoor, maar ik begreep gelijk waarom het niets voor mij is!
Het ligt echt aan mij, ik krijg lach-kicks, had dat bij een yoga-cursus ook, ik was alleen bezig om mijn lach te onderdrukken, het lag waarschijnlijk ook aan de "coach" dat zalvende toontje ik kan er niet tegen, vandaar ik ook niet in een kerk kom.
Ik respecteer een ieder en ben dus ook niet door gegaan met die cursus, want ik wilde niemand beledigen/pijn doen.
Hopelijk begrijp je me een beetje meis?

Groetjes en een dikke knuffel van Selma.
Riaction
Riaction apr 1 '06
HAHAHA, geen probleem, heb meer lachwekkende reacties gehad over dat wortelschieten. Maar had ergens gelzen dat als je bang zou zijn voor het ontwetende (foute entiteiten) dat je je zelf verzekerder voeld als je je aard (wortelschieten dus). Daarom heb ik het gedaan om mij niet bang te voelen maar steviger in mijn schoenen te staan.

Nooit aan yoga gedaan, wel heeft mijn fysiotherapeut mij eens verteld dat spilatus (soort van yoga) mij uitkomst kan bieden.
Als ik gespannen ben gaat het in mijn schouders zitten, mijn spier wordt dat zo strak dat het mijn bovenste (oftewel mijn zwefende) rib in mijn spier gaat drukken waardoor ik er heel veel pijn van heb. Het helpt niet als ik mij dan ontspan, er moet echt iemand zijn die heel erg hard in mijn schouder moet drukken zodat mijn spier los komt. En dat doet heel veel auw... maar na 5 min. is het wel heerlijk. (geen pijn meer.

Maar goed dat was niet mijn onderwerp.

Bedankt voor je reactie. [bounce]

heel veel liefs,
Ria
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 1 '06
Hoi Ria,

Ik heb zelf nooit gemediteerd, maar ik weet dat kath dat wel eens doet. Misschien dat je het aan haar kunt vragen? Van dat wortelschieten heb ik nog nooit gehoorr, en ik moet bekennen dat ik er ook wel een beetje om moest lachen. Maar na je uitleg zou daar best wel een kern van waarheid in kunnen zitten.

Wel denk ik, dat het mediteren veel makkelijker gaat als je rustig bent van binnen. Ik vraag me ook eigenlijk af, waarom je bent gaan mediteren, en wat je ermee wilde bereiken? Misschien dat je dat kunt vertellen?
Ayasha
Ayasha apr 27 '06
Ik mediteer inderdaad wel en hm, voor zove rik weet is dit niet geheel normaal (of ik ben abnormaal)
Het wortelshieten is niet om je zekerder te voelen maar om je te aarden. Je laat de slechte energie naar buiten en de goede (aardse) energie naar binnen. Door eerst alle slechte energie via je aarding naar onder te laten stromen en je vervolgens met 'groene' energie weer po te vullen. Dit kan onrechtstreeks ook je angstgevoel verminderen omdat het je ontspant, daarbij laat je alle slechte energie (wat slechte entiteiten aan trekt) weg vloeien en laat je alleen maar positieve binnen, dus onrechtstreeks kan het idd wel maar dat is de bedoeling niet van het aarden (wortelschieten)

Wanneer je mediteert en bezig bent met energie (wat jij dus deed) sta je volledig open voor het hm, 'andere rijk'. Door dat je je open stelde voor de energie heb je je ook ineens open gesteld voor de entiteiten op de kamer waar je het deed, het kan die entiteit geweest zijn die er voor zorgde dat je koud kreeg.

Hoe heb je je meditatie afgesloten? Dit mag niet te bruusk, je moet er je tijd voor nemen anders ben je nog 'half in meditatie'. En sluit je dus eigenlijk helemaal niets af. :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Riaction
Riaction mei 24 '06
Hoi Kath,

De meditatie heb ik voorzichtig afgesloten, omdat ik het namelijk heel erg koud had en heel erg moe werd. Dit heb ik ook uit gelegd aan de gene die (misschien) bij mij waren of was.
Ik heb iedereen bedankt en heb nog even na gelegen tot ik weer helemaal in realiteit was. Toen ben ik onder de dekens gekropen heb nog ff na gedacht voor een paar seconden waarom ik nou in eens moe en koud was. Ben toen op mijn linker zij gaan liggen en deed mijn ogen dicht. En toen begon het trillen van het bed. Deed toen mijn ogen voorzichtig open om te zien of voelen of ik het was. Ik wou het namelijk zeker weten dat niet ik het was of dat het in mijn hoofd zat. Ik zag toen de kussen naast mij (2 pers bed) ook heel erg snel trillen. En toen ik mij realiseerde dat niet ik maar het bed trilde kreeg ik het gevoel dat er iets naast mijn bed stond (dus achter mijn rug) Ik draaide mij in een ruk om en het trillen hield op en ik kreeg het plots ook heel erg warm.

Ik heb dit ook op een mediteer forum gezet, en er werd mij verteld dat het wel normaal was en dat dit een gedaantne was die mij liefde vol, maar misschien op een ongemakkelijke manier wou vertellen dat deze persoon er was.

Ik hoop het laatste. .. ik ben altijd zo bang dat ik de verkeerde deur open en er verkeerde entiteiten binnen dringen. Vandaar ook dat aarden, ik dacht namelijk dat dat hielp.
Je ziet mij ook nooit in de buurt komen met glaasje draaien enzo. Ik zou het best eens willen doen, maar dan wel met iemand die er ervaring mee heeft en weet hoe hij die entiteiten weer weg moet sturen. En dan nog als ik iemand met ervaring zou ontmoeten dan denk ik er nog 100 x over na om het te doen. Want ik denk dat als ze je hulp nodig hebben komen ze wel naar jou toe. Toch??

hmmm, misschien moet ik toch maar vaker mediteren misschien hebben ze mijn hulp wel nodig. En zo als je al zei je staat er dan meer open voor..toch?

Groetjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 25 '06
Hoi Ria,
Mediteren is heel goed als je volledig in jezelf wil raken. Het heeft niets te maken met contact met gene zijde. Sterker nog, tijdens een goede meditatie is je geest leeg en zijn er geen gedachten. Iedere gedachte moet je ook wegsturen. Ik wist niet of je dit wist, maar ik deel het maar even zo ook voor de rest van de mensen :).
Ayasha
Ayasha mei 26 '06
hoi ria

ja, wanneer ze hulp nodig hebben komen ze jou echt wel opzoeken, wat ik uit dit verhaal op maak is het inderdaad zo dat iemand je lief heeft en je wilde laten weten dat hij of zij er voor je is. Dat jij het koud kreeg kan zijn omdat hij of zij jou energie gebruikte om zich te tonen, sommige zielen zijn niet sterk genoeg om zich zomaar te tonen en omemten daarvoor energie gebruiken van degene aan wie ze zich tonen. Jij stelde je open door te mediteren en dus kon jou 'maatje' je energie even gebruiken om zich te tonen. Dit kan inderdaad even ongemakkelijk voelen, je krijgt dan koud en hebt een leeg gevoel. Het moment dat je je omdraaide heb je het contact verbroken en je volledig afgesloten door te 'schrikken'. Hierdoor was er niets meer dat jou energie kon 'nemen' en had je weer genoeg energie om jezelf warm te houden. Dan heb je ook nog het feit dat een geest zowiezo koud aan voelt. Doordat hij dood is dus... :)dus dat allemaal samen kan het verklaren dat je het zo koud had.

het is dus inderdaad normaal als je bezoek kreeg van een 'zwakkere ziel'. :)

Het bed dat vibreerde kan ik niet helemaal verklaren. Maar iets zegt me dat dat meer de energie was die op dat moment aanwezig was...Het was meer energie dan de normale hoeveelheid energiein een kamer. Daardoor kunnen voorwerpen vallen enz enz :)Dus misschien kan dat het trillen van het bed verklaren?
Riaction
Riaction jul 19 '06
Hoi Kath,

Sorry voor de late reactie maar in iedergeval heel erg bedankt voor je uitleg.

Dankje [clover]

Ria

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki