Loading...
nl

op de achtergrond

twinklingstar
twinklingstar aug 30 '07
Ik heb het voorstelverhaaltje van ikben eens gelezen, en als ik eerlijk ben denk ik dat hij degene is die aan waanbeelden lijdt. Ik bedoel, kinderen die op bovennatuurlijke wijze zijn ontstaan, een van zijn dochters naar een godin sturen....

Als dit echt het geval is, doe jij eigenlijk niet hetzelfde, steun jij hem ook niet in zijn waanbeelden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '07
 Origineel bericht van: Mee
De reden voor deze topic, heeft nims verwijderd.Het waren PB van mij en nims. Waarin duidelijk word, hoe hij is, in PB als iemand een andere mening op na houd.

Ik heb ze op het forum geplaatst omdat ik graag eerlijk en open ben en ik er niet van hou om achter iemands rug te praten.

Het waren twee PB van mij en 1 van Nims.
Wat ik zeg of schrijf mag iedereen weten. Dus...... zal de oorzaak en reden ergens anders liggen.

Eindelijk ben ik blij dat je hier je ware intenties blootgeeft Mee. Want nu geef je precies aan waar het je om te doen is. Om mij onderuit te halen en aan iedereen wilt laten zien hoe ik ben. Heel nobel dat je doet alsof het je om iemand anders te doen is, maar in je bovenstaande reactie is daar echt niets van te lezen. Je wilt iedereen alleen maar laten zien hoe ik ben omdat je denkt dat er een probleem is met mij dat ik zou moeten inzien.

Nou ik zal je precies vertellen en heb ik je ook gedaan in die ene PB die ook in dit gesprek zat en ik als reactie naar je heb gestuurd en die je nou net niet gepubliceerd hebt, waarin ik je de waarheid vertel.

Je zegt zelf dat je er niet van houdt om achter iemands rug om te praten, en dat is nou precies wat je in die ene PB hebt gedaan. Je doet het voorkomen alsof je iemand anders wilt helpen, maar daarin wordt juist een andere persoon die ook dit forum zit enorm zwart gemaakt zonder dat deze ook maar iets met jou en mij te maken heeft. Dit alles is je ingefluisterd door IkBen die mij namelijk exact hetzelfde verhaal vertelde (waar overigens weinig van klopt). Zoals ik je toen ook al aangaf staan wij het niet meer toe om iemand door het slijk heen te halen.

Dat jij en Ikben, iemand die het emotioneel al heel moeilijk heeft en juist een beetje zelfvertrouwen nodig heeft om de dingen op te pakken, zo enorm onderuit willen halen, alleen maar voor jullie eigen gelijk en plezier, vind ik gewoon te triest voor woorden. Ik vind het namelijk enorme valse manier van medeleven en ik begrijp niet dat je je zo door Ikben voor het karretje laat spannen. Hij laat je hier precies zeggen wat hij wil en speelt goed op je gevoelige snaar.

Je hebt je eigen intenties eindelijk blootgegeven Mee, met bovenstaande reactie. Alleen maar om mij onderuit te halen met een nobel excuus dat op de 2e plaats komt en nog niet eens klopt ook.

Doe je niet anders voor dan je bent Mee, ik trap er niet meer in.

Oh en voordat er misschien gedacht wordt dat ik me niet bewust ben van hoe ik me op dit moment presenteer op het forum, wil ik jullie graag mededelen dat ik heel goed weet wat ik op dit moment aan het doen ben. Ik ben ervoor aan het zorgen dat Merudi de veilige en heilige plek blijft voor iedereen die respect heeft voor het spirituele, de medemens en de nieuwe wereld. Dat ik me daarbij hard moet opstellen en stelling moet maken doe ik zelf ook niet met plezier. Zodra de rust weer is terruggekeerd (en dat zal niet lang meer duren) zal ik me ook niet zoveel meer bemoeien met ieders tocht hier.

Ik vind het echt jammer dat ik zo hard voor je moet zijn Mee, maar je hebt het zelf gezegd, als de boodschap bij iemand moet aankomen, moet hij hard zijn. Ik hoop eindelijk dat hij een keer hard genoeg is om bij je aan te komen. Ik heb me enkel aangepast aan jouw manier van communiceren (mocht je soms op zoek zijn geweest naar mijn "probleem" ). Ik hoop dat je ook inziet dat deze manier van communiceren, die ik gelijk zoals jij ook doet, heb gevoerd, totaal onprettig is en door iedereen als naar en irritant wordt ervaren. Misschien dat je dan begrijpt waarom je zoveel mensen tegen je in het harnas jaagt.

p.s. Bedankt dat je mij de mogelijkheid hebt gegeven om mezelf eens te laten zien zoals ik echt ben. Mocht iemand hier, daar nog over aan het twijfelen zijn geweest ;)
Wendy's
Wendy's aug 30 '07
Wouw nims.. goed geschreven.

Ik denk wel dat Nims gelijk heeft met: 'Dat jij en Ikben, iemand die het emotioneel al heel moeilijk heeft en juist een beetje zelfvertrouwen nodig heeft om de dingen op te pakken, zo enorm onderuit willen halen, alleen maar voor jullie eigen gelijk en plezier' zo ken ik er wel meer.. ik heb daar echt een hekel aan
Mee
Mee aug 30 '07
heel goed van je nims, maar totaal de plank mis.

<forum lid ....> waar het hier over gaat heeft een disosciatie stoornis. Dat kan onstaan door in de jeugd aan grote trauma's bloot gestelt te worden. Ik noem hier bijvoorbeeld incest. op hele jonge leeftijd.

Een kind zit anders in elkaar dan een volwassen. Een kind heeft gelukkig een overlevingsmechanisme, wat dit kan blokken. In de volwassen leeftijd kan het lijken of er niets aan de hand is, maar komen er beelden van de jeugd vrij. Omdat het persoon in kwestie vaak niet weet wat de oorzaak is of waar het vandaan komt.
Stukje bij beetje komen de herrinneringen terug, als men geluk heeft. Anders zal dat met behulp van een goede psychiater of andere hulp naar boven gehaald kunnen worden.

Het lijken vaak normale mensen, zijn het eigenlijk ook. Een van de kenmerken is dat ze gaten in hun leven hebben. Geen herrinneringen als kind, op een aantal leeftijd. Enorme hang of dwang naar bepaalde personen of personen die daar model voor staan.
Dit is even een kort door de bocht omschrijving.

Deze mensen moet je dus niet in hun dissociatie sterken, maar de hulp geven die nodig is. Ik heb <forum lid ....> persoonlijk een bericht gestuurd, dat ze hulp moest gaan zoeken en dat ik er niet wil aanvallen, alleen wijze dat ze een probleem heeft. Een probleem waar mee ze geholpen kan worden. Maar niet hier op Merudi, daar raakt ze veel verder van huis af.

Ieder logisch denkend mens had het uit haar mails kunnen halen, maar we zijn zo met ons zelf bezig, dat er niet verder gekeken word dan een neus lang. Als een ander er wat van zegt voelen we ons persoonlijk aangevallen, iets waar het helemaal niet om gaat. Maar het is moeilijk, om tot harde koppen door te dringen. Als het niet op een normale wijze gaat, dan maar de beuk erin. Ik maal er niet om. Het enige wat ik wil is dat <forum lid ....> echt geholpen wordt. Want dat is wat ze verdient.

en ja Wendy ik word emotioneel en pislink om mensen die het verrotten om naar een ander te luisteren, omdat ze denken de wijsheid in pacht te hebben.

Weet jij wat het met mensen doet, die dit in hun jeugd door maken, heb je ooit wel eens zo iemand ontmoet?

en het excuus van het niet weten, is hier niet van toepassing, er is veel over gezegd, maar we zijn lui en denken liever aan ons eigen hachje.
Iedereen zit op internet, als je de kennis niet hebt om iemand te doorgronden of ergens tegen aan loopt omdat je het niet weet. Zoek het op............... heel simpel, maar te moeilijk voor de meeste omdat het niet hun eigen betreft. En zo zit de wereld in elkaar, Merudi is daarop geen uitzondering.

JulienMoorrees
Sorry dat ik het zeg maar je doet het hier voorkomen alsof Merudi niets gedaan heeft voor dit forumlid. Ik wil je graag laten weten dat wij ervoor gezorgd heeft dat dit lid bepaalde personen uit zijn/haar leven geweerd heeft. Ook hebben wij erop aangedrongen zowel via PM's als via gewone forum berichten dat deze persoon professionele hulp ging zoeken. En dat is ook zowaar gebeurd.

Onderschat niet welke barrieres wij al hebben weggenomen door er te zijn voor deze persoon. Als je echt denkt dat niemand hier op dit forum het iets kan schelen, wordt ik hier wel geiriteerd om.

Weet wel dat Merudi het vertrouwen van deze persoon heeft gekregen. Dat jij dit lid voor leugenaar gaat zitten uitmaken in de berichten waarmee jij haar zegt te helpen begrijp ik gewoon niet. Hoe help je haar hier mee? Hoe denk jij haar vertrouwen te krijgen zodat ze naar je luisterd? Deze persoon vertrouwt jou simpelweg niet.

Jouw bewering dat ze via Merudi verder van huis raakt is totaal uit de lucht gegrepen en kan jij ook niet zomaar inschatten. Helaas zit je vastgeroest in de hedendaagse medische wetenschap zonder daarbij verder te kijken dat er ook andere hulplijnen bezig zijn om deze persoon te helpen.

Ik weet dat je veel ervaring hebt met dit soort problemen Mee, en daar wil ik ook absoluut niet tegenin gaan. Maar dit forumlid wordt al geholpen door professionele hulp. Waarom moet je daar dan alsnog in gaan lopen stoken? Dat is nou hetgeen wat ik niet begrijp.
Wendy's
Wendy's aug 30 '07

Weet jij wat het met mensen doet, die dit in hun jeugd door maken, heb je ooit wel eens zo iemand ontmoet?

ja
Mee
Mee aug 30 '07
Ja Nims, je hebt helemaal gelijk. Je weet het veel beter dan ik. Je bent de bouwer en de oprichter van deze site, dus wie ben ik dat ik jou tegen spreek.

Je bent degene die het beste weet wat voor hulp iemand nodig heeft, hoe je iemand te woord moet staan en hoe je iemand moet sturen in zijn ontwikkeling.

Ik ben ik maar en ik kan niet voldoen aan jou kwaliteiten en opleidingen. Het is al goed. Ik leg me neer, bij jou oordeel, jou visie, want dat is de beste!
Ik zal je niet meer tegen spreken.

Wendy's
Wendy's aug 30 '07
hij zegt toch niet dat hij het beste weet om iemand te helpen, anders was hij wel beroemd geweest.. maar dat maak jij ervan
JulienMoorrees
Als je echt serieus denkt Mee, dat het hier om mij draait dan denk je zeker dat ik het grootste ego van de wereld heb. Ik confronteer je alleen maar met jezelf en gooi de verwijten die je naar ons gooit, terug.

Zoals ik in mijn eerdere post al zei, het is typisch hoe je het steeds weer terugbrengt op mij terwijl je beweert het voor een ander te doen. Ik zeg niet dat ik alles weet, ik vertel je alleen waarom jouw manier van helpen niet goed is voor deze persoon.

Ik ben je alleen aan het spiegelen, dus als jij daar een heel groot ego inziet, dan weet je vast wel waar dit vandaan komt ;).

En om de vragen te beantwoorden, ja ik weet heel goed hoe ik iemand moet helpen, en waneer ik iemand niet moet helpen. Misschien ben jij niet gezegend met een intutie van boven die aangeeft hoe je iemand kan helpen, en wanneer, maar gelukkig heb ik die intuitie wel degelijk.

Dus voordat je nu helemaal losgaat op mij, los eerst je eigen problemen in je eigen leven op, want jij en ik weten allebei dat er op dit moment zoveel frustratie zit, die voornamelijk uit je persoonlijke leven komt.

Voordat je het nog niet doorhad beste Mee, het draait op Merudi helemaal niet om mij. Iedere aanval die je hier op mij probeert is een aanval op jezelf. Ik heb me namelijk niet anders voorgedaan dat jij bent. Zie dus ook in waarom je zoveel problemen met jezelf hebt.
jo
jo aug 30 '07
En wat ikben en ik hebben gedaan is verantwoordelijkheid nemen omdat andere het nalaten. Dat het ten kosten gaat van ons zelf, dat doet er niets toe. Dat er persoonlijke aanvallen komen, is onbelangrijk.
Er is iemand in nood en word gesteund in waanbeelden.

ALS IEMAND DIT NU EENS EERST GOED GAAT LEZEN EN PROBEERT TE BEGRIJPEN. DAN IS ER GEEN DISCUSSIE NODIG, MAAR JA....... allemaal tere zieltje,die alles naar zichzelf vertalen en denken dat ze aangevallen worden. Niet capabel genoeg en te weinig kennis van zaken om het geheel compleet te over zien.

waar gaat dit topic over als het niet daar over gaat!?

en je vraag of je ooit zoiemand hebt ontmoet/kent

ja die ken ik wel meerdere
Mee
Mee aug 30 '07
Ja nims je hebt helemaal gelijk.

Nobody is perfect, you are nobody.
JulienMoorrees
Het moge duidelijk zijn dat je weer enkel bezig bent met me onderuit te halen en dit topic totaal geen waarde meer heeft. Daarom gaat hij op slot.

Als je echt zo nobel bent voor iedereen, en vindt dat je openstaat voor iedereen, kijk dan eens goed hoe je nu met mij omgaat.

Heb je iets persoonlijks tegen me te zeggen, PM me maar. Heb je echt iets serieus toe te voegen aan dit topic dan wil ik hem met alle plezier weer openen. Voor nu is het hopeloos en wacht ik liever tot je weer wat afgekoeld bent.

Sorry, maar soms is het nodig om het speelgoed af te pakken.
Pagina's: Vorige 1 2
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske