Loading...
nl

Soulmate

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
Incompatible
It don't matter dough
Is someone bounded to hear me cry
Speak out if you do
You're not easy to find

Is it possible
Mister loveable
Is already in my life
Right in front of me
Or maybe you're in the skies

Who doesn't love for
Someone to hold
Who knows how to love you
Without being told
Somebody tell me
Why I'm on my own
If there's a soulmate
For everyone

Here we are again
Circles never end
How do I find the perfect fit
There's a not for everyone
But I'm still waiting in line

Who doesn't love for
Someone to hold
Who knows how to love you
Without being told
Somebody tell me
Why I'm on my own
If there's a soulmate
For everyone
If there's a soulmate
For everyone

Most relationships seem
So transitory
They're all good
But not the permanent way

Who doesn't love for
Someone to hold
Who knows how to love you
Without being told
Oh somebody tell me
Why I'm on my own
If there's a soulmate
For everyone

Who doesn't love for
Someone to hold
Who knows how to love you
Without being told
Somebody tell me
Why I'm on my own
If there's a soulmate
For everyone
If there's a soulmate
For everyone

Natasha Bedingfield - Soulmate
Delen:
jo
jo aug 29 '07
mooi nummer is dat!
Ayasha
Ayasha aug 29 '07
Prachtig nummer, Natasha beddingfield heeft altijd zulke nummers. Unwritten is ook mooi!
twinklingstar
twinklingstar aug 29 '07
Toevallig heb ik dit liedje al een paar dagen in mijn hoofd en dacht ik gister: best wel mooi nummer eigenlijk!

Ik ga 'm meteen ff downloaden ;)
Puc
Puc aug 31 '07

Vraagje: Wie heeft zijn Soulmate (tweelingziel) al ontmoet in dit leven?
Hoe ga je daar mee om? Confronteer je die persoon daarmee? Hoe?

Ik ben die van mij denk ik wel tegen gekomen, maar vraag mij af op welk moment dit voor die ander duidelijk wordt...
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Hoi Puc,

Ik weet niet of je er anders over denkt, maar volgens mij is een Soulmate (zielmaatje of iemand anders uit je zielengroep) anders dan je tweelingziel (één enkel byzonder iemand uit je zielengroep). Ik weet niet precies of jij hiermee ook hetzelfde bedoeld.

Hoe dan ook, ik heb mijn tweelingziel en ook een aantal zielenmaatjes ontmoet, waardoor ik ook wel enig verschil erin kan onderkennen.

Je vraagt hoe je ermee om moet gaan en dat is best lastig. Weet wel dat je tweelingziel vooral gelijk is aan jezelf maar! en dat is heel belangrijk, omdat deze niet hetzelfde levenspad heeft bewandeld, helemaal niet zo ver hoeft te zijn als dat jij op dit moment bent. Daarom wil ik je voorzichtigheid meegeven bij het vertellen van dit feit aan deze persoon. Het kan namelijk best zijn dat jij ervan overtuigd bent dat ze (want je tweelingziel is in ieder geval van het andere geslacht!) jouw tweelingziel is, maar dat wil niet zeggen dat ze zelfs ook maar in tweelingzielen geloofd.

Ik heb destijds gekozen voor de confrontatie en het te vertellen. Deze persoon gelooft helemaal niet in paranormale zaken omdat ze dit bewust blokkeert. Uiteindelijk werd het afgedaan, ja zou best kunnen, maar ik kan er op dit moment niets mee. Ook ken ik een aantal andere mensen die precies hetzelfde hebben ervaren, en dat ook op deze manier is gegaan.

Laat ik je meegeven dat de weg die je ingaat bij het onderkennen hiervan, een harde, moeilijke en vooral hele leerzame ervaring zal zijn die je vooral bij jezelf brengt. Toch is het er niet eentje zonder gevolgen en consequenties. Vergeet niet dat een tweelingziel direkt met je hart speelt en hierin grote gaten kan achterlaten. Niet iedereen weet daar even goed mee om te gaan en kan ook voor spanningen zorgen op andere vlakken.

De grootste tip die ik je kan geven: "Houdt het bij en voor jezelf, want niemand kan begrijpen hoe het is om jouw tweelingziel te ontmoeten." Tenslotte is er maar eentje van, en die is er alleen maar voor jou. Met aardse woorden valt niet uit te leggen aan andere mensen wat jij in je tweelingziel ziet en ervoor voelt. Dit kan vaak gepaard gaan met veel spanningen en problemen. Ik wil je daarom het artikel: "Partners van tweelingzielen" eens laten lezen:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=16292#Post16292
admin
admin aug 31 '07
Ik heb hem wel ontmoet, we weten allebei dat het zo is.
Op een gegeven moment heb ik het gewoon gezegd en bleek dat we het allebei al "wisten". Zoals Nims ook al aangeeft is het hebben van een relatie met je tweelingziel enorm confronterend, zo was het in mijn geval in ieder geval wel. Ik heb geen contact meer met hem.
In mijn beleving is de liefde voor je tweelingziel totaal anders als de liefde die je voelt voor je partner als je een relatie hebt.
We hebben wel de afspraak elkaar op te zoeken als we hierboven zijn.
admin
admin aug 31 '07
Ik heb het hier over mijn tweelingziel en dus niet mijn soulmate, die kun je best veel hebben volgens mij. In mijn visie heb je 1 tweelingziel en diverse zielemaatjes.
Puc
Puc aug 31 '07
Waarom zouden tweelingzielen (die bedoel ik idd) van verschillend geslacht moeten zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Het heeft iets met kosmische aantrekkingskracht en ook eenheid tussen 2 personen te maken. Iets bestaat niet zonder dat het tegenovergestelde ook bestaat (Yin en Yang). Man vs Vrouw.

Jij kan ook niet bestaan zonder je tweelingziel (wat niet betekend dat deze ook op dit moment geincarneerd is, of dat je haar zelfs ontmoet).

De eerste echte ontmoeting met je tweelingziel is er eentje die je de rest van je leven nooit meer zal vergeten. Dat was voor mij een teken dat er iets anders dan normaal aan de hand was. Is dat bij jou ook het geval? Of spreek je in jouw geval toch van een soulmate?
Puc
Puc aug 31 '07
Ik denk dat de balans tussen yin yang er wel wat mee te maken heeft, maar dat je dat kan doortrekken naar het hele scala persoons-eigenschappen. Wat ik me daarbij voorstel is dat een overenergie op een bepaalde chakra bij de een, een onderenergie op dat chakra bij de ander zal betekenen.

Ik denk dat het te menselijk beperkt zou zijn in dit geval om het te koppelen aan het geslacht. Wat als beiden geboren worden met een evenwicht tussen het mannelijke en het vrouwelijke. Of de man is voornamelijk vrouwelijk van aard. Dan doet het geslacht er toch niet toe?

Ik ga er even vanuit dat het mijn tweelingziel is en niet een soulmate. Pendelen geeft "ja". Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit anders objectief kan controleren. Zou jij het kunnen zien aan een foto van die persoon?

Voor wat betreft het nooit meer vergeten. Dat weet ik dus niet meer.... Ik kwam gewoon op een gegeven moment tot die conclusie.

Ik zal hier nog iets plakken over het aspect geslacht van de website http://www.spiritualiteit.com
Puc
Puc aug 31 '07
Zijn de meeste tweelingziel stellen man/vrouw?

Aan ons onderzoek over tweelingzielen hebben veel meer tweelingziel stellen meegedaan van de tegengestelde sekse dan stellen van dezelfde sekse. We vroegen ons af of er dan ook geconcludeerd zou kunnen worden dat er inderdaad meer "hetero" stellen zijn dan "homo" stellen en legden deze vraag aan onze lezers voor.

Tweederde van de lezers die hebben meegewerkt aan het onderzoek (tot nu toe 20) denkt dat er inderdaad meer tweelingzielen zijn die bestaan uit partners van verschillende sekse. De volgende redenen werden daarvoor gegeven:

* Omdat ze elkaars tegenpool zijn.
* Omdat het om een gevoel kwestie gaat en er zijn meer tegenover gestelde seksen? Geen idee.
* Vanuit het principe dat bipolaire zielen niet hetzelfde is als tweelingzielen, ga ik ervan uit dat vanuit de bipolariteit deze binding samen geïncarneerd als man/vrouw binding betreft. De mogelijkheid mag niet uitgesloten worden maar voor mij is het vanuit de dualiteit/polariteit yin/yang of man/vrouw.
* Een tweelingziel een gesplitste ziel is, die uiteen is gevallen in twee delen; het mannelijk en het vrouwelijke. Het is juist de hernieuwde versmelting van die twee delen die het allemaal zo bijzonder maakt!
* Dit heeft denk ik te maken met de mannelijke/vrouwelijke kant van de mens. Ofwel yin/yang? Ik denk ook dat homo's misschien minder spiritueel zijn en dit niet als zodanig herkennen? Vrouwen staan er denk ik meer voor open.
* Mensen toch meer relatie/partner gericht zijn en daardoor hun kijk beperken. Ze stoppen vaak bij het vinden van een niet-tweelingzielrelatie en kijken dan niet meer verder naar hun tweelingziel van het zelfde geslacht.
* Ieder ziel die zich splitst is een aantal levens vrouw en daarna een aantal levens man. In de overgang is een leven waarin de ziel mogelijk homoseksueel geaard is als mens. Het is mogelijk om in een leven tijdens zo een overgang elkaar te ontmoeten, maar komt minder voor.
* Een ziel bestaat uit een vrouwelijk en een mannelijk deel die samen 1 ziel zijn in de goddelijke energie boven splitst de ziel i2 delen en komt op aarde de zielen zijn het tegenovergestelde van elkaar maar is wel een tweelingziel.

Eenderde van de respondenten denkt dat er evenveel tweelingziel stellen zijn die bestaan uit dezelfde sekse dan uit tegenovergestelde sekse. De volgende beredeneringen worden hierbij gegeven:

* Er toch nog wel een taboe rust vanwege het feit dat homoseksualiteit niet volledig geaccepteerd wordt door de maatschappij. Tevens zijn mannen al gauw als de dood om voor homo te worden aangezien als deze hetero zijn en daar op veroordeeld te worden.
* Ik heb drie jaar geleden een vrouw ontmoet (niet zomaar) deze vrouw is 57 en ik ben 24 bijna 25. Wij zijn tweelingzielen en werkelijk elkaars spiegel. Men denkt ook altijd dat we moeder en dochter zijn want afgezien dat onze zielen hetzelfde zijn lijken we ook nog sprekend op elkaar. Als wij samen zijn denk ik: ik word eindelijk begrepen en we lachen om hetzelfde, onze ying en yang zijn hetzelfde, alles is hetzelfde. Erg mooi. Ik heb ook een partner, een man, en deze is ook een soort van tweelingziel alleen als je in Glastonburry de twee in elkaar lopende cirkels hebt op de steen der wijsheid dan is hij de ene cirkel en ik de andere. Ik vind het zo mooi dat ondanks de vele haat die we tegenover elkaar soms hebben we toch altijd weer net als de cirkels samensmelten. Een beproeving van de goden en toch zijn we al twee jaren samen. Veel liefde, veel haat, veel samen toch één. Ik ben van mening dat je je tweelingziel zowel in dezelfde seksen als in de andere sekse kan tegenkomen. En in het ware zijn alle mensen om je heen spiegels van jezelf, je verleden, je toekomst.
* Niet ieder vindt het van belang om dit te weten, omdat ze hun huidige relatie goed vinden en die vraagstelling of bewustzijn over een tweelingziel doet dan niet terzake.
* Het geslacht, mannelijk of vrouwelijk in verschillende opvolgende levens anders is, en dan kan het zijn dat je in het leven dat je mekaar tegenkomt net in zo een leven zit. Ik vind wel dat de laatste tijd iedereen wel zijn tweelingziel blijkt tegen te komen, ik heb hierbij wel mijn bedenkingen, het lijkt op een rage, en lijkt in te zijn. Je tweelingziel is dat gedeelte wat je ziel heel maakt, ik vraag me wel eens af , de zogenaamde tweelingziel, of de ervaring wat tegenwoordig door zoveel mensen wordt ervaren, zou toch kunnen te maken hebben met entiteiten waar je nog een deel mee af te maken hebt of waar je verschillende levens mee karma afwerkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '07
Een beetje vreemd vind ik dit, want zover ik weet zijn tweelingzielen juist helemaal geen tegenpolen. Ze lijken namelijk enorm veel op elkaar als je kijkt naar gevoelens, emoties en hoe ze van binnen zijn. Het enige dat juist afwijkt is hun geslacht. Bij tweelingzielen is het juist vaak dat doordat deze zaken gelijk zijn, er juist zoveel in die ander van jezelf herkend wordt. Dat leidt dan vaak tot spanningen omdat je eigen problemen enorm uitvergroot worden. De tweelingziel had ook heel goed de tweelingspiegel genoemd kunnen worden. Want een betere spiegel dan een tweelingziel kun je niet krijgen.

Ik zou best naar een foto van deze persoon kunnen kijken en bepalen of het je tweelingziel is. Ik kan er ook voor pendelen om het zeker te weten. Ik weet niet of ik het kan zien, maar ik kan het allicht voor je proberen.

Mischien kan je vertellen wat je voelt als je deze persoon ziet? Wordt je zenuwachtig, klopt je hart in je keel, of mis je deze persoon als je die persoon een tijdje niet gesproken / gezien hebt?
Puc
Puc aug 31 '07
Ik denk ook wel dat je in wezen dezelfde persoon bent, maar verschillend ontwikkeld kan zijn. Bijvoorbeeld, de een sterk verbaal en de ander niet.
Ik kan mij voorstellen dat tweelingzielen uit dezelfde bron putten. En dat de één misschien aantrekt ten koste van de ander, zolang er geen balans is gevonden.

Nee die gevoelens heb ik allemaal niet. Misschien is het dan toch een soulmate? Ik zal er nog eens over nadenken. Of misschien beter mijn intuitie raadplegen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Ik heb voor je gependeld en het antwoord je via een PM gegeven. Als je het wilt delen hier dan nodig ik je daarvoor uit :).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki