Hoi,
Voor een paar weeken terug heb ik voor het eerst geprobeert te mediteren, rustig ademhalen via neus en weer uit blazen via neus en goed op mijn ademhaling letten. Toen heb ik een via mijn stuitbeentje een wortel gemaakt die ik diep naar de binnenste van de aarde wou hebben. Echter lukte dit mij niet.
Ik kwam niet verder dan door het matras van het bed heen!!
Ik heb het liggend gedaan ik dacht dat dat makkelijker ontspannend werken zou bij mij.
Echter kreeg ik het op een gegeven moment heel erg koud terwijl ik het eerst lekker warm had (onder de dekens). Ik begon moe te worden en steenkoud, dus had maar besloten om de meditatie af te sluiten en te gaan slapen.
Ik ging op mijn zij liggen en na enkele seconden had ik het id dat het bed heel zachtjes vibreerde!!?? (nog steeds ijskoud) Ik probeerde mij te realiseren of het mijn lichaam was of het bed? Ik kwam er niet uit en op de een of andere manier dacht ik dat er iemand achter mij stond die het bed liet vibreren. Ik ging met een ruk weer op mijn rug liggen en keek opzij, er was niemand en het trillen hield ook gelijk op. Maar het alle rare was dat ik , toen ik mij met een ruk om draaide en niets zag, ik het gelijk vreselijk heet kreeg!
Mijn vraag dus is is dit normaal tijdens het mediteren voor de eerste keer? Of heb ik echt iets heel ergs fout gedaan?
Hoop dat iemand mij uitleg kan geven.
Groetjes Ria