Ik zit met iets en ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan en hoe ik kan helpen, als dat al mogelijk is. Wellicht kunnen jullie ook niet helpen, maar het is al fijn als ik het hier kwijt kan. Het gaat om het volgende:
sinds begin dit jaar ligt mijn broer in scheiding. Helaas zijn daar ook 2 kinderen bij betrokken, mijn 2 neefjes van 9 en bijna 7. Mijn schoonzus is erg verkeerd bezig, (omdat mijn foto hier op het forum staat zal ik niet in details treden) maar ze hersenspoelt de kinderen, maakt hun vader zwart, geeft hem zelfs aan bij de politie.... Niet beseffend dat het toch nog steeds de vader van haar kinderen is. Mijn broer is ook helemaal niet goed bezig, hij heeft een nieuwe vriendin, zij heeft ook een zoontje en omdat hij bij haar wil zijn verwaarloosd hij zijn kinderen een beetje. Hij vindt zijn eigen kinderen vervelend, wat ook vaak het geval is, maar daar heeft hij zelf ook schuld aan, en het zoontje van zijn vriendin vindt hij zo lief en geweldig enz.... Mijn hart breekt als ik aan mijn neefjes denk, ik heb het zo verschrikkelijk met ze te doen. Ze worden van hot naar her gesleept, mama wil weer stappen ineens dus worden ze vaak elders gebracht in de weekenden, papa wil liever bij zijn vriendin zijn dan bij hen..... Je kunt je misschien voorstellen dat in contact komen met hen moeilijk is aangezien mijn schoonzus ze het grootste deel van de tijd heeft. Daarnaast merk ik ook dat ze opgestookt worden tegen mijn moeder en mij. Ik heb in het begin mijn oudste neefje een mailtje gestuurd dat hij altijd bij ons terecht kan en uitgelegd dat mama en papa heel naar tegen elkaar doen en vervelend over elkaar praten maar dat ze dat doen omdat ze nu even boos op elkaar zijn en dat ze diep van binnen willen dat hij hen allebei lief vindt. Maar ik ben bang dat dat mailtje door haar is onderschept...
Ik weet niet hoe ik hier het beste mee kan omgaan en hoe ik hen op afstand kan helpen...
Liefs