Loading...
nl

Ik ben eruit!

LPChip
LPChip aug 25 '07
En dan nu het kernpunt van deze mooie discussie:

"We zijn tenslotte allemaal mens." :)
mause
mause aug 25 '07
precies.
Thomas A
Thomas A aug 26 '07
Nou Mee, ik vind het super dat je dit forum gevonden hebt want je schrijft echt goeie stukken en ik vind je sterk in je voorbeelden die je keihelder aanhaalt.
Blinde vlekken; ik ken eigenlijk maar erg weinig mensen die geen blinde vlekken hebben. Ik heb ze in elk geval ook (tot nu dan).

Thomas
Sheva
Sheva aug 26 '07
Hey Mee...

Mooi dat je dit verteld en ook heel herkenbaar voor veel mensen...
Die boosheid en onmacht waar jij het over heb,krijgen we allemaal ons portie van...

Ik denk dat het ook hoort bij ons leerproces, te leren hier mee om te gaan...
Een Medium heeft eens tegen mij gezegd dat ieder mens een rugzak heeft met bagage en dat ik niet ieder mens zijn rugzak kan helpen dragen.

Ik vond dat toen mooi gezegd van haar en ik ben daar over na gaan denken...

Ik ben nu wel selectiever geworden,ik help niet meer iedereen,
ik heb geleerd prioriteiten te stellen en tussendoor nee te zeggen...

Maar dat wil niet zeggen dat ik er nu ben, ik voel me op dit moment heel gelukkig met mijn leven maar het leven heeft ook veel verassingen en ik leer elke dag nog bij...zoals ieder mens...
Acheliah
Acheliah aug 26 '07
Hoi Sheva

Idd helemaal waar iedereen heeft idd een bagage en je kunt het idd niet van iedereen dragen ik zou ook mijn mensen eens beter moeten selecteren dan zou het leven voor mij ook een stuk aangenamer zijn. Mijn drang om steeds maar weer andere te helpen brengen mij ook heel vaak in de problemen maar weet je als je zelf al een hele grote bagage heb dan weet je de bagage van de ander hoe het voelt om mee te slepen (ff kijken of ik het goed schrijf) ik geloof het wel. Weet je als je zelf al zoveel ellende hebt meegemaakt dan herken je de ellende van andere des te beter en daar zit mijn valkuil. Ik moet eens meer met mijn verstand denken ipv met mijn gevoel zou een stuk aangenamer zijn. Ik kan niet de hele wereld veranderen ik moet eerst maar eens bij mijzelf beginnen (dit vindt ik een wijze zin voor mijzelf) Nou Mee ik hoop nog een keer van je te horen en de rest natuurlijk ook en bedankt dat je ons mee hebt laten delen in jouw stukje verhaal. (Ik dacht eerst dat je mij kende maar dat kon ook weer niet want dan zou je hebben geweten dat mijn verhaal wel echt was) Misschien plaats ik wel een keer een foto van alle 6 mijn kinderen als ik die heb want mijn oudste en mijn jongste mogen niet meer bij de bezoeken aanwezig zijn :Sdus of het gaat lukken ik zal het proberen.

Liefs Dieneke

Mee
Mee aug 26 '07
Dinie, ik heb de mods een belofte gedaan en daar hou ik me aan. Ik zal dus niet inhoudelijk reageren op je schrijven. Toch bedankt voor je mooie woorden.

Het enige wat ik je wel wil zeggen, ik wil je helpen, als jij ook jezelf echt wil gaan helpen.
Kan je alleen niet beloven, dat het rozengeur en maneschijn zal zijn. Eerder, de andere kant.

Je hoeft niets, je moet niets, je bent vrij om te doen wat je wilt.
Acheliah
Acheliah aug 26 '07
Hallo Mee

Ik wil ook geholpen worden, en ja ik weet dat het niet makkelijk zal worden en ook dat heel veel dingen mijn eigen schuld zijn geweest want tenslotte heb ik het allemaal wel over mijzelf heen laten komen maar soms zit je in zo'n cirkel en dan is het moeilijk die te door breken. Het kan zijn door eenzaamheid, angst voor die eenzaamheid, angst voor de persoon in kwestie, jezelf het niet waard vinden (wat bij mij niet het geval was), bij mijn ex van die 4 kinderen was het pure angst. Weet je hij heeft zoveel invloed op die instanties dat is met geen pen te beschrijven en het ergste is ze geloven hem nog ook. En hun (jeugdzorg) redeneren ook weer door angst geloof me. Want ze staan echt niet te springen om hem te woord te staan laat staan een conflikt met hem te beginnen. Door de mishandeling van mijn jongste is hij weer in mijn leven gekomen en dat was het laatste wat ik wou en ik ben weer eens niet sterk genoeg om dat tegen hem te zeggen omdat ik weet voor zeker 1000% dat hij mij kan maken maar zeker ook kan breken.

Dieneke
Debiorah
Debiorah aug 26 '07
Niemand kan jou maken of breken behalve jijzelf! Jij bent degene die bepaald of je dit toelaat of niet. Sta in je eigen kracht dinie, alle macht die hij heeft moet hij van jou krijgen. Zorg dat je hem geen macht geeft. Laat je niet leiden door deze angst, dan verliest hij ook de macht. Ik weet 100% zeker dat wanneer jij dit doet hij neit weet wat hem overkomt. Laat hem niet voelen dat je angstig bent, jij staat boven hem! Kom op meid!
Acheliah
Acheliah aug 26 '07
Je hebt gelijk. Het zijn lieve wijze woorden. Het klopt idd want van de week kwam hij aan de deur en hij begon te zeiken over die mensen die mij aan het helpen waren ik zei je bent nog geen steek veranderd en het werd ineens stil en ineens was het wel goed sukkel maar ik dacht ff laten weten dat dit mijn leven is en niet dat van jouw. Ik heb gezegd rond de tafel met hem te willen gaan zitten ivm onze jongste dochter die mishandeld wordt in het pleeggezin ik heb niet gezegd kom maar mijn leven weer in dus ik zal hem dat van de week duidelijk moeten maken tot hier en niet verder hij weet dat ik niks meer met hem wil dat is voorgoed voorbij heb ik hem gezegd.

Liefs Dieneke
Debiorah
Debiorah aug 26 '07
Super goed van je Dinie! Zie je wel,tot hier en niet verder, je hebt de kracht! Ik wens je veel succes en moed toe!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Hoi Mee,

Goed om je bericht te lezen. Ik weet dat de communicatie tussen ons via PM's niet altijd even soepel is gelopen ;). Ik was daarom ook benieuwd of deze blinde vlek waar je over spreekt toevallig iets met "controle houden" te maken heeft.

Ik heb in ieder geval van onze gesprekken geleerd dat ik wel iemand bent die graag in controle is over bepaalde zaken. Nou heb ik dat bij Merudi zeker omdat het toch wel iets is waar ik trots op ben. Zeker omdat ik het van niets, samen met jullie allemaal! heb opgebouwd tot iets prachtigs. Als ik zie dat er dan aan de fundering gezaagd wordt, ja dan kan ik daar misschien wat heftiger op reageren dan dat ik eigenlijk zou moeten. Ik hoop daarom ook dat je begrijpt dat als iemand aan Merudi komt, ze/hij ook aan mij komt.

Hoe dan ook, om weer even on-topic te komen. Ik ben blij dat je Merudi de 2e (of mss wel 3e) kans hebt gegeven waar ik je in het begin eens om gevraagd heb. Je hebt het goed gezien dat Merudi niet overal een antwoord op heeft. Wel heb ik gemerkt dat het een goede spiegel voor velen is geweest :).

Groetjes Julien.
Heidelroos
Heidelroos sep 2 '07
Mee..

Je krijgt van mij een knuffel..
Ik voel geen woorden namelijk :)


Liefs
Dennis
Dennis sep 2 '07
Ik ben ook altijd op zoek naar antwoorden. Ik zou ook het liefst de wereld willen veranderen, maar het ligt niet in mijn macht. Misschien ooit, maar nu (nog) niet. Ik heb soms moeite om dit soort dingen van me af te zetten, om mezelf rust te geven. Ik zou iets goeds voor de wereld willen doen. Verder ben ik redelijk tevreden over mijn leven maar ik heb soms echt van die verwachtingen inderdaad, die dan niet uitkomen en waar ik me dan weer kut om kan voelen. Ik zit niet op een grens van depressief zijn ofzo, maar soms voelt het gewoon te goed om je even flink down te voelen, maar dat is fout dus ik probeer me zo goed mogelijk te focussen op de dingen die ik wel heb in het leven en waar ik dankbaar voor ben. Komt dit iemand bekend voor? En zo ja, hoe ben je ermee omgegaan?
Heidelroos
Heidelroos sep 12 '07
Raar dat mensen zich niet down / depressief MOGEN voelen van zichzelf hé..

Hoe harder je vecht..
Hoe langer het duurt..
Hoe langer het duurt..
Hoe harder je vecht..
En hoe harder je vecht en langer het duurt..
Hoe meer de vicieuze circel zichtbaar wordt..

Laat lekker enkele depressiedagen toe..
Accepteer het.. ga lekker liggen, neem een boek, huil en zeur lekker tegen iedereen aan..
Dat is toch ménselijk?

We zijn toch méns?
Het mág toch?

Des te eerder is het over..


Wat je zelf aan aangeeft..
Soms voelt het gewoon GOED om je lekker down te voelen in deze klote-maatschappij!!!
Héérlijk..
En dan nu een deken, huilfilm, een glas warme melk en een begripvolle partner (hahah :D)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '07
Inderdaad heideroosje. Je wordt dat down zijn vanzelf enorm zat, en denk je bij jezelf wat zit ik eigenlijk te miepen, zo erg is het ook niet, ik leef tenslotte nog.

Toevallig had ik vorige week zo'n bui, maar heb besloten me er helemaal niet druk om te maken. Veel zaken liggen toch buiten je bereik en kan ik zelf niets aan veranderen. Laat die anderen het maar een keertje zelf uitzoeken. Als ze hulp nodig hebben, komen ze vanzelf wel weer en anders maar niet. Ik kan wel bezig blijven, maar soms is het gewoon lekker om er niet mee bezig te zijn :).
Acheliah
Acheliah sep 12 '07
idd Heidelroosje je hebt helemaal gelijk het is mensenlijk en daar hoort in een dip zitten ook bij.

Liefs Dieneke
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki