Loading...
nl

mijn levensverhaal

zydeco
zydeco aug 24 '07
ten eerste ik zie nu pas hoe lang mijn bericht id geworden
mijn excuses
maar bedankt dat je de moeite neemt om het te leze

ik kom hier nou de laatste paar dagen vaak , minstens een keer per dag en ik voel me op dit forum zo heerlijk veilig
ik heb het gevoel dat ik hier wat kwijt kan zonder dat ik er raar op aangekeken word
vandaar dat ik ook de behoefte voel om mijn verhaal hier neer te zetten
ik heb dit nog nooit met iemand gedeeld naast mijn vriend
het voelt raar dat ik het ga opschrijven
maar heb ook het idee dat het een opluchting gaat worden
vandaar dat ik nu ook doortyp
hoe intiem internet ook kan zijn
toch blijft het anoniem , het is maar net hoe je het wilt
en dat is fijn
en vooral in zo'n forum als dit
waarin je gelijkgestemden vind

afijn laat ik beginnen want dat was mijn doel

toen ik geboren werd was mijn moeder aan de drugs , harddrugs
mijn moeder heeft zoveel in haar leven meegemaakt dat je het haar nog niet eens kunt kwalijk nemen ook
maar ja daardoor ben ik ook verslaafd geboren

toen we uit het ziekenhuis kwamen is mijn moeder naar een blijf van mijn lijf huis gevlucht
daar mijn vader haar pooier was
toen ik zes weken oud was heeft mijn moeder mij achtergelaten bij mijn oma en opa
ik hrb daar verder een redelijk gelukkige en normale jeugd gehad
af en toe kwam mijn moeder langs en ja ... dat wist ik toen niet maar die was natuurlijk helemaal high
gelukkig ben ik daar altijd redelijk door beschermd door mijn opa en oma
laat ik zeggen ze deden wat er in hun macht lag
toch krijg je als kind veel meer mee als dat ouderen verwachten
maar dat geeft niet mijn opa en oma deden wat ze konden
mijn grootouders gaven mij alle liefde die ze konden geven
helaas was dat ook niet veel
maar ook dat geeft niet , zij hadden al zoveel meegemaakt dat je ze dat ook niet kwalijk kon nemen
en daar boven op mijn oma was 39 toen ik kwam en zij wou altijd nog 1 kind om mijn moeder over te doen
en tja toen was ik er in een keer
de kans dus om het over te doen
maar mijn oma kon het allemaal niet rijmen
ik geef ook toe ik was een moeilijk kind
ik was hypersensitief en te intelligent voor haar
ze kon niet tegen me op
daarbij was mijn opa altijd van huis om te werken en moest ze het in haar eentje doen , en ik was niet alleen
ik heb ook nog een broer
toen mijn opa trouwde met mijn oma (mijn opa is niet mijn biologische opa ) nam hij een kind mee uit een vorig huwelijk
mijn broer dus
wat later niet zijn echtelijk kind bleek maar een kind van mijn opa's broer
mijn broer was ook niet de makkelijkste toen mijn opa hem mee nam had zijn moeder hem jarenlang verdoofd met valium en lijm (snuiven)
mijn broer heeft daar autisme aan over gehouden
dus tja .. ook niet het makkelijkst om in je eentje op te voeden
naarmate ik ouder werd werd ik steeds moeilijker
maar ik voelde me nooit begrepen
ik had het met heel veel dingen moeilijk
met mijn moeder had ik het moeilijk
ik moest zo vaak uitleggen dat ik mijn oma mama noemde (koosnaampje mamsa)
moeder dag was verwarrend voor mij eigenlijk alles was een beetje verwarrensd
ik verwonder me er dan ook niet over dat ik een beetje recalcitrant werd
mijn moeder is daarbij oo nog eens buitenlandse , toen ik 12 werd moest zij de zoveelste gevangenis straf uitzitten en mijn oma kon het niet meer bolwerken en dus werd de jeugdzorg ingeschakeld
en werd de voogdij overgenomen van hun
vanaf die tijd had ik bijna elke week te maken met verschillende mensen die van alles van mij wouden weten
en de voogden wisselden ok om de haverklap
weer zo verwarrend voor mij
daarbij kwam ook nog eens dat mijn moeder nog een kind had gekregen die ondergebracht is bij familie van het kind (het is een zoontje danny )
toen werd bekend dat de vader van mijn broertje een roofmoord had gepleegd werd alles heel mpeilijk
mijn oma wou ook voor hem zorgen maar dat mocht niet van die familie
helaas hebben we hem maar 1 keer kunnen opzoeken toen werd alle contact afgebroken

ik werd steeds moeilijker , kwam in de puberteit en voelde me alleen maar onzeker (daarbij was ik altijd gepest op school )
ik ben altijd heel gevoelig geweest voor sferen en hoe een ander zich voelt
en in die tijd voelde mijn oma zich altijd slecht
dus ja dat pik je op
er was in die tijd alleen maar ruzie en heftige ruzies ook
dat loog er niet om
ik voelde me aan alle kanten onbegrepen en machteloos en miujn oma waarschijnlijk ook want die greep naar hondekettingen en pollepels om mee uit te halen omdat ze niet meer wist hoe anders
ook dat geeft niet , ik snap dat het machteloosheid was en onbegrip naar elkaar toe
mijn oma heeft meerder keren aangeklopt bij jeugdzorg maar die hebben nooit gehoor gegeven
waardoor mijn oma er daadwerkelijk alleen voorstond

uiteindelijk toen ik 14 was en eigenlijk alles deed wat niet mocht en dus compleet ontspoort was is mijn lieve mamsa overleden
ik kwam op een ochtend beneden en mijn oma lag met haar hoofd in de wc met een grote wond
en ze wist niet meer hoe ze heette en waar ze was
ik heb gelijk de dokter gebeld of die kon komen
ik heb mijn oma op bed gelegd
dat wou ze uiteindelijk niet
constant gevraagd welke datum het was en waar ze was wie ik was enz
ze wou naar beneden
okee naar beneden dan maar
daar heb ik haar lievelings broodjes op gesmeerd en sigaretjes voor haar gedraaid (in zo'n belachelijke machine haha )
koffie gezet en toen kwam de dokter
diagnose: teveel alcohol
ik wist wel beter maar ja ga maar tegen zo'n dokter in als 14 jarig meisje
ik heb toen geprobeerd mijn tante te bellen die was er niet
toen geprobeert mijn oma's beste vriendin te bellen , die was er ook niet
tja ik wist het ook niet meer en ik moest naar school voor een belangrijk proefwerk
en tja dat heb ik maar gedaan nadat ik alles voor haar had klaargelegd

toen ik weer thuiskwam was mijn tante er ook en die had al een doter weer gebeld
maar eerst moesten we wat eten
geprobeerd maar mijn oma kon niks anders dan overgeven en tja daar maak je je toch zorgen over dus kun je zelf ook niks eten
uiteindelijk is de dokter gekomen
en toen is het heel snel gegaan
mee naar het ziekenhuis , ik moest vlug wat kleren pakken
heb maar wat gepakt waarvan ik dacht dat ze het mooi vond
en hup mee de ambulance in samen met mijn tante
in het ziekenhuis aangekomen krgen we al gauw te horen dat ze een hersenbloeding had gehad en er niet te opereren was
ik ben de kamer van mijn oma ingeslopen en heb bij haar gezeten
ze wist niks meer en wat ze zei raakte nog kant nog wal
waarschijnlijk heeft ze er op dat moment nog een hersenbloeding oerheen gehad
het enige wat ik tegen haar kon zeggen was: het is goed mama ga maar maak je om mij niet druk
ga maar ga maar rusten
zo raar ik weet het nog exact
toen kwam de zuster binnen en ze moesten onderzoeknen doen
dus ikmoest even weg
ik heb toen mijn oom gebeld en gezecht dat mama op sterven lag
ik ben blij dat ik dat gedaan heb want mijn tante had er nietb aan gedacht
waardoor mijn oom dus nog tijd heeft gehad om van zijn moeder afscheid te kunnen nemen (hij moest van ver komen )
ik ben toen door de vriend van mijn tante meegenomen naar hun huis en ik moest daar slapen
ik wou niet maar was eigenlijk zo vlak op dat moment dat ik het gewoon gedaan heb
ik ben in slaap gevallen en om een uurtje of zes s; ochtends ben ik gewekt dat we meteen naar het ziekenhuios moesten
daar aangekomen was mijn mamsa al overleden
ik ben to3en weer haar kamer ingegaan en heb het recht mogen hebben om haar samen met een zuster om te mogen kleden met de kleren die ik had meegenomen
ik heb haar oorbellen kettingen en ring af mogen doen en ik heb afscheid van haar mogen nemen
iets waar ik de zusters nog steeds dankbaar voor ben

toen zij een paar dagen later opgebaard lag heb ik nog een keer de kans gekregen om alleen afscheid van haar te kunnen nemen
ik ging van mijn huis op weg naar de begraafplaats en dus aula het regende toen ik heen fietste en nadat ik afscheid had genomen (een van de moeilijkste momenten ) en naar buiten kwam begon de zon te schijnen tussen een paar wolkjes door
precies zodat ik het kon zien (naar mijn idee dan )
1 van de dierbaarste momenten uit mijn leven

de begravenis zelf was 1 van de verschrikkelijkste dinegn
mijn echte moeder was er ook , maar ze zat eigenlijk in bewaring dus er waren 2 bewaking mee met pistolen , ze houden zich wel zo stil en afzijdig mogelijk maar toch zie je ze
miijn moeder was ondanks dat ze gevangen zat toch hardstikke high van de heroine , hoe ze het gdaan heeft6 is ons nog steeds raadsel
mijn moeder begon te zeuren waarom haar naam niet op het kaartje van de rouwkrans stond op het moment dat mijn oma werd weggereden in de kist om gecremeerd te worden
heel pijnlijk was het voor mij

na mijn oma's dood was er ook nog eens de vraag waar ik moest wonen want de jeugdzorg had mijn opa onbekwaam geacht om voor mij te zorgen ondanks dat ik niets liever wou dan bij mij lieve oopsaatje te blijven
maar jeugdzorg vond dat geen goed idee
dus werd ik bij mijn tante geplaatst waar ik toen niet heen wou
mijn tante en ik hadden / hebben een haat liefde verhouding
dus toen ik daar woonde ging het ook helemaal mis
tuurlijk ook deels mijn schuld
absoluut
mijn tante had ook heel veel verdriet en die kreeg heel veel op haar schouder in een keer ze had gewoon niet overzien wat het inhield om een puber in huis te halen
waardoor ik de4 nodige troost en begeleiding miste
en met haar vriend kon ik helemaal niet omgaan
dat is op een gegeven moment slaande ruzie geworden (letterlijk)
ik heb gezegd toen ik ga weg
mijn tante had ook alleen maar onmacht in zich en die heeft toen alleen maar gezegd : okee ga maar
geeft ook niet ook dat snap ik wel
ik ben toen naar mijn oom gegaan
die overzag het ook niet
en daar ben ik weer weggeplaatst door jeugdzorg
ook absoluut mijn schuld
ik was op de een of andere manier ''speciaal'' waardoor ook mijn oom mij de goede begeleiding niet kon geven
ik ben toen door jeugdzorg in een crisisopvang geplaatst
wat vond ik het verschrikkelijk allemaal daar
leiding die zich niet ging hechten aan je en waar jij je ook niet aan kon hechten
constant nieuwe opvang van kinderen
kon je het eindelijk met iemand vinden gingen ze weer weg
constant commentaar op wat je deed en de kleren die je droeg
(ja okee ik droeg een spijkerbroek met scheuren en en hardrock shirt enz maar hoort dat niet een beetje bij een leeftijd van 14 )
ook daar ben ik weer weggeplaats want je mocht er maar zes weken zitten en ik zat er al langer toen

ik ben toen voor 2 weken bij mijn opa geplaatst
o wat heb ik het naar mijn zin gehad daar
maar daar moest ik ook weer weg want er was plek voor mij in een leefgroep dus tja weer je boeltje pakken en daar maar heen

ook daar vond ik het niet echt leuk
voelde me weer onbegrepen
was bang en durfde niks meer te zeggen tegen de leiding
bang om de grond ingetrapt te worden of compleet niet serieus genomen te worden
ik werd daar steeds angstiger en had het gevoel dat niemand me begreep
ik had net mijn moeder ''verloen'' maar het enige waar ze over wouden praten was perspectief wat ging ik doen naar welke school wou ik en wat voor activiteitn wou ik doen
wat wou ik na de leefgroep doen
ik was daar helemaal niet mee bezig maar goed...
ik was bezig met rouwen
ik kon alleen maar huilen daar s;avonds
tot er een nieuwe leiding kwam daar
hij heeft me heel goed geholpen en vroeg vaak hoe het was met mij en wou ook naar mij luisteren desnoods duurde het tot 4 uur s'nachts
dat maakte hem niet uit
en een knuffel kon ik af en toe ook krijgen
en toch voelde ik me zo eenzaam ..
op een gegeven moment heb ik geprobeert mijn polsen door te snijden
maar diegene was me voor ik was aan het snijden
maar had de deur niet op slot gedaan (aandacht?)
en hij kwam dus binnen
vanaf toen is wekl mijn obsessie met snijden begonnen trouwens
in ieder geval de desbetreffende leiding heeft ook een hersenbloeding gekregen , hij is godzijdank niet overleden
vanaf toen ging het helemaal mis en heb ik alleen maar gespijbel;d en wederom alles gedaan wat niet mag
en constant weggelopen en in mijn polsen gesneden
tot ik op een gegeven moment geen dag esteding meer had en dat was toch wel een eis om daar te blijven wonen
en dat kon dus niet meer
dus resultaat ik werd na een halfjaar daar te wonen weer daar weggeplaatst
weer naar mijn opa toe voor een paar week
eindelijk weer een beetje gewend daar krijg ik het bericht dat ik in een kamer trainings centrum mag gaan wonen
dus.. daar maar heen
valt niet veel over te vertellen alleen dat het daar ook niet goed ging dus dat ik daar ook weer weg moest (heb er trouwens ook niet veel herinneringen aan )
dus maar weer naar opa
in die tijd kreeg ik ook weer een nieuwe voogd waar ik het totaal niet mee kon vinden
en ja mijn opa had me gewoon niet meer in de hand
kan hij ook niks aan doen maar ja je bent zestien dus op en top puber en dus niet willen luidteren
de voogd die ik kreeg begreep niks van mij
ik had toen een hanekam en was heel erg dun droeg gescheurde kleding enz enz
zij dacht dat ik aan de drugs was en ik kon haar er niet eens af praten of overtuigen dat het niet zo was (wat ook daadwerkelijk niet zo was )
zij heeft mij op een wachtlijdst gezet voor een besloeten opname
gelukkig is dat niet doorgegaan want ik kreeg weer een nieuwe voogd
die heeft uiteindelijk tegen mij gezegd ga maar een kamer zoeken
dus tja maar op zoek naar een kamer
gevonden en een hele leuke tijd gehad daar maar niet echt geweldige herinneringen aan
heb daar vanaf mijn 16 e tot mijn 17 e gewoond dus tja je kunt wel nagaan hoe het er aan toe ging (ik had op mijn 13e de drank al ontdekt ......)
ik heb wel mijn opleiding na veel omwegen kunnen afmaken , in mijn eentje en dat is iets waar ik echt trots op ben al is het maar een simpele mavo (na begonnen te zijn op het gymnasium )
ik heb dat even zonder hulp gedaan
maar goed op die kamer ging het ook niet meer en ben daar dus uiteindelijk weggegaan (waarom weet ik eigenlijk niet meer )
en weer bij opa gaan wonen
op een gegeven moment hoorde ik van vrienden dat ze een gebouw wouden kraken en tja voor dat soort dingen ben ik altijd in geweest dus laten we dat maar doen
ik heb uiteindelijk een jaar in het jkraakpand gewoond en heb daar een kroegje en een jeugdcentrum gerund
en ben ik woordvoerder geweest voor de beweging naar de pers toe
een super tijd was maar er waren veel mensen die me kapot wilden maken
een paar mensen heb ik helaas naar geluisterd en heb ik toegestaan mij gedeeltelijk toch kapot te kunnen maken
maar ik zie het nu als een waardevolle les
ook heb ik daar mijn vriend om tmoet
met hem woonde ik na drie weken al samen in het kraakpand
en ben ik uiteindelijk smanen mee verhuisd naar een woonboot
ik was toen achttien en ben zo ontzettend mezelf tegen gekomen
ik was constant toen in strijd met mezelf
ik voelde me letterlijk verscheurd van binnen
ik kon op de bank liggen e n het voelde alsof twee klauwen me doormidden wilde scheuren
ik had zo'n innerlijke pijn , ging gooien met alles en was zo onrustig
ik sneed mezelf helemaal open , ik krabte mezelf helemaal open en dreef mijn vriend tot waanzin waardoor hij het op en gegeven moment ook niet meer aankon en we ook slaande ruzie's kregen (ook letterlijk slaande , ik greep hem gewoon naar de keel )
ook dronk en drink ik toen veel en drugs was ook aan de orde
ik ben toen daar in gevlucht maar ben erachter gekomen dat daar geen permanente oplossing in ligt
ik dreef mezelf op een gegeven moment zover van mezelf van daan dat mijn vriend me heeft moeten oppikken op de snelweg in alleen een badjas en dan had ik geen eens drugs op
maar ik werd zo gek van mezelf
terwijl het toch geen psychose was
en zoveel dingen deed ik toen te gek gewoon
iuk sprong vanuit onze ramen gewoon in het kanaal (tja woonboot he ) midden in de winter
voelde de kou wel mnaar gewoon doorzetten dan
dat soort rare dineg
ik heb uiteindelijk hulp gezocht bij ggz maar het enige wat ze daar deden was me slaappillen geven en oxzazepam
plus de diagnose borderline
ik voel me gerust dat het voor de buitenwereld en eigenlijk ook voor mezelf een naam heeft gekregen
maar ik kan er niks mee
ook jiet de oplossing naar mijn idee
ik ben op een gegeven moment weer uit de woonboot verhuist naar een flat in de plaats waar mijn familie woont
maar ook daar ging het gigantisch mis
ik betaalde de rekeningen niet ik bleef alleen maar binnen en dreef mijn vriend tot wanhoop
hij deed alles wat in zijn mach5 lag en toch begreep hij me vaak niet wat mij weer gigantisch boos maakte
en zo bleven we in het vicieuze cirkeltje
ikm had alleen maar boosheid
toen kwam mijn moeder weer om de hoek kijken na een hele tijd geen contact te hebben gezocht , dat deed ik op mijn rolschaatsjes en 14 jaar oud we gaan om mijn moeder op te zoeken op de keileweg en natuurlijk niet vinden en dan maar bang oom collect call bellen of hij me komt halen
oom helemaal boos wat ik daar deed
of opgebeld worden en horen : ja ik zit nu bij een klant maar hij ids net gestikt in zijn kots ik weet niet wat ik moet doen
ebn haar nog advies geven ook
zo is het altijd een beetje gegeaan
als ze wat moest hebben (methadon ofzo kan ik weer naar de methadonpost scheuren om het daar uit te leggen )
of geld dan kon ik weer uitlegen dat ik dat ook niet had

in ieder geval zij kwam in een keer in beeld weer
ze woonde met een vent samen en ze wou graag op visite komen
wou ik niet
mijn tante wou haar wel op visite hebben dus ging ze daar maar heen en ja ik ook maar
maar ik ben bang voor haar want ze heeft AIDS
dat vind ik te eng
maar ja het blijft wel je moeder , alhoewel ik het idee heb dat de rollen soms omgekeerd zijn
dus haar toch maar te woord staan
die vent waar ze mee smane woont vertrouw ik ook voor geen meter maar goed haar zaak

anderhalf jaar geleden heb ik eindelijk een woning via de woningbouw vereniging gekregen en ik begin nu langzaam mijn plekje te vinden
mijn rust , mijn oase
ik heb een heel leuk hondje en 2 geweldige katten
mijn heerlijke dierengezinnetje
ook woon ik met mijn vriend nu al 5 jaar samen
en ook dat gaat fout
feitelijk zijn we nu uit elkaar
omdat het niet meer wou
en toch wonen we nog samen
en eigenlijk kan ik ook niet zonder hem en toch wil ik mijn afhankelijkheid
ook raak ik weer in de schulden omdat ik het niet kan opbrengen om mijn rekeningen te betalen
ja wel kwa financieen maar niet de wil
alles gaat weer4 fout

hoe kan dit
ik doe mijn best
maar voel alleen maar de woede
ik probeer zo goed mogelijk te doen naar andere mensen ook
ik ben niet gemeen mensen kunnen altijd bij me terecht
of ik het nu begrijp of niet
ik zal jijn best doen om hun problemen te horen
ook loop ik niet meteen voor mezelf weg
en ook weet ik heel veel dingen
rn voel ik dingen aan
maar wanneer slaat het goede nou eens naar mij om
waar is het nut
ik probeer goeds te doen voor mezef en voor anderen
maar waarom lukt het voor mezelf niet maar voor anderen wel
het is ook niet dat ik mezelf verwaarloos , ik sta mezelf ook echt wel toe om gelukkig te zijn
maar het kost soms zoveel moeite en soms ook zoveel pijn
ik gun echt iedereen het beste en zal me er ook voor inxzetten dat iedereen het beste krijgt
maar waarm lukt het bij mezelf niet

als ik soms een aanval van zelfmedelijden heb dan vraag ik me wel eens af hoeveel ellende ik mopet hebben om gelukkig te zijn
en ja ik weet ook wel dat geluk in je eigen hand ligt
maar waarom lukt het me niet
het is ook niet dat ik niet mijn best doe
maar ik ''voel soms zoveel van anderen
ik pik ellende op verdriet pijn
maar ook geluk van een ander daar kan ik dan ook weer gelukkig van worden
maar hoe kan het dat ik niet aan mezelf toekom
hoe kan het dat ik me z leeg voel en overal het nut van af vraag
daarbij komt ook nog eens dat ik nu 2 keer een kaartej in de bus heb gehad van ijn vader dat ik er twee zusjes bij heb
zomaar out of the bleu
ik kan dat niet aan , want ik weet dat ik ze waarschin,lijk nooit zal zien
en daarbij heb iik ook nog een broertje die ik maar 1 keer in mijn leven heb gezien
dat doet zo'n pijn

sorry voor het lange verhaal
ook al lees je de laatste woorden hardtsikke bedankt voor de moeite van het lezen
en ik ben het even kwijt
Delen:
admin
admin aug 24 '07
Hier gaat mijn moederhart van huilen, kindje wat heb jij veel meegemaakt! En wat ben jij enorm sterk. Ik lees steeds in je verhaal "maar dat geeft niet", heel knap van je dat je dat zo kunt zien en de mensen en omgeving hebt vergeven. Dat wil niet zeggen dat je het hebt verwerkt en voor mijn gevoel zit je daar midden in.
Is het mogelijk dat je een instantie je laat helpen met die rekeningen?
Ik moet zo naar mijn werk dus ik kan niet te lang van stof zijn, ik stuur je licht en liefde, simpel omdat ik voel dat je dat wel heel goed kan gebruiken!

Dikke knuffel,
Karin.
Thomas A
Thomas A aug 24 '07
Jessica, wat ongelooflijk tof dat je jouw verhaal met ons deelt. Ik heb er even geen woorden voor, behalve dat ik je een keisterk mensenkind vind. Het kan zijn dat het je nog wat tijd kost om bij die diepe liefde te komen waar jij zelf zoveel van hebt, maar ik weet dat jou dit op een dag zal lukken.
Hoe raar het ook moge klinken maar de "modder" zal de voedingsbodem zijn om jouw mooie bloem die in jouw is, volledig te laten ontspruiten..............

Ik voel dankbaarheid dat je het deelde

Thomas
Sheva
Sheva aug 24 '07
Hey Jessica,

Ik vind het ook heel dapper dat je dit met ons wilde delen...
Als ik jouw verhaal lees ben ik zo dankbaar de jeugd van mijn kinderen is heel anders gelopen...
Vaak ben je als moeder onzeker en denk je na over bepaalde beslissingen en twijfel je of je het wel goed doet met je kinderen.

Door jouw verhaal besef ik eens te meer dat er vreselijke situaties zijn met kleine kinderen die op weg zijn naar de volwassenheid...
Ik vind je heel dapper dat je jouw verhaal met ons wilde delen,ik hoop dat we ook voor jou iets kunnen betekenen en je kunnen helpen.

Ik weet wel dat vooruit kijken de beste optie is en het verleden vergeten en vergeven...
Het klinkt moeilijk maar het gaat je lukken!!!!
Kijk elke dag in de spiegel en zeg"ik ben een mooi mens en ik hou van mezelf".

Vergeet nooit dat je je eigen leven in jou handen ligt,je moet erzelf wat van maken!!
Als je leven niet leuk is kan je het zelf leuk maken.
Kijk dan wat er niet leuk is en verander dat (alleen jij kan dat doen).

Ik wens je veel liefde en kracht toe voor de toekomst...

Knuf Sheva
Thomas A
Thomas A aug 24 '07
Uit de modder groeit de mooiste bloem!!!!!!

Nee ik ben er ook nog niet. Na alle ontkenning en misbruik, uithuisplaatsing, vernedering enz. zit er ook bij mij nog een flink stuk boosheid. Een geborgen jeugd is mij nooit gegeven. Toch werd het mijn vertrekpunt om naar de diepere betekenis van mijn/het bestaan hier. Die zelfde boosheid, die soms lastig voor mijzelf herkenbaar was - omdat deze al vele getransformeerde vormen had aangenomen " bemoeilijkte het dieper zien enorm. Ik vond dat ik recht had op mijn boosheid en stak die dan ook niet onder stoelen of banken t.o. mijn iedereen die mij wilde zeggen hoe ik moest leven. Pas toen ik langzaam begon te vergeven en zag dat mijn opvoeders zelf ook gekwetste kinderen waren, kon ik mijn weg naar heling aangaan!!!.

Telkens ontstond er meer innerlijke stilte en rust. Ook leerde ik hierdoor dat mijn innerlijke stilte en liefde niet meer afhankelijk was van de genegenheid van anderen. Zo ook niet meer van hen mij mijn terugkeer op aarde mogelijk maakten. Zij hebben hun eigen lessen te leren en daar ook hun eigen moeilijkheden in. Ik weet dat ook zij het enorm te verduren hebben gehad in hun jeugd en alleen door niet te transformeren naar liefde, de pijn op mij en mijn broertje hebben kunnen overdragen.

Er was een totale gebrokenheid & radeloosheid nodig om mij te breken en mijn weg naar liefde voor mijzelf aan te kunnen gaan. Een weekend vol diepe emoties ging daar aan vooraf; op zaterdag een paar gasten in mijn sieradenwinkel/goudsmederij die weinig goeds in de zin hadden en waarbij ik erger heb kunnen voorkomen door ijzig te blijven, maar ik was nog nooit zo bang. De volgende dag vroegen mijn kinderen (voor wie ik alleen zorgde) “papa wil je mama helpen, ze wil haar leven beëindigen, ze kan niet meer en jij moet haar helpen”, terwijl er nog van alles tussen haar en mij lag, maar het toch deed. Hierna kreeg ik een visioen van de tunnel en het licht aan de andere kant. De derde dag stond ik op het salondek van de boot naar Terschelling en springt er een jonge knul van 16 voor mijn ogen in het buiswater van de schroeven, hij wilde niet meer!!!!.

Deze gebeurtenissen in dit ene weekend werden mijn vertrekpunt naar mijn eigen be-zielde bestaan. Dit weekend bracht mij eindelijk op mijn knieën; ik kon niet meer. Ik ben hulp gaan zoeken, maar ervoer deze niet. Ik besloot te willen gaan studeren en vroeg talloze psychologische studiegidsen aan. Omdat ik een eigen zaak had, koos ik voor een deeltijd opleiding aan het SIO te Hummelo. Er ging een wereld voor me open; langzaam heelde ik en ik leerde ook nog eens allerlei methodieken om anderen in hun leerprocessen bij te staan!!!!..

Nu ben ik zover dat alleen de liefde voor het zelf, je kan brengen naar heling van het bestaan. Niemand anders kan dit voor jou doen en er is geen enkele reden denk- of verzinbaar; ook de misbruik niet die reden kan zijn jezelf niet lief te hebben. Alleen dan kan de liefde die in ieder mens is, vrijelijk stromen en andere bloemen die je onderweg tegenkomt doen openen!!..
Hoe moeilijk soms ook als je gekwetste zielen ontmoet en je beseft dat ze nog pijn hebben omdat zij dit nog niet be-grijpen!!!!!!
Nog maar te zwijgen over alle extra wijsheid die we krijgen door de weg naar binnen te gaan.

Toch ondanks dat leven is het ongekwetste innerlijk kind nog altijd in ons en DENKEN wij soms van niet, dan is dit slechts een gedachte!!!!!!!!!!!

Nu laat ik mijn tranen los en hoop heel diep van binnen dat een ieder van ons dit op een dag zal gaan zien!

Thomas Andreas
Sheva
Sheva aug 24 '07
hey Thomas,

Ik vind dat jij al heel ver bent gekomen....
Ik vind jou een wijs en eerlijk mens!
Juist door wat jij hebt meegemaakt,heeft jou gevormd tot de mens die jij nu bent...

Als alles in het leven een reden heeft is dat de reden.
Had jij ooit zo ver gekomen als jij dit alles niet had meegemaakt???

Liefs en respect Sheva... ;)
Mee
Mee aug 24 '07
Knap Thomas, je bent sterk en kwetsbaar,het geeft je zelfkennis, vertrouwen en liefde. Je leeft uit je zelf, zonder ego of de last van het verleden.

Is thuis komen, na een lange zware tocht.
admin
admin aug 24 '07
Je bent niet alleen in je hoop Thomas en met ons zijn er nog heel veel meer en er zullen er ook steeds meer komen :)
admin
admin aug 24 '07
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/14097#Post14097

Misschien kan deze tekst je een beetje helpen Jessica.
Grunie
Grunie aug 24 '07
Jessica,
Wat een moed en wat knap van je. Je schrijft het op met al zo veel wijsheid. Ik sluit mij aan bij feileacan. Mijn hart huilt. Je hebt al zì³ veel meegemaakt en dat je kunt vergeven maakt je sterk. Je bent nu al zo ver gekomen, vertrouw op jezelf en vertrouw er daarom ook dat waar je naar verlangt ook zal komen.
Een hele dikke knuffel van mij!
zydeco
zydeco aug 24 '07
hardstikke bedankt voor jullie lieve woorden
ook al was het niet mijn directe bedoeling om er zoveel reacties op te krijgen maar gewoon mijn verhaal kwijt te kunnen
toch sterken ze mij

ik zou graag nu een langere reactie willen geven
maar ben heel erg moe
en het heeft mij toch wat energie gekost om het op te schrijven
ondanks dat het ook heel bevrijdend voelde
jullie houden mijn langere reactie op jullie wijze en mooie woorden nog even te goed van mij
mause
mause aug 24 '07
hoi jessica,

ik vind het ontzettend knap van je wat je hebt gedaan, je bloot hebt durven geven en ons deelgenoot hebt gemaakt van je leven, je ideeen, je angsten, je vragen. ik waardeer het zeer dat je hier de moet voor hebt. ik vind het ontzettend veel wat je hebt meegemaakt en ik vind ook dat je ontzettend sterk en krachtig bent. dat je durft te zeggen het geeft niet en ook ik ben hier schuldig aan geweest, is toch ook het bewijs dat je niet alleen de schuld buiten je zelf plaatst, maar ook het inzicht hebt in je eigen fouten en functioneren. echt mijn petje af. er zijn er maar weinig denk ik die dit voor zichzelf zullen willen toegeven ( dat ze zelf ook fouten hebben gemaakt). ik kan niet anders dan mijn bewondering uitspreken over de kracht die jij bezit. al zie je hetzelf op dit moment misschien niet, en voel je je verrot, leeg boos of noem maar op. ik denk dat je al een eind op de goede weg bent, door jezelf reflectie. en ik weet zeker dat jij op een dag het leven ook anders zult zien, dat jij ook gelukkig zult zijn. dit is een rotperiode, omdat je middenin de verwerking zit van de dingen die je mee hebt gemaakt. maar daar kom je doorheen. je bent er sterk en krachtig genoeg voor.

heel veel liefs maureen.
Acheliah
Acheliah aug 25 '07
Hoi Jessica en Thomas

Zo zie je maar dat ik niet alleen ben met een ellendige jeugd ben zo blij voor jullie dat jullie er sterker uit gekomen zijn. Jessica en Thomas blij dat jullie dit wilden delen het zal jullie nog sterker maken dan jullie al waren ik ben trots op jullie. Laat ik het anders zeggen ik ben trots op iedereen hier op het forum jullie hebben mij ook gesterkt in mijn ellende de afgelopen tijd. Mijn dank is heel groot eigenlijk zou ik jullie in het zonnetje willen zetten :D:Dmaar dat zou denk ik wel een jaar duren voor ik klaar ben daarmee. En Jessica je hebt al een begin gemaakt met verwerken geloof me maar en deze positieve reacties zullen je alleen maar sterken geloof me maar want ik kan het weten.

Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A aug 25 '07
Dank je Dinie

Hoewel ik al heel erg bruin ben vind ik het tof dat je me in het zonnetje zet.

thomas
Mimi*
Mimi* aug 25 '07
Wow Jessica... Wat heb jij veel meegemaakt ik ben er stil van! Ik vind mijn leven al k*t maar mijn leven is niks in vergelijking met de jouwe! Jeetje ik vind het heel knap hoe jij hier door heen bent gekomen. Ik denk niet dat veel mensen dat zouden hebben gekund! Je leven weer op te pakken naar die o zo lange moeilijke tijd.

Ik wens je al het goede toe!

Liefs Michelle
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Hoi Jessica wat enorm moedig dat je je verhaal hebt verteld. Het blijkt (zoals iedereen ook zegt) hoe enorm sterk je ook bent. Gebruik deze kracht ook om een streep te zetten door hetgeen er vroeger was. Verbrand je schepen en kijk niet meer terug.
Stel je je nieuwe leven voor. Met je vriend, je moeder, je ooms, tantes, opa's en omas. Wat voor een rol spelen ze in je nieuwe leven, en hoe zijn ze in je nieuwe leven? Als jij namelijk ervan overtuigd bent (en dat ben ik wel! ) dat jij dit ook bent, geloof me, dan zal al heel snel het leven worden zoals jij het visualiseert.

Zoals je zelf mooi schrijft:
 Quote:
als ik soms een aanval van zelfmedelijden heb dan vraag ik me wel eens af hoeveel ellende ik mopet hebben om gelukkig te zijn
en ja ik weet ook wel dat geluk in je eigen hand ligt
maar waarom lukt het me niet
het is ook niet dat ik niet mijn best doe
maar ik ''voel soms zoveel van anderen
ik pik ellende op verdriet pijn

Je hoeft geen zelf medelijden te hebben, maar zelf geluk! Als je namelijk medelijden hebt, dan trek je dit ook aan. Als je nadenkt over wat je niet wilt, dan trek je dit juist aan. Ongeluk dwing je af, net zoals geluk. Er zijn niet voor niets altijd pechvogels of geluksvogels. Het is simpelweg een kwestie van focussing. Zet er echt een streep door. Je hebt het mooi opgeschreven en dat is de laatste keer dat je nog terugkijkt. Je weet dat je kracht ervoor zal zorgen dat je eruit zal komen. Gebruik je kracht echter voor die dingen die je wel wilt en je zult zien, het zal snel verbeteren.

Veel succes en ik heb vertrouwen in je dat het goed komt!

Groetjes Julien.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420