Loading...
nl

Twinklingstar: wil iemand mijn dochterje lezen?

admin
admin aug 24 '07
Dat is een goeie Phaser, en ik probeer nog zo voorzichtig te zijn met adviezen..
Helemaal mee eens Tamara, 1 ding tegelijk anders weet je inderdaad niet wat werkt. Ik zeg wel dat 1 week niet voldoende hoeft te zijn als je de steen uit wil proberen, daar moet je meer tijd voor nemen denk ik.
Acheliah
Acheliah aug 25 '07
Als er astma in de familie zit krijg je meestal eerst exceem en daarna astma. Ik zelf heb astma en 2 van de 6 kinderen hadden exceem. Ik weet dat die later heel gevoelig zullen zijn vor astma misschien niet op jonge leeftijd maar wel op latere leeftijd want ja astma is niet leeftijds gebonden. Ik heb het helaas al vanaf mijn 4de en mijn moeder kreeg het op haar 32ste. En het vervelende is je hebt of astma of exceem. Maar dat van die stijfsel heeft echt geholpen (is geen fabeltje) Je kunt het altijd proberen baadt het niet schaden doet het ook niet gewoon één eetlepel in het badje meer niet.

Liefs Dieneke
admin
admin aug 25 '07
Astma en exzeem gaan inderdaad vaak samen.
twinklingstar
twinklingstar aug 25 '07
Ik heb zelf als kind astma gehad en de zus van mijn vriend heeft ook exceem. Ik had zelf ook hypo-allergene voeding in huis gehaald voor het geval de borstvoeding niet zou lukken, maar helaas moesten we beiden na de bevalling in het ziekenhuis blijven en in het kinderziekenhuis hebben ze niet overlegd over de voeding en gewone flesvoeding gegeven. Dat vind ik nog steeds erg slordig en jammer, want dit had hiermee misschien voorkomen kunnen worden.
Grunie
Grunie aug 26 '07
Twinklingstar: er zijn meer goede merken voor de darmflora maar ik heb Bonusan gebruikt: Darmocare Infantis (speciaal voor kleine kinderen)elke portie zit in een apart zakje. Daarnaast weet ik dat Orthica: orthiflor Junior heeft. Bij ons is het bij de apotheek verkrijgbaar; ze moeten het wel bestellen.

Het blijft moeilijk hoor om aan te geven wat wel en niet heeft geholpen. De huisarts van ons zal waarschijnlijk zeggen dat mijn zoontje er gewoon overheen is gegroeid (hij had dus exceem en ook last van zijn longen en zat aan de pufjes). Dat kan natuurlijk. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat die zakjes hem geholpen hebben.

Phaser ik kan je standpunt begrijpen (niet te veel tegelijk) maar maakt het achteraf wel uit precies te weten wat heeft geholpen? Misschien kun je ook met een aantal dingen tegelijk beginnen. Het zijn toch allemaal dingen die je langere tijd moet uitproberen en dan na een tijd 1 ding gaan 'afbouwen'. Als je dan met iets stopt en je kindje reageert daar weer op door exceem te krijgen, weet je dat je nog moet doorgaan met dat en dan proberen iets anders af te bouwen. Is misschien ook een tip? Of maak ik het nu te verwarrend.....
Mee
Mee aug 26 '07
kijk eens op http://www.newtreatments.org/dutchindex, is een engels site met deels nederlands vertaalde stukken.

Voor heel veel ziektes, hebben ze natuurlijke oplossingen. Ook is er veel achtergrond info te verkrijgen.
twinklingstar
twinklingstar aug 26 '07
Bedankt Grunie! Ik zal bij de reformwinkel bij mijn werk in de straat vragen of ze het kunnen bestellen. Ik geloof ook wel dat exceem van binnenuit komt en dat het dan ook van binnenuit moet genezen. Alhoewel ik ook veel goeds over dat zeezout heb gehoord. Misschien is het een goede combinatie!

Ik ga ook nog even kijken op die site Mee, bedankt!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Hoi Twinkling-star,

Vanuit de natuurgeneeskunde heb ik geleerd dat huid problemen ook een geestelijke oorzaak kunnen hebben. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik denk meteen aan de uitdrukking
"Te dicht op de huid zitten".

Ben jij heel erg beschermend / controlerend / voorkomend etc. naar je dochtertje? Misschien krijgt ze veel te weinig ruimte om in om te kunnen gaan. Of iets in haar omgeving is veel te veel met haar bezig. Onbewust en geestelijk kan dit bij haar tot deze fysieke klachten tot uiting komen. Je huid is het grootste orgaan.

Je spreekt vooral over het hoofd en de oksels. Ik zie dat het eerder onderaan het gezicht zit en boven het hart, dus ik verdenk direct de keel-chakra. Deze is primair bedoeld voor spreken en uitten. Kan het zo zijn dat ze niet meer durft te huilen omdat jullie dan direct boos worden, ofdat ze voor zoiets bang is? Als ze deze emotie (of een andere) niet kwijt kan, is het goed mogelijk dat het deze onderhuidse reactie tot gevolg heeft.

Ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik wilde het toch even melden. Ga in ieder geval niet met hormoon zalfjes en andere troep in de weer, want of dat nou zo goed is, dat weet ik nog zo net niet.
admin
admin aug 27 '07
 Quote:
Ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik wilde het toch even melden. Ga in ieder geval niet met hormoon zalfjes en andere troep in de weer, want of dat nou zo goed is, dat weet ik nog zo net niet.

In sommige gevallen kun je niet anders Nims, soms kan exzeem zoveel jeuk en uitslag veroorzaken dat je niet anders kunt.
Ik denk dat je beter kunt zeggen wees voorzichtig en vraag ì¡lles na als men zulke zalf wil voorschrijven.
Ik heb mensen gezien met hele kapotte huid en afschuwelijke jeuk die superblij waren met die zalfjes. Ik ben het wel met je eens dat je exzeem ook van "buitenaf" kunt proberen te behandelen, exzeem kan zeker ook een psychische oorzaak hebben. Bij nervositeit bijvoorbeeld zie je vaak dat veel mensen met exzeem een terugslag krijgen.
Sheva
Sheva aug 27 '07
Ik heb ook hele goede resultaten gehoord van de bachbloesem remedie dat zijn druppels die je moet geven ik weet dat veel mensen van eczeem genezen zijn daar door je moet alleen wel iemand vinden die daar veel verstand van heeft...

Vanuit de medische zorg gezien wordt er vaak gezegd dat eczeem hoort bij astma,ze koppelen dat vaak aan elkaar...
Maar ik vind ook al is dat zo dan kan je nog proberen de problemen van elkaar te scheiden en ze apart behandelen en het liefst op een natuurlijke manier..
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Bachbloesems werken vaak op de chakra's. Voor de 5e chakra (de keel) worden de volgende aangeraden:
Salie: De geur neemt verkramptheid in de keelchakra weg.
Eucalyptus: Brengt helderheid en uitgestrektheid.

Ik zou dus Salie aanraden.

Wat ook een goed oefening is (ik weet niet of ze al kan praten) maar dat is een mantra met haar te doen.
De mantra voor de keelchakra is: "HAM". Ga dus bij haar staan,zitten of liggen, en herhaal de hele tijd de klank, HAM. Het zou heel mooi zijn als ze die na ging doen. Want dan werkt het bij haar, de klank maakt namelijk de keelchakra weer los.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420