Loading...
nl

Twinklingstar: wil iemand mijn dochterje lezen?

twinklingstar
twinklingstar aug 23 '07

Dit is mijn dochtertje, Nikki. Ze is net 1 jaar. Sinds ze een paar maanden oud is heeft ze exceem, vooral in haar gezicht en in mindere mate in de holtes van haar armen. Ook is ze het eerste half jaar erg veel ziek geweest. Zo vaak hebben we bij de dokter gezeten, maar je wordt gewoon niet serieus genomen, ze denken dat je een overbezorgde moeder bent die zich aanstelt. Maar ondertussen wordt er zo makkelijk antibiotica voorgeschreven, geadviseerd om maar paracetamol te geven en voor haar exceem wordt hormoonzalf voorgeschreven. Allemaal troep dus, terwijl de oplossing misschien heel simpel kan zijn....
Hoop dat jullie misschien aanwijzingen kunnen vinden...

Liefs
Delen:
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
Lieve twinklstar, dit is geen fotolezing maar ik wil je waarschuwen voor de gevaren van antibiotica en hormoonzalf. Kijk vooral uit bij kleine kinderen die zijn hier vaak extra gevoelig voor. Er zijn vast wel andere middelen voor exceem ik denk niet dat je deze hormoonzalf teveel moet gebruiken aangezien de huid er ook een aardige schade van kan oplopen.Ik weet niet hoe vaak en veel je het gebruikt natuurlijk maar wilde het toch even kwijt.
Phaser
Phaser aug 23 '07
Zijn het echt rode bolletjes of zijn het kleine wondjes?

Dit kan vreemd klinken maaruh druk eens een glas tegen die bolletjes.
Gewoon de bolle kant van het glas, verdwijnt de roodheid dan of blijft die ?

Hormoonzalf dient om de klachten te laten afnemen.
Ik heb een erg handige site gevonden met meer informatie erop.

Het kan ook wijzen op een allergie aan voedsel ofzo.
Hier is de link... http://www.kindereczeem.nl/

PS: Hormoonzalven worden niet aangeraden bij kinderen onder de 1 jaar omdat er ergens een onduidelijke link zou zijn met wiegedood. Ik wil je geen schrik aanjagen maar ik zou het toch eens navragen ;)
twinklingstar
twinklingstar aug 23 '07
Hmmm ik zal eens kijken met dat glas. We zijn al bij zoveel artsen geweest en het schijnt met deze jonge leeftijd geen zin te hebben om een allergietest te doen, omdat die nog niet betrouwbaar is. Volgens de dermatoloog is het gewoon exceem, geen allergie voor bepaalde voedingsstoffen. Maar dat van wiegendood daar schrik ik inderdaad wel van. We proberen het ook zo min mogelijk te smeren, alleen als het weer naar boven komt. Als ze koorts heeft wordt het ook heel heftig altijd. Het is helaas wel iets van deze tijd, ik hoor zoveel zelfde verhalen om me heen momenteel. Maar ja wat wil je met alle vervuiling.... en nieuwetijdskinderen zijn ook er gevoelig volgens mij.
Phaser
Phaser aug 23 '07
Ik wou je geen schrik aanjagen, deze informatie had je ook gevonden op de link die ik je gaf.
Maar het is wel zo...

Ja probeer die test met dat glas eens, normaal gezien zullen de stipjes wel verdwijnen. Toch als de stipjes geen korstjes zijn ofzo of stukjes huid die kapot zijn.
Als de buitenkant van de huid in orde is en het enkel rode stipjes zijn, moeten de bolletjes verdwijnen als je er een glas tegen houdt.
twinklingstar
twinklingstar aug 23 '07
Nee ik ben blij dat je het hebt gezegd! Het is juist beter dit te weten. Gelukkig is ze nu een jaar en heb ik het hiervoor niet geweten....
Volgens mij zijn het geen wondjes in het begin, maar ze gaat natuurlijk krabbelen en dan worden het wel wondjes. Het is in het begin zo erg geweest dat er vocht uit kwam en dat ze allemaal velletjes had. Ik zal het morgen uit proberen.
Maar wat is eigenlijk het verschil dan? Stel dat ik het inderdaad weg kan drukken? Of juist niet?
Phaser
Phaser aug 23 '07
Als je met duidelijke rode bolletjes zit onder de huid.
En als je huid niet beschadigd is, dus nog egaal glad is.

Met de glastest kan je het verschil vaststellen tussen gewone uitslag en de gevaarlijke kleine bloeduitstortingen.

Wanneer je met de zijkant van een glas op de huiduitslag drukt, zijn er twee mogelijkheden:

1)De huiduitslag verbleekt of verdwijnt: niet-gevaarlijke uitslag.

2)De kleur verandert weinig of niet. Dit kan wijzen op kleine bloedingen zoals die bij bloedinfectie voorkomen.

Dit laatste zou een symptoom kunnen zijn van een beginnende meningitis of hersenvlies-ontsteking.

Als het in het gezichtje niet makkelijk is, ga dan naar de romb want hier is het makkelijker aandrukbaar.

In het vak-jargon wordt het "wegdrukbare" roodheid genoemd.
Ik wil je zeker geen schrik aanjagen maar je weet nooit...
Ik heb ooit een grootmoeder op afdeling gehad die van spoed kwam met het kind van haar dochter.
Allemaal rode vlekjes en vrij plots. Onmiddellijk naar spoedgevallen gereden en daar vastgesteld dat het om meningitis ging. Daarom ben ik hier zo voorzichtig mee, je kan met kinderen nooit zeker genoeg zijn.
Ik hoop dat ik je hiermee niet teveel schrik aanjaag, maar ik zou het me nooit kunnen vergeven mocht er iets aan de hand zijn en dat ik m'n mond heb gehouden.

Nogmaals:
De huid zou echt egaal moeten zijn zonder korstjes of oppervlakte verschillen. Want anders is de test niet echt waterdicht.
Grunie
Grunie aug 23 '07
Twinklingstar, ik kan ook de foto van je dochter niet lezen, ik ben ook geen dokter maar heb misschien wel een tip. Mijn zoontje had ook exceem en mijn acupunturist raadde mij aan om hem speciaal voor kinderen samengestelde darmbacterien te laten innemen. (zoals je tegenwoordig ook yakult hebt--> maar dat is niet voor kinderen).

Het schijnt toch dat minder goed functionerende darmen heel veel verschillende klachten kunnen geven. En het is wel zo dat de darmen van kinderen pas rond de leeftijd van 3 jaar volgroeid zijn. Daarvoor zijn ze nog heel kwetsbaar. Zij gaf aan dat elk kind in deze tijd die bacterie kan gebruiken (suiker = slecht!).

Het is wel zo dat je niet met een kuurtje van een maand klaar ben. In ieder geval totdat ze 3 jaar is, is het zeker nuttig. Bij mijn zoon is de exceem weggegaan en de kinderen van mijn vriendin zijn niet meer zo snotterig, verkouden en grieperig in de winter.

Zij gaf ook aan dat antibiotica ook de goede darmbacterie doodt, dus bij elke antibioticakuur worden ook de darmen zwakker en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Ik geloof er wel in, maar dat is heel persoonlijk. Ga op je gevoel af en als je nog een goed merk wilt weten dan hoor ik het wel. Sterkte!
Acheliah
Acheliah aug 23 '07
Ik weet raad maar het is wel een rare raad het heeft mijn zoon die tijdens zijn geboorte ook exceem had goed geholpen. Bij de supermarkt kun je een pakje halen om kleren te stijven doe een eetlepel in het badje en een scheutje medicinale badolie en doe daar je kind in deze raad kreeg ik van een kraamhulp en het heeft mijn zoon geholpen hij heeft het nooit meer terug gekregen. het werkt als volgt door je kind hierin te wassen krijgt het een soort beschermlaagje op de huid meer niet ik zweer op dit spul en mdicinale bad olie erbij en het werkt echt.

Liefs Dieneke

Liefs Dieneke
Wendy's
Wendy's aug 23 '07
Er is net een nieuwe regel bij gekomen zie http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/14432#Post14432
dat kinderen tijdelijk niet meer gelezen worden..

maakt niet uit hoor Twinklingstar, want jij had de foto eerder geplaatst als dat de regel is ingegaan..

We houden dit topic nog wel open, omdat de foto niet gelezen is en omdat er veel advies wordt gegeven over haar exceem.

Daarom wil ik vragen aan de lezers op dit forum, of ze deze foto nog niet willen lezen!!

dankuu
admin
admin aug 23 '07
Ik kan geen foto lezen maar omdat er in mijn familie enorm veel exzeem voorkomt, herken ik exzeem wel.
Ik ben géén arts, dit voorop gesteld.
Eerder bij het voorstellen heb ik al aangegeven dat ik zo´n engerd ben met een bezem :)Lees: heks.
Dat betekent dat ik in het dagelijks leven veel met allerlei kruiden en theetjes en smeerseltjes werk. Wederom zeg ik met klem, ga niet zelf liggen kliederen zonder eerst naar een arts geweest te zijn.
Mijn ervaring met exzeem is dat de smeerseltjes van de dokter meestal maar tijdelijk of niet afdoende werken, met vaak een "verslaafde" huid als gevolg.
Mijn zus en mijn vier kinderen hebben alle vier veel baat gehad met zuiver zeezout in bad. Niet te veel want het prikt best wel.
Zeezout werkt ontsmettend en heeft een heel goed effect op je huid.
Het is gewoon verkrijgbaar bij de reformwinkel, het heeft absoluut geen effect op je gezondheid, dus wie weet werkt het bij jouw dochter ook wel.
Koele luchtige kleding, geen wol, geen nylon, het liefst katoen.
Maar dat wist je natuurlijk al, ik hoop dat je iets voor je dochter vindt. Altijd jeuk is om gek van te worden.
admin
admin aug 23 '07
Ik vind het wel een engeltje trouwens..wat heeft ze een lief snoetje zeg, je zal wel trots zijn!
twinklingstar
twinklingstar aug 24 '07
Supertrots!
Ik heb dat wel eens vaker gehoord ja, van die darmbacterie. Ik geloof ook best dat dat door de antibiotica aangetast wordt. En dan te bedenken dat ze de eerste week van haar leventje, wat zeg ik, de eerste dag al meteen antibiotica kreeg.... Niet zo gek dat ze exceem heeft gekregen. Maar ik ben wel benieuwd naar een merk van dat spul dan! Bij mijn werk zit een reformwinkel, daar zou ik het vast wel kunnen kopen denk ik.
Ik heb je boekje gister binnen gekregen trouwens, fantastisch! Ik ben al op de helft, echt heel boeiend. Bedankt nog he!

Liefs
Mee
Mee aug 24 '07
Uit ervaring:

heel veel ziektes, klein en groot zijn terug te voeren, naar een goede darm flora en fauna. In onze darmen huizen verschillende bacteria, goede en slechte. Al de slechte de overhand krijgen, kunnen er problemen uit ontstaan.

Probiotica, zijn de gezonde bacterien in onze darmen, tegenwoordig te verkrijgen in een pilletje of flesje. Deze kunnen deze balans herstellen. Er zijn veel verschillende soorten. Yakult, daar zitten ze in, al is het er maar 1 soort.
Antibiotica, is goed als men ziek is, het dood de slechte bacterien, helaas ook de goede. Bij kinderen dus ook.

Als de balans in de darmen niet in orde is, kunnen ze hun functie niet naar behoren uitoefenen. Dus het voedsel wat we tot ons nemen, word wel afgebroken maar de darmen zijn niet in staat om alle voedingstoffen op een goede manier in ons lichaam op te nemen. Gevolg, een verminderde weerstand en dus meer vatbaar voor ziektes, klein en groot.

Naar mijn weten wordt in Duitsland, als er antibiotica word voor geschreven, daar ook een kuurtje probiotica, meegegeven. Dit te meer om dat het daar door gedrongen is, wat antibiotica met het lichaam doet. In Nederland verklaren ze je, naar eigen ondervinding, voor gek, als je het tegen de huisarts zegt.

Tevens kan je ook heel veel met voeding bereiken. De slechte darmbacteria, zijn gek op suikers. Dus als je wilt dat het weer in balans komt, zo min mogelijk suikers. Dat geldt voor gewone suikers, maar ook fruitsuikers. Witte brood, zet zich ook om in te veel suikers, dus ook daar rustig mee. Melk is ook niet zo heel goed voor de darmen van kinderen. Al willen de reclame ons anders doen geloven. Het verzaakt een hoop slijm en is moeilijker af te breken in het lichaam, als de darmen niet behoorlijk functioneren.

Dit is even kort door de bocht, het verhaal, achter exceem. Zeker bij kinderen. Met middelen uit de natuur en letten op voeding, pak je de oorzaak aan en met medicijnen bestrijd je de symptonen.
es
es aug 24 '07
Misschien is het koemelkallergie? Mijn broer had vroeger ook zulke bultjes op zijn wang, en dat bleek koemelkallergie te zijn.

Es
admin
admin aug 24 '07
Dat zout heeft geen speciaal merk voor zover ik weet, vraag gewoon om zuiver zeezout en check dat toch even de ingredienten voor het geval er stiekem toch iets toegevoegd is.
Of ga lekker een paar daagjes met je dochter naar het strand als je die mogelijkheid hebt, als het werkt voor haar zul je heel snel resultaat zien.
Het zou mooi zijn als je wist welk soort exzeem ze had, als je wil kan ik uitzoeken wat een goede steen om te dragen is en of er eventueel met kruiden een soort van ondersteuning kan worden gegeven. Exzeem kan ook door factoren als stress opvlammen, dus ruste en regelmaat is heel belangrijk voor jouw engeltje. Voor alle kinderen trouwens.
twinklingstar
twinklingstar aug 24 '07
O ik dacht dat je bedoelde dat spul voor de darmflora hihi. Maar inderdaad zeezout schijnt ook goed te zijn. Sowieso wordt het ook heel mooi als ze lekker in het zonnetje is geweest.
Ik wist eigenlijk niet dat er verschillende soorten exceem waren.... Ik zal d'r foto eens meenemen naar een paranormale of stenenbeurs, misschien weten zij dan welke steen.
O ja, rust en regelmaat is sowieso goed voor een kind, daar ben ik van overtuigd!
twinklingstar
twinklingstar aug 24 '07
O jee ik zie nu dat ik een paar tips door elkaar haal haha.
Maar ik ga beiden proberen. Als iemand mij ook een merk kan geven voor dat darmflora-spul ben ik helemaal blij!

Iedereen bedankt voor alle tips, echt super!
admin
admin aug 24 '07
Als je besluit om een steen te kopen voor je dochtertje moet je de steen niet gelijk omhangen.
Vraag aan de verkoopster of ze een folder heeft over reinigen van stenen. Er kan veel energie van andere mensen aan die steen hangen en dat is niet de bedoeling. Ik reinig mijn stenen op verschillende manieren en sommige stenen kun je bijvoorbeeld niet in water houden. Dus effe vragen(voor het geval je het niet weet).
Als je het steentje weer "op wilt laden" kun je hem in je tuin leggen als het volle maan is, dan is hij s´morgens weer lekker vers. Als ik stenen koop "voel" ik ze altijd in mijn handen en de steen die het "lekkerst" voelt neem ik dan altijd. Gewoon op je gevoel afgaan, dan heb je altijd de juiste steen.
Phaser
Phaser aug 24 '07
Probeer ook niet teveel zaken tegelijk.
Als je 1 per week doet is het goed genoeg.
Anders ga je uiteindelijk 5 verschillende zaakjes uitproberen en je weet uiteindelijk niet wat juist geholpen heeft ;)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420