Loading...
nl

Wie ben ik !?

Phaser
Phaser aug 23 '07
Hey lieve mensen,

Ik ben Phaser, 22 jaar en man.

Ik ben binnen een half jaar verpleegkundige van opleiding en interesseer me enorm in zaken die de wetenschap NIET kan aantonen.

In ziekenhuizen heb je vaak een beleid dat enkel de wetenschap toelaat, ik probeer het ruimer te zien.
Ik ben van mening dat er bepaalde zaken zijn die je kan gebruiken of toepassen om bijvoorbeeld medicatie in bepaalde gevallen onnodig te maken.
Daar sta ik ook voor.

Het moeilijke hieraan is dat je weinig gehoor krijgt omdat de meeste collega's (zowel verpleegkundigen als dokters) hier een andere mening op nahouden omdat zij wetenschappelijk geschoold zijn.

Ik ga hier proberen om ervaringen uit te wisselen en m'n mening te geven op bepaalde zaken.

We zien wel wat het wordt hier, tot nu toe alles prima ;)

Groetjes,
Phaser
Delen:
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Welkom Phaser.
Hopen dat je hier veel kan leren :)
Thomas A
Thomas A aug 23 '07
Hey Ikben, ik bewonder je aanhoudendheid!?

Veel leerplezier hier (wederom) op het forum!?

Thomas
Phaser
Phaser aug 23 '07
Ik ben niet IkBen...

Maar toch bedankt voor je vertrouwen...
Kath kan je garanderen dat ik IkBen niet ben...
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Inderdaad. Phaser komt hier via mij en zijn bedoelingen zijn oprecht. Het is niet Ikben. Ik heb het bericht een aangepast.
Rustig maar :)Ikben houd zich nog wel even koest.
admin
admin aug 23 '07
Hallo Phaser, welkom hier!
Sheva
Sheva aug 23 '07
Hallo phaser.....welkom hier...

Ik heb ook altijd in de verpleging gewerkt en ik ben daar mee gestopt om de redenen die jij net vernoemt....
Maar het heeft nog steeds mijn interesse dus als ik wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag van je...

Groetjes Sheva
jo
jo aug 23 '07
Welkom
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
Welkom! ik hoop dat je veel plezier zult hebben op merudi.
Ik vind dat je een interessante visie hebt voor iemand in deze wetenschappelijke en hiërarchieke wereld. Ben erg benieuwd naar wat je nog meer te delen hebt op het forum.
LPChip
LPChip aug 23 '07
Welkom Phaser. :)

De medische wereld kan wel zo iemand als jij gebruiken. Want inderdaad, als er iets is dat materialistisch is, dan is het de medische wetenschap.

Ik hoop dan ook dat er meerdere doktoren gaan komen die toch enigszins spiritueel aangelegd zijn, en dit ook durven mee te nemen in hun beoordelingen.

Misschien kun je sommige collega's op een voorzichtige manier vragen hoe ze over spiritualiteit denken, en als er een kans in zit, ze deze website te geven?

Maar gezien ik dat voor mijn collega's al moeilijk vind, zal dat voor de jouwe helemaal lastig zijn.

In ieder geval welkom :)
Phaser
Phaser aug 23 '07
Ik heb op dit moment (aangezien ik nog student ben), nog geen collega's. Maar als ik merk hoe weinig verpleegkundigen (waarmee ik wel werk op mijn stageplaatsen) iets kennen van de pc denk ik dat het een beetje ijdele hoop is ;)

Er zijn niet veel mensen die interesse hebben in iets dat niet bewezen is. Als je dit dan nog eens probeert bespreekbaar te maken in een milieu van wetenschap en vooral exacte wetenschap, lijkt het vechten tegen de bierkaai.

Ik probeer altijd te praten met m'n patiënten en ik krijg enorm snel hun vertrouwen. Communicatie is altijd mijn sterkste punt geweest en haal hier op zowel stages als op school altijd minstens een onderscheiding.
Door te praten kan je ervoor zorgen dat die persoon minder nadenkt over dit onderwerp. Als dit onderwerp zodanig belastend is dat het fysieke problemen kan meebrengen, moet ik jullie niet vertellen dat de klachten al meteen minder zullen zijn.

Als ik soms merk dat een patiënte (als ik gewerkt heb) bijna geen pijnmedicatie vraagt, en als ik na het weekend terug kom bekijk ik haar dossier en zie ik dat ze het maximum heeft gekregen, dan stel ik me vragen.
Medicatie helpt maar het werkt in vele gevallen louter symptomatisch. Als je de oorzaak wegneemt, of gewoon het onderwerp bespreekbaar maakt, heb je vaak geen medicatie nodig.

En mijn stokpaardje is, hoewel dit vreemd kan klinken voor een bijna verpleegkundige, hoe minder medicatie hoe beter.

Bedankt voor het warme welkom hier ;)

PS: Nogmaals, ik kan jullie verzekeren dat ik niet die IkBen ben.
Ik heb zijn posts gelezen en ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen waakzaam zijn mocht hij terugkomen. Maar ik ben het niet :)
mause
mause aug 23 '07
hoi phaser,
ook namens mij welkom hier. en ik vind het een mooie en goede insteek van hoe jij tegen de wetenschap en het spirituele aankijkt.

liefs maureen
Heidelroos
Heidelroos aug 24 '07
Nou welkom hoor..

Soms is medische ingreep noodzakelijk en kan het niet op een alternatieve manier...

Kijk maar naar mijn spondylolisthesis van een vergevorderd tweede graad..
Als die boven de vijftig procent komt door een misstapje, een sprongetje van een stoel of gewoon een mand met was tillen, zal chirurgisch ingrijpen noodzakelijk zijn.

Ik geloof heilig in alternatief bij kleine kwaaltjes...

Ook de huidige Wetenschappelijke Medische Technologie dankt zijn groei / voortvloeiïng vanuit het alternatieve?
Alles heeft een begin.. het medische circuit is begonnen met medicijnmannen, Maya's en Inka's, Wicca of grootmoeders tips..
van daaruit zijn wij mensen steeds verder gaan ontwikkelen..

Ik vind het juist bijzonder knap.. wat voor mijn gevoel wel hoort bij de menselijke en dus spirituele ontwikkeling..



Liefsssssssss
van Heidel
Wendy's
Wendy's aug 24 '07
Welkom
zydeco
zydeco aug 24 '07
welkom hier phaser
Mimi*
Mimi* aug 25 '07
Welkom phaser!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Welkom Phaser. Ik denk dat Merudi je veel dingen kan laten zien die de wetenschap niet kan aantonen. Ik ben benieuwd of jij zelf ook ervaringen hebt meegemaakt die voor jou onverklaarbaar zijn.

Tot slot, begint jouw echte naam toevallig met een S ? ;)
Ayasha
Ayasha aug 27 '07
Het is niet wie jij denkt NiMS ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki