Ik heb op dit moment (aangezien ik nog student ben), nog geen collega's. Maar als ik merk hoe weinig verpleegkundigen (waarmee ik wel werk op mijn stageplaatsen) iets kennen van de pc denk ik dat het een beetje ijdele hoop is
Er zijn niet veel mensen die interesse hebben in iets dat niet bewezen is. Als je dit dan nog eens probeert bespreekbaar te maken in een milieu van wetenschap en vooral exacte wetenschap, lijkt het vechten tegen de bierkaai.
Ik probeer altijd te praten met m'n patiënten en ik krijg enorm snel hun vertrouwen. Communicatie is altijd mijn sterkste punt geweest en haal hier op zowel stages als op school altijd minstens een onderscheiding.
Door te praten kan je ervoor zorgen dat die persoon minder nadenkt over dit onderwerp. Als dit onderwerp zodanig belastend is dat het fysieke problemen kan meebrengen, moet ik jullie niet vertellen dat de klachten al meteen minder zullen zijn.
Als ik soms merk dat een patiënte (als ik gewerkt heb) bijna geen pijnmedicatie vraagt, en als ik na het weekend terug kom bekijk ik haar dossier en zie ik dat ze het maximum heeft gekregen, dan stel ik me vragen.
Medicatie helpt maar het werkt in vele gevallen louter symptomatisch. Als je de oorzaak wegneemt, of gewoon het onderwerp bespreekbaar maakt, heb je vaak geen medicatie nodig.
En mijn stokpaardje is, hoewel dit vreemd kan klinken voor een bijna verpleegkundige, hoe minder medicatie hoe beter.
Bedankt voor het warme welkom hier
PS: Nogmaals, ik kan jullie verzekeren dat ik niet die IkBen ben.
Ik heb zijn posts gelezen en ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen waakzaam zijn mocht hij terugkomen. Maar ik ben het niet