Loading...
nl

Tijdelijke ban voor IkBen

Mee
Mee aug 23 '07
Ik heb veel zitten lezen en ik heb getracht te begrijpen waarom de beslissing is genomen om IkBen te verbannen.

Ik weet niet waarop de beslissing is gevallen, omdat de berichten verwijderd zijn. Dus ik ben het er niet mee eens of oneens.

Wat ik wel weet is dat het om Dinie gaat.
Nu zitten er altijd twee kanten aan een verhaal. En we lezen hier wat berichten en baseeren daar onze mening op. Het beeld wat we vormen. Een moderator neemt een beslissing en de meeste volgen dat gewillig.

Nou ben ik iemand die nogal eigenwijs is en graag mijn eigen weg zoekt. Dus ik ben eens gedoken in de post die Dinie in de loop van de tijd geschreven heeft. Ik moet eerlijk zijn, dat wat ze schrijft, een heel ellendig en bijna onwerkelijk verhaal is.

Ik heb de foto's bekeken van haar kinderen en daar viel me iets op. Een normale zwangerschap is negen maanden. Maar als je de leeftijden van de kinderen bekijkt, klopt dat niet. En als je verder gaat kijken en de foto's goed analyseert, zijn de eerste drie, zeker, hetzelfde kind in verschillende leeftijden.
Als het broers en zusjes zijn, dan kunnen ze heel veel op elkaar lijken, maar Dinie heeft verschillende relaties gehad, dus genetisch is het niet kloppend.

Tevens het feit, dat als kinderen weg genomen worden bij een moeder in Nederland, dan moet er heel wat aan de hand zijn.
Ik wijs hierbij op het voorbeeld van Savanna, die mishandeld werd, maar bij moeders bleef totdat de dood erop volgde.

De opeen volging van gebeurtenissen, zijn te bizar voor woorden en als je verder leest en het hele gebeuren samen brengt, zitten er heel veel gaten in de vele verhalen die ze vertelt.

Dus gaan er bij mij alarmbellen af. ik stel mezelf de vraag, of ik hier te maken hebt, met een echt persoon of met een fictief persoon. Ik stel mezelf de vraag of wat er is geschreven echt is, of een verhaal.

Het doet niets af aan het feit dat IkBen is gebannen. ik heb daar mijn bedenkingen bij. Omdat aan een verhaal altijd meerdere kanten zitten en we als mensen het moeilijk vinden om dingen door de ogen van een ander te bekijken. Inleving in een ander, invoelen wat een ander denkt en doet, blijft nog altijd een kunst.
admin
admin aug 23 '07
Lieve Mee,

Sommige mensen hebben nu eenmaal een zwaarder leven als en ander, dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Ik denk dat ik wel voor iedereen mag spreken als ik zeg dat wij het erg op prijs stellen als je van Dinie afblijft.
Natuurlijk mag je een mening hebben en kritiek hebben, dat hebben wij ook, lijkt me ook heel gezond.
Dat je eigenwijs bent en je eigen weg zoekt is ook helemaal goed, perfect zelfs, de weg van een ander kan je laten struikelen.
En ik wil nog even toevoegen dat kinderen ook bij hun ouders kunnen worden weggehaald als er niets aan de hand is, dus ik zou eerst aan Dinie vragen wat er aan de hand is voor je over haar oordeelt.

Ik geloof echt dat je een leuk mens bent en heel veel aan dit forum kan bijdragen, waar ben je toch zo boos om?

Is het de nieuwe policy dat nu iedereen maar lukraak op de weegschaal gezet gaat worden?????

Dit gaat in mijn ogen veel te ver, en ik vind dit echt enorm jammer, ik ben hier erg graag, maar niet op deze manier.
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Lieve Mee,

Dinie houd zielsveel van haar kinderen. Maar wat heeft dit te maken met het feit dat IkBen gebant is? Je praat langs de kwestie door en probeert enkel Dinie te raken.
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
 Quote:
Dus ik ben eens gedoken in de post die Dinie in de loop van de tijd geschreven heeft. Ik moet eerlijk zijn, dat wat ze schrijft, een heel ellendig en bijna onwerkelijk verhaal is.De opeen volging van gebeurtenissen, zijn te bizar voor woorden en als je verder leest en het hele gebeuren samen brengt, zitten er heel veel gaten in de vele verhalen die ze vertelt.
Geeft dit je het recht om iemand dan maar met de grond gelijk te maken, ik meende dat jij je nogal bekommerde om de psyche van een ander aangezien jij ook het topic opende over de zin van fotolezingen. Omdat jij dacht dat mensen hierdoor geschaad zouden kunnen worden. Nu is dit anders dan het onderuit halen van iemand? Meet ook jij niet met 2 maten? Ikben en jij mogen alles roepen want dat is zogenaamd nuchter en realistisch maar een ander mag zijn levensverhaal niet vertellen?
Mee
Mee aug 23 '07
Feileacan. Ik heb een constatering gedaan. Verder gekeken dan mijn neus lang is. Gelezen in posts die vrij toegankelijk zijn voor iedereen. Ze staan op het internet, hier op het forum, ik ben een member, dus ik kan ze lezen.

En dat ik van Dinie moet afblijven, daar is mij niets over medegedeeld. Is een member hier dus..... wist niet dat er restricties bij waren.

En als je goed had gelezen, heb ik geen kritiek, op niets.
en boos, nee dat ben ik niet. Waarom zou ik boos zijn. ik heb er geen reden toe.

Mjn posts zijn ook vrij toegankelijk voor iedereen, als je daar iets in vind, wat niet klopt, zou ik het graag horen.
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Maar waarom haal je Dinie erbij als dat slechts een van de redenen is? Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Das 1 druppeltje op een tiental liter water. Ik moest je vast niet vertellen dat dat maar een heel klein deel is?
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
 Quote:
Mjn posts zijn ook vrij toegankelijk voor iedereen, als je daar iets in vind, wat niet klopt, zou ik het graag horen.
Dat is nu net het punt daar gaat het hier niet om, elkaar op fouten of onwaarheden wijzen. Helaas heeft deze hele situatie met ikben wel deze toon gezet. En dat is spijtig want nu gaat het niet meer om de werkelijk belangrijke dingen maar wordt er constant met een vinger gewezen. Dat is wat deze situatie tot stand brengt. Daarom heb jij natuurlijk recht op je mening net zoals ikben maar daarbij hoef je niet alles te zeggen wat je vind en daardoor een ander te SCHADEN. Want dat is precies wat hier gebeurd, eeuwig zonde.
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Inderdaad Debiorah, en ik hoop ten zeerste dat dat er nog uit gaat...
Mee
Mee aug 23 '07
Oke, ik zal me duidelijker proberen uit te drukken, want iedereen klimt in de gordijnen wat totaal overbodig is.

Ik haal niemand onderuit. Ik heb een constatering gedaan en die medegedeeld. Daarbij vragen stellend. Als je ergens tot de kern van de zaak wilt doordringen, is het een verreiste dat je alle mogelijk info tot je neemt. Dat is het enige wat ik doe en waar ik mee bezig bent.
Het zoeken naar achtergrond info. Om het te begrijpen wat er aan de hand is, wat er speelt.

Dat ik daarvoor in posts lees die iedereen geplaats heeft en daarbij op andere dingen stuit, daar kan ik niets aan doen. Het staat op internet het is openbaar.

Wat misschien het vermelde waard is, is dat ik dat ook doe ben IKBen en alle andere members op dit forum. Ik heb bijvoorbeeld veel posts gelezen van Kath. Ik kijk niet naar 1 punt, ik kijk naar het grote geheel.
Niets meer, niets minder
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Geen ide hoe ik dat moet opnemen. Maar oke :)

Ik snap ook wel dat het openbaar is en dat je het wil bevatten. Maar het gaat niet zo zeer om Dinie, dat hij gebant is, dat was gewoon de laatste druppel. IkBen heeft meermaals waarschuwingen genegeert. Zijn pb-functie is al een flinke tijd geleden afgenomen. Het houd een keer op Mee....Ik begrijp echt dat je het jammer vind. IkBen had veel informatie die hij kon delen. Dat is gewoon een feit. Maar het was jammer dat hij het op zo'n manier deed.
Mee
Mee aug 23 '07
Ja oke, dat jij van mening bent dat IkBen gebant moest worden, oke.

Maar nu ik iets vind, waar ik mijn vraagtekens bij zet. Springt iedereen op me nek. Dit is niet bedoelt om iemand onderuit te halen.
Met gezond verstand en logica, had iedereen dit kunnen constateren.

En aan de reacties te lezen, mag ik geen vragen stellen over iets wat in jullie ogen, zielig en ellendig is. Prima, vraag jezelf dan ook af, als het een leugen is, hoe je daar dan mee omgaat.
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
Mee ik begrijp je manier om situaties te begrijpen en geef je groot gelijk om je eigen oordeel te vormen. Wat ik alleen niet begrijp is dat jij niet inziet dat wat ikben heeft gedaan niet door de beugel kan. Jij moet toch ook vaak genoeg gezien hebben hoe hij bepaalde mensen aanspreekt? Het gaat er niet om dat je geen eigen mening mag hebben of iets constateerd. Het gaat erom dat je niet alles hoeft te zeggen alleen maar omdat jij dat wilt. Ik vind dat er grenzen zijn en dat we ook op een leuke manier kunnen discussieren. Ik wil overigens niet zeggen dat jij iemand onderuit haalt maar de maniet van ikben doet dat wel. Niet altijd maar het gebeurt wel. Zoals je zelf al zei: Als dit een stabiel persoon is, dan zal het niets veroorzaken,maar als het geen stabiel persoon is, dan kan het een pyschologisch effect hebben. Hoe denk jij dan over deze situatie? Is het nuttig om mensen staalhard te confronteren met je eigen denkbeelden en zo ja waarom?
Caius
Caius aug 23 '07
Beste Mee,

Ik had dit liever via pb aan je gedaan ... maar het lukt mij niet om te pb'e (ik kan dit alleen via oude pb-bestanden)
Is mijn pb-functie ook uitgeschakelt?

Mee neem andere mensen niet kwalijk wat jij ook doet ;)

Groetjes,
Kay :)
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Caius nee, dat word enkel en alleen bij uitzonderingen gedaan, das geen dagelijkse kost ;)

Mee dat was ik niet alleen. Daar hebben de mods samen over beslist. Hoe had jij het opgelost Mee? Serieus, ik sta open voor andere oplossingen. Bannen wilde ik (we) zo lang mogenlijk vermijden.

en het is niet de bedoeling om in je nek te springen. Of iig mijn bedoeling niet.
admin
admin aug 23 '07
Eigenlijk had ik via pm gemeld dat ik me even terug zou trekken vanwege dit soort berichtjes. Ik heb besloten dit niet te doen, weglopen lost niets op voor mij immers.

Dus..ik spring niet op jouw nek omdat jij vraagtekens zet, ik spring op jouw nek omdat je een forumlid van bedrog beschuldigd. Niet direct maar het komt er wel op neer toch? Daarbij vind ik dat je niet kunt zeggen dat dit niet is bedoeld om iemand onderuit te halen, want iedereen kan lezen dat je dat wél doet.
Het gaat hier ook niet om Dinie trouwens en ik snap eerlijk gezegd niet waarom je haar er dan ook bij haalt.
Ik vraag me uberhaupt af wat je hier eigenlijk doet.
Vagen stellen mag je zoveel als je wilt, niemand heeft gezegd dat je dat niet mag. Ik denk dat je moet ophouden hier in de slachtofferrol te duiken. Dit roep je allemaal zelf over je af.
Jij bent hier geen slachtoffer, wél de mensen die hier graag schrijven en lezen en niet gediend zijn van anderen die blijkbaar bij een ander het licht nog niet in de ogen kunnen zien schijnen.
Zelfs al zouden mensen hier geen eerlijk verhaal schrijven is het nog steeds niet jouw probleem maar van degene die dat schrijft en dan heb ik het hier over een persoonlijk verhaal, niet over andere onwaarheden.

Daarbij zou je ook kunnen veronderstellen dat iemand die met gezond verstand en logica zegt te redeneren ook mag verwachten wat de reactie zal zijn.....
Mee
Mee aug 23 '07
ik zie heel goed wat IkBen heeft gezegd en geschreven. Dat vele dat zien als "niet door de beugel" dat is in de beleving van degene die zich aangesproken voelt. Ik voel me absoluut niet aangesproken door hem. Als zou hij zwevend door de lucht verkondigen dat hij God was, inclusief licht en geluid. Nog raak ik daar niet van onderste boven.

Waar het mij omgaat. is het feit dat iemand gebant word om wat hij of zij zegt. Ik ben dan iemand die niet achter de kudde aanloopt en ja en amen zegt.Ik vorm mijn eigen mening, met alle info die ik ter beschikking kan krijgen.

Het feit dat Dinie hier in mee speelt, was een reden om haar pots door te lezen. En daarbij stuitte ik op het simpele feit dat een zwangerschap 9 maanden duurt en dat zij ze kijkend naar de leeftijden van de kinderen, maar paar maandjes over doet.
Dat zijn feiten.... dus gaten in een verhaal. En dat kinderen op elkaar kunnen lijken, dat weet ik, maar deze foto's kloppen niet.
En dat is gewoon gezond verstand en logica. Kijkend naar een plaatje en constateren.
Om mijn constatering te staven, kon ik niet anders dan het hele verhaal te lezen. En dat heb ik dus gedaan.

Ik heb het verteld, maar het word niet in dank af genomen. Prima, geen man overboord. Doe er mee wat je wilt of niet wilt.

En ja, ik denk dat het wel eens heel nuttig kan zijn, om mensen keihard te confronteren met zichzelf, zeker als ze helemaal vervuld zijn van hun eigen doen en totaal geen empathie hebben om door de ogen van een ander te kijken.

Bij iedereen is wel een steekje los, niemand is "normaal". En als je echt spiritueeel bent, kan je dat begrijpen zonder je telkens in de verdeging te schieten, omdat men zich aangevallen voelt.
Ayasha
Ayasha aug 23 '07
Maar Mee, waarom zou je dat soort dingen hier melden als het daar hier niet om gaat. Kan je dat niet naar een mod pb'en? Daar word dan over gesproken, dat word nagekeken en daar gebeurt wat mee. Hier is het geheel naast de kwestie en dat is 'mijn probleem' een beetje met deze berichten. Het heeft niets te maken met dit onderwerp/topic.
Caius
Caius aug 23 '07
Er zijn regels ...die zijn er overal.
Wie zich herhadelijk niet aan de regels houdt ... moet uiteindelijk dealen met de consiquenties.
Debiorah
Debiorah aug 23 '07
Mee ik vind discussie voeren met jou best eenzijdig, in mijn ogen verplaats jij je nooit in een ander. De wereld is zoals jij hem bekijkt en niet anders, weerlegging na weerlegging volgens jou logica. Kom nou eens met een andere oplossing, probeer er dan aan bij te dragen deze situatie op een volwassen manier op te lossen in plaats van alleen maar te zeggen dat je het onterecht vind.

Nogmaals het gaat er niet om dat ikben beweerd god te zijn, hij beweerd maar raak. Hiermee zal hij ook niet veel mensen meer raken. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij het nu op andere manieren doet. Het gaat ook niet om dinie haar verhaal het gaat erom hoe ikben mensen onderuit haalt bedoeld of onbedoeld. Dinie haar situatie staat hier los van. Bovendien wat is het nut om de leeftijden van deze kinderen zo nauw te nemen, is dat de essentie van haar verhaal?

Jou visie is duidelijk anders en dat is je goed recht maar de beleving van vele forumleden is het niet zo zwart wit als jij het schetst. En ik garandeer je dat is ook hun eigen mening, niet dat van de kudde. Ook anderen dan jij kunnen heel goed hun eigen visie en mening vormen.
Mee
Mee aug 23 '07
Lieve Debiorah

ik heb kath een pb gestuurd. met daarin mijn oplossing. er is meer dan aan de oppervlakte lijkt.
Als ik iemand onderuit wil halen had ik dat allang gedaan.

En het gaat hier wel om Dinie, om IkBen en alle anderen. Dat is het forum, dat maken de members.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki