Het was goed dat ik in gedachten had dat jij ook zoveel jaar hebt geoefend
Ik had de meeste moeite met het idee dat alles moest kloppen qua verhouding en dat ik dus gewoon mijn gevoel moest volgen en niet teveel op de "tekenregels" moest letten.
Ik begon zonder een idee, ik heb echt geprobeerd om maar gewoon te laten gebeuren, het resultaat is een cirkel met een donker bos met bomen en in het midden zie je door de bomen een pentagram schitteren. Als ik het zo vertel klinkt het heel mooi, het resultaat is niet iets geworden wat ik zou kopen in een winkel
Toch ben ik erg blij dat ik het heb gedaan en ik ga zeker door, ook al is het dan geen tekening uit een boekje, het is wel míjn tekening en mijn gevoel. Dus achteraf ben ik wel blij met mijn resultaat en zal ik hem zeker een mooi plaatsje geven.
Ik had de hele week al last van een zware verkoudheid, na het tekenen kakte ik helemaal in en heb de rest van de dag op de bank gelegen. Ik snap nu dat je zegt dat een tekening maken veel energie van je vraagt.
Vandaag heb ik een dagje vrij genomen om bij te komen van de verkoudheid, soms loop ik echt te lang door.