Ik heb twee stemmetjes in mijn hoofd die met elkaar aan het discussiëren zijn.... Dat is eigenlijk altijd wel zo geweest. Een heleboel dingen zijn al uitgekauwd, maar deze site geeft voer voor nieuwe discussies.
Wie zijn die twee stemmetjes? Zoals gisteravond heb ik het topic gelezen over Gerrit Jansen; dat ging over numerologie en er werd verwezen naar de site waar de hele presentatie van die mijnheer te lezen was. Ik natuurlijk gelijk mijn geboortedatum ontcijfert.
Wat komt daar uit: nummer 7. Ik kijken bij nummer 7 en ik moest heel hard lachen om deze zin: “Ik noem het wel eens de drie b's, de b van bed, de b van bad en de b van bank.”
Wat denk je er was een tijd dat mijn weekenden nauwelijks gevuld waren. Zoals vrienden het noemen: “Grunie gaat van het bed naar de bank en weer terug”. Maar goed. Uit een hele lap tekst, komt dan deze zin naar boven en dat is natuurlijk weer voer om over na te denken.
Een korte impressie van vanochtend onder de douche:
Stem 1:Zou het dan zo kunnen zijn dat dat een reden had (dat van de bed naar de bank en weer terug)?
Stem 2: Ach, nee, meid doe ff normaal! Je bent gewoon een watje! Altijd al geweest.
Stem 1: Ja, maar misschien was er dus een verklaring voor. Heb ik zo veel levens achter de rug dat ik nu mag rusten. Misschien pik ik onbewust te veel energie op van anderen dat ik daar zo moe van word?
Stem 2: Kom op zeg. Stel je niet aan. Je denkt dat alleen maar omdat je je dan lekker superieur kan voelen boven de rest.
Stem 1: Het zou een aantal dingen kunnen verklaren.
Stem 2: Ja, hoor. Je bent gewoon lui. Het is wel makkelijk om het hier op te gooien dan hoef je je echte problemen niet aan te pakken.
Stem 1: maar wat zijn dan mijn echte problemen? Ik probeer altijd mijn eigen rol in iets te bekijken. Ik zal nooit de schuld bij een ander neerleggen of bij een situatie. Ik onderzoek het altijd en ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid.
Stem 2: ja dat komt omdat je eigenlijk zo'n enorm groot ego hebt, dat je jezelf altijd het belangrijkste maak
Stem 1: dat is het geloof ik niet, of is dat wel?
.....
Fout, fout, fout, ik heb niet in het moment geleefd. Ik was zo druk met denken dat ik op de automatische piloot mijn haren heb gewassen etc. Ik heb niet eens het lekkere warme water op mijn lichaam gevoeld.
En nu zit ik te schrijven
Stem 2: waarom wil je dit eigenlijk op het forum zetten? Is het nu echt zo boeiend voor andere mensen. Hier zit toch niemand op te wachten.
Stem 1: om, in al mijn oprechtheid, iets van mijzelf te laten zien en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Stem 2: o ja, je vind jezelf gewoon zo geweldig dat je andere mensen wilt laten zien hoe het bij jou werkt.
Stem 1: volgens mij is dit oprecht. Misschien kan ik hier iemand anders wel mee helpen??
Stem 2: ja hoor! Moet niet gekker worden. Wat verwacht je nou eigenlijk? Een oplossing?
Stem 1: nee, niet een kant en klare oplossing, maar ik ben toch al weer een heel eind gekomen.
Stem 2: waar naar toe dan? Ga lekker je computer afsluiten en de dingen doen die je moet doen in plaats van je tijd te verdoen met deze spirituele prietpraat
Stem 1: ik ben gewoon nieuwsgierig naar alles, ik wil dingen weten....
En zo gaat het maar door en gaat het maar door. Elke vraag die ik voor mijzelf stel daar komt een wedervraag op. Zijn het mijn hoofd en hart die spreken? Of zijn het mijn ego en mijn ziel? Of zijn ze het allemaal.
Het vinden van deze site heeft voor mij een nieuwe dimensie geopend en daardoor moet ik een nieuwe balans vinden en dat geeft onrust (stem 2: ja hoor: het dagelijks leven is gewoon te saai voor jou, je bent op zoek naar spanning!)
Ik heb het idee dat meer mensen hier mee worstelen (stem 2: boeien!).