Loading...
nl

discussie in mijn hoofd

Grunie
Grunie aug 21 '07
Ik heb twee stemmetjes in mijn hoofd die met elkaar aan het discussiëren zijn.... Dat is eigenlijk altijd wel zo geweest. Een heleboel dingen zijn al uitgekauwd, maar deze site geeft voer voor nieuwe discussies.

Wie zijn die twee stemmetjes? Zoals gisteravond heb ik het topic gelezen over Gerrit Jansen; dat ging over numerologie en er werd verwezen naar de site waar de hele presentatie van die mijnheer te lezen was. Ik natuurlijk gelijk mijn geboortedatum ontcijfert.

Wat komt daar uit: nummer 7. Ik kijken bij nummer 7 en ik moest heel hard lachen om deze zin: “Ik noem het wel eens de drie b's, de b van bed, de b van bad en de b van bank.”

Wat denk je er was een tijd dat mijn weekenden nauwelijks gevuld waren. Zoals vrienden het noemen: “Grunie gaat van het bed naar de bank en weer terug”. Maar goed. Uit een hele lap tekst, komt dan deze zin naar boven en dat is natuurlijk weer voer om over na te denken.

Een korte impressie van vanochtend onder de douche:

Stem 1:Zou het dan zo kunnen zijn dat dat een reden had (dat van de bed naar de bank en weer terug)?
Stem 2: Ach, nee, meid doe ff normaal! Je bent gewoon een watje! Altijd al geweest.
Stem 1: Ja, maar misschien was er dus een verklaring voor. Heb ik zo veel levens achter de rug dat ik nu mag rusten. Misschien pik ik onbewust te veel energie op van anderen dat ik daar zo moe van word?
Stem 2: Kom op zeg. Stel je niet aan. Je denkt dat alleen maar omdat je je dan lekker superieur kan voelen boven de rest.
Stem 1: Het zou een aantal dingen kunnen verklaren.
Stem 2: Ja, hoor. Je bent gewoon lui. Het is wel makkelijk om het hier op te gooien dan hoef je je echte problemen niet aan te pakken.
Stem 1: maar wat zijn dan mijn echte problemen? Ik probeer altijd mijn eigen rol in iets te bekijken. Ik zal nooit de schuld bij een ander neerleggen of bij een situatie. Ik onderzoek het altijd en ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid.
Stem 2: ja dat komt omdat je eigenlijk zo'n enorm groot ego hebt, dat je jezelf altijd het belangrijkste maak
Stem 1: dat is het geloof ik niet, of is dat wel?
.....

Fout, fout, fout, ik heb niet in het moment geleefd. Ik was zo druk met denken dat ik op de automatische piloot mijn haren heb gewassen etc. Ik heb niet eens het lekkere warme water op mijn lichaam gevoeld.

En nu zit ik te schrijven
Stem 2: waarom wil je dit eigenlijk op het forum zetten? Is het nu echt zo boeiend voor andere mensen. Hier zit toch niemand op te wachten.
Stem 1: om, in al mijn oprechtheid, iets van mijzelf te laten zien en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Stem 2: o ja, je vind jezelf gewoon zo geweldig dat je andere mensen wilt laten zien hoe het bij jou werkt.
Stem 1: volgens mij is dit oprecht. Misschien kan ik hier iemand anders wel mee helpen??
Stem 2: ja hoor! Moet niet gekker worden. Wat verwacht je nou eigenlijk? Een oplossing?
Stem 1: nee, niet een kant en klare oplossing, maar ik ben toch al weer een heel eind gekomen.
Stem 2: waar naar toe dan? Ga lekker je computer afsluiten en de dingen doen die je moet doen in plaats van je tijd te verdoen met deze spirituele prietpraat
Stem 1: ik ben gewoon nieuwsgierig naar alles, ik wil dingen weten....

En zo gaat het maar door en gaat het maar door. Elke vraag die ik voor mijzelf stel daar komt een wedervraag op. Zijn het mijn hoofd en hart die spreken? Of zijn het mijn ego en mijn ziel? Of zijn ze het allemaal.

Het vinden van deze site heeft voor mij een nieuwe dimensie geopend en daardoor moet ik een nieuwe balans vinden en dat geeft onrust (stem 2: ja hoor: het dagelijks leven is gewoon te saai voor jou, je bent op zoek naar spanning!)

Ik heb het idee dat meer mensen hier mee worstelen (stem 2: boeien!).
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 21 '07
7 is ook het getal van introspektie Grunie, de naar binnen gekeerde mens. Als totaaloptelling van de geboortedatum is het je lotsbestemming; de denker voeler of analist, maar ook de zelfontdekker. Keerzijde is wat je eigenlijk zelf al beschrijft; te veel in het hoofd zitten en daardoor het NU verwaarlozen of naar de achtergrond plaatsen. Hierdoor bestaat het gevaar van verlies van realiteits zin of anders gezegd, het contact met de omgeving.

Toch is je post voor velen herkenbaar, dwz dit overkomt velen en gaat als het ware ook vanzelf. Brengt het geen echte moeilijkheden, dan is het gewoon een gezonde ambivalentie die leerzaam voor het zelf is. Mocht je cratieve aspiraties hebben, is dit een middel om het patroon te leren doorbreken.

ik ga je foto straks lezen

Thomas
admin
admin aug 21 '07
Ik geloof niet zo in toeval, maar wat "toevallig" dat je dit hier nu schrijft!
Zelf heb ik jaaaaren met dit stemmetjes verhaal geworsteld.
Op een gegeven moment had ik het zo gehad, het nare stemmetje bleef me maar onderuit halen en maakte dat ik me heel slecht voelde.
Ik denk (en ik kan het mis hebben hoor!) dat het een soort strijd is tussen ego en je innerlijke zelf. Jouw ego wil hele andere dingen dan jouw innerlijke zelf. Op het moment dat jij gaat groeien in positieve zin, zal ego een stapje terug moeten doen en hij zal ì¡lles in het werk stellen om dat te voorkomen. Ik heb zelf dat stemmetje de nek omgedraait, soms komt hij nog wel even om de hoek kijken, dan luister ik of ik er iets mee kan, zo niet dan gaat hij weer linea recta het heelal in of waar hij ook mag verblijven. Voor mij is het je ego die probeert te overleven op het moment van spirituele groei.
Thomas A
Thomas A aug 21 '07
Feileacan; Ik denk (en ik kan het mis hebben hoor!) dat het een soort strijd is tussen ego en je innerlijke zelf. Jouw ego wil hele andere dingen dan jouw innerlijke zelf.

volgens mij zijn dat rake woorden en zeker als je je innerlijke zelf de ziel noemt. Ga je bv. tot creeren laat dit ego zich heel gemakkelijk uitschakelen. Mandala's tekenen/beeldhouwen is daar trouwens een heel goede methode toe, mediteren ook of op een andere wijze je hoofd stil zetten ook.

Thomas
jo
jo aug 21 '07
oo dit heb ik ook altijd en soms word je er idd onzetend gek van en in de war dat je helemaal niet meer weeet wat je nu moet doen en naar welk stemmetje je moet luisteren...
soms als ik buiten ben praat ik voor de planten en bomen in de tuin en daar word je helemaal gek van want dan kan je niet gewoon normaal je onkruid verwijderen want die roepen nee maak me alsjeblieft niet dood klinkt echt gestoord...
zydeco
zydeco aug 21 '07
heel herkenbaar idd
om moe van te worden soms
grappig trouwens om te lezen dat een ander dat ook heeft
dacht vaak dat het weer eens een raar iets was wat bij mij hoorde
ik heb vaak deze woordenwisseling als ik aan het tekenen ben
ik ben dan zo bezig en heb dan pas na een tijd door dat ik een hele discussie in mijn hoofd aan het voeren ben
maar vaak ook als ik iets wil gaan zeggen

stem 1 : ik weet da ik het wil gaan zeggen maar even het goede moment zoeken
stem@ : je gaat het toch zeggen
stem 1 : ja dat is zo , maar nu niet
stem 2 : en ? je gaat het toch zeggen waarom nu niet

stem 1 : het is nu niet het goede moment
stem 2 : het is nooit het goede moment en je gaat het toch wel zeggen dus doe het nou maar gewoon


ah ik doe dan altijd wat het beste voelt
en meestal is het dan bv zeggen omdat ik het uiteindelijk toch wel doe haha

vind het trouwens een mooie benadering dat het je innerlijke zelf en je ego zelf zijn die discussieren
zo had ik het nog nooit bekeken
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Ik ben blij dat ik geen twee stemmetjes in mijn hoofd heb maar gewoon 1. Hoewel het wel een zelfde soort gesprek is waarin ik bepaalde afwegingen maak gebeurt dat met maar 1 stem, namelijk mijzelf. Ik denk dat het een mooie verwoording is van hoe de innerlijke gedachte werkt. Je weegt iets af door het te spiegelen. Yin en Yang bestaan ook enkel maar door hun tegenstelling (wit vs zwart). Ook dit is denk ik precies wat in je hoofd gebeurt. Zodra jij er iets tegenovergestelts kan tegenover zetten weet je zeker dat het echt is, en bestaat. Het lijkt me eerder een soort van controle mechanisme die kijkt naar de echte wereld en probeert te zien wat bestaat van buiten, en bestaat van binnen. Dingen waartegenover je niets kunt zetten, zijn dingen van binnen. Dingen waartegen je wel iets over kunt zetten zijn dingen van buiten.

Vergeet niet dat uiteindelijk JIJ degene bent die kiest tussen 1 van de 2 stemmen (of dingen). Denk niet dat de stem in je hoofd de leider is, want het is allebei je eigen stem :). Tenminste dat denk ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki