Loading...
nl

wat is het nut

Caius
Caius aug 21 '07
Jessica,

ook ik wil graag mensen helpen.
Het botst weleens met mijn eigen belangen :S
Ook ik zal eerst mezelf moeten helpen en stabieler worden ... zodat ik andere mensen meer kan helpen :)
We zijn allemaal op zoek naar stabiliteit, rust en liefde (lees liefde ook in de zin van vriendschap).
De ene persoon heeft dit meer bereikt dan een ander ... en de een zal dit sneller bereiken.
Een persoon die dit bereikt heeft... zal eerder .. en kan eerder ..een ander helpen.. om dit ook te bereiken :)
Thomas A
Thomas A aug 21 '07
Caius, mensen helpen kun je altijd, ook nu. Het is echter wel van belang te weten wat de (blinde) gebieden zijn die nog braak liggen voor je. Dit zijn namelijk de gebieden waarbinnen je een ander niet bij kunt staan. Ga je die gebieden toch binnen, dan ontstaat er projectie.
Een troost; alle therapeuten hebben een blind gebied - sowieso vrijwel alle mensen - het is aan ons deze te onderkennen.

Een eigen blind gebied herkennen is mogelijk door datgeen te zien wat het meest op je weg komt.

Zie je veel verdriet, heb je veel verdriet.
zie je veel boosheid, heb je veel boosheid. (deze twee liggen dicht bij elkaar)
zie je veel eenzaamheid, dan ervaar je veel.......
enz.

Dit is wel heel simpel gesteld maar in essentie is het leven gebaseerd op her-kenning En veelal zonder dat bewust te beseffen........
Het aantrekken van een bepaalde energie is dus gebaseerd op het uitzenden van die energie.

Thomas
Caius
Caius aug 21 '07
The Secret Thomas ;)
Dat omschrijf je nu ...daar geloof ik ook in.
Ik weet dat ik nu ook mensen kan helpen en dat doe ik ook.
Als je ff terug leest staat er: "Ook ik zal eerst mezelf moeten helpen en stabieler worden ... zodat ik andere mensen MEER kan helpen".
Wat je zegt over je eigen blinde plekken klopt ...vandaar het woordje MEER ;)
Phaser
Phaser aug 23 '07
"Wat is het nut"...

Erg moeilijke vraag zonder duidelijk antwoord meen ik.

Wat ik eronder versta is doen wat je denkt dat je moet doen.
En waar je op dat moment over denkt dat het het beste is.

Nadien, als je hebt gedaan wat je hebt gedaan, kan je kijken wat het resultaat is.
Zo kan je je handeling evalueren en kijken of je het naar eigen normen goed hebt gedaan en zelfs wat anderen ervan vinden.

Deze ervaring of evaluatie, noem het hoe je wilt, kan je meenemen naar een volgende situatie.

Ik denk dat alles wat je doet in je leven een heel grote invloed heeft op wat je volgende beslissingen zijn.
Zo probeer je (ik zeg niet dat iedereen dit doet) zo goed mogelijk te handelen.

Kleine beslissingen kunnen zo grote gevolgen hebben.
En zo heeft alles zijn nut.
Dat is mijn mening ervan, niemand moet het er mee eens zijn. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
De vraag of alles nut heeft, of wat het nut van het leven is, zijn twee verschillende vragen die hier door elkaar heen worden beantwoord. Op de eerste: of alles nut heeft, denk ik het niet. Daarvoor zijn er teveel nutteloze zaken aanwezig. Iets wordt namelijk nuttig zodra er iets mee gedaan wordt. Kortom, toepassin is pas nuttig, omdat er dan pas van het potentieel gebruik wordt gemaakt dat erin zit. Als het alleen maar bestaat zonder doel en toepassing is het nutteloos. Zo is het eigenlijk met alles. Angst zonder doel of toepassing is nutteloze angs. Oh ja, je kan er last van hebben, maar waarom zou je? Het is toch nutteloze angst? Niet dat alle angst nutteloos is hoor, integendeel. Ik probeer alleen een kader om in na te denken te scheppen. Neem bijvoorbeeld de mooie auto van je buurman (gesteld dat hij er eentje heeft). Wat is jouw nut met deze auto? Kan jij erin rijden? Kan jij hem aan je buurt laten showen om te zien hoe mooi dat hij is? Volgens mij is deze auto totaal nutteloos voor je. Dus heeft alles nut? Voor de éne wel, en voor de ander niet. Maar echt geloof me, er zijn veel meer nuttelose dingen dan nuttige dingen. Het is de truuk om juist die nuttigheden eruit te vissen ;).

Dan de 2e vraag of het neven nuttig is. Ik vind van wel want het leven is tenslotte de enige manier om van nutteloze dingen iets nuttigs te maken. Want het wordt gebruikt en krijgt nut. Zonder leven waren alle dingen maar dood en dus zonder potentie. Hoe nutteloos is dat?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420