Hi Amethist, ik heb een aantal dingen voor je neergezet, voor mijn gevoel zit er een vrij duidelijke boodschap in je droom. Natuurlijk is dit mijn perceptie en ik wil je daarom eerst zelf laten oordelen. Hopelijk bied het aanknopingspunten.
Wanneer je als vrouw droomt over een man die je bemint, proberen we vaak onze relatie tot deze persoon te begrijpen.
Als een vrouw droomt van een onbekende man kan hij staan voor de mannelijke kant (logisch, analytisch) van de vrouw. Zij beschikt over deze mannelijke aspecten of kan ze ontwikkelen. Mogelijk gaat het om een kant van je persoonlijkheid die je nog niet onderkent.
Kinderen staan vaak voor onze eigen innerlijke kind. We hebben allemaal delen die nog kinderlijk en nieuwsgierig zijn. Als we in staat zijn in contact te komen met dit deel van onszelf, geven we onszelf toestemming zicht te krijgen op de mogelijke heelheid die we voorheen nog niet hadden onderkend.
Dromen over een tuin kan wijzen op groei in ons leven, of voor iets wat we in onszelf proberen te cultiveren. Het staat vaak voor ons innerlijke leven en datgene waar we volkomen achter staan. Daarnaast staat een tuin vaak symbool voor vrouwelijke eigenschappen en kwaliteiten.
In spirituele zin kan een bril ons aansporen om vanuit een ander gezichtspunt te kijken, zowel fysiek als spiritueel. Ook duid een bril vaak op ons vermogen te zien of te begrijpen.
Warmte in een droom houd vaak verbinding met de behoefte om ons goed te voelen, comfort en welzijn. Ook kan warmte de meest gezochte beloning symboliseren, onvoorwaardelijke liefde. De dromer mag hier op een positieve manier naar op zoek gaan.
Wanneer we dromen over bedrog en zelf bedriegen zijn we mogelijk bang een vriend te verliezen. Ook is het mogelijk dat we oneerlijk zijn ten opzichte van onszelf en dienen hier voor te waken. In spirituele zin dienen we te kijken naar onze spirituele doelstellingen, deze moeten niet geforceerd worden.
Dromen over het spelen of de speeltuin kan betekenen dat we ons bewust zijn van ons kinderlijke zelf. Het benadrukt onze creatieve en speelse onschuldige zelf. Creativiteit, ontspanning en plezier.