Kleine aanvulling
Mijn boosheid, doodt kind in Irak
Wanneer ik in het verkeer ben en iemand doet iets stoms waardoor ik mijn middelvinger opsteek, wordt die persoon ook weer een beetje boos, hij neemt die boze energie mee naar huis en brengt het over op zijn vrouw, die werkzaam is bij de Amerikaanse ambassade. Zij draagt de boze energie over op een commandant uit Irak die daar een overleg heeft, en neemt haar boosheid mee terug naar Irak. Vervolgens brengt hij de boosheid over op zijn soldaten, wat voor één van de soldaten de druppel is en een kind dood schiet.
Natuurlijk is een ieder in deze keten verantwoordelijk geweest, en had de mogelijkheid om de negatieve energie te stoppen, maar het begint bij je eigen bewustzijn en reken niet op het bewustzijn van anderen. Bedenk daarnaast dat de term druppel betekent dat jouw boosheid die druppel kan zijn, maar dat je mede met anderen daar de verantwoordelijke voor bent. Zeg dus nooit dat het de verantwoordelijkheid van de ander is dat hij/zij die negatieve energie doorgeeft, jij moet zelf die verantwoordelijkheid nemen, en mocht je in de fout gaan zeg dan "Sorry..." een woord wat schijnbaar voor veel mensen heel moeilijk is om te zeggen.
Waarom ontstaan dan al deze ergernissen naar elkaar ?! ze vinden hun bron in het leven in de illusie. Ik stak mijn middelvinger op omdat iemand iets stoms in het verkeer deed, maar het benoemen van “stom” komt voort uit mijn denken en beeldvorming! wanneer ik namelijk wist dat de stommiteit uitgevoerd werd door een goede vriend van mij, die kramp in zijn voet kreeg, had ik niet die middelvinger opgestoken.
Nogmaals, want dit is werkelijk essentieel! vorm jezelf geen beeld van iemand anders, of zijn/haar daden, en zeker niet naar de woorden van een ander. Houdt de negatieve energie niet in stand, maar doorbreek hem met liefde en vergeving! daarmee voorkom je dat het kind in Irak doodgeschoten wordt!
Alsjeblieft mensen begrijp dit zo goed als je maar kunt! wees liefdevol naar jezelf, je vrienden, maar zeker ook naar degenen waar je een hekel aan hebt. Wees niet liefdevol omdat het zo hoort, en goed is voor je aanzien, maar wees liefdevol omdat je werkelijk van die ander houdt en kennis hebt van Al dat is ! alles is één en alles is verbonden.
Ontwaakt, gij die slaapt!!