Ik heb eindelijk dit hele topic gelezen en hoewel het een interessante wending heeft gekregen wil ik toch het originele bericht aanhalen om te reageren op de eerste stelling die hier speelde.
Steeds meer worden hier foto's gelezen. Ik vraag me af wat voor zin het heeft.
De beschrijvingen die er worden gegeven zijn zo algemeen, zo inpasbaar op vele en iedereen kan er wel iets uit halen, wat toepasbaar is.
......
Dit is een milde vorm van oplichterij. Hoe zouden we het vinden als iemand anders dit met ons deed. Is dit spiritueel zijn!!???
Je zegt dat beschrijvingen zo enorm algemeen zijn. Ik zou dan graag over mijn eigen lezingen willen spreken omdat ik niet voor iedereen kan spreken. Er zijn daarvoor gewoon teveel verschillende lezers met teveel verschillende nivo's. Ik vind mijn beschrijvingen niet enorm algemeen als je naar het geheel kijkt. Want ook al zijn sommige zaken wel algemeen, ik heb meestal een hele verzameling waarvan je ze echt niet allemaal op jezelf kan toepassen. Ik probeer namelijk een totaalbeeld te schetsen van de persoon. In hoeverre is de lezing dan nog algemeen? Ik vind van niet.
Eigenlijk zou het veel beter zijn dat de mensen die gelezen zijn, hun ervaring delen over wat ze ervan vonden en of ze het echt zo algemeen vonden als dat hier gesteld wordt. Ik nodig je ook uit om een willekeurige lezing van mij te nemen, en ALLE regels die ik schrijf toe te passen op jezelf. Ben jij dat dan nog steeds? Of toch ineens niet meer?
Ik vind het geen oplichterij omdat we nergens beweren dat alles klopt en de waarheid vertellen. Fotolezen is geen wetenschap wat we ook niet beweren. Het is het oppikken van signalen die wij uit een foto halen. Moet dat altijd juist zijn? Liever wel natuurlijk, maar dat kan niet. Iedere foto is een moment opname. Iedere lezing is een moment opname. Hoewel de lezing voor jou vandaag precies past, grote kans dat hij over 2 maanden al niet meer klopt. Wie is er dan onjuist? De lezer, gelezene of het weer? Kortom, zo zwart wit als het nu gesteld word, kun je het in mijn ogen niet stellen.
Mijn conclusie. Absoluut zin! Getuige de voornamelijke positieve reacties en het grote aantal lezingen.
Bedankt voor het lezen