Loading...
nl

Foto lezen, zin of onzin

Ayasha
Ayasha aug 18 '07
Ikben van jou zou ik het aprecieren als je niet dreigt of persoonlijk word. Je bent hier al meermaals voor gewaarschuwd. Of je houd je aan de discussie en doet dat op een volwassen manier zonder daarbij persoonlijke uithalen te doen. Of je stopt de discussie en je gaat elders je frustraties uiten.
Mee
Mee aug 18 '07
Kath, je vraagt IkBen niet te dreigen of persoonlijk te worden. Goed zo.

Wees dan ook zo eerlijk om andere ook niet persoonlijk aan te vallen. Ik herrinner mij de woorden nog, relschoppen en gebrek aan respect. Ook het nergeren omdat ik niet tot een fatsoenlijke discussie in staat zou zijn.
Zelfde geldt voor jou, geen persoonlijke uithalen en niet je frustraties uiten ten kosten van een ander.

Meet je nu niet met twee maten?
Ayasha
Ayasha aug 18 '07
Mee Ik zal mezelf er ook een waarschuwing voor geven.
'Kath, ik zou het ook aprecieren als jij niet persoonlijk uithaalde'
Meet ik nu weer met 1 maat? :)
voor de rest ga ik me daartegen niet verdedigen. :)
LPChip
LPChip aug 19 '07
Ik had eerder al vriendelijk gevraagd of men weer on-topic wilde gaan, en dit is niet gebeurd.

Ik sluit daarom dit onderwerp zodat ik kan overleggen met de andere moderators of het zinvol is om dit topic gesloten te houden en/of eventueel onderhoud te verrichten.
LPChip
LPChip aug 19 '07
Na kort overleg hebben we besloten dat het onderwerp niet gesloten hoeft te blijven.

Wel wil ik vragen om de mede forumers in hun waarde te laten.
Thomas A
Thomas A aug 19 '07
Hoe dan ook het is een zinvolle topic gebleken, gezien de vele wel positieve reacties van gelezenen.
Het heeft in elk geval mij in staat gesteld om eens vanuit een ander oogpunt naar het fenomeen te kijken. Dat ik er nog wat meer over te zeggen heb, moet ik door tijdgebrek even voor mij uit schuiven. Dan gaat het over de eigen ziel en het leven waar wij hier nu in staan en waarbij wij met ons innerlijk ver-mogen een plek willen vinden in dit bestaan..........
Ook over de afgescheidenheid van het zelf/ziel.

Thomas

Thomas
IkBen
IkBen aug 19 '07
En ik zou anderen, die menen dat er aangevallen is of op de persoon gespeeld danwel pogingen zijn gedaan om mensen onderuit te halen, met klem en zéér dringend willen aanraden een cursus begrijpend lezen te volgen want die heeft men hard en hard nodig.

Verder houd ik dit onderwerp ook maar weer voor gezien. Dankjewel thomas voor je inhoudelijke reacties.
Mee
Mee aug 19 '07
Ook ik houd dit onderwerp voor gezien. Ik vond het intressant om te zien en te weten hoe er tegen dit onderwerp wordt aangekeken en beleeft.
Het is me duidelijk, dat mijn eigen mening, tamelijk afwijkend is,in dit onderwerp.
Door de input van andere kon ik het vanuit andere standpunten zien. En al zal ik niet van mijn mening afwijken, het heeft me wel dingen geleerd. Bedankt daarvoor.
admin
admin aug 19 '07
Nou die "anderen" zal ook op mij slaan.
Voor de cursus begrijpend lezen had ik een 10 met een griffel en een zoen van de meester :)op mijn boze bolletje.
Sheva
Sheva aug 20 '07
whahaha...
Thomas A
Thomas A aug 20 '07
 Origineel bericht van: Mee

Door de input van andere kon ik het vanuit andere standpunten zien. En al zal ik niet van mijn mening afwijken, het heeft me wel dingen geleerd.

zou je daar iets over willen schrijven Mee?

groetjes

Thomas
Wendy's
Wendy's aug 20 '07
Ik vind dat fotolezen ook ZIN heeft..

Want;

Ik denk dat bijna iedereen het wel kan. Iedereen heeft altijd wel een indruk en gevoel over personen. Als je het oefent kun jejezelf verbeteren (Ik wist eerst niet eens dat het bestond!!). Er zullen heus wel lezers zijn (misschien niet op dit forum) die het zomaar voor de lol doen. Maar ook zijn er lezers die foto's lezen om andere te helpen. Als ik een foto lees en ik zie dat diegene een probleem ergens mee heeft, dan probeer ik een advies in mijn lezing te verwerken.. wat diegene met het advies gaat doen, moet hij dan zelf bepalen.

Natuurlijk zijn de meeste gelezene gewoon benieuwd of het klopt, en wat er over hun gezegt word, en of ze veranderd zijn blablabla. Ook heb ik gelezene meegemaakt die echt een probleem ergens mee hadden, en door lezingen een stuk geholpen werden.

Dus ik vind het geen onzin!!!!!
Mee
Mee aug 20 '07
Ja hoor, geen probleem. Ik wil mijn gedachten best op papier zetten.

Ik heb mijn mening over foto lezen, zelf gevormd. Met alles in mij, zoals kennis en gevoel.
In mijn ogen blijft foto lezen, iets wat iedereen kan. Het vertalen van een plat plaatje, waarop iemand afgebeeld staat met een uitdrukking, met een oogopslag, enz.
Ook blijf ik erbij dat iedereen het kan en dat we het al vanaf de wieg doen. Gezichten lezen en daarbij ons gevoel plaatsen en vertalen in woorden.

Dat iemand anders, daar geheel anders tegen aan kijkt. Is mij duidelijk geworden. Dat anderen er in geloven, zowel lezer als vraagsteller en dat het een hulpmiddel is voor degene, om te komen naar een spiritueel niveau. Het inzicht hebben in zich zelf.

De benadering van het foto-lezen is daarop, van twee kanten totaal verschillend. Ik kijk vanuit de psychologische kant, wetend dat een mens altijd iets uitstraalt, altijd communiceert, terwijl andere er op een spiritueel wijze zien. De meer mystieke, wijze.Dat de foto-lezer dingen kan zien, die ver onder de oppervlakte liggen enz. Lijkt wel magisch.
Als de bewoording niet geheel juist is, neem dat niet op als een aanval. Het is goed bedoelt.

Hoe je het ook went of keert, het principe blijft hetzelfde. Mensen willen van een ander horen, hoe ze in elkaar zitten. Ze willen een bevestiging, van wie ze zijn.
Psychologen, doen het zelfde. Zij praten met de mensen, met een kennis van het menselijke gedrag en het functioneren van hun brein. Waardoor zij degene in zicht in hun zelf kunnen geven.
Foto-lezen is hetzelfde, maar werkt op een totaal andere manier. Het is waar de mens in gelooft, welke weg hij of zij kiest om inzicht in zich zelf te krijgen.

Dus heb ik mijn conclusie getrokken, dat mensen ten alle tijden andere nodig hebben om te groeien. Dat we alleen verder komen door het elkaar voor houden van spiegels.
De ene spiegel is leuk en opbouwend, de andere spiegel, is hard en eerlijk, wat pijn kan veroorzaken.
De enige vraag die dan nog overblijft, als je iemand een spiegel voor houdt, moet je dan eerlijk zijn en niets achter houden, of alleen de fijne en mooie dingen vertellen, aan iemand?
admin
admin aug 20 '07
Mooi verwoord Mee!
Thomas A
Thomas A aug 20 '07
Thanks Mee. tja op de vraag waar je je reactie mee beeindigd heb ik hoe dit voor mij is, eerder in dit topic een omschrijving gegeven.
Fotolezen is voor mij toch een deels cognitief gebeuren. kijken, waarnemen, voelen en voor-al puttend uit veel ont-moetingen en (eigen) emoties. Vaak tijdens het schrijven vallen er dingen in die ik niet zie, maar doorkrijg.

Ik blijf gewoon lekker doorlezen voorlopig en doe er vanavond of morgenochtend weer een paar.

Hieronder nog een stukje uit mijn boek;

Op een dag stapte een oude man met een jong meisje mijn winkel binnen. Zij stelden zich voor als opa en kleindochter. Hij vertelde mij dat zij over een paar dagen 16 zou worden en daarom van hem een ring mocht uitzoeken. We besteedden de nodige aandacht aan het uitzoeken van een ring en toen deze na enige tijd was gevonden, zochten we aan de toonbank een gepaste verpakking. Ik pakte de ring in en de charismatische maar toch ook wel gereserveerde oude man richtte na enige stilte het woord tot mij en sprak; “Meneer Andreas, u kunt in de zielen van mensen kijken”. Verbaast en met open gevallen mond keek ik hem aan en wilde hem vragen hoe hij dat kon zien, maar bedacht me in een onderdeel van een seconde, als ik dat kan, dan kan een ander dat ook. Ik stelde hem daarop een vraag, “mijnheer mag ik u vragen wat u bij professie geweest bent?” Hierop antwoordde hij, “Ik ben mijn hele leven psychiater geweest”.

Thomas
LPChip
LPChip aug 20 '07
Ik wil graag iets toevoegen aan dit onderwerp, hoewel het misschien niet geheel over fotolezen zelf gaat.

Ik ben in staat om mensen te helen, en kan dit zelfs over grote afstand. Ik maak dan op spirituele wijze contact met iemand. Dit contact leggen gaat heel makkelijk en vrij wel automatisch. Ik bereid me eerst voor om contact te maken. Het enige wat ik dan hoef te doen, is mij een plaatje te visualiseren van die persoon en eventueel zijn/haar naam te roepen.

Ik denk dat sommigen van ons hier, dit ook doen wanneer ze foto lezen en op die manier "voelen" wat de ander op dit moment heeft.

Ik weet thevens ook dat normaal gesproken een foto-lezing afhankelijk is van het moment van de foto. En omdat ik zelf geen fotos kan/wil lezen, weet ik niet of de gene die daadwerkelijk contact maken, dit doen met het persoon in het nu, of met de persoon zoals toen op de foto.
Mee
Mee aug 20 '07
Ik vind het fijn dat er nu op een volwassen manier gecommuniceerd wordt.
Ook al ben je het niet met elkaar eens, toch ,draag het op een volwassen manier.

Daarom vind ik de reaktie van Feileacan, zeer jammer. Het is cynisch en sarcastisch. Is dat echt nodig??
Ayasha
Ayasha aug 20 '07
 Origineel bericht van: Mee
De enige vraag die dan nog overblijft, als je iemand een spiegel voor houdt, moet je dan eerlijk zijn en niets achter houden, of alleen de fijne en mooie dingen vertellen, aan iemand?

Ik vind dat je de slechte dingen eerlijk maar wel voorzichtig moet vertellen. Vind het not done om zomaar alles op hun bord te gooien. Ik denk dat mensen daar af en toe toch een beetje hulp bij nodig hebben...Nee ik vind niet dat het enkel maar zoetsappige positieve verhaaltjes moeten zijn. Daar leer je imo niets van.

Ook denk ik dat feileacan het niet zo bedoelt heeft :)
Mee
Mee aug 20 '07
Toch nog een vraag Thomas, heb jij geleert van deze discussie.
Hebben andere hier van geleerd?
Dit uit pure nieuwsgierigheid.
admin
admin aug 20 '07
Ik wel, mijn opmerking is niet cynisch of sarcastisch bedoelt Mee. Met mijn hand op mijn hart kan ik je zeggen dat ik echt niet zo in elkaar zit.
Ik ben alleen van mening dat als iemand problemen heeft met uitspraken van mij, ik het prettig vind als ik daar direct op wordt aangesproken, net als iedereen ben ik zeer goed in staat om ook hele stomme dingen te zeggen.Hier wordt langs mij heen gepraat, het is immers wel duidelijk dat deze meneer mij bedoelt.. Daarbij ben ik van mening dat deze meneer wél mensen onderuit haalt en kan ik mijn mond dus niet houden en moet ik even van mezelf(ego) terug prikken, wél op een vriendelijke manier.
Kijk ieder heeft een andere mening, daar zijn we nu wel achter.
Dat wil niet zeggen dat omdat jij en ik het niet altijd eens zijn, een van ons een cursus moet gaan volgen.
Wat ik hiervan heb geleerd is om verder te kijken dan mijn neus lang is, ik wist wel dat iedereen anders over bepaalde zaken denkt, maar het is mij wel duidelijk dat ik mijn waarheid niet als dé waarheid moet verkondigen. Dat kwetst anderen of brengt anderen misschien in de war en dat is helemaal niet mijn bedoeling. Ik realiseer me ook dat deze discussie (en ook andere) mij goed heeft doen nadenken over hoe sterk ikzelf in mijn geloof en vertrouwen sta. Dus als puntje bij paaltje komt heb ik hier inderdaad wat van geleerd. Dank je wel Mee, dit meen ik echt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420