Loading...
nl

Foto lezen, zin of onzin

Mee
Mee aug 16 '07
Steeds meer worden hier foto's gelezen. Ik vraag me af wat voor zin het heeft.
De beschrijvingen die er worden gegeven zijn zo algemeen, zo inpasbaar op vele en iedereen kan er wel iets uit halen, wat toepasbaar is. Ik ook, het is niet eens me eigen foto!!

Een foto, vier kern woorden en een hoop bla bla erom heen. Is dit echt. Of onecht.

Volgens mij kan iedereen foto's lezen, je kijkt naar een foto en naar het persoon en de ogen. En je laat je eigen gevoel, je eigen intrepetatie van de visuele beelden, vertaal je in woorden.
Een vorm van non verbale communicatie. Het lezen van uitdrukkingen, expressie, lichaamstaal en dat verwoorden.
Er is helemaal niets bijzonders aan. We lezen al sinds onze geboorte foto's, plaatjes, hoe kan een baby anders reageren op een moeder, als ie niet kan praten, als ie nog niet begrijpt van gesproken taal is. Juist, non-verbale communicatie, geleerd vanaf de wieg.

Echt, ik vind dat als je weet hoe het werkt, je hiermee geen andere mensen op een dwaalspoor mag en kan zetten. Dit is een milde vorm van oplichterij. Hoe zouden we het vinden als iemand anders dit met ons deed. Is dit spiritueel zijn!!???
Delen:
Heidelroos
Heidelroos aug 16 '07

Het kan ook een stukje entertainen zijn..
Misschien net even de juiste woorden of een stukje bewustworden..

Mijn mening is dat iedereen er mee mag doen wat die zelf wil ..
Zoals jij ook het recht hebt er anders over te denken...

Liefsssssssssss
Ayasha
Ayasha aug 16 '07
Lieve mee, ik heb je al een tijd lang genegeert gezien ik bij jou eerder een gevoel van relschoppen krijg, dan een gevoel van eerlijke intresse en een poging tot een eerlijke discussie op te zetten. Maar gezien dit een beetje 'in mijn kraam' valt ga ik hier toch op reageren.

Fotolezen is geen oplichten, nog minder is het een algemene beschrijving. Het feit is dat men hier op het forum algemeen blijft, immers wil je geen wonden open leggen bij mensen in het openbaar. Via pb zouden fotolezingen een stuk 'dieper' in gaan op de persoon.

Fotolezen is nooit bedoelt als entertainen zoals heideroosje aan bod brengt. Maar om inzicht te krijgen in jezelf. Een handje helpen, bevestiging krijgen. Problemen worden niet opgelost maar anders bekeken.

Ook kan een fotolezing lichamelijke problemen naar voren halen, oorzaken zoeken. Want slechts als je de echte oorzaak kent kan je het probleem oplossen. Vaak is de ware oorzaak onbekent en word er naar het meest logische gezocht...Helaas zijn weinig problemen echt logisch en ligt de oorzaak vaak dieper. Het is aan een reader om mensen op het juiste pad te brengen.

Iedereen kan lichaamshoudingen bekijken, blikken analyseren. Maar niet iedereen kan gevoelens oppikken en juist decoderen. Niet iedereen kan onderliggende problemen vinden en voelen waar lichamelijke blokades zitten. Een foto helpt als extra steuntje.

We zetten mensen niet op een dwaalspoor, maar net in de juiste richting.
Op dit forum echter heb ik vaker het gevoel dat fotolezen niet meer gezien word zoals het gezien zou moeten worden, de reden waarom ik al lang geen foto's meer lees op dit forum. (op een aantal uitzonderingen na.)

Daarbij, de mensen vrì¡gen er naar. Er word hen niet om geld gevraagd, om geen enkele dienst. Het zijn zij die het willen. Ze krijgen wat ze vragen, hoe kan dit dan oplichten genoemt worden?

de persoon die jij hierboven volgens mij beschrijft is een begaafd man met meer respect voor levende wezens in 1 pink dan jij ooit in je gehele lichaam zal hebben. Hij licht niet op. Hij respecteert en probeert mensen zélf de juiste weg te laten vinden.
Grunie
Grunie aug 16 '07
In het dagelijks leven zie je vaak bij anderen wel wat er zou moeten veranderen of wat er mis gaat. Bijvoorbeeld in een relatie of op het werk. En dan bedoel ik hele allerdaagse niet spirituele dingen. En dat lukt bij jezelf niet (over 'gewone' mensen gesproken dan).

Wanneer je dit doortrekt naar foto lezen denk ik dan andere mensen beter een foto van jezelf kunnen interpreteren dan dat je dat zelf kan.

Een ander kan dan net, wat heidelroosje ook schrijft, een stukje bewustwording veroorzaken of een richting aangeven.

Degene die het antwoord krijgt, zal zelf de waarde en belang hiervan bepalen.
Debiorah
Debiorah aug 16 '07
Ik sluit me volledig aan bij kath. Waarom oplichterij? Welk doel heeft een fotolezer dan? En al helemaal vreemd om te spreken van oplichting wanneer dit uit eigen vrije wil gebeurd en er niks in ruil wordt verwacht....Wanneer dit kosten met zich mee zou brengen, ja dan zou ik mijn twijfels hebben. Maar hier op het forum is het een stukje met elkaar delen, daar is naar mijn mening niks mis mee.
Mee
Mee aug 16 '07
Iedereen kan gevoelens oppikken van andere. Ieder mens bestaat uit energie en dat kan ieder mens vertalen in woorden.
Een goed voorbeeld daarvan is dat je tot het ene persoon wel aangetrokken voelt en het ander totaal niet.
Uitstraling,karma, aura of energieveld of wat dan ook word het ook wel genoemd.

Het oppikken van gevoelens,het aanvoelen van de ander, is iets wat iedereen doet, in zijn dagelijkse leven. Ook een vorm van communicatie. Intrepeteren vanaf een foto, is beelden analyseren en die vertalen. Dat is iets wat iedereen doet. Misschien het enige verschil is dat de 1 er meer bekwaam is dan de ander. Het gaat daarbij ook om hoe het vertaald word. Maar hoe je het ook went of keert, we doen het allemaal,ons hele leven lang.

Dat het kan helpen als een extra steuntje, kan zo zijn.
Dat het lichamelijke gebreken,ziektes of andere problemen naar boven kan halen. Daar ben ik niet zo zeker van. Er wordt hier ergens op het forum aangehaald dat iemand problemen met de longen heeft en het blijkt niet zo te zijn. Hoe feilbaar is het dan. Is het dan een steuntje of iemand schrik aanjagen??

Dat de mensen erom vragen, kan, die zijn zoekend en hoe integer is de fotolezer, hoe zeker is die van zijn of haar zaak. En zoals je het zegt, ze krijgen wat ze willen en foto lezing. Gewoon een verhaaltje, waar iedereen wel wat mee kan.

Daarom ook mijn vraag, is dat spiritueel zijn?

Kath; dat je me een relschopper noemt, respectloos tegenover andere members en ook negeert. Dat is jou persoonlijke mening.
Daar ben je helemaal vrij in. Net zo vrij als ik, die zich hierdoor niet aangesproken voelt. Mijn excuus daarvoor.
Ayasha
Ayasha aug 16 '07
 Origineel bericht van: Mee
Iedereen kan gevoelens oppikken van andere. Ieder mens bestaat uit energie en dat kan ieder mens vertalen in woorden.
Een goed voorbeeld daarvan is dat je tot het ene persoon wel aangetrokken voelt en het ander totaal niet.
Uitstraling,karma, aura of energieveld of wat dan ook word het ook wel genoemd.

Het oppikken van gevoelens,het aanvoelen van de ander, is iets wat iedereen doet, in zijn dagelijkse leven. Ook een vorm van communicatie. Intrepeteren vanaf een foto, is beelden analyseren en die vertalen. Dat is iets wat iedereen doet. Misschien het enige verschil is dat de 1 er meer bekwaam is dan de ander. Het gaat daarbij ook om hoe het vertaald word. Maar hoe je het ook went of keert, we doen het allemaal,ons hele leven lang.

Dat het kan helpen als een extra steuntje, kan zo zijn.
Dat het lichamelijke gebreken,ziektes of andere problemen naar boven kan halen. Daar ben ik niet zo zeker van. Er wordt hier ergens op het forum aangehaald dat iemand problemen met de longen heeft en het blijkt niet zo te zijn. Hoe feilbaar is het dan. Is het dan een steuntje of iemand schrik aanjagen??

Dat de mensen erom vragen, kan, die zijn zoekend en hoe integer is de fotolezer, hoe zeker is die van zijn of haar zaak. En zoals je het zegt, ze krijgen wat ze willen en foto lezing. Gewoon een verhaaltje, waar iedereen wel wat mee kan.

Mee.

Mijn dierenarts kwam naar mijn pony kijken voor een probleem. Hij mankte. Hij onderzocht het dier, het zou van de singel komen. Hij gaf hem een spuit en schreef 3 weken rust voor. We volgde de dierenarts zijn advies op maar na 4 weken liep het dier nog steeds mank! We bellen een andere dierenarts. Deze deed een uitgebreider onderzoek gezien het eerste fout bleek te zijn. Het kwam helemaal niet van de singel, het zat zelfs niet daar in de buurt. Het kwam vanuit zijn hals en hij moest geen 3 weken maar 3 mì¡ì¡nden rust.

Hoe juist is de wetenschap dan? Mag ik nu twijfelen aan de medische wetenschap enkel en alleen omdat 1 dierenarts een fout maakte? Is het eerlijk om daarop de hele wetenschap te beoordelen? Of moet ik gewoon onthouden dat we boven alles allemaal ménsen zijn. En dat mensen fouten kunnen maken?

Ja dit is spiritueel zijn. Ik heb meerdere mensen van blokades afgeholpen of gewezen op lichamelijke oorzaken, waarvan ze zeiden dat ze het niet geloofde. Echter toen ze hun dokter er op wezen bleek het toch van daaruit te komen.

Het is geen bangmakerij maar een poging tot helpen. We doen tenslotte allemaal wat ons het beste lijkt en ik denk niet dat iemand hier foto's leest om iemand bang te maken. Van het moment dat ik iemand daar op betrap. Zal dat ook meteen de laatste reading zijn die die persoon doet.

In mijn geval is het geen 'gewoon verhaaltje' maar iets waar de persoon ook wat aan heeft. Ik wil niet dat mensen 'zich maar tevreden stellen' maar ik wil dat ze er iets aan hebben, er iets uit leren of er wat mee kunnen! En zo denkt volgens mij elke goede reader.

Het oppikken van gevoelens. Ik bedoelde niet voelen of iemand goed gehumeurd is of niet. Maar tot in detail, de dieperliggende gevoelens. De gevoelens die de persoon niet wil tonen en kost wat het kost wil verbergen maar die wel belangrijk zijn. Die voelt niet zomaar elk mens.
Debiorah
Debiorah aug 17 '07
Dat hangt er compleet af van wat jij als spiritueel beschouwd. In mijn optiek is spiritualiteit juist zo helder als je beschrijft het is een deel van het leven. Niet bijzonder maar zoals jij ook al noemt functioneert niet iedereen hetzelfde. Spiritueel is ook maar een naam om iets in een hokje te kunnen passen, wat mij betreft is spiritualiteit niet in een hokje te passen juist omdat het zo dynamisch is als het leven zelf. We zitten hier dan ook op een spiritueel getint levensforum.

Wat betreft de lichamelijke aandoeningen en het topic wat je noemt. Hier gaat het om een beginnende lezer die zijn best doet. Ook wordt er duidelijk in de fotolees regels genoemd hoe dit alles in elkaar steekt. Het verhaal zoals jij het noemt is een interpretatie van de lezer. Wat de lezer hiermee doet is zijn of haar keuze. Ik kan me niet herinneren dat er ooit iemand na een fotolezing gillend naar de arts is gerend om zich na te laten kijken. Mensen kunnen zelf vaak wel aangeven in hoeverre iets klopt. Hebben ze nergens last van dan kunnen ze en zullen ze dat gewoon zeggen. Dit is toch geen probleem? Het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat iemand wat meer let op zijn gezondheid of zich er bewuster van is. Soms herkent iemand zijn eigen gevoelens en kan door een fotolezing gesterkt worden om toch achter een bepaalde kwaal aan te gaan. Ik zie hier niet echt een probleem en ook geen intenties om iemand bang te maken. Ik denk dat mensen op het forum ook wel op een verstandige manier met het fotolezen om kunnen gaan.
Mee
Mee aug 17 '07
Dan zal ik toch als ik jou was, sommige readings nalezen. Want er wordt gewezen op longproblemen en roken, terwijl dit niet van toepassing is.
Als dit een stabiel persoon is, dan zal het niets veroorzaken,maar als het geen stabiel persoon is, dan kan het een pyschologisch effect hebben.

En dat is de reden dat fotolezing ook zijn keerzijde heeft.
Terwijl een goed gesprek, van mens tot mens, veel beter werkt.
Interactief en effectieve hulp, want dat is waar de meeste op zoek naar zijn.
Ayasha
Ayasha aug 17 '07
Mee maar ben je het er wel over eens, dat alles zo'n keerzijde heeft?

En wilt je me dat topic pb'en? Het is moeilijk om het allemaal bij te houden. Ik hoop dat je begrijpt dat ik wel mod ben maar ook mens en een leven heb buiten dit forum. Ik lees van tijd vluchtig over de nieuwe readings maar ik kan wel eens wat missen.
Debiorah
Debiorah aug 17 '07
Toch is er voor veel mensen een drempel om van mens tot mens persoonlijk te handelen. Dit medium genaamd internet is ook in de hulpverlening opgepikt en succesvol gebleken. Althans in Nederland. Dus waarom zou het hier niet kunnen. Gesprekken van mens tot mens maar met internet als tussenpersoon, om mensen te verbinden.

Quote:
Dan zal ik toch als ik jou was, sommige readings nalezen. Want er wordt gewezen op longproblemen en roken, terwijl dit niet van toepassing is.
Als dit een stabiel persoon is, dan zal het niets veroorzaken,maar als het geen stabiel persoon is, dan kan het een pyschologisch effect hebben.

Dit was de reading lees de opmerking van es, die een poging waagt omdat ze beginnend lezer is. En lees vervolgens de reactie van heidelroosje. Niks kwaads naar mijn mening.

Quote:
Hoi Heidelroos,

ik ben een beetje nieuwsgierig of ik dit ook kan, dus hierbij mijn poging. Als het niet klopt, dan sorry!

Als ik naar jouw foto kijk dan krijg ik een moe, zwaar gevoel. Ik ga zuchten. Ik heb het idee dat je moet stoppen met roken. Waarom weet ik niet, want ik weet niet eens of je wel rookt!
Jee, ik hoop niet dat ik je hiermee beledig...Bij voorbaat mijn excuses!!

hihih..

Nee ik kan met trots zeggen dat ik niet rook en nooit benauwd ben...
Mijn longen zijn perfect in orde!!

Maarja tuurlijk kunnen de readings op instabiele personen een psychologisch effect hebben, alles kan een psychologisch effect hebben. Een hard geluid, een ruzie, een tv programma etc. Ik denk dat je hier van een mug een olifant maakt.
Ayasha
Ayasha aug 17 '07
in die reading zie ik inderdaad weinig slechts en indien iemand dat er wel in zag zou die wel naar een mod gepb't hebben hoop ik. Mee, ik denk dat jij je minder zorgen moet maken om wat anderen doen, en meer om wat jij zelf doet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Heidelroos
Heidelroos aug 17 '07
Ik ben ook moe ..
ze kan best dat drukkend gevoel hebben vanwege het emotionele jaar dat ik achter de rug heb.. Ik adem oppervlakkiger..

Maar dan nog zijn mijn longen prima en rook ik niet..:D

Voor een ex-hypochonder ben ik blij dat ik een nadruk op EX kan leggen..
Ik kan me voorstellen dat dit een jaar of drie geleden bij mij als 'longkanker' gezien zou kunnen worden en vele slapeloze nachten..
Thomas A
Thomas A aug 17 '07
Mooi verwoord Mee, ondanks je vooroordelen, niet afwijken van je eigen visie, en de vrije wil van mensen die voor deze weg kiezen; op-lichten. Maar dan wel in de vorm van dat iemand iets over een zich wil laten vertellen en zijn of haar licht erop laten schijnen...........

Daarnaast zijn in mijn ogen alle vormen van benadering tot het kennen van zichzelf hypothesen, met als doel innerlijke sereniteit en be-grijpen van zijn/haar waarheid. Het middel is enkel een schakel in een ketting op weg naar het eigen hart....

de keuze is vrij trouwens

dokter
boek
inzicht
pillen
zelfvertrouwen
engelen
psychologie
levensverhalen
kaartleggen
nlp
kinesiologie
touch for health
meditatie
fotolezen
lol
medium
blowtje
creatief therapie
wetenschap
wandelen
denken

En jij? jij herkend je of herkend je zelf niet, gaat verder..... je begrijpt zelfs dat lijden tot groei te transformeren is binnen het be-grijpen ervan................op weg naar innerlijke harmonie. Dan maakt het ook niet meer uit in welk hokje iets nog geduwd wordt, gewoon omdat je snapt dat je dat doet in enorme onzekerheid en graag wilt groeien...........

Net als ik...........

Thomas

Mee
Mee aug 17 '07
Kath: geen zorgen om andere maken. Ik welke wereld leef ik! De wereld alles voor mezelf en niet geven om een ander.
Dacht dat het daarmee begon. Net zoveel geven om een ander dan om jezelf.
En zorgen, nee niet echt. Ik stel vragen, ik bekijk dingen kritisch, net zoals ik naar mezelf kijk, kijk ik ook naar andere mensen en dingen. Ik stel vragen, niet uit onzekerheid, in tegendeel.
Vragen stellen, houd de mens alert, op de weg naar innnerlijk harmonie. Het kaf van het koren scheiden.

Thomas, denken, wandelen, wetenschap, inzicht, nlp,psychologie allemaal vormen van zelf educatie en zelf onderzoek.
Kaart leggen, mediums, engelen, fotolezen, allemaal in de derde persoon, is geen eigen denkwerk, is geen eigen onderzoek, is geen eigen mening, is geen eigen visie. Is zoeken buiten jezelf om, waar de antwoorden niet zijn.
Debiorah
Debiorah aug 17 '07
 Quote:
Kaart leggen, mediums, engelen, fotolezen, allemaal in de derde persoon, is geen eigen denkwerk, is geen eigen onderzoek, is geen eigen mening, is geen eigen visie. Is zoeken buiten jezelf om, waar de antwoorden niet zijn.
Dit zijn net zo goed middelen om tot een beter zelfinzicht te komen. Het is namelijk niet gericht op iets buiten je maar juist op wat er zich in een persoon afspeelt. Als je ervaring had zou je weten dat juist hierbij mensen vaak bezig zijn met zelfinzicht. Alleen dan dmv van een instrument net zoals een wandeling of psychologenpraatje een instrument is.
Thomas A
Thomas A aug 17 '07
Mee eens Debiorah en sowieso de stelligheid waarmee Mee komt maakt haar oordeel erg twijfelachtig en impliceert juist alle blijk van onzekerheid. Helemaal ongelijk heeft ze ook zeker niet, wel een tunnelvisie.

Thomas
Thomas A
Thomas A aug 17 '07

Is fotolezen zinvol? 17 8 07

“Niet iedereen kan altijd bij zijn/haar vertrouwelijke informatiebron. Een indringende gebeurtenis kan een mens doen besluiten naar een ander mens toe te stappen!!.”

Fotolezen? Mijn idee hierover is het volgende. Zodra mensen een kanaal aanspreken om iets over zichzelf te weten te komen, is ook je foto laten lezen een mogelijkheid om enige kennis omtrent het Zelf te verkrijgen. Heel erg diep gaat dit overigens niet, al krijg ik bijv. bij de een meer door dan bij een ander.
Waar ik op let is;

Wat raakt de blik in iemands ogen in mij aan; welke vibratie?
Vervolgens; de stand van de ogen en het verschil tussen beide ogen.
De lijnen onder en naast de ogen.
De afstand tussen de ogen.
De oogopslag
Alle andere lijnen in het gelaat
Stand van de mond en de lijnen naast de mond
De kaaklijn (vorm van de onderkaak)
Maar het belangrijkste is toch de vibratie die een gelaat in mij zelf beweegt.

Fotolezen doe ik voor het leuk en zie het zelf als een uitdaging. Ik ben mij ervan bewust dat zodra iemand een vraag over het Zelf bij een ander neerlegt, deze behoefte heeft aan meer kennis over het eigen Zelf. Lastig vind ik het om middels fotolezen een ander bij het zelfhelend vermogen te brengen, iets wat ik binnen de psycho energetisch therapie wel kan.

Iedereen kan fotolezen leren en het is denk ik ook een kwestie van goed naar mensen kijken en ook geloven in je waarneming. Verder moet je je toch bewust zijn van je verantwoordelijkheid naar de ander en weten dat die iemand zich op het moment van een verzoek tot fotolezing heel kwetsbaar opstelt.
Fotolezen gaat niet heel erg diep, al moet ik er bij zeggen dat enkele “gelezen” mensen na de lezing wijzigingen op hun pad hebben aangebracht en anderen een stuk bevestiging hebben gevonden in zaken waarin zij niet zeker stonden. Wat ik zelf mis naar de ander, is het gesprek wat ik na een aura, roos of vorig levensreading wel heb met de ander. Hierbinnen heb je de gelegenheid als begeleider de ander sterker in zichzelf te laten aarden (grondvesten). Verleden- heden- toekomst intergratie en diagnosewaarneming zijn tijdens de opleiding sterke kanten gebleken.

Ik heb toegepaste kinesiologie en touch for health gedaan en een 3 jarige opleiding tot psycho energetisch therapeut (SIO; scholing intuïtive ontwikkeling van Maria Majoor, grotendeels gebaseerd op de leringen van Linda Keen) Daarnaast maak ik zo'n 20 jaar numerologische horoscopen (methode Kathleen Roquemore). Verder doe ik aan kaartleggen en aan handoplegging.

Thomas
es
es aug 17 '07
Heb ik de boel op stelten gezet?
Dan zal ik zelf ook maar even reageren.
Zoals ik zelf al aangeef zijn dit mijn eerste pogingen en bied ik bij voorbaat mijn excuses aan bij mijn lezing. Juist omdat ik weet wat voor impact zo'n opmerking kan maken. Maar als ik hem niet maak zal ik ook niet weten of ik het juist aanvoel. Dus schrijf ik het op, met voorzichtigheid en excuses.

Es
Thomas A
Thomas A aug 17 '07
Nee nee Es, niks mis met jouw poging, denk dat nou niet..... lees gewoon de hele topic nog eens terug en bedenk eens dat het een ander was die zijn/haar eerste leespoging deed.

groetjes

Thomas
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy